Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Oh, sjenaica... Een bericht waar jij, maar ook wij niet op hoopten. Denk aan je meid.

2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    sjenaica nee toch??
    ik hoop zo dat het niet door gebroken is..
    je zat op wachtdag 10 toch gisteren??
    vink wel vroeg na een tp van een verse emmy..
    heb je altijd zon korte luteale fase??
    ik hoop zo dat je goed nieuws hebt!!

deb hoe is het met jou??
    jij zit vandaag op wachtdag 10 toch?
    nog krampjes of iets dergelijks??

klaasje hoest met jou??
    al weer gewend aan de broed stand?? :p

hier is het iets beter geworden nadat ik gestart ben met de puregon!!
    de angst en paniek is weg.. en het zweten is er ook niet meer..
    god zij dank! :p

selam hoest met jou??

en jcd alweer gespot hier??
    ben toch wel benieuwd hoe het gesprek is verlopen..

XX

3. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey wish het is echt doorgebroken hoor. Woensdag ff gesprekje met arts en dan ga ik weer in de lange wachtstand.....voor t laatst.
    Gister was wachtdag 10 en t bloeden begon wd 9 's avonds, dit is wel normaal voor mij.

Voor jou schiet t al lekker op! Spannend!

4. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    hoe voel je je Sjenaica? ik denk aan je hoor..

5. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    verdorrie sjenaica, wat ontzettend kut zeg... een hele dikke knuffel voor jou/jullie!
    Jullie blijven wel in het UMCG?

Wish, fijn dat je geen last meer hebt van de hormonen...en maandag weer een echo, ben benieuwd hoeveel er te zien gaat zijn.

klaasje hoe voel jij je?

jcd, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je gesprek gegaan is?

hier gaat het goed hoor, de ene keer heb ik last en de andere keer niet... vooral als ik veel gedaan heb merk ik dat, in mijn onderrug en in mijn onderbuik... nog een paar dagen wachten... balen wel dat we niet eerder kunnen testen door de pregnyl...maar ja...

pfff vannacht mijn moedervlek open gekrabt...ziet er niet uit nu, bloed en het bovenste velletje is los...maandag maar even naar de huisarts...misschien m toch maar weg laten halen!!!

6. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hier ontzettende ongi krampen :( meestal heb ik dat de dag voor of de dag dat ik ongi word...vorige keer had ik dat niet zo vroeg al....

7. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    ojee Deb.. die rottige voortekenen ook altijd.. =(
    Moed houden he?

8. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Sjenaica, hoe is het meid?...
    Deb, alles nog onder controle? Je maakt het wel spannend zo hoor...

Wij mogen dinsdag alweer voor de eerste echo.

9. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, daar ben ik dan eindelijk weer eens... Sorry dat het zo lang duurde maar het is even zo druk...!

Ons gesprek in Wolvega ging goed. Was een goed gesprek in een hele vriendelijke omgeving. Heel anders dan zo n ziekenhuis...
    De arts heeft ons het hele verhaal uitgelegd. Ook dat ze samen werken met Duseldorf en binnenkort (of nu al?) met Leer. De punctie en terugplaatsing zijn zin Duseldorf. Groot verschil met Duitsland is dat ze daar een camera op de cryo s zetten. Op die manier kunnen ze de cryo s beter schiften zeg maar. Ze kunnen dan gelijk de sterksten of besten er uit halen en die terugplaatsen. (de laborant zoekt bijv op de opname het 8e uur op en wil dan bepaalde dingen zien. Cryo s die daar niet aan vol doen vallen af, op uur zoveel doet ze dat opnieuw, enz)

We zouden in Wolvega gelijk los kunnen (geen wachtlijst). Maar... De arts adviseerde om eerst het gesprek in groningen af te wachten. Wij zijn welkom in wolvega maar hij zei dat we goed moesten nadenken over de reis naar duseldorf en de spanning die dat met zich mee brengt. Vreemd ziekenhuis, vreemde artsen, narcose, duitstalig, enz.
    In groningen is het wat dat betreft vertrouwder. Je kent de artsen al (en zij jou).
    Daarnaast word ik, mocht ik zwanger worden, toch weer naar groningen gestuurd voor controle ivm mijn lichamelijke toestand (dubbele baarmoeder).

We gingen dus naar huis met een beetje gemengde gevoelens...
    Dus toch nog zo n 6 weken wachten...

Vrijdag kregen we onverwacht een brief van het umcg. 27 november informatie bijeenkomst. Daarnaast sta ik in week 1 ingepland voor de stimulatie :S
    Dus 27 november info, 12 december een tussengesprek, week 1 starten met stimulatie (pil al eerder). Lijkt mij niet een logische volgorde, eerst de info dan nog eens een gesprek over hoe verder, maar het zij zo... Al met al schiet dat dan toch wel weer een beetje op...

