Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Deb, was vandaag nou je eerste werkdag?? Of volgende week?

Lauwra, veel plezier morgen!!

2. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Aafke: heel duidelijk zo...;)

Marije: haha ja idd, je weet dus nog niet of je de hyper mag doen? ik duim voor je.

Lauwra: heel veel plezier deze week :D

Ennetje: onckerheid is verschrikkelijk. Ikzelf probeer altijd veel afleiding te zoeken. Je kan toch niks beïnvloeden. Maar je angst is heel begrijpelijk. En over die opzette buik. Zei ik laatst nog tegen mijn vriend... Na tp viel mij dat op. Weet niet waarvan, maarja ben 2 maanden geleden ook gestopt met roken... Dus kan bij mij ook daaraan liggen. Of toch ook die hormonen.

Morgen mag ik beginnen met pregnyl spuiten, als ik bijwerkingen verneem laat ik het wel weten.

Trusten ;)

3. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Tijgertje, ik ben vandaag ongesteld geworden en moet vanaf dag 3 aan de pil en dan week 46 stimuleren. Weet gelukkig dus al dat ik in november weer mag. Eigenlijk heb je na mnc eindgesprek/evaluatie. Alleen liep ik al vanaf juni weer bij de gynaecoloog ivm eileiderontsteking bij cryo van poging 5. Daar afgesproken om laatste mnc en eerste hyper te doen en dan weer bij haar terug te komen. Daarom mogen we gelijk door en ipv informatiebijeenkomst een intake bij de verpleegkundige.

4. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Aafke welkom hier...

ohh meiden zo spannend dit.. zou toch super zijn als jullie allemaal zwanger gaan zijn... ik hoop het zo.

Ik moest vandaag inderdaad weer aan het werk. dat viel me nog vies tegen... had er erg veel moeite mee... gelukkig goed opgevangen door de collega's...en veel werk te doen...

succes meiden ik denk aan jullie!!

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Deb, de kop is dr af dus! En volgende week alweer n weekje vrij toch?

Marije: tuurlijk doe jij ook mee! Je gaat nu dus ook alweer beginnen, ook al is het alleen maar de pil. Het begin is er!

Tijgertje: mijn buik is ook opgezet, alles zit strak. Komt denk ik van mn darmen. Die zijn zo ontzettend lui en heb darmkrampen van jewelste:(

Gisteren had ik er wel de balen van, voel me zwanger maar dat komt enkel van de pregnyl. En als je dan volgende week nog met lege handen staat is dat een hard gelach.
    Vandaag dagje Haarlem met mn man, lekker shoppen (jaja dat vind mijn man leuk:)!)

6. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Lauwra, van harte gefeliciteerd met je man! En een fijne shopdag :D

Deb, lijkt me ook zwaar hoor, weer aan het werk... Wel fijn dat je nu maar een weekje hoeft eerst, kun je er weer een beetje rustig aan inkomen. Het nadeel is wel dat je straks na je vakantie misschien hetzelfde probleem hebt ;) Dat je er dan weer moet inkomen. Maar ach, dat zie je dan wel weer :D

Marije, voor jou wordt het ook weer spannend, het begin is er bijna! Ik hoop dat de hyper jou brengt wat het moet brengen!

Tijgertje, hoe ging het vandaag met pregnyl spuiten? Ik blijf het een rotprik vinden, ook als ik 'm een tijdje van tevoren al uit de koelkast haal, hij blijft prikken... Morgen mag ik weer (de tweede). Vind het wel fijner spuiten na de punctie dan voor de punctie. Heb het idee dat ik met de spuiten na de punctie nog iets kan bijdragen aan de innesteling en deling (wat natuurlijk maar in beperkte mate zo is, maar het voelt nuttig ;))

