Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Marije, ja kan me voorstellen dat je een beetje jaloers bent! Het is allemaal ook zo lang wachten overal op he!

Ennetje, graag gedaan:)

2. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ik wil toch eens weten of jullie ook buikkrampen hebben. Ik las dat dit ook van de pregnyl kan komen maar waarom staat dat dan niet in de bijsluiter? Vanmorgen 2e keer pregnyl gezet en een uur erna begon het weer te krampen. Het is niet zo dat het pijnlijk is of erg vervelend, maar ik maak mij er zorgen over. Als het van de pregnyl komt is dat dan wel normaal?
    Het is nu na 3 terugplaatsingen hetzelfde geweest.:(

3. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hmm Lauwra, ik herken het niet, klinkt inderdaad wel gek. Buikkrampen kunnen natuurlijk voorkomen, maar dat het steeds gebeurt na het spuiten is wel raar. Of het is gewoon toeval natuurlijk...

Enige gekke wat ik vorige keer had was dat ik enorme buikkrampen kreeg precies een week na de terugplaatsing. Ik kon toen gewoon even niet lopen van de pijn. Achteraf bleek het embryootje wel ingenesteld te zijn, dus misschien was het van de innesteling. Nu hoop ik bijna dat ik die vreselijke buikkramp weer krijg haha.

Jij hebt de eerste wachtweek er alweer bijna op zitten toch? Spannend hoor!

4. Aafke1986

Aafke1986 Niet meer actief

Dag dames,

Ik lees al heel lang mee op dit forum. Zoals jullie aan mijn onderschrift kunnen zien hebben we helaas al wat ervaring opgedaan in de MMM.

Ik heb altijd wat moeite om een bericht te plaatsen hier, omdat ik geen gezicht heb bij jullie. Maar toch is het fijn om herkenning bij elkaar te vinden, daarom heb ik er toch maar eens een berichtje aan gewaagd.

In november vorig jaar kregen we na de onderzoeken te horen dat alleen ICSI voor ons een optie is ivm slechte spermakwaliteit. In januari hadden we de intake, en inmiddels zijn we 5 pogingen en 4 terugplaatsingen verder. (1x had de eicel geen kern).
    Afgelopen vrijdag ging het helaas weer mis. Morgen bel ik het UMCG voor een afspraak voor de eerste echo van poging 6, de laatste in de eigen cyclus!

Zitten jullie ook allemaal in het UMCG?

Groetjes, Aafke

5. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoef geen pregnyl te spuiten en kan me zo niet bedenken dat ik de vorige keren last had... Merk wel dat ik meer op m'n buik let. Maar heb dat laatst ook gedaan toen ik een rust maand had en ook toen voelde ik van alles als ik er op ging letten.... Ik blijf me daarom voorhouden dat het niets met het embryo te maken heeft als ik iets voel.

Heb wel wat last van m'n darmen. Zit meer verstopt. En dat was bij de vorige tp ook zo dus denk dat dat door de medicijnen komt.
    Verder zo nu en dan erg misselijk, maar dat is ook een bijwerking.
    Ben wel benieuwd wanneer de cryo zich innesteld. Is niet echt duidelijkheid over te vinden.... Zit nu op dag vijf dus zal wel bijna kunnen nu denk ik....

6. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom aafke!

Ook al even bezig zie ik.... Wel veel tp's gehad! Balen dat het nog niet gelukt is.... En nu dus al de laatste poging in eigen cyclus... Hopelijk gaat het deze keer lukken en hoef je niet de gestimuleerde icsi!

Marije, ik kan me wel voorstellen dat je jaloers bent... Zou ik ook zijn.... En met z'n vijven zou er sowieso één zwanger moeten zijn! Alhoewel.... Bij mij is de kans maar 10 procent nu....

Oh ja, nog een bijwerking: ik heb het heel vaak koud!! Had ik bij de allereerste tp ook!

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties. Het heeft toch ook wel met mn darmen te maken idd. En dat komt wel door de pregnyl ws.
    Ik heb nooit buikpijn eigenlijk voor ik ongi wordt, alleen als ik het net ben en dan is het met een paar uur wel weer over. Daarom maak ik mij er toch zorgen over als het onder in mn buik krampt. Bang dat baarmoeder krampt en embryo niet in kan nestelen. Eerste wachtweek zit er morgen op dus innesteling moet gebeurd zijn als alles nog goed gaat.
    k Probeer juist niet op mn buik te letten maar kan die krampen toch niet negeren...
    Koud heb ik het ook ja, en dan mn s avonds.

jcd: heb je bij een cryo tp echt maar 10% kans? Komt dat omdat ie ingevroren is geweest? Want het was toch een topper, anders ging ie niet de vriezer in...

