Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deb: ronde 4, 1ste fm echo 17 september

Sjenaica: poging 1 eigen cyclus 4 tp niet zwanger
    Poging 2 ivf, 13-09 begonnen met de pil voor 3 week

JCD83 : 15-9 ongesteld geworden -> maandag bellen voor afspraak eerste echo poging 6...

Selam : ronde 2; 09-09 terugplaatsing, 24-09 testdatum

Cindy : ronde 3, 23-8 begonnen met spuiten, 24-8 fm, 26-8 Punctie, eicel gevonden,helaas geen bevruchting!

Wish : ronde 6, 1e echo weer op 18-09-12

Klaasje: ronde 4, 1e echo op 20-09

2. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    jcd, jij ook weer beginnen!!! spannend weer...

meiden ik heb even een vraagje... ik merk dat hoe dichter ik kom bij het beginnen aan de nieuwe poging ik me niet meer zo positief voel en weer bang ben voor alle teleurstellingen.. ik heb helaas nog niet het knopje gevonden om mijn gevoel om te zetten en vroeg me af hoe jullie er mee omgaan...

3. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Deb: ik heb wel hetzelfde hoor.... Gister vertelde een vriendin dat ze zwanger is van de 2e. Vind ik erg leuk hoor!! En ben heel blij voor haar! Maar dan word ik ook wel heel negatief over onze eigen situatie... Zie ik het ook niet meer zo zitten enzo....

Merk wel dat zodra ik weer voor echos naar het ziekenhuis ga dat gevoel ineens weer weg is.

Aan de andere kant heb ik niet het idee dat we bezig zijn met zwanger worden.... We hebben zo lang in de onderzoeken enzo gezeten dat dit hetzelfde voelt...
    Misschien ook wel een stukje zelfbescherming hoor...

Ik hoop dat je je snel weer wat positiever voelt!!
    Het wordt ook echt tijd dat hier eens wat goed nieuws geplaatst wordt

4. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Hey Deb.. Lastig. Ik snap dat je graag positief wilt denken, maar door alle negatieve ervaringen is dat soms er lastig.
    Over het algemeen ben ik een echte positieve denker. Ik probeer niet te ver vooruit te kijken. Zolang je nog in de mmm zit, is er nog hoop. Iedere poging is weer een nieuwe kans.
    Misschien kun je ergens afleiding in zieken... Succes en kop op!!!

5. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Deb, ik doe met je mee.... Zie het sinds gister ook helemaal niet meer zitten... Bang voor de punctie, het wachten, de teleurstellingen......... En als deze poging niet lukt zijn we aangewezen op de gewone ivf wat ik helemaal niet zie zitten.....

Ik begin me steeds meer af te vragen of we dit wel moeten doen....
    Ik ben gelovig en weet dat er heel veel mensen voor ons bidden, zelfs zo'n beetje aan de andere kant van de wereld bidden mensen voor ons. Maar waarom gaat het dan toch niet goed? En ook echt niet goed: 3x geen eicel, de bloeding waardoor ik 2 maanden plat lag, vorige keer weer een bloeding (gelukkig niet zo erg als die vorige). Afwijkende bevruchting...
    Poging 4 ging natuurlijk wel als een trein, maar resulteerde weer in niks........
    Pffff......... Zit dan echt te denken of we niet gewoon moeten stoppen met de behandeling en gewoon moeten afwachten of het spontaan gaat gebeuren...
    Begrijp me goed: ik geloof niet dat God tegen ivf is hoor!!!! Maar misschien heeft hij het voor ons anders bedacht...

Ik weet niet of hier meer gelovige meiden zijn die dit gevoel herkennen...? Ben ook echt geen (hoe noemen ze dat?) Christen fanaat ofzo die hier nu van alles wil verkondigen, maar het blijft zo in mijn hoofd zitten de laatste tijd....

Ondanks alles toch maar met het ziekenhuis gebeld zonet... voor de laatste poging. Volgende week dinsdag is de eerste echo. Ik hoop dat ik, zodra de eerste echo weer geweest is, weer wat positiever ben... Tot die tijd nog maar even een week ergens anders aan denken...

Sorry voor mijn ego bericht......................

Hoe is het met jullie allemaal?

@ Selam: kun je het wachten nog wat aan?
    @ Sjenaica: Ik ben wel heel blij dat je hier blijft schrijven! Tis fijn om van een 'bekende' te horen hoe het gaat tijdens de gewone ivf!
    @ Deb: vandaag eerste echo?! Hoe ging het? Gelijk beginnen met spuiten?
    @ Cindy: Ga jij deze maand nog een ronde doen? Of wordt dat volgende maand (jij bent nu op vakantie toch?)
    @ Wish en Klaasje: ook deze week alweer de eerste echo's! Spannend!!

Poging 2 ivf, 13-09 begonnen met de pil voor 3 week

JCD83 : ronde 6: 25-09 1e echo

Cindy : ronde 3, 23-8 begonnen met spuiten, 24-8 fm, 26-8 Punctie, eicel gevonden,helaas geen bevruchting!

