Hier gaat het goed hoor... Ik herken heel erg wat je zegt. Je wordt wakker en denkt: EMBRYO! haha... Drukte op het werk kan wel wat helpen. Ik heb verder nog geen gevoelige borsten. Merk eigenlijk helemaal niets. Vanochtend wel wat steken, maar vond het achteraf moeilijk om te bepalen of het niet mijn darmen waren... Ik zal eens uitkijken naar dat blad. De meeste bladen die er nu liggen zijn best oud. Dus iets nieuws is wel leuk! Over het bellen; wij hebben stiekem zelf ook wel eens gebeld na 1 dag om te vragen of er al wat te zien was. Toen is iemand gaan kijken in het lab...
Meiden hoop zo dat ze zich goed innestelen!!! testdatum komt ook steeds dichterbij!! Wij gaan morgen trouwen!!! heb er zoveel zin in, doen het wel klein hoor en gratis want willen uit eindelijk een echte bruiloft met alles erop en eraan maar voor nu wil ik het gewoon goed geregeld hebben voor de kleine... en ach na ruim 5 jaar samen is het niet verkeerd
Oh Deb wat leuk! Alvast gefeliciteerd en een hele fijne dag! Gaan jullie later nog wel een feest geven? Ik hoop ook dat de embryo's zich goed innestelen. Als het goed is is dat nu volop aan de gang!
Alvast gefeliciteerd Deb!! Ik hoop dat jullie een hele fijne dag hebben!!! Wij zijn ook na zo'n 5 jaar getrouwd en ja, dan zit het echt wel goed hoor! Vorige week waren we al weer 4 jaar getrouwd! Tijd gaat snel! Betekent ook dat alle ellende rondom het ziekenhuis ook al dik 4 jaar bezig is :S Dat gaat dus ook super snel! En nog steeds geen stap verder op dat gebied... (Tenminste nog niet het doel behaald dat we zo graag willen) Nou ja, we sprokkelen onze hoop weer bij elkaar en gaan vol goede moed verder! Lauwra, moet jij nu ook nog spuiten zetten? Spannend hoor!!!!!
@ Lauwra, ja wij kregen toen te horen dat ie 1x was gedeeld en dat dat een goed teken was. @deb27: van harte gefeliciteerd!!! Het weer is prima vandaag dus dat scheelt!!!! Fijne dag vandaag!!!!!!!!!!! En ja jcd83, ik heb hetzelfde. Wij zijn bijna twee jaar getrouwd en dat herinnert je er ook aan dat je dus al een tijdje bezig bent... Ik heb vandaag de tweede Pregnyl gespoten. Vind het spuiten niet leuk, maar dat is voor mij het enige moment dat ik zelf kan meewerken aan het proces en dat voelt wel goed! Verder voel ik af en toe wat steken, maar eigenlijk niet heel veel anders dan anders... Soms zit ik weer even te googelen naar zwangerschapssymptomen, maar het feit blijft dat je gewoon moet afwachten helaas!
Deb! Hoe was je trouwdag?? Haha een brutaal mens...! Maar je hebt bij latere pogingen toch maar niet meer gebeld? Jcd: ja ik ben ook nog aan de pregnyl, vrijdag laatste spuit. Ik heb er deze keer niet echt duidelijke bijwerkingen van. En jij Selmaatje? Enige dat mn darmen wat lui zijn en heel levendig dromen. Daardoor onrustig en slaapt mn man al nachten slecht Ik vind de pregnyl spuiten idd wel iets goeds dat je kan doen. Maar de spuiten zijn niet fijn! k Sta met kromme tenen de vloeistof in te spuiten! Wij zijn dit jaar 5 jaar getrouwd. Vanaf onze trouwdatum was een kleintje ook welkom! Maar wij zijn (gelukkig) nog niet zo lang met het ziekenhuis bezig, nu pas net een jaar eigenlijk. Het is slopend, dus 4 jaar...! Jcd petje af! Hier ook 'gegoogle' naar zwangerschapssymtomen hoor typ maar s menstruatiekrampen in en zwanger, je krijgt dan n lange lijst vol positieve verhalen. Niet doen dus want we moeten ons hoofd koel houden er kan nog zoveel mis gaan, als dat het niet al is gegaan... Ik heb een prachtige website gevonden met heel theoretisch de ontwikkeling van het embryo, vooral in de eerste weken: De eerste week: een tijdloos en zwevend bestaan
Ja, brutaal he? haha! Verder heb ik ook geen bijwerkingen of tekenen op het moment... Maar probeer er ook wat minder mee bezig te zijn. De vorige keren was ik zo gefocust op mijn lichaam, daardoor voelde ik elk steekje, plopje, etc. Ik heb dat nu minder. De Pregnyl is wel vervelend inderdaad. De Cetrotide en Gonal f doen minder pijn. Ik prikte laatst verkeerd en toen zette het helemaal op rond het prikgebied, oeps! Is wel een maand gebleven... Hou je het nog een beetje vol Lauwra?