Hier gaat het goed, al vind ik het moeilijk om positief te blijven (maar dat hadden jullie al gemerkt :p) Wel lijkt het erop dat het bruinverlies eindelijk gestopt is, zo leek het tenminste op de wc, straks nog maar eens checken... Mag ook wel een week na de punctie. Merkte dat ik daar dus heel onzeker van werd en dat ik echt het gevoel kreeg dat deze poging voor niks was. Maar vanaf nu probeer ik weer wat positiever te denken. Zit nog steeds braaf aan de granaatappelsap, de tarwekiemolie en de nootjes. Haha, heb ooit eens gelezen dat het kon helpen. En woensdag weer acupunctuur. Ach, uiteindelijk moet gewoon het embryootje zelf het doen. Maar de acupunctuur is voor mezelf ook niet verkeerd, kan behoorlijk gespannen zijn (ook buiten het traject om) en ik hoop zo wat meer te ontspannen. Doen jullie nog bepaalde dingen om de innesteling te bevorderen?

7. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het wordt wel spannend nu he? Ben nu een paar dagen thuis geweest en dan ga je er toch veel meer over na denken....
    Sinds gister ook vaak wat steekjes in mijn buik, soms het gevoel of er een elastiek om zit.. Maar ja, kan alle kanten op...
    Nog een weekje geduld... :(
    Wel grappig dat ik niet de enige ben die het vaak koud heeft. Ik kleed me ook maar goed warm aan, dat lijkt me beter dan koude rillingen...

Lastig zo'n eerste dag Deb! Hopelijk gaat het vandaag wat makkelijker. Wel fijn dat je volgende week al weer vrij bent! Kun je er rustig in komen! Wat voor werk doe je?

En wat voor werk doet de rest? (ben ik wel nieuwsgierig naar ;))

Ik werk zelf als juf op een basisschool, 26 uur per week. Daarnaast heb ik samen met mijn zus een webwinkeltje, maar dat is nu nog vooral hobby. Mocht het ivf gebeuren allemaal mislukken dan gaan we misschien onze garage ombouwen tot winkel. Lijkt me wel een leuk doel want ben bang dat ik straks toch wel in een gat val (of dat het juist enorme rust geeft..)

Marije wat fijn dat je nu weer kunt starten. Ook al is het nog de pil het is wel een begin! Ben benieuwd hoe je deze behandeling ervaart. Je moet veel meer spuiten, maar de spuitjes zijn wel een stuk kleiner dan in eigen cyclus! Dat viel me erg mee!

8. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ennetje, ik zie je berichtje nu pas ;) Fijn dat het bloedverlies gestopt is, tenminste zo goed als. Ik denk niet dat het erg is hoor. Als het bruin is is het sowieso oud bloed.
    Ik doe niet zo heel veel voor het embryo denk ik. 4 x per dag die medicijnen, dat dan wel... En 's avonds in bed leggen we vaak onze handen op mijn buik. Normaal kruipt manlief me ook altijd aan maar nu toch even onze handen op die plek... Niet dat dat helpt maar het voelt wel fijn... haha!
    En foliumzuur, maar dat heeft weer meer een andere reden natuurlijk...

9. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    marije: dat hebben ze dan wel goed geregeld in het zkh, dat je nu al weet waar je aan toe bent :) Heel spannend voor jou voor het eerst de hyper cker?

Lauwra: gefeliciteerd met je mannetje, ja mijn vriend houdt ook van shoppen ;) geniet er lekker van. nu je het zegt met je darmen, ben ik ff gaan nadenken en heb ook al een paar dagen geen normale ontlasting gehad :$ nog pcies een week voor jou....morgen de laatste pregnyl cker.....spannend

ennetje: ging goed met de pregnyl spuiten, idd hij brand wel, trek de naald ietsie terug en dan valt het wel mee. ja spuit wel fijner ja je weet nu waar je het voor doet. Zal ff bijwerkingen laten weten, tot nu toe nog niks! dus morgen de tweede pregnyl alweer, gaat ook eig best snel allemaal, maar alles lijkt zo lang te duren.
    Ik doe niks bijzonders, let alleen wat meer op mijn voeding. neem altijd al 's ochtend bruistablet met vitamientjes en mijn foliumzuur, genoeg fruit overdag en 's avond gezonde kost. (1 dag in de week uitzondering) en niet meer roken en geen alcohol...

