Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aafke1986

Aafke1986 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Jcd, wanneer heb je een terugplaatsing gehad? Heb ik even gemist geloof ik, sorry.
    In ieder geval goed nieuws dus! Laten we hopen op geluk...

Tijgertje, lekker de broedse kip aan het uithangen? Fijn gevoel vind ik altijd... in de eerste week tenminste. Ik hoop zo dat het nu goed gaat!

Marije, gaat het goed? Bijwerkingen?

Lauwra, hoe gaat ie? Ik kan me je zorgen goed voorstellen, daar sta ik ook wel eens bij stil. Maar als je op de natuurlijke manier een kindje krijgt weet je ook niet of het afwijkingen kan hebben...

Ennetje, een glazen bol heb ik ook al vaak gewild!!! Toch is het maar goed dat dat niet kan. Moed houden en goed op jezelf passen...

Hier gaat het goed, helemaal in de wolken nog steeds, ik geniet van iedere dag dat het weer goed is gegaan! Ik voel me goed, wel moe en soms wat kokhalzen, maar dat doe ik met liefde :)
    De cyste plaagt af en toe nog wel. Maar ook dat is bijzaak... donderdag alweer 6 weken! Zo blij en dankbaar!!!

2. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Thnx allemaal. Ja geniet er cker wel van.
    Heb alleen op de dag van de punctie last gehad en de dag erna viel al reuze mee.

Lauwra denk niet dat je zo moet denken, vind het helemaal niet egoïstisch van jou. Er zijn zoveel mensen met afwijkingen die kindjes krijgen, psychisch en lichamelijk. Ik denk dat liefde het aller belangrijkste is wat je een kind kan geven. Ikzelf heb adhd dus 50 % kans op een kindje met adhd terwijl ik het niemand toe wens want het is echt niet leuk. Dus niet te veel piekeren ik vind het je gegund :D

Ennetje goed gesprek gehad met mw? Ja mijn vriend heeft normaal zaad niet super anders was het wel Ivf geworden. Maar ook bij mij kan het mis gaan. Een kindje krijgen is nou eenmaal echt een wonder.
    Glazen bol. Haha ja. Ik ken 2 verhalen over een waarzegster die heel goed is op gebied van zwanger worden. Doet iets met oog lezen en homeopathische middelen. Twee waren in vervroegde overgang. Een daarvan heeft nu een kind en de ander is al 2 keer ongesteld geweest, bij die vrouw hangen de wereld geboortekaartjes overal vandaan. als iemand belang heeft kan ik telnr vragen.

Aafke morgen alweer 6 weken. Wat super, wanneer echo?

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Tijgertje: bedankt, je hebt ook wel gelijk natuurlijk:)

Aafke: ja dat kokhalzen ken ik, gaat vanzelf over in overgeven:D maar ook dat doe ik met liefde:) het is een goed teken tenslotte. Ik mag niet klagen ook hoor, wel veel misslijk maar hou wel mn eten erin. Heb wel beroerd weinig eetlust!

4. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog niks hoor! Althans ik stoor me er niet aan. De vorige keer bleek het toch door de medicijnen te komen... Dus ja...

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Nog een paar dagen jcd! Hoe gaat het? Durf je er al wat van te denken?

En hoe is het verder met iedereen??

6. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet.... Ben steeds best wel misselijk (ruik ook alles zo sterk...) en ook weer gevoelige borsten. Maar dat zijn dus bijverschijnselen van de pillen... Heb zo nu en dan ook pijn in m'n onderrug. Weet niet of dat er wat mee te maken heeft....
    Wil eigenlijk nu wel gewoon testen om het dan maar te weten. Maar ja...
    Nog maar even afwachten!

Ben ook wel benieuwd hoe het met de rest is! En ook hoe het met jou is natuurlijk! Al negen weken nu! Wow!

7. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Jcd ik hoop het zo voor jullie:) ik duim voor je en denk aan je.

Lauwra hoe voel jij je?

Hier gaat het goed. Onze kleine meid doet het goed op de reflux en krampjes na. Ze krijgt ook nog steeds borstvoeding. Super blij mee maar de nachten zijn nog steeds pittig. Gisteravond begonnen met cluster voeden en vannacht zat er eindelijk weer 3 a 4u tussen de voedingen. Beetje jammer dat ik een gigantische hoofdpijn had en daar door 2u lang wakker was en me echt niet goed voelde. Het werken valt me ontzettend tegen :(

8. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Jcd: het zijn wel goeie klachtjes...maar als het ook allemaal van de medicijnen kan komen is dat zo verraderlijk... spannend hoor. K moet veel aan je denken! Heb je een fijne dienst gehad vandaag?

