Zo k lag vannacht om 4 uur op bed Tot 11 uur uitgeslapen, zo gaat de dag wel lekker snel Jcd: Die teleurstelling steeds vreet ook aan je. En vooral als je dan moe bent en teveel drukte hebt lijd je humeur daar onder. Tijgertje: oh 4 dagen vrij! Best wel eens lekker, maar niet in de wachtweken eigenlijk! Ik heb morgen een dagdienst, zaterdag verjaardag van mn man vieren met de fam en zondag en maandag een late. En dan: de testdatum Dat vind ik prima zo, ben er nu ook helemaal niet zo mee bezig. Ik voel weinig in mn buik nu, soms een steekje, of heel kort wat kramp. Weet ook niet wat ik er van moet denken.
jcd, balen van je humeur, maar wie weet is het juist een goed teken? Ik weet nog dat ik de vorige keer ook best een rothumeur kon hebben en soms heel onredelijk was naar mijn vriend. Kon me ineens ook heel erg storen aan de rotzooi op het aanrecht enzo. Toen zei mijn vriend nog: je hebt nu al een soort van nesteldrang Achteraf bleek ik toen dus zwanger waarschijnlijk, al heeft dat niet zo lang mogen duren... Maar wat ik wil zeggen is dat het eventueel ook met een zwangerschap te maken kan hebben. Zou mooi zijn! En Lauwra, lekker dagje vrij gelukkig na het latertje vannacht. Grappig, dat je liever aan het werk bent dan vrij in deze wachtweken. Ik heb juist het omgekeerde. De werkdagen gaan voor mijn gevoel veel langzamer voorbij dan het weekend. Die vliegt (helaas) altijd zo om! Als ik vrij ben, slaap ik lekker uit, doe ik de dingen die ik leuk vind en is de dag zomaar weer om. Ik baal er dus van dat ik het nu best druk heb Maandag en misschien dinsdag ook moet ik ook nog voor een reportage op pad en dan ben ik ongeveer van half acht 's ochtends tot half tien 's avonds weg. Ik bleef liever thuis hoor Ik ben er dan ook bang voor dat ik juist op zo'n dag ineens ongesteld word... Aafke, jij morgen weer je eerste echo. Fijn om weer te beginnen zeker? Hier alles prima, voel nog weinig, alleen mijn borsten worden nu wat gevoeliger. Nog een dikke week wachten voor mij...
haha ja 4 dagen vrij is heerlijk, gelukkig gaan we veel leuke dingen doen dit weekend Jij hebt ook voor je testdatum een late ik gelukkig ook, loop je 's avonds niet te malen Ja ben ook veel liever aan het werk, gaan de dagen wat sneller. voor mij in eider geval wel, heb weinig tijd op het werk om na te denken ivm heel erg druk op het werk maar jullie hebben allemaal al eens een tp gehad, wordt je dan ook ong. 14 dagen na de punctie ongesteld. werd nl altijd 13 a 14 dagen na mijn eisprong ongesteld is dat nu dan ook zo? ben ik vergeten te vragen in het zkh (pregnyl houdt dat toch niet tegen, als het vruchtje afbreekt wordt je ongesteld dat is nu toch ook zo?) want na mijn bbz was mijn hcg nog heel hoog maar werd wel ongesteld.
Aafke, hoe was de eerste meting? Meiden, mijn duimen draaien volop! Jcd, ga je eerder testen of wacht je netjes af? Tijgertje, ik werd altijd gewoon op m'n eigen datum ongesteld, zelfs met licht positieve testen. Heb nooit de testdatum gehaald.
