Thnx. Wel fijn dat jullie zo meeleven Ik hoop het ook voor je Aafke. Hier draaien de duimpjes ook weer. Jcd ook heel veel succes, voor jou draaien de duimpjes hier ook weer Ennetje had jij al nieuwe kijkecho doorgekregen, probeer alles beetje te onthouden, maar das soms best lastig.
Aafke, fijn dat er weer een goed embryootje in je buik zit! Ik ga sinds een maandje ook naar acupunctuur, je weet inderdaad maar nooit! Heeft een van jullie al eens een gesprek aangevraagd met de maatschappelijk werkster in het ziekenhuis? Ik geloof tenminste dat ze het over een maatschappelijk werkster hadden. In ieder geval kon je praten met iemand over het traject als het even niet zo lekker ging. Ik wil dat gaan doen en ben benieuwd naar eventuele ervaringen. Hier gaat het namelijk niet zo denderend. Wij slaan de volgende cyclus dan ook even over. Hoewel ik dat aan de ene kant heel moeilijk vind, want tijdens een poging, hoe zwaar ook, heb je wel steeds momenten van hoop. Nu we een cyclus overslaan, weet ik sowieso dat ik niet zwanger zal worden deze ronde. En dat vind ik dan ook wel weer moeilijk. Maar ik moet even op adem komen. Ik ben voor het traject gestopt met het slikken van anti-depressiva en dat leek een tijd goed te gaan, maar nu met het traject komen de klachten in alle hevigheid weer terug :x Daardoor ga ik zelfs twijfelen of ik uberhaupt wel moeder moet willen worden Nou ja, even een flinke dip hier... Gaat heus wel weer over, maar poeh, ik had het traject wel een beetje onderschat denk ik
Ja ennetje in het zkh hebben ze idd een maatschappelijk werkster waar je zulke dingen heel goed kunt bespreken. vind het heel goed van je dat je ff aan jezelf denkt wat heel moeilijk is natuurlijk want je wilt ook heel graag zwanger worden. natuurlijk kun jij ook moeder worden. ik ben zelf ook iemand die AD heeft gehad en andere middelen tegen ADHD en veel psychologen nodig heeft gehad en ik snap heel goed dat je na al die tegenslagen het ff niet meer ziet zitten, maar kop op en idd ga met iemand praten en miss zijn er wel medicijnen die je kunt gebruiken met zwanger zijn. en bij elke tegenslag kom je er sterker weer uit, vergeet dat niet. In ieder geval een dikke knuffel voor jou.
Bedankt Tijgertje voor je lieve reactie! Het gaat alweer ietsje beter, komt wel goed. Hoop dat het overslaan van deze ronde me een beetje rust gaat geven. Nu vind ik het nog best lastig en denk ik er veel aan - "moeten we toch niet gewoon doorgaan?" - maar daar moet ik maar even doorheen. Misschien boeken vriend en ik nog even een vakantie, we zijn in de zomer niet weggeweest en het zal ons goed doen. Hoe is het nu met jou? Weet je al wanneer je de eerste echo weer hebt? En Aafke, lekker aan het broeden? Spannend hoor. Hier wordt in ieder geval hard voor jou geduimd! Lauwra, aan het aftellen tot de echo? Komt vast goed, ik heb er alle vertrouwen in! En Marije, moest jij nu al beginnen met spuiten? Jcd, eerste echo al gepland?
