Hoi Nassira Zover ik weet is mnc alleen nog maar mogelijk in Groningen. Het telt als 1 vergoeding en het lijkt op 6 kansen maar helaas ook in dit traject komt niet altijd het eitje mee of is er geen bevruchting waardoor je pas volgende maand weer opnieuw kan.
Wat fijn Selam dat alles goed gaat! Hier had ik donderdag een echo om te kijken of mijn baarmoeder schoon was. Gelukkig was het bloedverlies zelf op gang gekomen. Helaas was er nog wel wat 'prut' te zien, maar het meeste was er wel uit. Volgende week weer terug en dan hoop ik dat m'n baarmoeder helemaal schoon is. Anders zal ik toch wat medicatie moeten nemen. Hopelijk is dat niet nodig en kunnen we snel weer een beetje vooruitkijken...
Hopelijk kunnen juliie idd snel verder Ennetje... Ik heb even een vraag aan jullie. Wij zijn bezig in de eerste ivf mnc cyclus. Vandaag de 2e echo. Als de follikel 14 mm is moet ik beginnen met de Cetrotide. Maar ik heb ook Gonal-F meegekregen. Weten jullie wanneer ik dit moet gebruiken? En welke medicatie gebruiken jullie verder en wanneer in de cyclus? Hebben helaas weinig uitleg gehad (bedacht ik mij toen we de kamer uit liepen afgelopen vrijdag)...
Wilde jullie even laten weten dat ik vrijdag bevallen ben van een zoon bij n precies 38 weken zwangerschap. Het was een zeer heftige bevalling en we liggen dan ook nog opgenomen in het umcg maar ik hoop op een spoedig herstel
Gefeliciteerd Meliszy! Wel balen dat je nog in het ziekenhuis moet blijven, hopelijk herstellen jullie snel en mogen jullie snel als gezinnetje naar huis
Gefeliciteerd meliszy! Hopelijk snel naar huis! Hoe heet hij en hoe zwaar en lang was hij? Onzeker 85 ik kan je helaas niet helpen. Voor ons is het al te lang geleden. Anders gewoon bellen en duidelijkheid vragen hoor.
Ennetje, hoe gaat het? Hoop dat jullie je blik weer richting de toekomst kunnen richten. Meliszy, gefeliciteerd! Wauw, een gezinde zoon. Hoop dat je snel herstelt! Onzeker85, ik durf het ook niet te zeggen. Bellen en geen risico's nemen hoor! Hier gaat alles goed. Nu 13 weken, en voel me steeds wat beter. Lieve groet.
Onzeker85, bij de follikelmeting krijg je gewoon te horen wanneer je moet spuiten. Over het algemeen inderdaad beginnen met cetrotide wanneer de follikel 14mm is, dat krijg je dan bij de echo te horen en vaak moet je of die dag of de dag erop ook beginnen met de gonal f. Dit wordt ingevuld op het schema wat je als het goed is per post hebt ontvangen.
Dank jullie wel. Het is inmiddels duidelijk, ben gisteren met beide begonnen. Morgen fm3. Spannend... De eerste punctie komt dichterbij.
Hebben jullie de punctie trouwens met of zonder verdoving gedaan? Ik las in de brochure dat ze bij één follikel ook wel zonder verdoving doen...
De punctie is in het MNC-traject in principe altijd zonder verdoving. En voor de meeste vrouwen is dat goed te doen. Het duurt maar heel kort. Spannend hoor, dat je nu begonnen bent! Hier inmiddels helaas toch pillen moeten nemen omdat er nog steeds restweefsel zit. Nu afwachten of de rest nu ook loskomt. Ben er goed klaar mee! Selam, fijn te horen dat met jou alles goed gaat! Geniet er maar lekker van!
Ik heb alle keren zonder verdoving gedaan, vond het inderdaad wel goed te doen. De laatste keer mocht ik kiezen, omdat beide kanten aangeprikt moesten worden. Ook toen heb ik gekozen zonder verdoving. Succes in elk geval met je eerste punctie!
Thanks Ennetje en Turngirl! Dan zie ik het vrijdag wel, want het gaat definitief vrijdag gebeuren.. Wat balen trouwens Ennetje dat het niet vanzelf gaat. Het is al zo'n nare situatie... Sterkte hoor! Hoe gaat het met jou Turngirl?
Onzeker, is de punctie gisteren meegevallen? En natuurlijk het belangrijkste is het eitje meegekomen? Met mij wel alles goed, meer moe, maar de laatste loodjes... Nog 9 weken te gaan nu.
Hey Turngirl! Het is goed gegaan!!! Het was net alsof zich een film afspeelde in de 'punctiekamer' heel onwerkelijk. Maar de punctie is me echt alles meegevallen! Vervolgens zagen we op live beeld dat er een eicel is meegekomen, joehoe!! Daarna zaad ingeleverd en dat zag er ook goed uit. Morgen tussen 08.30 en 10.00 uur worden we gebeld of we een tp hebben of niet. Erg spannend. Nog 9 weken dus voor jou.. Het komt nu echt dichterbij dat je je kleintje echt kunt gaan ontmoeten. Nog even doorbijten...
Jaaa!! Dat heb ik zeker. Vandaag een mooie viercellige embryo teruggeplaatst gekregen!! Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat en of hij/zij blijft plakken...
Meliszy: Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!! K Hoop, en verwacht, dat jullie inmiddels thuis heerlijk aan het genieten zijn!!
Wauw Onzeker85, wat lees ik nu, de allereerste poging ivf mnc raak! Wat geweldig, gefeliciteerd!! Wanneer heb je de echo? En hoe voel je je? En Selam, hoe gaat het met jou?
Thanks Ennetje!! Ik kan en durf het nog niet te geloven maar inderdaad het onverwachte gebeurde: een positieve test na ivf mnc 1 😳. Ik ben nu 6,5 week en heb volgende week maandag de eerste echo. Omdat ik eigenlijk geen last meer heb van kwaaltjes sinds een week ben ik toch wel bang dat het niet goed zit... Maar ik probeer hoop te houden... Hoe gaat het met jou?