Tijgertje84, ik heb het gevraagd in het ziekenhuis en daar zei de arts dat pregnyl wel degelijk je menstruatie kan tegenhouden Ik wist dat ook niet en had me bij de vorige terugplaatsing al helemaal rijk gerekend, omdat ik normaal een cyclus heb van rond de 23-24 dagen en daar zat ik een week voor de testdatum al op. Dus toen ik daarna maar niet ongesteld werd, en een week later nog niet (inmiddels dus op cyclusdag 30 een dag voor de testdatum!) dacht ik echt zwanger te zijn. Nu had ik ook wel een lichtpositieve test op de testdatum (twee zelfs...) en misschien dat de ongesteldheid ook daarom wel zo laat pas kwam (volgens de arts is de embryo dus toen wel netjes ingenesteld en verder gaan delen, maar weer gestopt, vandaar toch licht positief getest), maar het kan dus zeker dat je later ongesteld wordt dan normaal... Nu is het bij mij helemaal gek, want na de vorige terugplaatsing is mijn cyclus ineens helemaal ontregeld (waarschijnlijk door diezelfde 'heel even zwanger zijn geweest') waardoor de terugplaatsing nu pas op mijn cyclusdag 21 was... En de punctie op dag 19... Terwijl die de vorige keer al op dag 14 was. Het is dus moeilijk om er wat van te zeggen, omdat de hormonen toch ook hun werk doen, dus echt helemaal je eigen natuurlijke cyclus is het nooit Het is dus gewoon heel erg spannend, sommige meiden worden inderdaad eerder ongesteld, andere op de testdatum zelf (zoals ik, 's avonds :x) of zelfs nog later. Je kunt niks anders doen dan afwachten (en dat maakt het ook zo vervelend ).
ok thanx. het dus ook echt bij iedereen weer anders. ik had de puctie ook pas op dag 19 en normaal heb ik ook een cyclus van 27-29 dagen. kan bij mij nog komen van de narcose en kan bij jou heel goed liggen aan een afgebroken zwangerschap. pffff had er de eerste week helemaal niet moeilijk mee maar nu wel. ws ook van de pregnyl al die hormonen in je lichaam, last van mijn borsten, had ik bij de andere 3 keren ook, pukkeltjes rond mijn mond. zo'n gevoel van jaaaa. 6e zintuig. je lichaam kan je echt voor de gek hebben. had echt niet gedacht dat dit zo aan je vreet... bah 's avonds op je testdatum. wel pos getest 's ochtends? heb expres die dag vrij gevraagd van het werk, met slecht nieuws wil ik niet werken en met goed nieuws ook niet natuurlijk... nou ja er zit niks anders op dan wachten. jcd en lauwra nog 4 nachtjes en ennetje nog pcies een week....de duimpjes hier blijven draaien...hihi
Vervelend he? Ja, ik had 's ochtends inderdaad licht positief getest, op twee testen. Maar ik denk nu dat als je echt zwanger bent, dat je op de testdatum duidelijk positief test. Weet ik niet zeker hoor, is een gevoel. Ik vind die pregnyl heel vervelend, want wat je voelt, komt dat nou van de pregnyl of van een eventuele zwangerschap? Je weet het gewoon niet... Goed dat je hebt vrijgevraagd op je werk. Ik ga er natuurlijk vanuit dat je een positieve test hebt maar mocht het niet zo zijn, dan kun je inderdaad maar beter vrij zijn. Ik was toch wel even 'van de leg' hoor die dag (en de dagen erna ook ) Konden we de dagen maar vooruitspoelen...
Ja pregnyl houd je ongestelheid ip wel tegen. Het hcg zorgt ervoor dat het gele lichaam blijft bestaan en dan kan je niet ongesteld worden. Ik ben bij de vorige 2 teruplaatsingen de dag na de testdatum ongesteld geworden, terwijl ik meestal maar ee lf van 11á12 dagen heb. Dus de eerste keer rekende ik mij ook al rijk! Wel heb ik beide keren licht positief getest, dus daar kan het ook wel mee te maken hebben. Ik was na de eerste teleurstelling minder verdrietig dan bij de 2e. Toen ben ik echt een paar weken wel wat depressief geweest! En na de eerste terugplaatsing had ik ook een hele lange cyclus. Pas op dag 29 de punctie! Het hing er ook om of we moesten de poging afbreken. Dus nu doen we sowiso na een terugplaatsing een rust cyclus. Hier enorme buikkrampen, al 4 dagen niet naar de wc geweest:x En vanmorgen lage rugpijn, zere benen, gewoon een ongesteldheids gevoel. Ik ben er bang voor...