Wish : ronde 6, 1e echo weer op 18-09-12

6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    @ deb & JCD ..Het klinkt mij allemaal bekend in de oren..

Maar stoppen zal/zullen ik/wij niet omdat de wens zooooooooo groot is ..

Het niet zien zitten dat heb ik meestal in de weken dat we er niet mee bezig zijn (en dan bedoel ik na punctie tot de eerst volgende echo)

Als we eenmaal weer begonnen zijn word het weer routine en is het denken minder..tot de teleurstelling weer komt.. dan begint het weer van voren af aan........................
    En laat er hier nogal eens wat mis gaan: ;)

(.. mk .. 2x geen eicel .. 1x geen bevruchting.. 1 x bevruchting met teveel kernen..) :x

Van deze allerlaatste poging verwacht ik dan ook maar niks ..
    Pure zelfbescherming!

Ik zal mijn onderschrift ff veranderen .. want heb de 1e echo 1 dag laten verplaatsen van dag 9 naar dag 10..
    Morgen ga ik naar de ostheopaat ..en dat kon alleen om dezelfde tijd als de echo dus echo laten verplaatsen.. wie weet??? miss brengt die man me weer een beetje geluk?? .. (ik was daar ook geweest voor de 1e punctie waarvan ik zwanger ben geraakt)!
    Ach ik zie het wel!!
    Ik voel mij iig altijd stukken beter als ik daar vandaan kom!!

@ selam hoe is het met jou?? .. kun je het nog een beetje volhouden in deze wachtweken??

@ deb hoe is jouw 1e echo gegaan vanmorgen??

@ sjenaica fijn dat je gelijk door kon.. en dat je niet eerst een maand hoeft te wachten!! .. toch raar he dat je nu ineens weer aan de pil moet terwijl je hem hebt laten staan om zwanger te worden..

@ klaasje ook deze week weer de 1e echo spannend hoor.. we gaan mooi gelijk op!

@ JCD je hoeft geen sorry te zeggen voor je bericht ..het is helemaal niet ego nl .. dit zijn nu eenmaal je gevoelens .. en je kan ze beter uiten dan opkroppen..
    dikke knuff ..

poging 2 ivf, 13-09 begonnen met de pil voor 3 week

JCD83 : ronde 6: 25-09 1e echo

Wish : ronde 6, 1e echo verplaatst van 18-09-12 naar 19-09-12

7. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    jcd, ik snap je gevoel heel goed en wat wishfullthinking ook al zegt onze wens is zo groot dat we niet stoppen!!

Ik voel me inderdaad al weer wat positiever en dat komt omdat er vanmorgen op de echo een eitje van 14 mm te zien was, dus meteen begonnen met spuiten en woensdag weer echo!!! ben erg benieuwd en vind het allemaal stukken spannender dan de vorige keren...

shoot laptop batterij bijna leeg, mail straks langer...weet niet waar de oplader is...grrrrrr mannen... ;)

8. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Hey meiden!

Deb, je eitje komt precies op het goede moment dus! Blijven hopen!
    Jcd, nooit sorry hoor. We snappen allemaal hoe je je voelt!!!
    Wish, hoop dat de osteopaat iets kan uithalen.

Hier is de laatste wachtweek ingegaan. Vind het nu wel echt spannend worden hoor. Ik voel wel wat, maar ook weer niet. Ik wil er eigenlijk niets achter zoeken, bang dat ik me straks ergens op verheug wat niets blijkt te zijn behalve een menstruatie.
    Afwachten. Ik kan niks anders. Pfffff. Hoop dat er snel meiden zijn met hoopvolle verhalen, dan valt er weer veel te lezen!
    Liefs

9. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    even alles teruggelezen, wat herkenbaar allemaal..

Allereerst aan Selam: spannend! en goed dat je jezelf zo rustig houdt, ik duim voor je!

En Deb: ik ken dat hopeloze gevoel, had ik vorige maand dus en mijn rustmaand heeft me dan ook erg goed gedaan, weer even mens zijn ipv een wandelende cyclus. En fijn dat je je nu beter voelt nu je weer mag beginnen. Ongelofelijk eigenlijk he? Dat je altijd weer die hoop blijft hebben, is heel bijzonder vind ik (en heel lastig zo nu en dan..)!

Jcd, ik snap je gevoelens. Ben niet christelijk zoals jij, maar wel overtuigd van een groter iets. En betrap mezelf ook regelmatig op twijfels of het wel de bedoeling is dat we zwanger worden, als het zo moeilijk is en de tekens zo weinig positief.. Maar ga gewoon met je gevoel mee, kan elke maand verschillen en ik denk dat als je dat volgt je altijd goed zit!

