@ Sjenaica: heb jij nog een gesprek gehad over die mogelijke poliep? En wow! Wat heb jij ook wat meegemaakt... Respect hoor!! @ Klaasje: hoeist nu met jou? @ Selam: wat raar van die bloeding... Maar komt volgens mij wel vaker voor, een tussenbloeding... Succes vrijdag! Hopelijk is er weer een mooi eitje! @ Wish: wat is dat nou balen zeg!! Kan me voorstellen dat je de poging dan wilt afbreken... Dikke knuffel en sterkte! En ondertussen hoop ik op meer eicellen hoor!!! @ Cindy: hoeist met jou? je bent niet meer zoveel op het forum.. of wel?
Nou dat is toch raar? Ik neem aan dat het niet alleen in ZH'en in het noorden is? Ik loop al een aantal jaar in het ZH in Zwijndrecht. Voor m'n zoontje zijn we lang bezig geweest...3 jaar en 3x IUI, 1x IVF (geen bevruchtingen) en 5x ICSI (en nog een MA met de 3e ICSI) Ik zou het nog wel na kunnen vragen bij m'n verzekering, maar die weten het vaak ook niet. Ze weten nog net wat IVF is, maar vaak houdt het daar ook mee op Iemand van jullie trouwens verzekerd bij Menzis of PMA?
lieve Deb, Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar vind het helemaal niet moeilijk, krijg er heel veel hoop van. Eindelijk iemand uit ons schuitje zwanger, het bewijs dat het kan, ook van een 5e poging (laat ik nou ook aan de 5e poging bezig zijn.. Ik ben juist heel benieuwd hoe je het ervaart, kan je het geloven?? En wanneer ga je het vertellen aan je allernaasten? En hoe voel je je? En had je een voorgevoel? Die rare krampen zullen dus de innesteling geweest zijn! Je hoort het, heeeeel nieuwsgierig en heeeel blij voor je! Voelt heel anders als mensen in mijn omgeving die vanzelf zwanger worden en het nieuw vertellen merk ik. Ik wil je zooooo graag achterna! Moet nog een week wachten helaas.. Slaap lekker (als dat lukt, hihi)
miss Gin: wij doen allemaal de eigen cyclusbehandelingen in het UMCG (Groningen) Zij zijn de enigen (vooralsnog) die deze pilot gedaan hebben en nu ipv de 1e IVF hyper 6x IVF MNC aanbieden en dit ook met de verzekering geregeld hebben. Wel alleen bij vrouwen met een regelmatige en goede eigen cyclus natuurlijk. Daarom reageert jouw ziekenhuis zo anders waarschijnlijk.. Dus op naar het Noorden
Deb, wat mij betreft, alles hier vertellen hoor!!! Heerlijk. Ben oprecht blij voor jullie. Niks is raar, juist jouw ervaringen wil ik graag weten! Vertellen wanneer je voor het eerst moet overgeven etc, alles!
Jcd, ik heb idd een gesprek gehad over mogelijke poliep. Hij ging nog ff met echo kijken en zei gelijk dat hij bij twijfel het onderzoek wou doen. Eerst dacht hij echt niks te zien maar toen hij dat zei zag hij toch een wat onrustiger plekje in de baarmoeder. Dit was precies de plek waar hij mogelijk een poliep had gezien. Of het er echt 1 een dat weet ik niet maar sluit het graag uit voor ik aan mijn laatste poging begin. Dinsdag krijg ik een kijkje in de baarmoeder met het eventueel verwijderen van een kleine poliep. Schrok alleen wel ff toen hij zei dat hij dit zonder verdoving doet, zie er nu toch een beetje tegen op.
dat klinkt idd wel spannend Sjenaica, maar niet teveel aan denken nu. Klinkt onnozel, maar je kan het proberen.. Jij had weer een echo vandaag toch Selam? En? Al meer te zien? Ik hoop dat je al mag beginnen. Hier net de laatste brevactid gespoten.. begint echt wel weer spannend te worden dus. Voel telkens van alles, maar dat is natuurlijk dat rotspul, grrrr! Zit nu eigenlijk te wachten op die 1,5 uur heftige krampen die Deb ook had, haha
Ja daar denk ik nog niet te veel aan. Wish hoe was jou echo? Al meer te zien? Klaasje ik duim voor je!
meiden, bedankt voor jullie lieve woorden!!! sjenaica, ik hoop dat het niks ernstigs gaat zijn...wel fijn dat ze zo grondig zijn... klaasje, spannend hoor... hoe voel je je? wish, ik hoop echt dat er genoeg te zien gaat zijn!! wat een k** traject is het ook gewoon...al die teleurstellingen... selam, en hoe is het met jou? jcd, dus toch in umcg blijven? ik kan me de onrust van het heen en weer gereis ook wel voorstellen hoor...doe wat voor jullie goed voelt... het is al zwaar genoeg zonder onnodige stress erbij natuurlijk... hier gaat het goed, sinds donderdagavond een weeig/misselijk gevoel, zonder overgeven gelukkig en mijn boobs zijn al groter en pijnlijk...in mijn baarmoeder gebeurt van alles want heb van tijd tot tijd een trekkerig gevoel... ik besef het nog steeds niet, zal denk ik pas komen met de echo... we hebben het mijn schoonfamilie al verteld en volgende week mijn familie. het mooie was dat de schoonfamilie wel wist dat we een tp hadden gehad maar pas dachten dat we maandag mochten testen dus ze waren echt verrast, zo onwijs leuk!!! ik hoop zo dat jullie zo snel mogelijk allemaal volgen...
aaaaaaaaahhhhhhhhh wat is dat toch in m'n buik? baarmoeder aan het werk, pregnyl of toch gewoon darmen???? om gek van te worden deze laatste week!! ik wil het zo graag.... please?