Dat verkeerd spuiten heb ik ook een keer gehad, bleef heel lang een rode plek zien. Dat was de pregnyl voor de punctie waar het eitje niet meekwam dus dat was een langdurige herinnering daaraan Fijn dat je je zo rustig kan houden! Ik hou het nu ook redelijk goed vol Ben nu ook wat rustiger. Moet veel werken en dat is gewoon heel erg goed. Wel veel last van mn onderrug en de buiksteken blijven ook, of ik er nou wel of niet mee bezig wil zijn, die voel ik gewoon vooral als ik op het werk intensief bezig ben. Marije is hier al lang niet meer geweest, k hoop dat het wel goed met haar gaat!!
Hey, dat was bij mij ook toevallig de poging dat er geen eitje meekwam... hmmmm, bijzonder! Had jij bij vorige terugplaatsingen ook last van steken en rugpijn? Ik ben ook benieuwd naar Marije! Ik hoop dat je weer thuis bent inmiddels!!!
Meiden petje af hoor dat jullie zelf spuiten...ik kon dat dus écht niet...1x geprobeerd en viel toen bijna flauw... Ik duim écht keihard voor jullie....hoop t zo! Marije ben ook benieuwd hoe t met je gaat... Onze trouwdag was super,had t niet beter kunnen wensen. Nu nog wel erg wennen aan de nieuwe achternaam maar ben er super blij mee..
Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!!! Nog van harte gefeliciteerd! Leuk he, zo'n hele dag voor jullie! Ik was bij onze bruiloft echt ontroerd van alle cadeaus, aandacht, stukjes en al het werk wat iedereen had verricht. Het zal nog wel even duren voordat je aan je nieuwe achternaam bent gewend. Ik nam nog een tijd land de telefoon op met mijn oude naam. Gaan jullie nog weg of hebben jullie nu eerst rust en wachten jullie op de geboorte van de kleine? De eerste keer spuiten was niet echt een succes. We kregen ruzie over de manier waarop het moest, haha. Nu gaat het prima. Vind het niet zo erg. Bloedprikken blijf ik op de een of andere manier ECHT niet leuk vinden!
Hey meiden, Deb gefeliciteerd!! Mooi dat jullie zijn getrouwd! Bijzondere dag. Selmaatje en lauwra, vind het zo spannend voor jullie! Jullie tweede week is ingegaan, altijd de spannende week. Wanneer werden jullie de voorgaande keren ongesteld? Voor de testdatum? Ik duim voor jullie. Jcd, wat duurt wachten lang... Hoop dat je inmiddels weet wanneer je kunt starten en dat ze mooi om je vakantie heen gepland hebben. Hier gaat het redelijk goed. Ben gisteren thuis gekomen en dat is heel fijn. Moet nog wel m'n energie verdelen en zit nog vast aan een infuuspomp. Maar ik ben lekker thuis. Gister en eergisteren veel last van mezelf gehad, erg emotioneel en echt even resetten. Nu weer met frisse moed ertegen aan. Maandag weer afspraak in het zkh, controle bloedwaardes en echo en dan is het hopelijk klaar met de ab. Dan kijken we uit naar vrijdag want dan hopen we lekker op vakantie te gaan. Is nog even afhankelijk van mijn herstel. Lief dat jullie zo benieuwd waren naar mij, maar had even genoeg aan mezelf afgelopen dagen. Ik wacht met spanning af voor jullie lauwra en selmaatje!