jcd: jij net als lauwra ook nog pcies een week. ja je gaat overal op letten he haha, nou ja geniet gewoon wat je voelt. leuk juf zijn, leek mij ook altijd heel leuk, maar duurde me te lang want had geen havo afgerond. welke groep heb je?
    Ik werk 20 uur (met meeruren) als verzorgende IG in een verpleeghuis, op een psychisch/somatische afdeling en normaal gesproken sport ik 2 a 3 keer in de week. Bodypump en spinning. maar nu met dit heb ik weinig zin(miss daarom ook wel mijn pokkeltje...haha) mijn vriend heeft een dochtertje van 5 (voor mij soms heel moeilijk) maar het is echt een schatje en doen dan 's weekends ook vaak leuke dingen, aankomend weekend komt ze weer. en we hebben een Amerikaanse buldog. mijn vriend heeft vanavond nachtdienst en ik ben vrij, dus gaan zo ff lekker het bos in. nou dis een stukkie van mijn leventje...:D

10. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lauwra: gefeliciteerd met je mannetje! Lekker om even te shoppen! Ook mijn man houdt daarvan! Soms nog wel meer dan ik, haha!

Ik ben via een omweg op de pabo terecht gekomen. Eerst een jaar verpleegkunde gedaan, toen spw en toen pabo. Tis idd leuk, juf zijn! Maar ook mega druk... :( Twijfel de laatste tijd ook weer regelmatig over mijn werk. Dit jaar een hele moeilijke groep (combi groep 3/4) en ook redelijk groot (27 leerlingen). Er zitten een paar kinderen in mijn groep die eigenlijk naar het sbo moeten, maar van één van die kinderen wil de moeder dit niet...
    Verder blijft er vaak weinig tijd over voor (leuke) lessen voorbereiden.... De administratie kost zoveel tijd dat dit het werk een stuk minder leuk maakt... Maar ik geloof dat dat in veel sectoren geldt...

Jouw werk klinkt ook vrij pittig Tijgertje!
    En wat goed van het sporten!! Ik sport helemaal niet... Speel wel bij een muziekvereniging en zie dat maar als mijn sport ;)
    En zo nu en dan wandelen met ons hondje, maar dat is vaak maar 5 minuten en niet elke dag.... (ze is erg klein en heeft genoeg ruimte in de tuin :) en als we weg zijn poept en plast ze op een kattenbak!)

Lijkt me idd wel moeilijk om een stiefdochtertje te hebben. Aan de andere kant kun je wel lekker over haar 'moederen' als ze bij jullie is natuurlijk :) Hoe lang zijn jullie bij elkaar nu? Want dan ken je haar ook al vanaf heel klein waarschijnlijk!

Dat van die pregnyl herken ik wel, die was echt pijnlijk!
    maar idd, het spuit makkelijker als je weet dat er iets in je buik zit.
    Na de overstimulatie moest ik eerst ook nog doorspuiten, zonder dat het (naar mijn idee) nog ergens goed voor was. Dat was echt ...!

Ik voel mijn borsten soms ook trouwens, ze zijn gespannen. Maar ook dat is weer een bijwerking van de pillen.... Zucht....... ;)

11. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    jcd...27 leerlingen, das idd wel veel hoor! zou het hele overzicht kwijtraken denk ik. maar groep 3/4...wauw de hele basis leer jij ze, dat is wel vet stoer!

ja wat ik doe is best heftig werk ja. werk in een gewone vph maar toevallig is meer dan de helft giga psychisch. of al ligt dementerend
    ook wij hebben de laatste tijd veel bezuinigingen op de kop gehad. maargoed, krijg vaak lelijke dingen naar de kop gegooid maar ik denk dan maarzo ik ben straks vrij en ga lekker naar huis en jullie blijven daar op jullie kamertje.

ik ben gek op sporten, ben een heel druk persoontje dus kan me energie er goed mee kwijt en een het is een stukje ontlading voor me. denk dan aan die dingen die me heel boos en verdrietig maken en kan me heerlijk afreageren op zo'n spinningsfiets...haha
    bodypump doe ik nu ff niet heel raar maar vind het eng met toch wel iets in mijn buik zware gewichten te drukken.