Ennetje: nou hopelijk binnenkort dan even buikkrampen voor jou:p

Aafke: van harte welkom! Ik heb zelf ook eerst een poos meegelezen voor ik besliste om mee te gaan schrijven.
    Jullie zitten al mooi boven het gemiddelde wat terugplaatsingen betreft! Ga je niet aan je eigen lichaam twijfelen nu je toch nog niet zwanger bent?
    Dat ga ik nu al een beetje doen...na 2 mislukte tp-en.

8. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Lauwra, dat weet ik ook niet of ik dat had... Wel zere borsten in week twee, maar dat heb ik nu ook en dat heeft dus niks te betekenen, is m'n eigen progesteron heb ik me laten vertellen.

Jcd, koud had ik ook na TP. Ik ben heel warmbloedig en had dit tijdens zwangerschap ook, dus zullen de hormonen zijn. Dat jij trouwens twee tabletten drie keer daags moet gebruiken, ik hoefde er maar 1 tijdens mijn cryo. Hoe lang heb jij eigenlijk gestimuleerd voor jou behandeling?

Ennetje, haha positive thinking, op naar een buikkramp komende week.

Aafke, op naar poging 6,heb je er nog vertrouwen in? Ik had zoiets van moet nog even voordat we doorgaan met het echte werk. Komt ook door de break natuurlijk, maar ik had er al niet veel vertrouwen meer in. Veel TP trouwens, mooie score voor mnc. Maar nog steeds met lege handen...

Ja hier moet natuurlijk iets moois uit voortkomen bij jullie, statistisch gezien zou het moeten, maar niks is grilliger dan dit traject...
    Heerlijk trouwens om met jullie mee te leven. Mijn zin in de hyper neemt toe, ik wil ook weer in de race zitten, ondanks de onzekerheid ed. Wij moeten dit toch door om kans te maken op een kindje, denk ik dan maar. En de tijd gaat snel, het is zo week 46. 10 okt intake, dat is al over anderhalve week en dan gaan we gelijk een weekendje weg, even eruit met z'n drietjes. En dan is het nog maar 4 weken, das maar 1 cyclus😉

9. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Lauwra, kramp is volgens mij goed in deze fase, extra doorbloeding voor het nestje. Weer niet of het zo werkt hoor, maar is een positieve theorie😊En hopelijk gebeurd er heel veel in dat nestje!!!

10. Aafke1986

Kan iemand een overzichtje plaatsen van wie er nu allemaal een TP hebben gehad? Ik heb het overzicht niet echt... knap dat jullie dat allemaal kunnen onthouden.
    Ben altijd bang op zo'n forum dat ik vergeet op iemand te reageren.

Ik heb ook altijd wel wat buikpijn na een terugplaatsing, iedere keer weer anders. Op andere tijdstippen, en zowel kramp als steken. Helaas zegt het allemaal niets.

Ik heb nog wel vertrouwen in de 6e behandeling. Ookal is dat vertrouwen wel moeilijk te vinden soms... de embryo's zijn telkens van topkwaliteit, mijn man en ik zijn gezond en fit. Maar wie weet, het kan zomaar wél een keer bingo zijn! Één manier om erachter te komen, en dat is doorzetten!

11. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    ja lauwra, zo moet je eig ook gewoon denken, dat deze poging gewoon gaat lukken, heb dan nog nooit een mislukte tp gehad maar wel 3 x een teleurstelling en idd soms is het heel moeilijk te geloven dat het mij gaat lukken. maar vanaf nu ff weer wat positieve spirit...thnx :D

marije kan me heel goed voorstellen dat je jaloers bent, wachten als je iets heel graag wilt duurt ook zooooo lang :x 10 okt is gelukkig al heel snel en lekker een weekendje weg, vaak schiet dat er bij in terwijl dat je zo goed doet, kun je je ff opladen en dan weer met frisse moed beginnen :)

hoi aafke, ik had ook eerst een poosje gelezen voordat ik me aanmeldde. wat rot zeg, 4 x een tp en allemaal niet gelukt, hoop echt dat de laatste raak is.

lauwra, ik moet dinsdag beginnen met pregnyl dus zou er ff op letten of ik buikkrampen krijg. ben 3 keer zwanger geweest en de eerste voelde als ongesteld maar dan ook een week eerder als zou moeten en bij de 2e en 3e had ik paar dagen voordat ik ong zou worden ook krampen en was een week ervoor misselijk en had heel erg last van mijn darmen, was maar 1 dag. maar of dat hetzelfde gaat als met dit weet ik niet. maar krampen kunnen er idd echt bij horen. maar het maakt je zo onzeker. nog iets meer als een week en dan mag je testen....duim heel hard voor je en natuurlijk voor jullie allemaal...:)

12. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    @ aafke ik heb terugplaatsing gehad en mag 13 okt testen

13. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi Aafke, welkom hier! Hopelijk brengt de laatste MNC poging jullie geluk!

