Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn!! Dan gaan we echt gelijk op!!! Tenminste....als mijn tp doorgaat morgen.... Maar daar ga ik wel een beetje vanuit....

2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ik duim voor je JCD!!
    Op naar een mooie TP morgen:D

Zet um op!!

LFS

3. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wish! Ik zie dat je zwanger bent!!!! Hebben we wat gemist?? Vertel!!!!

4. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik dacht dat topic een beetje plat lag, maar zie nu toch weer wat leven :D
    Mag ik hier ook meeschrijven? Ik zit momenteel in de derde poging van ICSI MNC. Morgen heb ik de punctie en ik zie er eerlijk gezegd als een berg tegenop. Ben gewoon zo ontzettend gespannen van tevoren, al dagen... Hebben jullie nog tips voor mij? Het ziekenhuis heeft me wel een vrij heftig kalmeringsmiddel aangeboden, maar dat lijkt me ook weer niks. Nou ja, ik zou graag mijn ervaringen hier ook kwijt kunnen, is toch fijn om lotgenoten te lezen ;)

5. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom!

het was hier idd even vrij rustig....

Die zenuwen...... Herkenbaar hoor!!! Het is alle keren weer spannend! Merkte bij mezelf wel dat ik er minder last van had als de puncties dicht op elkaar zaten. (laatste pogingen waren bij ons maand op maand)

Voor de laatste punctie (de eerste in de gestimuleerde poging) was ik ook doodzenuwachtig... achteraf viel het wel weer mee. Dat probeer ik me maar zo lang mogelijk voor te houden.
    En ook dat je na de punctie lekker relaxen mag/moet! Probeer daar maar naar uit te kijken. Koop een leuk tijdschrift of boek voor na de punctie of plan iets leuks voor in het weekend zodat je daar naar uit kunt kijken...
    In ieder geval veel sterkte! Tis een erg spannende tijd... Punctie, wel of geen eicel, wel of geen bevruchting... en dan die wachtweken.... :S Niks aan!

6. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Dankjewel jcd83!

Voor jou ook spannende tijden zie ik! Je hebt het eigen cyclus traject al achter de rug zie ik. Wat ontzettend jammer dat dit nog geen resultaat heeft gehad. En nu dus al volop in de hyperstimulatie, met morgen een terugplaatsing? Alvast heel veel succes (terugplaatsingen zijn zo veel leuker dan puncties :D)!

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hihi terugplaatsingen zijn zeker veeeel leuker!:)
    Welkom hier Ennetje, leuk dat je komt meeschrijven!
    Morgen dus de punctie, hoe zijn de eerste 2 verlopen?
    Ik ben ook altijd enorm zenuwachtig voor de punctie hoor. En steeds zeg ik weer tegen mezelf dat het niet nodig is. Maar ja, er hangt idd zoveel van af.
    Heel veel sterkte morgen, probeer nu wat afleiding te zoeken, film kijken, spannend boek of wat je leuk vind.

Wish: van harte met je zwangerschap!! Toen ik gisteren in dit topic teruglas kwam ik het al tegen. Ik las ook dat je amh waarde slecht was, maar blijkbaar is het nu toch gelukt! Heerlijk zeg!!

JCD: Gaat het nog met de zenuwen voor morgen? Wanneer hoor je of het doorgaat?

Wij werden klokslag 9 uur al gebeld. En nu een 4 cellig embryo gekregen! Zag er goed uit en dokter zei dat het een goede kans maakt.... we wachten af!

8. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij worden alleen gebeld als het niet door gaat. Om twee uur mag ik ervan uit gaan dat het wel door gaat. Om 16.00 uur is de tp! Ben nu nog niet heel zenuwachtig maar denk dat dat morgen wel komt.... :(

9. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Lauwra, yeuh!!!! Hij is aan boord en wat een mooie.

Jcd, heel veel succes morgen!! Wat leuk dat jullie dan gelijk lopen, heb je TP in eigen cyclus??

Wish, gefeliciteerd! Wanneer heb je de echo?

Ennetje, heel veel succes en sterkte morgen. Probeer te ontspannen, zoek de twee dezelfde katten😉 als je naar boven ligt te turen. Ik vond het nooit echt pijnlijk, maar vond het toch fijn als ze even aftellen voor de prik. Je moet er even doorheen. Maar voor mij makkelijk praten, ik vond het niet erg om te ondergaan. Zie voor de hyper nu meer op tegen de verdoving.... Zie wel hoeveel het er zijn, heb tijdens m'n vierde poging drie follikels laten aanprikken, recht is pijnloos, maar links is bij mij flink gevoelig en daar zaten er twee. Dus als het er niet veel zijn wil ik het denk ik liever zonder verdoving. Maar wie dan leeft, wie dan zorgt, toch?

10. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Oh ja lauwra, eileiderontsteking was uiteindelijk heftiger dan ik had verwacht. Zijn drie weken later op vakantie gegaan en dat ging goed. Daarna snel minder, geen energie, koppie dat overstroomde, dus even twee maanden rustig aan gedaan. Halve dagen gewerkt, hulp op mijn parttime dagen met ons zoontje. Het was even helemaal op. Het gaat nu echt weer goed. Werk weer volledig en heb er weer lol in. Denk dat ik daarom de mislukte punctie ook goed kon opvangen. Baal natuurlijk wel, maar mijn partner zei nog toen we heen gingen, ik was heel bang dat ie al gesprongen was, het is zoals het is en heel veel kunnen wij daar niet aan veranderen... En zo is het ook, niet dat het daardoor minder teleurstellend is, maar wel wat makkelijker te accepteren. Ze willen nu niks aan m'n hydrosalphinx doen, tijdens mijn laparoscopie vorig jaar is vastgesteld dat de eileiders niet toegankelijk waren, tevens ben ik nu een hoog risico patiënt voor ontstekingen. Het kan zo weer oplaaien, dus het liefst doen ze niks meer gyneacologisch met mij. Maar dat kan natuurlijk niet. Daarnaast waren er al veel verklevingen in m'n buik, maar door deze ontsteking is het er niet beter op geworden. Dus dat varieert van niet eens de buik in kunnen komen tot het beeld van vorig jaar, waar de linker eileider ook al niet volledig in beeld te krijgen was. Dus de kans op schade aan blaas, darmen ed is erg groot. Afgesproken nu eerst een hyper te doen en dan eventueel nog een laparoscopie, met de onmogelijkheden en risico's van dien. Heb me hierbij neer kunnen leggen en heb zin om weer verder te gaan. Het is zo week 46😉 Dus al met al vond ik het wel een heftige periode vanaf mei, maar ben erg blij dat ik de tijd en mogelijkheid heb gekregen van m'n omgeving om weer even tot mezelf te komen.

11. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Het is ook niet niks geweest, je bent zo ziek geweest. En een lange ziekenhuis opname moet je ook even verwerken. Goed dat je er zo even de tijd voor kon nemen, hoe belangrijk dat is zie je maar weer, de teleurstelling kon je zo beter aan!
    Wel spannend dus weer of je niet weer een ontsteking gaat krijgen bij de volgende poging. Krijg je niet preventief antibiotica?

12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    JCD heel veeeeeeeeeeeeel s6 vandaag!!
    Ik duim voor je meid!!

Hopelijk een mooie topper terug;)
    TOI TOI TOI

13. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Spannende dag voor jou jcd83! Ik duim voor een terugplaatsing!

En lauwra, heerlijk genieten nu van het feit dat er een embryo in je buik zit, en wat voor één! Ik had vorige keer een driedelige en ben daar ook even zwanger van geweest (licht positieve testen op testdatum), dus met deze viercellige moet het helemaal goedkomen :D

En Marije79, wat een ellende heb jij al achter de rug... Fijn dat het nu weer beter gaat. Ik heb je advies ter harte genomen en naar de katten gekeken :D

Mijn punctie is dus achter de rug, wat een opluchting weer! Ze heeft beide eierstokken aangeprikt, maar liefst zes follikels, waar vier eicellen uit gekomen zijn! Dat is niet helemaal de bedoeling van een eigen cyclus traject ;) maar ik ben er natuurlijk heel blij mee! Al deed het wel zeer hoor en duurde het lang. Ze wilde toch graag de andere eierstok ook doen, want je weet maar nooit. Of ze ook allemaal goed en rijp zijn is natuurlijk nog maar de vraag. Maar als er één goede bij zit ben ik al heel blij. Nu nog even twee spannende dagen...

Jammer dat ik straks wel aan het werk moet, heb best wat napijn nu, maar heb eigen bedrijf en morgenochtend een deadline...

Succes vandaag jcd83! Ik duim voor je!

14. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat de punctie achter de rug is ennetje!! En jee! Wat een eicellen!!! Kreeg je nu geen verdoving? Want zoveel aanprikken lijkt me nogal wat zonder.... Balen dat je moet werken... Maar goed aan de paracetamol!