ja een stiefdochtertje is ook ontzettend leuk hoor. ze is ook ontzettend gek met me (gelukkig) maar soms blijft die jalousie er waarom jij wel en ik niet, en na die miskramen en bbz 2 x dat ze het continu over "mijn mama" heeft, dat doet dan wel heel veel zeer hoor, maarja zij kan er niks aan doen en later denk ik ook wel weer wat positiever en mijn tijd komt nog wel. ze was 3 en half toen ik haar heb leren kennen

Nou het is bij ons allemaal een beetje raar gegaan. na 4 en halve maand samen bleek ik ineens zwanger, was een week overtijd en zaten in een verhuizing dus heel druk. dus daar nooit aan gedacht. maarja voordat ik met de nieuwe strip van de pil wilde beginnen dacht ik toch ff testen voor de ckerheid....nou ik schrok me echt dood, en dacht NEE twee streepjes. en twee dagen later was ik zo BLIJ. heb een AB kuur gehad, dus kan daar aan liggen ik weet het anders ook niet. maar goed dat ging bij 6 week en 5 dagen mis. toen hebben we goed gepraat en we wilden het toch allebei wel heel erg graag en gingen er weer voor, dus toen in nov/dec bbz1 operatie eileider eruit. maart/april bbz2 operatie eileider eruit, dus de gyn heeft me toen direct doorverwezen naar het umcg voor ivf.

12. Aafke1986

Aafke1986 Niet meer actief

Leuk om wat meer over jullie te lezen.

Ik heb bij 2 terugplaatsingen tarwekiemolie gebruikt, en bij 2 niet. Heeft niet geholpen dus. Verder sportte ik gewoon 2x per week (net als anders). Eigenlijk doe ik alles net als anders, maar ga qua inspanning niet tot het uiterste. En verder idd lekker warm kleden, en gezond eten, niet te veel koffie, etc.

Ik werk als doktersassistente in een huisartsenpraktijk, een leuke baan!

En pregnyl is idd een rotprik! Maar, ik vind pijn niet erg, daar kan ik me makkelijk overheen zetten. Het verdriet na een mislukte poging vind ik vele malen erger. Heb de laatste keer hele pijnlijke borsten gehad van de pregnyl.

Meiden op het wachtbankje, BLIJF positief!!

13. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Zo veel geschreven hier! Gezellig!
    Leuk om over jullie leven te lezen.

Ik ben ook verzorgende ig, nu als woonbegeleider op een groep met 7 dementerenden. Het is wel veel basiszorg en begeleiden terwijl ik meer uitdaging zie in wat zwaardere zorg. Maar hoe erg het ook is, deze bewoners worden 'vanzelf' zwaarder. Ik zou heel graag in de kraamzorg willen werken, heb ik altijd al gewild, maar gezien de omstandigheden nu lijkt me dat niet zo slim. Misschien later. Nu zijn ook alle collegas op de hoogte en leven mee en willen ruilen als ik naar het zkh moet. Nu van werkplek veranderen is ook niet zo handig.

Wij hebben 3 katten, heel gezellig! Sporten doe ik ook niet, wil het wel en heb zelfs een abbonnement:) maar ben nog nooit geweest. In de behandelingen durf ik er niet zo mee te beginnen, en nu zeker niet.

Nu na de tp doe ik ook niet zoveel bijzonders. Gezond eten en max 2 keer koffie op een dag.
    Ik heb het deze keer wel veel kouder dan andere keren, komt misschien ook dat het buiten fris is. K heb het soms ook juist heel warm. s Avonds in bed lig ik met een fleecedeken onder het dekbed:p En sokken aan, alsof het vriest!
    Vandaag laatste keer pregnyl gespoten. Nu geen duidelijke buikkrampen gelukkig.
    k Ben wel erg moe, k lig anders vaak lang wakker maar nu niet. k Slaap echt heerlijk! En gek dromen, hebben jullie dat ook? Elke nacht kan ik mn droom wel na vertellen, dat heb ik anders zelden.
    Toch raar spul dat pregnyl!

14. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Zeker leuk om jullie verhalen te lezen! Ik probeer eigenlijk niet al te veel details over mijn leven hier neer te zetten, heb er zelf toch wat moeite mee dat alles openbaar is en ben bang voor herkenning... Niet dat het een ramp is hoor als iemand mij zou herkennen, maar liever niet ;) Ik vind het jammer dat dit geen besloten forum is, dan zou ik me wat 'vrijer' voelen.

Ik heb het ook steeds koud Lauwra! Maar inderdaad, het is natuurlijk ook flink afgekoeld. Voor jou en jcd nog 6 dagen wachten! Het komt dichterbij! Voelen jullie nog dingen in je buik? Ik heb zelf het idee dat ik deze keer een stuk minder actie voel in mijn buik. Maar misschien kwam dat ook wel juist de tweede week, dat weet ik niet meer. Ik ben wel makkelijker door de eerste wachtweek gekomen (nou ja, hij zit er nog niet op natuurlijk, maar wel bijna) dan de vorige keer. Ben wat rustiger eronder. Hopelijk is dat over een paar dagen ook nog zo ;)

Wel gezellig om met zoveel op het wachtbankje te zitten :D
    Zo spannend!

15. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ennetje, geeft niks hoor, je moet alleen vertellen wat je kwijt wilt!
    Ik voel ook minder in mn buik dan voorgaande wachtweken. Ik heb het elke dag bijgehouden voor mezelf, soort dagboek zeg maar. Daar kon ik wel uithalen dat ik toen heviger menstruatiekrampen had dan nu. k Weet het ook echt niet!

16. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Idd iedereen moet er op zetten wat die zelf wil. Maar ik heb echt heel veel last van mijn stemming. Mijn vriend kan in mijn ogen bijna niks goed doen. Sta direct op mijn achterste poten en moet direct huilen.... Ik Let niet op wat ik voel in mijn buik want ik weet dat menstruatie klachten en begin zwangerschap hetzelfde kunnen zijn. Ik zou daar heel onzeker van worden... En vaker voel je niks. Iets wat zo klein is kun je bijna niet voelen.

Begin het wel heel spannend te vinden... Ook voor jullie ;)

17. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Oh bah niks aan als je je zo sacherijnig voelt! Komt misschien ook door de onzekerheid en spanning...?
    Het is ook zo slopend die weken! Afleiding zoeken is nog t beste. Volle drukke dagen:)

Ik zou vanmiddag mn ouders van schiphol halen, maar ze landen nu pas om 1 uur vannacht ipv 17 uur vanmiddag;) Dus k heb nog een paar uur voor k naar bed mag!

18. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei! Dan moet je nog een paar uurtjes!

Hier ook best wel een slecht humeur vaak... Ben zo ontzettend moe steeds en op m'n werk is het zo druk, en buiten werk om ook.... Ook leuke dingen hoor! Merk wel dat als ik een paar dagen thuis ben het er niet beter op wordt... Loop er constant aan te denken en ben erg bang voor de nieuwe teleurstelling.... het zou zo fijn zijn om nu eens een stap verder te komen... En om even in m'n buik te kijken of alles daar nog goed zit....

Stond er trouwens niet zo bij stil dat dit openbaar is, maar idd iedereen kan het lezen... Maar ach, iedereen weet toch al alles van ons en mochten er bekenden zijn die meelezen dan is dat vast omdat ze nieuwsgierig zijn en meeleven. Eerder hield ik op hyves wel eens een blog bij. Maar op Facebook doe ik dat dan weer liever niet....

Meiden slaap lekker zo meteen! En zet em op met de zenuwen!!

19. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Ja denk idd dat het door de spanning en het wachten komt ;) Twee weken ben je om de dag in het zkh en nu een soort van zwart gat... Heel raar. Ben er onbewust ws meer mee bezig dan dat ik denk. Och om 1 vanacht pas, ja dan mag je nog wel een paar uurtjes, morgen lekker uitslapen :) heb deze week en hele rustige week net 2 dagen vrij morgen nog een late en dan weer 4 dagen vrij... Bah volgende week wel heel druk. Gelukkig :D

20. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL

Succes! Ik mag dinsdag ook testen;)

Deel Deze Pagina