Ik maak me een beetje zorgen. Ik heb sinds de punctie (dinsdag) wat bruinverlies, maar nu nog steeds... En nu ga ik me dus afvragen of het nu nog wel van de punctie kan komen, lijkt me niet eigenlijk... Ik wil geen bruinverlies verdorie! Ik ben zo bang dat mijn menstruatie er nu al zit aan te komen. Bah, wat haat ik deze onzekerheid :(

Wat ik trouwens heel erg heb, en dat had ik de vorige keer ook, is dat mijn buik enorm opgeblazen is. Waarschijnlijk toch van de spanning. Maar ik lijk wel vier maanden zwanger :D en heb soms moeite om mijn buik te camoufleren ;)

14. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ennetje, je hebt ook wel een heftige punctie gehad! Ik had woensdag zelfs nog een sliertje bloed en dat was 4 dagen na de punctie. En volgens mij kun je nu gewoon nog niet ongi worden, alleen al omdat je nog pregnyl van voor de punctie in je lijf hebt! Die opgeblazen buik heeft er misschien ook wel mee te maken?
    Kom op hoor, de moed nog lang niet opgeven!

Tijgertje, ik kreeg een paar uur na de terugplaatsing al krampen. Van de pregnyl voor de punctie voel ik niks aan mn buik en dan let ik juist ook erg op om te voelen t eitje niet stiekem springt!
    Nu voel ik trouwens niks meer!:)

Marije: haha jij denkt ook al in cyclussen, niet in weken:D Maar heerlijk even eruit. Je gedachten verzetten.
    Leuk en lief dat je het leuk vind om met ons mee te leven. En ik heb er ook veel aan om te horen wat jullie allemaal hebben gevoeld of voelen na een tp! Hopelijk is jouw theorie waarheid!:)
    Pijnlijke borsten heb ik nu ook, maar zegt idd niks. Ene cyclus heb ik het wel andere keer voel ik helemaal niets.

Aafke, wat goed dat je nog zo positief bent! Er moet toch een keer een plakker bij zitten!
    We zitten bijna allemaal op het wachtbankje, behalve Marije. En deb komt nog wel eens langs vliegen, maar die is net bevallen

15. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    We kunnen wel n overzichtje maken natuurlijk!
    Als iedereen zn eigen even toevoegd (k heb nu geen zin om alles terug te lezen:))

Op het wachtbankje:

Lauwra: 8 oktober testen

16. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Lauwra, jij bent echt goed in het geruststellen van mensen (mij :D), dankjewel. Ik mag ook niet te veel doemdenken, maar word er zo onzeker van...

Jij nog relaxt verder? En jcd? Ook nog relaxt?

Voor het overzicht (ben zo vrij geweest het al wat aan te vullen):

Op het wachtbankje:

jcd83: 8 oktober testen
    Ennetje: 11 oktober testen
    Tijgertje: 13 oktober testen

17. Aafke1986

Ha, top! Bedankt voor het overzichtje!

Ennnetje, je hebt nog niets om je zorgen over te maken, ik heb ook wel eens 4 dagen wat 'prut' gehad na een punctie. En idd, door de pregnyl kun je nog niet gaan menstrueren. Tenminste bij mij klopt mijn eigen cyclus niet meer na pregnyl, ik word later ongesteld dan normaal.

En voor iedereen op het wachtbankje: ik duim voor jullie, en hoop er binnenkort ook weer plaats te nemen!

18. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ennetje: :) k bloos ervan, dank je wel. Maar realistisch gezien, ik noem gewoon de feiten op;)

Aafke: misschien wil jij jezelf er ook bij zetten, wanneer je de eerste echo hebt? Want je hebt het genoemd, maar weet het nu niet meer!

Ik ben wel relaxt nu. Heb een drukke week voor de boeg met elke dag wat.Oa mn man morgen jarig, en we gaan een dagje uit met zn 2-en. Genoeg afleiding!

19. Aafke1986

Op het wachtbankje:

jcd83: 8 oktober testen
    Ennetje: 11 oktober testen
    Tijgertje: 13 oktober testen

Aafke: 4/10 eerste echo

Oké, mooi duidelijk zo :)

20. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013