Hier beginnen de zenuwen een beetje te komen... Maar volgens mij kunnen ze nu nog niet bellen. Omdat ze als de eerste niet goed is de tweede nog gaan ontdooien. We wachten af! Fijn dat jullie zo meeleven! :-D

15. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Jcd, k loop heel de tijd aan je te denken!:D mn duimen draaien hoor!

Ennetje: zooo wat een hoop zeg voor eigen cyclus zeker veel! Hopelijk heb je straks gewoon in verse tp en 3 cryo's. Zou mooi zijn toch!! Maar k kan me voorstellen dat je napijn hebt nu! Dat heb je van 1 soms al. En zonder verdoving pfff! Knap van je hoor! Sterkte vandaag, en idd, neem paracetamol!
    Wat voor bedrijf heb je als k vragen mag?:)

16. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Nog geen telefoontje gehad jcd83? Ook spannend zeg, dat je moet hopen dat ze niet bellen... Ik blijf nog even doorduimen!

Nee, ik kreeg geen verdoving, maar de arts was ook een beetje verrast door de vele follikels. Ik denk dat als je een verdoving krijgt, dat er dan meer tijd nodig is van tevoren? Om de verdoving in te laten werken enzo? Nu was het allemaal zo onverwachts. Als ik het van tevoren geweten had, had ik liever verdoving gehad. Maar ik had niet echt keus haha. Ze vroeg me wel of het goed was als ze nog die andere eierstok zou doen. Ze wilde het graag proberen, maar als ik het niet trok zou ze stoppen. En tja, als je eenmaal toch al op die stoel ligt... Dan wil je die extra kansen ook niet 'weggooien'. Ik heb nu gelukkig bijna geen pijn meer, dus dat valt heel erg mee.

Ik heb trouwens een tekstbureau ;)

17. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Jcd, hopelijk ben je nog geen uur verwijderd van jullie embryo. Lachen he, dat voelt ie😉

Ennetje, stoere!!!!!! Wauw 4 eicellen. Had je dat de vorige keer ook? En moest je lang stimuleren? En wat heb je het goed gedaan, zonder verdoving!! Respect!

Lauwra gaat het goed?? Bloeden vd punctie gestopt?

Leuk dat er weer gekletst wordt!

18. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Nee dit heb ik nog niet eerder meegemaakt Marije79, bij eerste poging één eicel (niet bevrucht) en bij tweede poging wel twee eicellen (uit twee follikels), maar daarvan was eentje niet rijp. Ene follikel was toen ook een stuk kleiner, dus de verwachtingen daarvan waren al niet zo hoog.

Maar waar deze bonuseitjes ineens vandaan kwamen? Heb vijf dagen gespoten, net als bij poging twee. Bij poging één heb ik maar drie dagen hoeven spuiten. Maar ik zie dat jij ook ervaring hebt met meerdere eitjes per punctie in de eigen cyclus. Jammer dat dit niet tot een baby heeft geleid. Straks dus hyperstimulatie? Lijkt me superspannend!

19. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes! Hebben een tp gehad! En ook nog één in de vriezer! 8 oktober testen. Met de medicatie die ik nu heb moet ik echt wachten op de test, ik kan niet eerder ongesteld worden. Ben ik opzich wel blij om. Dan hebben we maar één spannende dag ;)

20. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Wat fijn!! Nu lekker vertroetelen. Hoe lang moest jij eigenlijk stimuleren jcd? En hoeveel follikels had je ook alweer? En de hoeveelheid die je spoot na je overstimulatie, was die lager dan de eerste keer? Sorry voor alle vragen, maar ben heel benieuwd wat me te wachten staat. Voor nu jij lekker genieten van je volle buik!!

Ennetje, ik zag ook vreselijk op tegen de hyper, maar nu het zover is denk ik kom maar op. Mijn drie eitjes had ik 6 dagen gestimuleerd. Mijn twee eitjes was 1 follikel, dat schijnt niet te kunnen, dus zullen er wel twee over elkaar heen gelegen hebben oid. Ik stimuleerde normaal maar 3 dagen en de eerste en laatste helemaal niet, dag van de eerste echo cetrotide en s avonds pregnyl. Had dus ook het idee dat er bij langere stimulatie meer groeit. Weet niet of het zo werkt, maar geeft wel goede hoop voor de hyper. Mijn streven is dus ook meer dan 3 eitjes!! Geloof dat ze bij minder ook niet puncteren. Ben benieuwd hoeveel bevruchtingen je hebt.

Deel Deze Pagina