Jaaa vandaag terugplaatsing!! Om 13 uur moeten we er zijn. Wat ben ik blij. Was zo verschrikkelijk zenuwachtig!
Marije, wat balen zeg... sterkte en beterschap!! selmatje, wat super!! hopelijk morgen tp!!! Lauwra, jij zal net de tp gehad hebben, of nog zitten wachten omdat ze weer uit lopen Bij ons belde ze altijd op de dag van tp nooit de dag ervoor.... nu lekker broeden... hoeveel cellig is het?
Nou ze waren keurig op tijd, en dat was dit keer balen want ik had de fotocamera in de auto laten liggen. Dus mn man als n gek terug. Ondertussen werd ik al opgehaald en toen hij terug kwam met de camera lag ik al klaar met t speculum haha echt stres. Maar t is helemaal goed gekomen. We hebben hem mooi op de foto. Het is een 5 cellige. Kwaliteit was prima. Dus dat worden weer spannende weken. 6 juni testen! Selmaatje: Ik duim heel hard voor je dat jij dit morgen ook hebt!! Marije: Ik ben benieuwd hoe het met jou gaat...!
Wauw, wat goed Lauwra!! Nu maar hopen dat hij of zij blijft plakken!! Ik begin best zenuwachtig te worden hier. Wij horen het morgen tussen negen en tien. Bij de derde poging belden ze wel de dag erna omdat er teveel kernen waren en dan weet je dus direct al dat het niet meer gaat gebeuren. Voor de rest word ik echt nooit eerder gebeld. Toch was ik vandaag wel bang dat ze weer zouden bellen. Het is nu half vijf, dus dat zal niet meer gebeuren! Wij nemen nooit een camera mee, maar dat is wel een goed idee... Hopelijk komt het zover morgen!!! Ik had gister de punctie en dit was echt de beste tot nu toe. Helemaal geen pijn. De punctie voelde ik zelfs amper! Heel bijzonder. Geen bloed daarna en 's avonds gewoon gesport . Marije: ik hoop dat je al weer thuis bent??? Beterschap!
En, Selmaatje weet je al meer?? k Ben vanmiddag pas rond 3 uur weer thuis. Dus zet um op!! k Duim voor je! Zeker apart dat je zo weinig voelde. Wel fijn! Ik heb nu 3 puncties gehad, de napijn valt steeds wel mee, maar sporten! Vorige keer ging ik de volgende dag werken en heb toen nog een paracetamol genomen. Dan ben je toch intensief bezig. (ik werk in de zorg). De eerste keer wilden ze een telefoonnummer waar ze me de volgende dag op konden bellen. Maar dat zal dan ook wel alleen geweest zijn voor als het afwijkend bevrucht is. k Vond op internet dat ze pas na 24 uur kunnen zien of er een bevruchting is geweest en dan pas nog eens 12 uur later of het ook gaat delen. Dus dan heeft het idd niet zoveel zin om te bellen de volgende dag.
Lauwra, broeden meid, vertroetel hem, koester hem, en vooral weer genieten van een delend embryootje in je buik! Spannend weer. Hoe voel je je? Selmaatje, jij weet het nu al, hopelijk straks ook een mooi embryootje in je buik, ik duim voor je! Deb hoe gaat het met jou en je volle buik inmiddels? Hier gaat het slecht, sinds zondag aan verschillende soorten ab, ct scan van buik gehad, niks bijzonders te zien behalve mijn hydrosalphinx. Nou is gister uit de baarmoedermondkweek gekomen dat daar streptokokken groep a zit. Die is waarschijnlijk met de TP naar binnengekomen en in die eileider gaan zitten delen, zo'n eileider vol stilstaand vocht is een heerlijke bodem voor een ontsteking. Dus eindelijk de goede ab en nu opknappen, moet nog 7-10 intraveneuze ab, omdat het zo'n agressieve bacterie is, vrouwen in het kraambed met baar moederontsteking hebben deze bacterie ook. Dus ik lig hier nog een hele tijd.... Voel me al iets beter dan begin vd week, maar het gaat nog erg op en neer. Mooi de tijd om jullie verhalen te lezen en ik wil graag positieve dingen horen
Nou, net teruggekomen uit het ziekenhuis. Heb een terugplaatsing gehad van een prachtige 4-cellige embryo zonder fragmentatie!! Dit keer ook maar een foto genomen!! Helemaal happy! Wat balen Marije!!! Dacht verwacht je toch niet! Ook balen dat je daar nog een tijdje moet liggen. Ik wens je heel veel sterkte!! Ik ga nu weer werken en probeer vooral te genieten en lekker positief te zijn... Fijne dag meiden!!!!