Ik ben lekker de broedse kip aan het uithangen, haha! Het gaat prima, ik voel me goed, ben zelfs vrij relaxt! (Tot nu toe...) Het embryo zit er alweer 4 dagen in. Hoe zijn de ontwikkelingen bij jullie? Aafke
Ennetje: zie pb Tijgertje: al de eerste echo weer gepland? Op welke cyclusdag mag je altijd beginnen? Jcd: weet je al wat meer over het verloop van de volgende behandeling? Aafke: super spannend weer! En beetje aan het genieten ervan? t Is toch altijd wel een bijzonder idee dat je met een embryo rondloopt Nog pregnyl bijwerkingen? Hier alles oké hoor
Ennetje, wat vervelend dat je je zo voelt. Hoop dat de maatschappelijk werker wat voor je kan betekenen. Ik ben zelf in juni geknapt na m'n eileider ontsteking. Ging in het traject maar door en even slikken en hop weer verder kijken, dat is mijn manier en werkte goed tot ik volledig stil kwam te liggen in mei. Met ha en bedrijfsmaatschappelijk werk gekletst en dat heeft wel geholpen. Sta weer stevig in m'n schoenen. Een ronde even niet is denk ik heel goed, je zult merken dat je de cyclus daarna echt weer zin hebt om te beginnen. Goed idee om even lekker op vakantie te gaan!! Ik moet 31 okt beginnen met spuiten. Dus hier nog even stilte voor de storm😊
Ennetje Idd ff lekker op vakantie... Strak plan. Marije zie je ook tegen op om de hyper te doen, je moet wel meer hormonen spuiten dan. Lauwra hoe voel jij je? Besef je het allemaal al een beetje, vast wel. Aafke ik hoop echt voor je dat deze keer lukt. Lekker genieten van het embryootje in je buik Ik moet dinsdag de 22e weer heen. Cyclusdag 10. Dit is pas mijn 2e keer. Vorige keer Cyclusdag 8,10 en 12 helemaal nog niks dus daarom dit keer dag 10. Ik ben weer helemaal klaar voor de volgende ronde.
Wat goed Tijgertje! Nieuwe ronde nieuwe kansen! We zitten net niet meer samen op het wachtbankje dan... Ik heb aardig last van 'de voorgevel', had ik ook regelmatig last van als ik de eisprong had gehad. Kan ook goed van de pregnyl komen. Ik heb ook pijn in mijn linker eierstok, waar een week geleden de punctie is gedaan. Verder ben ik redelijk relaxt, regelmatig aan het hardlopen, wat ook heerlijk is. De eerste week is alweer bijna om! Jcd, hoe sta je ervoor? Aafke
Tijgertje: schiet al op voor de eerste echo! Ben benieuwd of er al wat groots is. Wij hoefden na de eerste keer pas op dag 12 te beginnen. En dat bleek daarna steeds de perfecte startdatum. Wel fijn, want dan heb je niet het gevoel dat je voor niks gaat! Aafke: Eerste wachtweek zit erop! Woensdag laatste pregnyl? Dan gaat t spannend worden! Ja die borsten, kan je ook niks van zeggen he. Ene keer had ik het wel andere cyclus niet, sowiso al, ook zonder behandeling. Wel vervelend dat je nog last van de punctie hebt! Ik vind het lastig om over mezelf te praten, wil jullie geen van allen voor het hoofd stoten, vind de ticker al beetje vervelend. Als jullie liever hebben dat ik niet meer reageer zou ik dat helemaal niet raar vinden!
haha lol. Nee joh ik wil heel graag dat je gewoon blijft reageren. Vind het juist super dat toch een van ons zwanger is geworden. (ik zit dan ook nog maar net in dit traject) geeft mij weer hoop dat je toch echt op deze manier zwanger kan worden en die banner vind ik prima, kan ik ff bij houden hoe lang al etc. mijn cyclus is nogal onregelmatig de laatste tijd, ws van de 2 narcoses binnen 4 maanden. daarvoor was ie altijd 27 - 29 dagen. dus ben benieuwd. Vorige keer op dag 10 was ie 8mm. dus ga ervan uit dat ie nu ook nog geen 14 mm is. Ja aafke de eerste week is om. hoop voor je dat je er niet teveel mee bezig bent en dat de week een beetje snel voorbij gaat...succes deze week
Lauwra, ik heb er geen moeite mee dat je nog reageert! Ik ben nog steeds redelijk relaxt... a.s. maandag weer acupunctuur, misschien komt het daar ook van dat ik redelijk ontspannen ben. Ook maandag de laatste pregnyl! Dinsdag, woensdag en donderdag werken, en dan komt er een spannend weekend aan... Ik ben toch best blij dat ik mee ben gaan schrijven hier. Ben toch elke dag even nieuwsgierig of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn. En fjn om te lezen dat mensen hetzelfde meemaken. Groetjes!
