Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussion in 'MMM clubs' started by klaasje, Jul 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjenaica

sjenaica Actief lid

Jul 8, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Linda,

Nou dat is wel dubbel pech zeg. Alles verkleefd en dan er ook nog niet goed bij kunnen.
    Bij mij zit ook alles verkleefd, dit is onstaan door een ontsteking na mijn zwangerschap 10 jaar geleden. Ik ben al 7 jaar bezig om zwanger te worden (met stop momenten). De kans is bij mij heel klein dat het lukt op de natuurlijke manier en als het lukt blijft de bevruchting in de eileider zitten dus buitenbaarmoederlijke zw. Dit heeft me al 1 eileider gekost en een hoop miskramen en mag dus absoluut niet meer zelf zwanger worden.

Nou over een week weet meer over jou start. Suc6!

2. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    Linda, wat vervelend zeg allemaal... wanneer mogen jullie beginnen?

Hoe gaat het met jullie klaasje en sjenaica?

Wij hebben besloten om toch door te gaan, morgen de eerste echo...dus ben benieuwd.

3. klaasje

klaasje Actief lid

Feb 21, 2008
    200
    0
    16
    Jeetje Linda, wat een verhaal.. Sterkte met de behandeling! Laat je weten hoe het gaat?

O Deb, spannend! En op welke cyclusdag zit je morgen? Ik moet pas op dag 12 voor de uitgangsecho.. vrij laat vind ik zelf, maar daardoor wel minder echo's waarschijnlijk. Eerste poging was de eerste echo op dag 8, tweede op dag 10 en nu dus dag 12. Dat passen ze aan per geval en hoe je eigen cyclus blijkt te zijn volgens mij.

Verder had ik gisteren een enorme terugslag. Vorige week dus ongesteld geworden, vond het jammer, maar voelde niet veel.. veeg teken natuurlijk.. Hele weekend gewerkt, maandag vrij en hele dag zoo verdrietig, bang en boos... echt extreem. Maar vandaag gelukkig weer veel beter! Wat kunnen die gevoelens heftig zijn zeg!

Nou, nog even opladen voor de volgende ronde dames!

liefs, Klaasje

4. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Hallo meiden hier,

Ik lees al een poosje mee hier en heb jullie geluk en tegenslagen meebleefd.
    Wij gaan binnenkort ook naar Groningen om te kijken of we ook in aanmerking komen voor ICSI in eigen cyclus.
    Mijn man heeft slecht zaad. Naar mijn cyclus is nog niet zo heel goed gekeken, alleen de eerste fase, die was goed. Ik maak me zelf wel zorgen over de 2e fase, luteale fase. Die is meestal tussen de 10 en 13 dagen. Ik hoop dat dit niet te kort is voor de MNC... Weten jullie hier iets over? En willen ze dan eventueel wel ondersteuning met utrogestan of pregnyl geven? Je krijgt geloof ik sowiso pregnyl na de terugplaatsing? Of heb ik dat helemaal mis?

5. klaasje

klaasje Actief lid

Feb 21, 2008
    200
    0
    16
    hey Lauwra,

Volgens mij is die luteale fase van jou niet te kort voor eigen cyclus behandelingen hoor, vrij normaal denk ik. Maar dat zal je wel horen in het ziekenhuis.

En ik spuit idd een pregnyl (5000) op de dag na de terugplaatsing ter ondersteuning van het innestelen. Heeft hetzelfde effect al utrogestan, maar pregnyl kunnen ze niet gebruiken bij gewone ivf-ers, omdat het gevaar voor hyperstimulatie dan heel groot is. Dus 1 spuit ipv 3 maal daags van die bolletjes inbrengen. Nou is pregnyl niet de fijnste spuit, maar ik heb dit wel liever..

Succes met de voorbereidingen en houdt ons op de hoogte!

6. nataik

nataik Fanatiek lid

Nov 18, 2009
    1,992
    0
    0
    verzorgende
    Hey meiden,

Ik wil jullie alleen even heel veel succes wensen en hoop dat het in e.c lukt.

Ik ben namelijk van de laatste e.c zwanger geworden, toen we het niet meer verwachtte gebeurde het toch.