Marije: Wat fijn dat je weer thuis bent! Je hebt nog lang moeten blijven zeg! En tuurlijk ben je nu meer met jezelf bezig en k kan me ook voorstellen dat je best teleurgesteld bent dat het deze keer weer niet gelukt is! K Hoop dat jullie vrijdag heerlijk op vakantie mogen gaan dan kun je alle sores misschien wat van je af zetten en verder herstellen! Deb: t Weer zat ook mee he op jullie trouwdag! Had je ook nog een trouwjurk aan?? Bedankt voor t duimen! Ik hoop zoooo dat het helpt!!! Selmaatje: Bij de eerste terugplaatsing had ik geen last van mn rug nu wel vaak. En nu ook meer buikkrampen die komen en gaan. Soms een dag niks en dan is het er ineens weer. En jij? Toch raar van dat spuiten trouwens. Zou het dan niet goed opgenomen zijn zodat het ook zn werk niet goed kan doen voor de punctie? Ik had toen ook de duitse Pregnyl, weet ff niet meer hoe dat heet...
Selmaatje en lauwra, hoe gaat het bij jullie? Kunnen jullie de spanning nog een beetje aan of hebben jullie al een voorgevoel? Ben benieuwd en duim voor jullie allebei. Vanmiddag afspraak bij de gyn, hopelijk klaar met de ab en een go voor onze vakantie!
Marije: En hoe was het?? Hopelijk goed nieuws! Ik heb ergens het idee dat het wel goed zit maar dat durf ik natuurlijk eigenlijk niet hardop te zeggen... het kan ook zo zijn dat ik er helemaal naast zit natuurlijk en voor mezelf is het ook niet goed om te positief te denken. Maar diep in mn hart... Had het weekend erge obstipatie zo erg dat ik dacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar op internet vond ik dat je daar nu nog geen pijn van kan hebben. En na een half uur op het toilet is de pijn nu wel weg maar t zit wel aardig vast daar binnen! En mn tepels beginnen zeer te doen, dat is nieuw voor mij. Verder steeds 'gelige snotjes' bij afvegen. Dat had ik de vorige keer ook, en toen heeft het even goed gezeten... dus dit alles stemt mij positief. (Sorry heel verhaal met onsmakelijke details)
positief blijven!!!! ik weet dat het super moeilijk is, maar blijf er in geloven!! Het kan alle kanten op en wij gaan allemaal gewoon van het positieve uit hoor!!!
Hey meiden, Spannend allemaal he?!!! Ik ben zo benieuwd! Lauwra, jij hebt er dus een goed gevoel over? Ik hoop voor je dat het zo is!! Ik begin nu wel wat te voelen. Ook wat last van obstipatie, steekjes van onder , gevoelige borsten, maar dat laatste heb ik elke keer. Vind het heel moeilijk om er iets over te zeggen. Het is inmiddels alweer de derde keer en ik probeer mijn hoofd nu een beetje koel te houden... Marije, wat fijn dat je weer thuis bent. Ik lees in je verhalen dat het toch wel echt heel heftig is geweest... Nu nog aan het infuus! Pfff sterkte meid!
Selmaatje: Dat die obstipatie nu begint vind ik wel positief, want dat kan dus niet meer van de pregnyl zijn. t Word spannend nou he!! Voor jou de laatste keer in eigen cyclus, dan ligt er toch ook wel meer druk op denk ik... k duim heel hard dat de hyper niet nodig is voor je!! Je hebt trouwens wel een mooie 'score', 3 terugplaatsingen gehad. Naar mijn idee heb je dan toch meer kans gehad dan bij 1 hyper. Het is helemaal niet te zeggen dat je cryo's hebt. Dus dan kan het zijn dat je in 1 poging maar 1 embryo hebt waar je zwanger van kan worden... Ik ben elke keer als ik naar het toilet ga bang om bloed te zien. Van mn goede gevoel gisteren is niet veel meer over in elk geval
Lastig he....?! Eigenlijk zijn signalen hetzelfde als die van een aankomende menstruatie... Obstipatie, gevoelige borsten, steekjes, krampen, afscheiding... Maar we gaan er vanuit dat het in jullie geval gewoon is vanwege een zwangerschap!! Ik denk niet dat je meer kansen had dan in de hyper. Ons is nl verteld dat je dan gemiddeld 10 blaasjes hebt waarvan er 7 bevrucht worden en waarvan je 1 tp krijgt en de rest in de vriezer. Als ze ons beter hadden geinformeerd over dat je gemiddeld maar 2 tp's hebt in eigen cyclus denk ik niet dat we daar aan begonnen waren... Dames, ik duim!! Succes de laatste dagen/uren!