Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wish wat ontzettend balen zeg, bah! Hoop dat er nog bij komt en dat kan ook zeker! Die andere zijn ook nog niet zo groot dus moeten nog wel ff. En anders snap ik je beslissing helemaal!

DEB!!!! Wat spannend! Zou jij eindelijk de eerste zijn van ons? Ik hoop t ik hoop t ik hoop t !!!

2. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Wish, klote meid... Kun je deze laten schieten zonder dat het meetelt?
    Deb!!!!!! Ahhhjjj, wat spannend! Ikhoophetzoikhoophetzoikhoophetzo.... Vreselijk die spanning. Vanacht ieder uur wakker. Maar oh, als die test morgen positief is! Nogmaals, ikhoophetzo! Kus!!!

3. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    o Deb.. slaap lekker en morgen hopelijk eindelijk fantastisch nieuws!!!

Wish, ik wist niet dat je ervoor mag kiezen om de poging af te breken, snap dat je dat overweegt, de pogingen zijn schaars en moeten dus zo goed mogelijke kansen geven, ben benieuwd of er meer gaan groeien.

Hier de tweede wachtweek aangebroken en dat merk ik.. leef alweer tussen hoop en vrees..

Raar dat je opeens een bloeding had Selam.

4. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Deb... Ben niet nieuwsgierig hoor, wil gewoon erg graag lezen dat je zwanger bent!!!
    Klaasje, nog even geduld meid... Wachten valt niet mee...

5. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook deb! Wil ook heeeeel graag het verhaal horen over die 2 steepjes!

6. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    al getest Deb???

7. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    IMAG1387.jpg

Ongelooflijk nog hoor!!!

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik breek even in!

Gefeliciteerd Deb, met je positieve test!
    Die is goed duidelijk zeg!

Meiden, ik heb een vraagje.
    Jullie weten vast wel hoe het zit...hoevaak mag je ICSI in eigen cylcus doen, voor dat het geteld wordt als 1 poging? Volgens de assistente in mijn ZH, maar 1x omdat de verzekering een poging telt vanaf de punctie.

Wie weet dit? Bij wie moet ik dit aanvragen/navragen?
    ZH of verzekering?

9. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #869 wishfulthinking, 8 nov 2012
    Laatst bewerkt: 8 nov 2012
    deb ik had je al gefeliciteerd :p
    goed gedaan!!
    nu genieten;)

miss gin...zoals ik je al uitgelegd had..
    6 x icsi/ivf eigen cyclus(dus 6 x een punctie) met je eigen ei van die maand staat voor 1x hyper poging..

dit is hier in het noorden zo geregeld met de verzekeraars..
    umcg groningen doet dit samen met een aantal streekziekenhuizen in de buurt ..assen , emmen , friesland.. bijvoorbeeld..
    je hebt dan in je streekziekenhuis de FM.. en de punctie + TP is in het umcg..

sjenaica....ze hebben het er ook niet bij ons over gehad hoeveel er klaar lagen bij de uitgangsecho..
    bij de 1e fm dus 3 stuks en baarmoederslijmvlies 5,5.. zei de echoscopiste ineens dat onze arts had opgeschreven dat er 10 klaar lagen..
    wij wisten van niks..:(
    we hebben er bij de uitgangsecho nog om gevraagd en ze zei toen
    er kan nog niks zitten want je hebt nog niet gestimuleerd:(
    nu zijn het er dus nog steeds 3 waarvan 1 maar 09,mm is en de andere 2 heeeeeel klein..
    bij de 2e fm zelfde echoscopiste baarmoederslijmvlies7,7 zei ze dat onze arts mss een beetje te voorbarig was geweest met die 10 die ze opgeschreven had;)
    wij snappen er allemaal niks meer van!!
    en hebben heeeeeeeeel veel vragen..
    ze heeft het er ook niet meer over gehad dat er nog kleinere naast zaten naast die 3..dus ik denk dat dit het is!
    ze noemde een low responder..
    en dat 250 eh echt de max was qua spuiten..
    morgen hebben we onze eigen arts (die van die 10)
    dus ik ben benieuwd wat ze gaan beslissen..
    maar ik ga niet akkoord met een punctie van 3 stuks.. waarvan 1 maar doorgroeit..das te weinig
    ik had bij poging 5 mnc 6 stuks bij de 1e echo..zonder nog gestimuleerd te hebben.. dus ik neem aan dat er meer uit te halen valt??
    we hebben bij het hele mnc gedoe al zoveel pech gehad..
    en nu loopt het weer eens niet zoals het hoort te gaan:x
    wanneer lacht het geluk ons eens een x toe..
    bah ik zit er helemaal doorheen en ben ontzettend verdrietig gefrustreerd en boos..
    sorry

10. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    YES DEB! Niet te geloven...... gefeliciteerd!

Wish raar hoor dat ze niet duidelijk zijn. Ze horen je vragen juist goed te beantwoorden om jou er zo goed moegelijk door heen te slepen. Denk als je zo laag resultaal blijft houden dat hun t misschien ook niet door laten gaan. Ik duim nog ff verder hoor!

11. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    jeetje Deb.. ik heb tranen in mn ogen.. ONGELOFELIJK!!!! Wat geweldig! Er is hoop dus! En voor jou kan het eindelijk beginnen!!!! GEFELICITEERD LIEVERD!!!! whaaaaaaaaaaaaaaaa!!!:):):)

12. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes!!! Wat goed deb!!!!!!!

Later meer!

13. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nou, zal wel weer aan mij liggen, maar soms vraag ik me echt af waarom er altijd wel verschillende antwoorden gegeven worden ;)

Ik had het ZH gemaild met de vraag hoe het nu precies zit met ICSI MNC tegenover ICSI hyper, en kreeg onderstaande mail terug:

Bedankt voor u email.
    Bij een ICSI poging gaat het vooral om de laboratorium behandeling. dat is wat telt.
    Of u met of met een beetje of helemaal zonder hormonen gestimuleerd wordt maakt daar geen verschil in, uw verzekering vergoedt maar 3 puncties.

De resultaten van icsi in natuurlijke cycli vallen erg tegen vandaar dat " 6x zonder" dan gelijk komt te staan met 3 x met stimulatie.
    alleen krijgt u er nog steeds maar 3 vergoedt.

Ik snap het niet meer... :(

14. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss gin wat een raar antwoord! 6 puncties van de natuurlijke cyclus is totaal 1 poging. Daarna heb je nog 2 pogingen en dan telt de punctie voor een poging. Dus als je dan 2 in de vriezer hebt en die terug geplaatst krijgt valt dat onder 1 poging. Ook als je dan niks in de vriezer hebt is t toch 1 poging.
    Bij sommige verzekeringen moet je hier om toestemming vragen dus misschien kan je beter bij hun na vragen. Ik zit bij menzis en daar hoeft t niet.

15. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    dank je wel lieve meiden!! we zijn echt super blij maar vinden het nog steeds moeilijk om het te geloven!!!

hoe gaat het met jullie allemaal?

16. Selam

Selam Actief lid

24 jul 2012
    282
    0
    0
    Whahahahhahahahhahahahjajaja!!!!!!!!!!!!!!!
    Deb, ik ben zoooooo blij voor jullie!!!!! Echt fantastisch! Fantastisch! Ik had zo'n goed gevoel! Stuur maar ff wat positieve vibes naar het forum;)
    Genieten nu! Yesyesyes...

17. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hoi lieve meiden, ik vind jullie reacties echt super lief... maar kan me zo ontzettend voorstellen dat het misschien ook wel heel erg moeilijk is... ik zou dat wel hebben in ieder geval... als jullie niet willen dat ik er teveel over praat of zo dan gewoon zeggen hoor....daar heb ik alle begrip voor...

18. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe niet zo gek deb. Ben echt heel blij voor je en je mag er zoveel over praten als je wil! Wij volgen jou gewoon zo spoedig mogelijk!
    Lekker genieten! Knuff

19. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn allemaal gewoon superblij Deb! En voelen ons stiekem een beetje mee zwanger :p
    Wow! Wat een nieuws zeg! Echt een goede oppepper hier!

Wel grappig, 4 weken geleden zat je er nog heel anders voor en nu blijk je al 4 weken zwanger te zijn! Handig die 'gratis' weken ;)

Ik denk dat wij toch maar in Groningen blijven.... Ik kijk wel tegen Düsseldorf op... En voor de gewone behandeling hoeven we natuurlijk niet zo vaak naar groningen dan bij de eigen cyclus.
    Maar toch vind ik Wolvega wel een aanrader! Misschien ook voor mensen die in Düsseldorf behandeld willen worden!

@missGin: het is inderdaad zo dat 6 pogingen in eigen cyclus gelijk staan aan 1 gewone poging. Daarna nog 2 pogingen die vergoed worden. Maar dit is in Groningen zo. Bij de eerste 6 zijn er dus 6 puncties. Bij de laatste twee zijn er 2 puncties maar wanneer dat nodig is wel meerdere tp's (mocht dat kunnen natuurlijk...).
    Welk ziekenhuis heb jij gemaild?

20. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deb: ronde 5, 22 okt punctie, eitje 17 mm nu

Sjenaica: poging 1 eigen cyclus 4 tp niet zwanger
    poging 2 icsi 23-10 tp

JCD83 : 27 nov. info.bijeenkomst ivf, 12 december tussengesprek, week 1: start stimulatie

Selam : ronde 3; terugplaatsing op 12 oktober!

Cindy : ronde 3, 23-8 begonnen met spuiten, 24-8 fm, 26-8 Punctie, eicel gevonden,helaas geen bevruchting!

Wish :
    poging 1 MNC/ICSI .. 2x TP, NIET zwanger
    poging 2 HYPER/ICSI .. 13 okt start provera,19 okt start decapeptyl,29 okt uitgangsecho

Klaasje: ronde 5: wachten op eerste echo

Deel Deze Pagina