Deb: het is nog wel erg zwaar dus als ik zo lees. Gebroken korte nachten valt niet mee naast je werk, dat geloof ik zo! Door de reflux en krampjes is ze misschien ook onrustiger en snel weer wakker?
    k Weet alleen niet wat cluster voeden is...:) Kan het niet zo zijn dat ze te weinig binnen krijgt, zeg maar je voeding niet voedzaam genoeg is? k heb dr ook niet zoveel verstand van hoor:D

Met mij gaat t wel goed hoor! ik mag niet klagen wat ongemakken betreft! s morgens wat misselijk en overgeven, maar het eten blijft er altijd nog in! Soms lekker even op bed liggen als k vrij ben is wel heerlijk:D De komende 2 weken word de hcg piek bereikt dus k ben benieuwd. Krijg wel wat meer eetlust.

Tijgertje, wanneer mocht jij nou testen??

9. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hihihi dat overgeven komt me bekend voor. Al hoop ik dat het voor jou over een paar weken klaar is.

Cluster voeden is de hele tijd aan leggen. Dus zoveel mogelijk voeden. Vannacht weer veel last van krampjes en dus geen oog dicht gedaan. Morgen de huisarts bellen want zou ook wel koemelkallergie kunnen zijn

10. Aafke1986

Superspannend JCD!! Ik hoop het zo... Die stomme medicijnen maken het zo moeilijk om te hopen he!

Deb, lijkt me idd erg pittig, weinig nachtrust en daarnaast werken. Sowieso is het natuurlijk erg sneu als je kleine zich niet helemaal happy voelt door de krampjes. Hoeveel uur werk je?

Lauwra, vervelend dat overgeven... gelukkig niet de hele dag door, als is het natuurlijk bijzaak :) wanneer is de HCG piek dan? :(

Tijgertje, gaat ie goed? Schiet de tijd een beetje op?

Marije, heb je last van bijwerkingen? Hoe gaat het met al die hormonen in je lijf?

Hier gaat het goed, behalve wat moe en wat kokhalzen heb ik geen klachten. Vandaag 6 weken en 3 dagen zwanger. Het woord ZWANGER vind ik nog steeds bizar. A.s. donderdag echo!! Merk wel dat ik dat best wel eng vind... wat als het hartje nou niet klopt? Vandaag mijn eerste kratje met 4 flessen urine ingeleverd voor moeder voor moeders, en dat voelt goed!

11. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ja apart he Aafke, dat je je nu zwanger mag noemen. k Begin er nu wat aan te wennen:D Eerste echo is spannend ja, maar merk nu ook dat ik de 12 weken echo weer spannend ga vinden, het zijn steeds van die stappen waar je naar toe leeft.
    Krijg jij maar steeds 4 flessen? Of breng je ze zelf weg? En op zondag?:( hihi k snap er niks van dat begrijp je wel.
    Ik zet op maandag morgen 2 kratjes buiten en worden keurig opgehaald steeds.

Deb: k hoop dat het met dat clustervoeden dan beter gaat en de ha je ook verder kan helpen want dit is toch ook geen doen!

12. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deb: jammer dat het werken zo tegenvalt :( Hopelijk kom je er snel achter waar je meisje zo'n last van heeft en is het makkelijk op te lossen!

Lauwra, jouw echo schiet ook al op! Ga je het daarna iedereen vertellen? Of weten de meeste mensen het al?

Tijgertje, hoeist bij jou?

Lief dat jullie allemaal zo aan ons denken :)
    We hebben gister een hele mooie, bijzondere dienst gehad! (leuk dat je daar aan dacht lauwra!)
    Ik ben zo langzamerhand het wachten wel echt zat. Zit bijna te denken om eerder te gaan testen, maar dat durf ik dan ook weer niet.... Zolang we het niet weten bestaat er ook nog een kans dat het goed zit.... Dus nog maar 2 dagen geduld....
    Nog steeds veel misselijk. Misschien ook wel spanning mee nu...
    Zit ook weer te denken dat ik geen zin heb in de laatste poging... Weet niet zo goed wat ik er mee moet eigenlijk. Ben zo klaar met het hele ivf gebeuren. Steeds die onzekerheid.. De wachtweken zijn vreselijk (tenminste de tweede) en ik lees bij jullie dat het daarna ook best spannend is allemaal. De kans op miskraam is bij ons al groter en schijnt bij een cryo ook groter te zijn heb ik gelezen...... Pfff, wat gaan we ons zelf nog aan doen..?
    Nou ja, vandaag gewoon even een dip dagje... Heb zin om gewoon even lekker te huilen ;)

13. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Lieve meiden, hier ben ik ook weer eens...