@Lauwra: in het Umcg krijg je voor punctie pregnyl 10.000 en na TP 3x pregnyl 1500 of als het op is ovitrelle.
    Ben niet bekend met korte lf fase, maar lijkt me wel kort.

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Nataik: Bedankt! En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Als je het niet meer verwacht is het dubbel feest lijkt me:)

Klaasje: Jij ook bedankt! We wachten het idd maar rustig af, we zullen het allemaal wel horen. In elk geval had ik het wel goed wat betreft de pregnyl. En die bolletjes utrogestan leken mij ook niet alles, het zou een beetje een 'plakboel' worden hoorden we;) Dan idd liever een keer een spuit.
    Ik blijf hier zo een beetje mee lezen en als ik meer weet zal ik dat laten weten. Dan kunnen we de ervaringen delen:)
    Iedereen heel veel succes bij de volgende poging!!

8. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    net weer voor 2de echo geweest en het eitje is nog veel te klein....nog maar 10 mm terwijl ik normaal op dag 6 al een eitje heb van 12 mm.... zit nu op dag 9... en het eitje is gewoon niet gegroeid.nu moeten we beslissen of we doorgaan of niet...omdat het allemaal veel langer duurt... bah..nemen we de beslissing om door te gaan neemt mijn lichaam een andere beslissing....

9. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Dat is balen deb! Maar als je besluit door te gaan, moet je dan vaker voor controle komen? Op zich is het toch niet zo erg als het langer gaat duren? Of wil het ziekenhuis daar niet aan mee werken?

10. sjenaica

sjenaica Actief lid

Jul 8, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Deb,

Ik zou zeker nog even door gaan. Ik heb ook wel eens gehad dat het eitje bijna niet groeide en op dag 13 was hij ineens wel stuk gegroeid en kon dus gewoon beginnen. Ik zal toch nog heel even verder wachten hoor!!! Ben ook wel eens op dag 10 geweest dat het eitje al te groot was, dus het hoeft niet elke x precies het zelfde te gaan.

Klaasje wanneer ga jij voor de eerste echo?

Ik moet maandag (dag 10)

Nou dames we gaan er weer voor hoor! Zet m op!!

x Sjenaica

11. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    in principe gaan we ook door en wachten we even morgen af...maar we komen in een ontzettende drukke periode op het werk waarin ik moeilijk/geen vrij krijg... dus vandaar dat als we morgen niet kunnen starten met spuiten we deze maand een rustmaand inplannen, toch nog...
    dus ben mijn lichaam aan het vertellen dat het deze keer echt wel mee moet werken... ;) hihihihi

12. sjenaica

sjenaica Actief lid

Jul 8, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey deb,

Dat is wel erg spannend morgen dus! Ik ga duimen voor je. Hoop dat je gewoon kan starten morgen.

Het komt mij deze maand juist beter uit als het niet te snel gaat. Als het nou lekker rustig aan gaat deze maand valt de punctie voor mij in de vakantie. Zo niet komt het op het werk ook heel slecht uit, maar gelukkig zegt mijn baas "we roeien met de riemen die we hebben" het wordt vanzelf tijd om naar huis te gaan. Al zou ik me dan wel schuldig voelen.

Suc 6 morgen!

13. deb27

deb27 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    2,052
    0
    0
    in het noorden
    Vanmorgen weer heen geweest voor een echo en weer niks te zien dan een paar hele kleine eitjes... we hebben dus aangegeven om te stoppen voor deze maand... want we gaan volgende week bij ons beide op het werk de vakantieperiode in en kunnen dan niet makkelijk vrij voor de punctie en evetuele tp... ik baal ontzettend en ben behoorlijk teleurgesteld in mijn eigen lichaam, maar het brengt allemaal teveel stress met zich mee en misschien is een maandje rust ook nog niet zo verkeerd...ik weet het niet... maar het staat vast dat we pas in augustus weer verder gaan....

dit betekent ook dat ik even afstand ga nemen van het forum... want anders ben ik er alsnog teveel mee bezig en wil/moet echt even afstand nemen om de rust terug te krijgen...

meiden ik wens jullie ontzettend veel succes met het traject en hoop dat het voor jullie positief gaat zijn!!

liefs

14. klaasje

klaasje Actief lid

Feb 21, 2008
    200
    0
    16
    Wat jammer Deb, snap best dat je even afstand neemt. Ga maar zoveel als lukt genieten van de rust, even geen gedonder in en aan je lijf. Het wordt mooi weer de komende tijd, misschien is dat iets om je op te verheugen? Hopelijk zien we je hier weer terug wanneer je weer verder gaat.