Wat ik wel vreemd vind: in de brief wordt gevraagd of ik voor de 27e nog ongesteld wordt. Want dan moet ik dat doorbellen. Lijkt me vrij logisch dat ik nog ongesteld word.
    Maar moet ik nou bellen wanneer ik ongesteld word of gewoon morgen bellen en zeggen dat dat nog wel gaat gebeuren. Ik neem aan dat het om de pil gaat en dat ik dan op dag 1 van de menstruatie daar mee moet beginnen??

Nog een vraag: als ik in week 1 start met de stimulatie, hoeveel later is dan ongeveer de punctie? een week, 2 of 3 weken?

Hier is trouwens ook weer veel gebeurd, en ook veel dingen die beter niet konden gebeuren.... :(
    Ik leef met jullie allemaal mee hoor!! En baal zo voor sjenaica!! Wat een teleurstelling zeg!!! Lijkt me erg zwaar dat je nog maar 1 poging hebt..... :( Hele dikke knuffel!!!!!!!

Ik had jullie verteld over al die zwangerschappen in mijn naaste omgeving he?! Van de week kwam een van de zwangeren naar me toe (had haar nl nog niet gesproken na het nieuwtje). Ze vroeg of ik het moeilijk had. Ik probeerde het wel een beetje te ontkennen en gaf aan dat ik het juist voor haar zo mooi vond. Zei ze dat zij het er juist wel heel moeilijk mee had. Zo lief!! Ze weet natuurlijk onze hele medische achtergrond zo n beetje en leefde altijd al heel erg mee. En daarom vond ze het zo moeilijk dat zij nu de vierde krijgt en wij nog steeds niks. Kon wel bijna janken! ;) Een hele tijd met haar gepraat en dat luchtte ook wel op moet ik zeggen.
    Zij heeft ook al ontzettend veel meegemaakt met de zwangerschappen en op een of andere manier gun je het haar dan toch meer!

10. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, bedankt voor jullie steunende woorden. Met mij gaat het goed! Gister meidenavond gehad met moeder, zus en zusje. Zijn naar musical wicked geweest, erg leuk gehad!

Begin erg nuchtig te worden in de behandeling. Heb niet veel vertrouwen dat t nog gaat lukken, maar probeer t wel. Alles nog 1x..... eind is in zicht... best dubbel! Maar dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik mijn/ons leven indelen en weten we waar we aan toe zijn. Woensdag nog ff gesprekje met mijn arts ivm mogelijke poliep die ze zagen. Toch maar even laten onderzoeken. Dan is de laatste poging zeker een eerlijke en dan krijg ik er ook 2 terug geplaatst.
    Lukt t niet zou ik het heel jammer vinden maar kan ik het wel accepteren.
    Klinkt misschien raar maar mijn zoon wordt december al 11 jaar en is de leeftijdsverschil erg groot geworden en dat vind ik erg jammer. Ik vind het straks gewoon genoeg geweest.
    Maarrrrrr......eerst gaan we er nog 1x voor de volle 100% tegen aan!

Deb....ik duim voor je!

Jcd... als ik de deca niet mee reken, dus echt alleen de stimulatie (bij mij was t puregon) zou je vanaf je dat spuit denk ik tussen 10 en 14 dagen punctie hebben. Kan natuurlijk wel afwijken. Na 6 a 7 dagen krijg je eerste echo. Weet je al waar je heen wil? Je hebt nog ff tijd toch om te denken?
    Ik blijf in umcg.

11. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    sjenaica, wat ben je weer sterk!!! o je hebt ook al een zoontje van bijna 11... mijn halfzusje en ik schelen 17 jaar dus valt nog wel mee ;) hihihihi ik hoop zo dat deze laatste poging positief gaat zijn en anders hopelijk wat cryo's... poeh ik ben totaal nog niet op die plaats dat ik er al vrede mee kan hebben als het uit eindelijk op niks uitloopt... ik vind je echt heel sterk...

jcd, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad maar snap je twijfels ook wel... luister goed naar je gevoel en ga de gesprekken ook aan in het umcg...

hier gaat het weer goed... de heftige ongikrampen van gisteren die ongeveer 1,5 uur hebben geduurd zijn nu weer weg... vanmorgen het hele huis schoongemaakt en nergens last van...dus tsja het is nog afwachten... ga wel tussen hoop en vrees iedere keer naar de wc.... wat een zenuwslopend traject is dit ook zeg... bah...

12. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Wat is t hier rustig...

13. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    idd rustig Deb! Hou jij het wachten nog vol? Heb je voorgevoelens? Bijna testen he?