Zo Lauwra, nu is het mijn beurt om jou moed in te praten : Het schijnt zo te zijn dat als je zwanger bent je ook steeds het gevoel hebt dat je ongesteld gaat worden, dus het zegt nog niks! Flauw he, die lichtpositieve testen Dan weet je eigenlijk nog niks... Ik voel hier vrij weinig, en daar baal ik dan weer van Het is ook nooit goed he. Wel nog steeds een opgeblazen buik, ook luie darmen hier... Lang leve de onzekerheid
Haha dank je wel Ennetje Ik weet het ook allemaal wel hoor! Maar het is idd zo onzeker. Merk ook wel dat ik afgelopen week een rare nacht had ben echt moe nu! Ja die licht positieve testen zijn niks aan! Toch wist ik wel meteen dat het niet goed kon zitten. De bevruchting is dan al 17 dagen geleden dus hoor je gewoon een goede positieve test te hebben. Je voelt dus wel wat: opgeblazen gevoel/ luie darmen Maar je onderbuik voel je niet? Je weet ook niet van te voren of het goed of niet goed is... Nog ff over werken of thuis zitten in de ww. Als ik thuis ben komt er soms zo weinig uit mn handen en zit ik het liefst de hele dag achter de computer, opzoeken of wat ik voel te maken kan hebben met zwanger zijn Daar word je ook zo moe van, dus dan maar beter werken of weg gaan!
Haha! Herkenbaar dat op internet zoeken!! Dat doe ik ook gelijk op m'n vrije dagen.... Idd zeer vermoeiend! Hier ook allemaal puistjes in m'n gezicht! Heb ik anders nooit. Wel eens wat rond m'n eisprong maar nu ineens sinds vandaag een stuk of zes! Zal wel door de stress komen.... Ik ga niet eerder testen. Dat durf ik niet.... Mijn man heeft dinsdag ook vrij genomen, of in ieder geval aangegeven dat hij later komt. Zullen die dag wel erg vroeg wakker zijn maar bij een negatieve test is het wel fijn om even wat langer samen te zijn.... Bij een positieve natuurlijk ook! Hier nog steeds zo nu en dan steekjes in m'n buik. Steeds zelfde plek. Ook twee keer zo'n ongesteldheids gevoel gehad en vandaag en gister even een zeurderige pijn in mijn onderrug... Geen idee of het wat te betekenen heeft... Ga er maar niet van uit... Wel heel fijn om bijna allemaal samen op het wachtbankje te zitten! Nog nooit eerder zo meegemaakt! Maar ben wel benieuwd hoe het nu met Cindy is.... Heb je de moed alweer kunnen verzamelen? Denk nog vaak aan je hoor! Voor iedereen, veel succes met alles!! Hopelijk wordt ons wachten goed beloond!!
Oei toch spannend die puistjes jcd! Fijn dat je man ook thuis is. De mijne is ook vrij. Dus hoe het ook uit pakt, we zijn tenminste samen! Ik durf ook niet eerder te testen misschien als ik maandag vrij was geweest het wel had gedaan maar nu nog maar ff wachten.
Oh wat fijn dat jullie ook samen vrij zijn! Vanochtend toen ik wakker werd best zere borsten. De rechter is ook dikker dan de linker (viel m'n man zelfs op zonder dat ik het zei!) Maar ja, ook gevoelige borsten is een bijwerking van die medicijnen.... Pfff, vind het wel steeds lastiger worden hoor... Gelukkig nog maar een paar daagjes... Heb er aan de ene kant wel een goed gevoel over, aan de andere kant denk ik wat is nou 10 procent... En had ik de vorige keer ook niet van dit soort 'kwaaltjes'.. Ik probeer er toch maar vanuit te gaan dat het niet goed is. (en dan als dat zo is, ga ik me weer afvragen waarom ik toch van alles voel )
Wat spannend allemaal! Allemaal zeer herkenbaar om te lezen! Ik werd tot nu toe 1 dag voor de testdag ongesteld, 1x op de testdag zelf, zenuwslopend! Bij mij houdt de pregnyl mijn menstruatie tegen, want mijn eigen cyclus is korter. Gister de 1e echo gehad. Follikel links 10 mm, maar het slijmvlies was al heel dik. Net zo dik als bij een rijpe follikel. Maar goed, das alleen maar mooi natuurlijk. Morgen weer heen. Groetjes!
Spannend aafke! De punctie komt alweer in zicht! Ik heb nog nooit de testdatum gehaald.... De laatste keer werd ik heel vroeg al ongesteld.... Dat kan nu gelukkig niet gebeuren!