Oh, Klaasje... Spannend. Nog even volhouden! Deb, ik kan er niet over uit! Vind het geweldig! Maandag moet ik weer heen. Vrijdag was er een eitje te zien van ongeveer 10mm. M'n afscheiding is nog steeds niet helemaal wit (wordt iedere dag beter hoor). Volgens de gynaecoloog kan dit komen door de vorige punctie. Op de echo zag hij een "rommeltje", een restje van een oude, te kleine follikel die de vorige keer is aangeprikt. Niks verontrustend, geen cyste of andere fratsen. We wachten maandag weer even af!
@ Deb: ga je ook meedoen aan moeders voor moeders? Klaasje: spannend hoor! Ik duim!! Ik denk wel dat wij voor het umcg gaan... Maar eerst maar even het gesprek afwachten daar......... Zal maandag ook nog even bellen om te zeggen dat ik voor de 27e nog wel ga menstrueren. Verwacht dat ik straks op de eerste dag van de menstruatie moet beginnen met de pil. Maar dan moet ik die wel in huis hebben natuurlijk...
Jcd dat zal ik nog wel ff na vragen als ik jou was. Daar was ik ook de mist in gegaan. Dacht ook dat ik de eerste dag van ongie met de pil moest beginnen dus had dat ook uit mezelf gedaan. Toen bleek dat ik op dag 3 pas moest beginnen na bloed prikken. Mijn arts deed er niet heel moeilijk over maar zal t dus nog wel ff na vragen.
Ok! Bedankt voor de tip! Ik weet het verder ook nog niet hoor. Maar er zat een sticker op de brief met de vraag: mocht u voor deze datum ongesteld worden, wilt u dan even bellen met het secretariaat i.v.m. het starten van de pil?
Hmmm ja weet daar niet veel van. Bij mij wordt niet van te voren in een brief vertelt wat ik moet doen. Als ik ongie wordt bel ik mijn arts om de dag van bloed prikken te bepalen. Eigenlijk slaat t nergens op want hij vertelde dat dat is om dan later in de cyclus de waarden te kunnen vergelijken. Het gekke is dat ik daarna nooit meer heb hoeven prikken, dus hebben ze er niks meer mee gedaan. Misschien is t voor bepaalde omstandigheden.... snap ze soms ook niet helemaal haha
spannend allemaal Jcd, is toch weer heel anders allemaal. Moets je weer helemaal uitvinden, gelukkig hebben wij hier Sjenaica! Die ons alles kan vertellen Ik hoop zo dat je wat meer kansen hebt deze 2e hyper Sjenaica! Wanneer start alles weer? Vind het wel een lange aanloop voor de punctie hoor, wordt je geduld nog veel erger op de proef gesteld.. Ik ben nog telkens zo blij voor jou Deb! Kan bijna niet geloven dat je zo ineens van de een op de andere dag die andere wereld ben binnengestapt, dat het kan dus! Opeens hele andere dingen om over na te denken, kan je al genieten, of is het nog te onwerkelijk? Ik hoop echt dat je ons hier op de hoogte wilt houden en ons voorbeeld wil zijn.. Selam, ben benieuwd wat er morgen te zien zal zijn.. Dat 'rommeltje' zou dan uit zichzelf weg moeten zijn neem ik aan? Soort van uitstel van je cyclus omdat er nog iets opgeruimd moet worden? Hier vreemde nacht.. Moest plassen, moet ik nooit 's nachts.. Zal wel net een kopje thee teveel zijn geweest, maar brengt me wel aan het twijfelen.. Rare buikpijn, dacht vannacht innesteling?? Maar nu in het daglicht denk ik rommelende darmen? Die zijn altijd een beetje van slag door de pregnyl namelijk.. Zucht.. maar weer afwachten dus.. duurt deze keer erg lang zeg!
ja irritant he klaasje dat het zo ontzettend lang duurt...kan je wel wat afleiding vinden.... op welke dag word je meestal ongi...? jcd gewoon daar blijven waar je je goed bij voelt!! en ja ga zeker mee doen aan moeders voor moeders, heb me vrijdag al aangemeld, dus nu afwachten wanneer ze een afspraak willen.... het is nog erg onwerkelijk hoor.. kan het echt nog niet geloven...maar geniet wel met volle teugen en vind het erg moeilijk om me stil te houden naar mijn omgeving... we gaan het van de week aan mijn familie vertellen... ik weet dat het erg vroeg is maar we zijn eindelijk zwanger en ga er gewoon vol tegen aan, gaat het fout dan is dat ontzettend verdrietig en zal ik er kapot van zijn maar dan heb ik wel de steun.... heb wel de zenuwen voor de echo...
Deb geniet er lekker van! Is het al bekend wanneer je een echo hebt? Of heb ik dat gemist? Klaasje wat spannend meid! Ik hoop het echt dat t bij jou ook raak is. Ik ga er vanuit dat ik over 2,5 week ongie wordt en dan met de pil kan beginnen. Heb dinsdag eerst een kijkje in de baarmoeder en als niks groots te zien waar ik ook vanuit ga zal ik vast verder mogen. Stel dat er wel iets groots te zien is dat niet gelijk verwijderd kan worden weet ik niet wat er gebeurd. De arts dacht eerst niks te zien dus als er wat zit verwacht ik niks groots. Wish wat ben je stil.... was de echo niet goed?