Zo, al een hele tijd geleden dat ik een berichtje geplaatst heb.. Was even druk met van alles en daardoor er niet aan toe gekomen om een reactie te plaatsen... @ Tijgertje: hoe gaat het nu met jou? Wat is dat toch ontzettend naar om positief te testen en dan ongesteld te worden! Bah! Wat kan er toch veel mis gaan.... Zoveel kansen op een teleurstelling zelfs als je eerst denkt dat het goed lijkt te gaan.. Vandaag ook alweer de eerste echo zag ik. Hoe was die? Bij mij konden ze het gelukkig ook steeds beter inschatten. Ben bij de eerste pogingen zo vaak voor niks naar het ziekenhuis gekomen...... En dan elke dag maar weer terugkomen.... @ Aafke: voor jou wel erg spannend nu! Ik duim weer hoor! Ben dit weekend weg maar kan hopelijk wel even op internet kijken. Want ben natuurlijk weer heel benieuwd en nieuwsgierig..! @ Ennetje: zo'n gesprek heb ik nog nooit gehad, maar ik kan me wel voorstellen dat het goed kan zijn! Knap van je om een ronde over te slaan. Hebben wij toen ook wel gedaan hoor. Even rust... @ Lauwra: voor jou schiet de eerste echo al op! Spannend hoor!! Maar gaat vast goed komen! Ik vind het wel leuk dat je mee blijft schrijven hoor! Kan me voorstellen dat je zelf straks misschien wat minder actief zult zijn maar vind het wel leuk om te horen hoe het met jullie gaat! En hoe de kleine groeit enzo! En wat het wordt! Tis nu al een echt minimensje hè?! En lief dat je gaat plassen! Heb je de eerste emmer al vol? @ Marije: jij kunt bijna los! 'Zin' in? Ik vond het wel fijn dat je met de gestimuleerde versie niet zo vaak naar het ziekenhuis hoeft eerst. @ Deb: nog aan het genieten van jullie vakantie? Gingen jullie nou ook nog op vakantie? Hier alweer druk aan de pil. Morgen eerste echo. Net als de vorige keer op dag 13 dus hoop dat ik gelijk de tp weer kan plannen! Die zal dan volgende week zijn denk ik en hoop ik. Wel spannend nu er maar 1 in de vriezer ligt... De kansen op een goede ontdooiing zijn dan toch weer kleiner... Maar goed, daar wil ik me nu nog niet druk over maken!
Blij dat jullie het niet erg vinden dat ik 'blijf'. Vind het gezellig hier! Aafke: hoe is't?? Jcd: Gaat dus alweer opschieten, spannende dagen weer, k hoop zo dat dit hem gaat worden!! Tijgertje: Hoe was je eerste echo? Al wat groots te zien? Marije: k ben even kwijt wanneer jij nou voor de eerste echo moet... spuiten op 31 okt zie ik en dan? Ennetje: hoe gaat het nu met je? Ik idd druk aan't plassen geslagen voor jullie Gisteren eerste fles! Over een week de echo ja, toch wel spannend. Ik voel me wel echt zwanger, maar er kan ook altijd een leeg vruchtzakje zijn, of buitenbaarmoederlijk...maar heb geen bloedverlies dus dat verwacht ik niet zo. Ik hoop toch zo dat jullie mij gauw gaan volgen!!