Aan de ene kant blijf je liever zo lang mogelijk hoop houden he. Maar die onzekerheid wil je ook niet. Het is zo dubbel allemaal. Ik heb ook erge gevoelige borsten, erger dan gisteren. En vanmorgen ongesteldheidspijn en lage rugpijn. Die rugpijn stelt mij niet bepaald gerust, had ik vorige keren ook in de laatste dagen voor de testdatum... Maar we blijven hopen he jcd! En je zal die 10% maar net pakken! Een kennis van me zus is zwanger van een cryo. Laatste uit de vriezer, 3e poging. Het Kán! Aafke: Nou, wie weet gaat het dan wel heel hard straks, als het bms al zo dik is! Was bij mij ook de laatste keer. Toen ben ik ook nog gebeld om de volgende dag weer te komen. Toen was er een folli van 14 mm ook. Ben benieuwd morgen! Ik ben morgen trouwens niet hier, want er zijn problemen met een nieuwe modem. Die moeten we morgenochtend aansluiten, dan gaan ze proberen het goed te krijgen. k Hoop dinsdag wel wat te laten horen!!
Jcd en Lauwra, ik ben nog steeds heel erg voor jullie aan het duimen! Het komt nu echt dichtbij! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers dat jullie dinsdag 'al' mogen testen haha. Het feit dat jullie ook al drie dagen langer aan het wachten zijn vergeet ik voor het gemak even Aafke, het begin is er weer en het gaat lekker snel lijkt het! Fijn! Hier even een flinke dip dit weekend. Kan het niet verklaren maar heb eigenlijk al vanaf het begin het gevoel dat deze poging niet gelukt is. En ben zo bang voor de teleurstelling. Voel me niet anders dan de vorige keer, weer gevoelige borsten, droge mond, af en toe was zeurende pijn in onderbuik. Vorige keer was ik er bijna van overtuigd dat ik zwanger was, en nu heb ik dat helemaal niet. Ik weet, het zegt allemaal nog niets, maar wat wou ik graag dat het al vrijdag was zodat ik in ieder geval deze onzekerheid niet meer heb... Morgen dus een hele drukke dag, moet heel veel mensen interviewen en foto's maken. Daar heb ik nu dus even helemaal geen zin in... Maar goed, ik laad mezelf wel weer op voor die tijd Ik ga nu op zoek naar die knop om alles weer wat positiever te zien! Sorry voor dit negatieve gezwets
Ennetje, héél begrijpelijk én heel herkenbaar, die onzekerheid, en die stemming die zomaar om kan slaan! Ik hoop dat je deze week nog weer wat positiever zult worden, want het kan gewoon hartstikke raak zijn deze keer... Onthoud dat! Geldt ook voor Lauwra, Jcd en Tijgertje! (Niemand vergeten toch??) Ik ben vanochtend weer geweest, follikel 14 mm, dus begonnen met spuiten vandaag. Waarschijnlijk donderdag punctie! Zitten jullie ook allemaal in het UMCG? Volgens mij moet dat wel, UMCG is enige ziekenhuis die de eigen cyclus behandeling doet toch?
Oh je moest vandaag alweer aafke! Sorry dat had k verkeerd dan! Maar goed gegroeid zeg! Punctie komt echt in zicht. Spannend weer Bedankt voor de peptalk! Ennetje: dat is zo herkenbaar wat je opschrijft. En blijven doen hoor, daar is dit forum toch voor!!? Je voelt zoveel en denkt daar van alles bij. Het is zo lastig!
Oh ennetje, het is zo herkenbaar! Ik voel nu naar mijn idee een stuk minder dan gister en heb ook echt weer het idee dat het niet goed zit en dat we dus weer langer moeten wachten... En we wachten al zoveel jaren.... Ben er weer helemaal klaar mee... Ook om straks weer opnieuw te moeten beginnen voor de laatste poging.... Maar ennetje, het kan nu allemaal ook gewoon goed zijn hè!? Hoop houden! Probeer te 'genieten' van het feit dat je nu gewoon een beetje zwanger bent. Al snap ik het zo goed dat je jezelf al vast wilt beschermen om de teleurstelling beter aan te kunnen... Aafke dat gaat maar goed! Je kunt mooi het stokje van ons overnemen aan het einde van de week!