En ik vind ook dat Sjenaica heel sterk is. Voel je je altijd zo Sjenaica, of wisselt dat? Bij mij voel ik de ene keer een soort berusting als ik denk over de laatste behandeling, ergens zelfs opluchting, maar soms juist enorme paniek, dat ik er echt nog helemaal niet aan toe ben om er zelfs maar over na te denken om kinderloos oud te worden..

Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen Jcd, Wolvega of Groningen.

Hier niet zoveel te melden, rustig in de broedstand. Zo mn 2e brevactid erin spuiten en zorgen dat ik warm blijf.

O en Deb: jij maakte je jouw vorige oging toch zorgen over dat het maar een 2-cellige was? Ik heb het gevraagd in het zh. Dit is de volgorde:
    - 4-cellig: zien ze het meeste succes
    - 2 of 6-cellig daarna
    - 3 of 5-cellig (oneven dus) daarna
    Maar van allemaal zien ze successen zei ze!
    En weinig fragmentatie is ook goed. Dan weten we dat ook weer.. niet dat je er wat aan hebt alleen.. ;)

14. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klaasje, op t moment sta ik er echt zo in. Dat is "vroeger" wel anders geweest. Mijn wens is er al ruim 8 jr en heb die tijd zoveel mee gemaakt dat dit gevoel zo gegroeid is. Heb er voor gevochten, de tranen laten stromen maar het is genoeg geweest. Grijp mijn laatste kans en ga er nog 1x helemaal voor en als t dan niet lukt is het klaar.

Waar ik het meest moeilijk mee heb gehad is de oorzaak van dit probleem. Het is me niet overkomen maar aangedaan. Vind t zo erg dat ik er zelfs met mijn naaste fam nooit over heb gepraat. Iedereen denkt dat ik ontstekingen heb op gelopen na de bevalling van mijn zoon. (Dit was mij ook verteld) 3 jaar later bleek uit onderzoek dat ik chlamydia had opgelopen. Mijn ex is in mijn zwangerschap onveilig vreemd gegaan en heeft zonder dat ik t wist mij en mijn kind in gevaar gebracht. T had ook een andere ziekte kunnen. Toen ik hier achter kwam waren wij al uitelkaar. Als ik t eerder had geweten....... wij hebben geen contact meer met hem ook om andere redenen. Hij heeft inmiddels al 2 kinderen bij 2 andere gekregen.

Dit is zoals t gaat in t leven.

15. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Dacht ik ook, rustig! Deb, nog twee dagen! Is het nog te harden?! Ik denk aan je hoor!!!
    Sjenaica hoe gaat het meid? Denk ook aan jou...
    Klaasje, lekker kippetje;)

Succes meiden!

Ik moet vrijdag weer heen. Vandaag nog niks te zien. Gisteren ineens een bloeding. Rood bloed, terwijl ik vorige week zondag ongesteld ben geworden. Vandaag geen last meer.

16. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Ik lees nu pas je bericht sjenaica... Dat is niet mis. Wat een zuur verhaal. Pfff... En jij zit met de gevolgen. Tvalt niet mee soms.

17. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Sjenaica.. ben even stil van je verhaal.. ik vind je een stoer wijf!

18. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    sjenaica respect meid.. maar dat had ik je al gezegd :p

deb tut hahahaha.. ik ben heeeeeeeeeeeeeel benieuwd wat jij morgen te vertellen hebt..
    ik hooooooooooooooop echt goed nieuws..

klaasje hoe voel jij je??
    gaat alles nog goed??
    of beginnen de zenuwen al te komen??

selam s6 weer vrijdag..hoop dat er dan toch een mooi eitje te zien is..

Jcd ik ben ook erg benieuwd welke keuze je/jullie gaan maken..
    houd ons op de hoogte..;)

hier gaat alles niet naar wens..
    er zitten maar 3 follikels.. 2 hele kleine links niet te meten.. en 1 rechts 0,9 mm.. dus ut gaat niet zoals het hoort..
    ik spuit nu al 9 dgn 250 eh puregon en 250 das de max zegge ze
    vrijdag moeten we weer heen..
    maar ik heb al gezegd ik ga het niet voor 3 follies doen..
    dat risico vind ik te groot na alle pech in MNC..
    stel je voor dat er van de 3 in 2 al geen eiblaasje zit.. en de 3e bevrucht NIET ..dan is poging 2 over en voorbij..
    dus miss word de poging afgeblazen ..
    vrijdag hebben we onze eigen arts..word vervolgd dames

19. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    he shit shit shit shit zeg wish...dat was niet waar ik op hoopte!!! hoop echt dat ze nu een groeispurt gaan maken....en ik snap je heel goed dat jullie deze ronde anders afblazen..want 3 is het niet waard....

20. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ik ben op van de zenuwen....

Deel Deze Pagina