Ohw wauw helemaal super Selmaatje! Dit gaat um worden!! Mag ik je foto eens zien als je t liever niet doet neem ik het je niet kwalijk hoor. Ik ben wel benieuwd hoe jullie embryo eruit ziet zonder fragmentatie. Ik had het idee dat die van ons dat ook niet zoveel had, maar daar zei ze niks over. Ik zal die vanons in mn fotoalbum zetten, misschien kan jij er dan al genoeg over zeggen Marije: Wat vreselijk naar dat je zo'n bacterie hebt binnen gekregen. Dat is wel een tegenvaller! Gelukkig is nu bekend wat het is en kan je de ab gericht krijgen. ...Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat zegt het ziekenhuis over je embryo? Ik hoop in elk geval dat we jou positieve dingen kunnen blijven berichten! Deb: Hoe gaat het eigenlijk met jou? Heb je al bijna verlof? En andere meiden, komen die hier nog wel eens spieken? Ben benieuwd hoe het met iedereen is!
Hey Lauwra, heb het fotootje toegevoegd. Het is helaas niet echt een hele duidelijke... Misschien kun je er iets aan zien...
Zit zo naar onze embryo's te kijken, maar vind het heel lastig om er iets zinnigs over te zeggen. Daarbij komt dat ze in het ziekenhuis zeiden dat het niet echt wat zegt. De een wordt zwanger van een embryo met best veel fragmentatie, de ander wordt niet zwanger van een a-klasse embryo. Maar ach, het geeft wel een goed gevoel en dat is ook wat waard
Maar die van jou ziet er toch wel echt mooier uit hoor! Hele mooie ronde cellen en idd helemaal geen 'rommel' eromheen! Maar dat is idd geen garantie, maar toch Ik snap alleen niet dat 4 cellen het beste is. Want als ik een paar uur eerder gekomen zou zijn had ie misschien nog wel 4 cellen. De dr zei ook nog dat het een continue proces is. En hoe kan het eigenlijk dat er een oneven aantal cellen is? Betekend dat dan dat de cellen niet gelijkmatig delen? Dus er een cel is die niet in 2-en gedeeld is zoals wel zou moeten?
Volgens mij is een 4-cellige cel niet perse beter dan een 5-cellige. Ben natuurlijk geen expert . De 5-cellige is gewoon al vaker gedeeld. Het is normaal dat een embryo er na twee dagen zo uitziet. In sommige ziekenhuizen plaatsen ze embryo's later terug en dan zijn ze ook vaker gedeeld. Dus dat continue proces klopt wel. Jouw embryo was 5-cellig en dat is volgens mij net zo goed. Het is vaak zo dat de cellen niet gelijk delen. Jouw 6e celletje zat er waarschijnlijk aan te komen. Ik had vorige keer een embryo van 3 cellen en voordat ze hem inbrachten was hij toch 4-cellig geworden. En tsja... uiteindelijk zegt het niets! Laten we maar hopen dat dit voor ons de laatste poging is! Hoe tof zou dat zijn?!!!
Wauw ja dat zou zeker tof zijn!! Laten we (vooral ik) nou maar niet zo onzeker zijn en gewoon een beetje genieten van de wetenschap dat er een embryotje in ons groeit.
Het meiden, het embryo kon deze krampen koorts en ab niet aan. Ik ben gisteren ongesteld geworden. Voelde me ook zo ziek dat ik daar raar genoeg niet mee bezig was. Ik had de poging al opgegeven. Gisteren een echo gehad en eindelijk is er wat te zien een massa, wrs eileider van 10x4 gevuld met pus. De bloedwaardes gingen ook al omlaag op deze ab die ik heb, om de twee uur een portie via het infuus. Het hoeft allemaal geen schade op te leveren voor een eventueel volgende behandeling, maar als alles weer rustig is gaan nu eerst mijn eileiders eruit, dit nooit weer.... Lauwra en selmaatje!!!!! Kom op, doe je best, en ik stuur jullie alle geluk toe die een innesteling nodig heeft! Maar bovenal genieten dat je zwanger bent tot het tegendeel bewezen is!
He Marije wat jammer dat je al ongi bent geworden. Maar ik kan me ook indenken dat je nu bezig bent met beter worden en niet met zwanger zijn/worden. Je bent ook wel erg ziek geweest of nog eigenlijk. Je eileiders hadden toch al geen functie meer begrijp ik? Dus als je ze niet meer hebt kun je ook niet meer zo'n heftige ontsteking krijgen? En bedankt voor je postitieve woorden! Lief dat je daar nog aan kunt denken! k Wens je voor nu heel veel sterkte en beterschap. Hopelijk mag je gauw naar huis!