Liefs, Klaasje

15. sjenaica

sjenaica Actief lid

Jul 8, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

Als eerste deb jammer voor deze maand! Probeer dan maar een maand er niet mee bezig te zijn en uit te rusten voor wat extra kracht voor de volgende maand!

Ik zit nu op dag 10 en heb net een echo gehad. Ook alleen nog maar kleine blaasjes. Hoef pas over 2 dagen weer te komen en dan hopen dat er 1 is door gegroeid. Wat punctie betreft vind ik het prima want die valt nu zeker in mijn vakantie en hoef ik me dus niet druk te maken over mijn werk.

Hoe is het bij jou Klaasje?

16. klaasje

klaasje Actief lid

Feb 21, 2008
    200
    0
    16
    Ik had vandaag ook m'n eerste echo weer (dag 12), vond ik al wat laat, en inderdaad al een eiblaasje van 16+ mm.. Dus morgen weer kijken, ze verwachten dan 18 mm te zien. Zou betekenen dat het donderdag punctie en (hopelijk..) zaterdag terugplaatsing zou worden, spannend alweer!

17. sjenaica

sjenaica Actief lid

Jul 8, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi klaasje,

Oh dat gaat wel snel!
    Wel raar want ik ben ook een keer geweest toen was het blaasje ook iets van 16 mm en toen zeiden ze dat ik dus niet meer kon beginnen met spuiten.

Nou ja ben wel blij dat jij nog wel verder kan.
    Die keer dat mijn blaasje al te groot was was op dag 10. Dus de maand daarna op dag 8 beginnen met echo's en toen werd het pas dag 13 dat ik kon beginnen. Het kan toch heel erg verschillen, terwijl ik een super strak cyclus heb;)
    Deze maand schiet het dus ook niet echt op, maar dat komt mij wel goed uit ;)

18. cindy1983

cindy1983 Lid

Jul 15, 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal
    Wij zijn ook in behandeling bij umcg, wij zijn nu bezig met onze 2e icsi in eigen cyclus.
    Ik ben maandag (dag 11) geweest en vanochtend weer..beide keren 15mm ben maandag begonnen met prikken en moet morgen weer heen, we zullen zien. Van onze eerste icsi was ik direct zwanger maar heb ik een miskraam gehad met 4,5 week...dit was echt vreselijk...dan is het eindelijk gelukt en gebeurt dat, ik was ontroosbaar. We zijn 2 maand gestopt daarna om tot rust te komen en gaan nu weer met frisse moed er tegen aan!!
    iedereen heel veel sterkte met alles!!

19. sjenaica

sjenaica Actief lid

Jul 8, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi cindy,

Wat jammer dat je een miskraam heb gehad. Dan ben je ook zeker ontroostbaar, echt verschrikkelijk om mee te moeten maken!

Ik geloof dat we alle 3 morgen voor een echo gaan. Ik zeg suc 6! en we gaan er voor!!!!

20. klaasje

klaasje Actief lid

Feb 21, 2008
    200
    0
    16
    Ik weet hoe het voelt cindy.. een miskraam nadat je eindelijk, na veel gedoe zwanger bent voelt zo heftig! Hopelijk lukt het snel weer, maar dat maakt dit verlies niet minder.

Hier gaat het erg snel deze keer, maandag dus echo (16+), dinsdag echo (22!), 's avonds laat pregnyl en morgen punctie.. hopelijk zit er nog wat tegen die tijd.. Ben wel blij met dat bloedprikken bij elke echo, maakt het wat preciezer allemaal.

En wel raar dat ze jou dan niet door hebben laten gaan bij die 16 mm sjenaica. Tegen mij met geen woord over gerept. Nu dus wel maar 1 x gonal-f gespoten en 2 x cetrotide, hoop dat dat genoeg is om mijn eisprong tegen te houden.

Hoeveel mm is het blaasje bij jou nu Sjenaica? Al bijna aan de prikken?

Succes allemaal!

Share This Page