Ik weet nog heel weinig van de precieze procedure van de gewone IVF Sjenaica. Spannend voor je hoor, heb je nu ook andere verwachtingen ervan? En inderdaad fijn dat je hier blijft meeschrijven en lezen!

En wish.. success morgen! en ja, we lopen weer gelijk op, haha!

Cindy: geniet en vergeet even alle gedoe! en lees dit forum dus vooral even niet, of pas veel later..;)

10. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Wish, hoe is het gegaan vandaag??? Hoop op een mooi eitje.
    Hier nog alles rustig. Dacht gisteren dat ik ongesteld zou worden... Opeens geen zere borsten meer, ietwat last van m'n buik en een heel klein beetje gelige afscheiding. Gisteravond opeens weer last van m'n boobies en geen afscheiding meer. Af en toe wat steekjes. Heb dus geen idee wat komen gaat. Was er echt van overtuigd. En ik was er wonderbaarlijk rustig onder. Ik had gedacht echt onwijs verdrietig te zijn. Ik hoop dat dat ook uitblijft mocht het toch mis gaan. Maar we komen steeds dichter bij D-Day! Pfff. Zal wel heel bijzonder bizar zijn hoor!
    Xxx

11. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    even snel een kort berichtje van mij ..vandaag dag 10 eitje 14+ rechts .. morgen beginnen met spuiten .. gaat weer sneller dan verwacht hier!

@ selam .. 24 sept mag je testen toch?? .. wanneer moet je eings ongi worden?? .. spannend hoor .. hoop dat er 2 mooie streepjes tevoorschijn komen ;)

@ deb hoe was jouw echo vanmorgen??

xx

12. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Yeah,vrijdag punctie!

13. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Meiden, wat goed!!! Oh, we zitten nu in de positieve swing! Ik voel het;)

14. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    @wish: ik zit morgen op dag 28... Dus tja, zeg het maar. Vrijdag twee weken na punctie. De vorige keer werd ik op donderdag ongesteld en was de punctie ook op vrijdag. Dus als we morgen overleefd hebben, zijn we weer een stapje verder!

15. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    oeiiii SPANNEND Selam!!!!!
    hoophoophoophoophoophoophoop...

16. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier op dag 11 ei ineens 19,6 mm.. 5 mm in 18 uur tijd .. pffffffff :$
    Net bloed geprikt.. straks worden we gebeld over de waardes..
    Afhankelijk daarvan word punctie morgen of zaterdag..
    Na 8mnd weer eens een ei rechts wat daadwerkelijk mee doet..

Nu had ik mij toevallig laten behandelen bij de osteophaat voor mijn langere cyclus.. eerder altijd 28 of 29 dgn .. nu 33 of 34dgn ..

Ook heeft hij mijn baarmoeder onder handen gehad .. deze lag gekanteld en heeft hij proberen te draaien!!

Zal het dan toch geholpen hebben??
    We zullen zien!! ;)

YEAH deb .. jij gaat ook snel deze maand ;)
    Spannend hoor morgen alweer de punctie ..
    Ik hoop je snel te volgen..
    S6 meid alvast! TOI TOI TOI

Selam wat spannend .. ik had toen 1 dag eerder getest op dag 14 na punctie..en gelijk 2 dikke vette strepen..
    Ik hoop dat ik je vrijdag mag feliciteren!
    Het zal me toch wat zijn zeg!!
    Duim duim duim ;)

klaasje ook echo gehad vandaag .. en?? is er al wat te zien??
    reuze benieuwd..ik hoop het voor je

JCD ook volg week weer beginnen toch??

Hoe is het met de andere dames??

XXX

17. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    wish....wauw super zeg... we geven ze momenteel pokon of niet ;) hahahaha ben benieuwd wanneer je de punctie hebt, misschien komen we elkaar morgen dan wel tegen!!!

18. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ff update :

zaterdag de punctie ... lh waarde was 5,5 .. E2 962 .. E2 moet boven de 1000 zitten ..

Dus nog lekker 2 daagjes blijven zitten hahaha ..

X

19. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    deb moest jij nu ook weer 10000 eenheden pregnyl zetten voor de punctie??

ik word net nog gebeld dat we weer 10000 (ipv 5000) moeten zetten en dat je na de terugplaatsing als dat van toepassing is weer 3 x 1500 eenheden moet spuiten op dag 5 8 en 11..ze hebben het protocol weer veranderd ???

;) nou had ik dat vorige maand ook gedaan 10000 ipv 5000 we hadden nl nog genoeg in huis hahaha ;)

20. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Nee heb maar 5000eh gespoten,ik wist helemaal niet dat het protocol weer verandert is... Zo irritant dat ze dat niet aangeven,de keer dat we tp hadden,zei emmen ook iets anders over wanneer spuiten dan groningen...om gek van te worden... Zal t morgen wel horen...en als blijkt dat ik ook 10000eh had moeten spuiten ga ik boos worden...er is iedere keer wel wat..

Super dat je de tp zaterdag hebt.

Deel Deze Pagina