Marije hopelijk knap je snel op!! want dit is ook niks zo... wel k*t dat je ongi bent geworden al kan ik me voorstellen dat je nu gewoon beter wilt worden en dat het zwanger worden even op een lager pitje staat.... doe rustig aan en heel veel beterschap, dikke knuffel Selmaatje en Lauwra, jullie lekker aan het broeden? Ik weet ook niet wat beter is 4 of 5 cellig... wij zijn zwanger geworden van een 4 cellige, weet niet of er fragmentatie was... dit was gewoon een goede combi... het is nu ook een kwestie van geluk hebben want je kunt er niks meer aan doen, en dat is ook zo frustrerend... Hier, gaat het goed. Gisteren mijn verjaardag gevierd en ben nu kapot... was 2u vannacht voor ik op bed kwam maar om 8u vanmorgen wel al weer klaar wakker... gelukkig wel een super leuke en gezellige dag gehad. met de kleine gaat het goed, erg beweeglijk!! kan niet wachten tot ze er is!! fijn weekend meiden ps hoe gaat het met alle anderen? ben wel benieuwd!!
Ja k ben heerlijk aan het broeden Vandaag vroegen verschillende collegas of het wel goed ging met me, want ik had zo'n rode kleur haha k Ben goed op temperatuur in elk geval k Heb wel het gevoel alsof er een bal in mn onderbuik zit. Vooral als ik zit. Dit had ik na de vorige terugplaatsing ook.
Heerlijk aan het broeden inderdaad! Had zonet even flinke steken... Weet niet of dat goed of slecht is... Probeer er verder niet teveel mee bezig te zijn, maar dat is best moeilijk! Lauwra, ben jij gewoon aan het werk etc? Ik vraag me af of ik ook kan sporten of dat ik dat beter niet kan doen. Weten jullie dat? Marije, wat heftig zeg! Ik kan me voorstellen dat je helemaal niet bezig bent met de poging, maar je vooral richt op beter worden. Duurt het nu ook een tijdje voordat jullie weer verder gaan?
Jeetje wat een berichten hier!! Allereerst Marije, wat ontzettend balen! Daar zat je niet op te wachten...... Hopelijk knap je heel snel op en mag je snel naar huis naar je man en zoontje! En dan ook nog het embryo kwijt geraakt Wat zou het mooi geweest zijn dat je ondanks alles toch gewoon zwanger was nu... Sterkte!! En dan twee tp's! Wow! Zet em op meiden! Deb: het schiet al lekker op nu he? Hier nog niet heel veel nieuws. Ben met de pil begonnen en heb het ziekenhuis gebeld dat ik vorige week zaterdag ongesteld ben geworden en doorgegeven dat ik niet heel veel pillen meer heb... Ze zouden een recept toesturen maar tot nu toe niks gekregen... :S Vrijdag zijn mijn pillen op dus als ik woensdag nog niks heb maar weer bellen. Ben ook heel benieuwd hoe ze me inplannen. Hopelijk krijg ik snel bericht! Heb aangegeven dat we op vakantie gaan en daar zouden ze rekening mee houden, hopelijk hebben ze dat ook gedaan... Ik werd nooit eerder teruggebeld na een punctie. Ook niet toen het verkeerd gedeeld was. Toen belden ze helemaal niet omdat het waren vergeten. Bah! Wat was dat toen naar! Zelf er achteraan bellen en dan horen dat ze van niks weten en later een telefoontje dat het niet goed was...
JCD: Dat terugbellen snap ik ook niet helemaal hoor. Waarom ze mij nou de eerste poging op de 1e dag na de bevruchting wel wilden bellen is mij niet meer duidelijk. Maar dat doet er ook niet meer toe. Wel erg rot als ze je vergeten terug te bellen. Dat verwacht je ook niet. Wanneer mag je beginnen met stimuleren? Of gebruik je de pil wat langer omdat jullie op vakantie gaan? T is idd te hopen dat ze daar rekening mee hebben gehouden Als ik belde voor weer de eerste echo zou ik de recepten ook opgestuurd krijgen. Maar die kreeg ik steeds pas 2 dagen voor de eerste echo. Ze zijn daar blijkbaar niet zo vlot mee... k hoop dat t recpept nog komt. Marije: Hoe is het met jou?? Ben je al thuis inmiddels? Selmaatje: Hoe gaat het met jou? Kun je je gedachten een beetje verzetten? K vind het wel moeilijk hoor. Elke morgen als ik wakker wordt denk ik meteen oja er is een embryo teruggeplaatst Vanaf de terugplaatsing heb ik wel al buikkrampen. Gisteren ook even flinke steken maar nu is het aardig rustig. Alleen wat zeurend gevoel in mn liezen. Mn borsten voel ik helemaal niet. Maar dat heb ik de ene cyclus wel en de andere keer helemaal niet. K Weet ook niet waar dat aan ligt. Er ligt trouwens in de wachtkamer van het umcg een nieuw tijdschrift om gratis mee te nemen. Uitgerekend jij heet het. Het gaat over onvruchtbaarheid(behandelingen). Echt een blad vol herkenning!