Leuk weer iets van jullie te horen Jcd, moet je niet eerst je cryo's 'opmaken' voordat je start met de volgende poging? Ik weet niet zo goed hoe dat allemaal gaat hoot, met de grote pogingen. Ik voel me goed hoor, wel wat meer stressy natuurlijk! Heb een pijnlijke voorgevel, en nog wel wat dingetjes maar goed, kan alles betekenen he... Gisteren de laatste pregnyl gehad. Hebben jullie wel eens (ook na 3x 1500 pregnyl) eerder getest? Ik niet. Ga het ook niet doen denk ik
Nee heb ik nooit gedaan. Het kwam ook meestal beter uit om het op de testdatum te doen, dan was ik steeds vrij. Misschien dat ik anders wel een keer 1 dagje eerder had getest... Maar je wilt gewoon geen pregnyl testen. Na die laatste spuit wordt t altijd spannend!
met mij gaat ie lekker. ja is idd wel vervelend, maar zo licht positief na 3 dagen overtijd kon niet goed zijn. heb idd de arts ook nog gevraagd en er heeft dan idd wel iets gezeten, zij zag dat als iets positiefs. dat mijn lichaam wel reageert op de icsi. ze benoemde ook nog dat mijn embryo echt heel mooi eruitzag. nu zie je maar dat dat ook niet alles zegt. Echo gehad en natuurlijk nog niks, morgen mag ik weer heen, denk niet dat ik dan al mag beginnen met spuiten hoor, vorige keer ook pas op cyclus dag 15 begonnen met spuiten. bij mij komt alles ws wat later op gang. aafke: nog een paar daagjes Hopelijk zijn die pijnlijke (.)(.) een goed voorteken, ik voelde ook van alles en dat klopte wel alleen bleef het niet zitten, dus je kan echt wel al wat dingetjes voelen. en gewoon genieten van wat je voelt, heb ik ook gedaan en dan duurt het wachten ook niet zo lang. nee niet eerder gaan testen hoor, ze geven niet voor niks die datum mee als testdatum jcd: spannend, hoop ook echt dat het gaat lukken, mag je hierna nog een keer de hyper doen? hoe was je echo? weet je al wannneer de tp is? lauwra: bij jou schiet het ook al aardig op. bijna de echo...ook heel spannend, de eerste keer je uk zien bewegen...
Hoeveel dagen na pregnyl 1500 begon bij jullie (na tp) de menstruatie? Of voortekenen daarvan (ik bedoel smurrie...) Heb maandagavond de laatste x pregnyl gehad, en heb nu een klein beetje smurrie verlies... ik schrok me kapot!! Zondag pas testen! De keren hiervoor begon het 1 dag voor de testdag. Heb 1x gehad dat het 2 dagen eerder al begon. Maar vind dit wel heel vroeg. Heb ook nog steeds zere (.)(.) Ik maak me zorgen!
Hee meiden, Vanaf mijn kant is het wat stil, maar dat komt deels omdat ik niet in een poging zit en deels doordat ik nog steeds wat down ben. Heb ziekenhuis gebeld en als het goed is neemt de maatschappelijk werkster contact met me op om een afspraak te maken. Ik ben benieuwd! Aafke, ik kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent. Maar het kan nog alle kanten op. Het lijkt mij te vroeg voor een menstruatie. Ik hoop dat het juist een goed teken is, hoe gek dat ook mag klinken. Maar hiervoor heb je dit niet gehad, dus wie weet. Bruinverlies komt veel voor in het begin van een zwangerschap. Ik blijf in ieder geval flink voor je duimen! Lauwra, natuurlijk moet je blijven meeschrijven! Jij bent onze hoop! Succesverhalen hebben we hier hard nodig Spannend, nog 6 dagen tot de echo! Dan ben je dus al ruim zeven weken toch? Ik dacht dat ze de echo al bij zes weken zouden doen, maar niet dus. Voel je je verder goed? Jcd, binnenkort mag je hopelijk weer lekker broeden, fijn! Wel nog even spannend of de cryo goed ontdooit. Ik zal ook voor jou duimen. Tijgertje, ook al weer met poging twee begonnen. Succes! Marije, hoe gaat het met jou?