Jcd, ik vind het superknap dat je nog niet getest hebt, wetende dat je niet vals positief kunt testen... Het wordt wel weer erg spannend nu! Wat zou het mooi zijn!

Marije, morgen je eerste echo? Wat kunnen ze daar dan precies op zien?

Lauwra, fijn dat het allemaal goed gaat. Ik ben ook wel benieuwd of je het al mensen hebt verteld, en wat de reacties waren! Of wachten jullie liever nog even de termijnecho af?

Aafke, nog een paar nachtjes slapen! Zo spannend! Op naar een mooi kloppend hartje voor jullie!

Tijgertje, jouw eerste wachtweek zit er zo'n beetje op. Hoe voel je je? Kun je het wachten nog een beetje volhouden?

Deb, mocht ik zwanger raken, dan lijkt het me drie keer niks om na de bevalling weer aan het werk te moeten... Ik hoop dat het snel wat makkelijker gaat!

Hier gaat het allemaal niet zo lekker. We hebben besloten even een langere pauze in te lassen. Ik vind dat moeilijk, maar ik voel me echt niet goed en dan zou het niet verstandig zijn om gewoon maar door te gaan. Vandaag naar de huisarts geweest met mijn verhaal, en ik ga toch weer aan de anti-depressiva... We hebben wel heel bewust gekozen voor eentje die ik tijdens een eventuele zwangerschap kan doorslikken. Natuurlijk zou ik liever medicijnloos zwanger worden, maar ik denk dat het er voor mij gewoon niet in zit. Ik loop al bijna de helft van mijn leven met deze klachten :(. Nu hoop ik natuurlijk dat deze medicijnen aanslaan. En dat ik me snel weer wat beter voel. Want momenteel is het waardeloos... En hopelijk dan over een aantal maanden weer beginnen met het traject. Want wát vind ik het moeilijk om het nu eerst even stop te zetten. Maar het is beter zo.

Ondertussen blijf ik jullie lekker volgen hoor! En hoop ik van harte dat Tijgertje, Marije en jcd heel snel zwanger mogen worden! En dat ik over een half jaartje volg :D

14. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ennetje, wat fijn om weer wat van je te horen!
    Lastig hoor met die medicijnen... Ik snap dat je ze liever niet slikt en zeker niet als je zwanger wilt worden... :(
    Maar je moet ook goed om jezelf denken en als de medicijnen nou helpen om je gedachten e.d. weer een beetje op orde te krijgen is dat natuurlijk erg fijn! Ook mooi dat er medicijnen zijn die ook in combinatie met een zwangerschap kunnen. Ik hoop voor je dat ze aanslaan en dat e niet teveel last krijgt (kan in het begin nogal heftig zijn toch?)

En een langere stop... Ja, dat is ook moeilijk... Maar over een paar maanden hebben we wel de donkere maanden achter de rug en lukt het misschien ook allemaal wat beter (vind ik zelf wel).

Lief dat je toch mee blijft lezen hier! Ik hoop echt van harte dat je snel weer mee doet en snel zwanger bent!
    Dikke knuffel voor jou!!!

15. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Dankjewel jcd voor je lieve berichtje!

Tja, het opbouwen is inderdaad meestal wel heftig weet ik uit ervaring. Dus de komende twee weken plan ik zo weinig mogelijk, zorg ik extra goed voor mezelf en laat het maar over me heen komen. Het vooruitzicht dat ik me daarna (hopelijk) beter voel trekt me er wel doorheen!

De tip om toch weer aan de medicatie te gaan kreeg ik trouwens van de maatschappelijk werkster in het ziekenhuis. En de huisarts was het er gelukkig mee eens. Het is niet fijn in combinatie met een eventuele zwangerschap, want ik wil natuurlijk dat mijn kindje geen enkel risico loopt, maar dit middel moet veilig zijn, ze houden je alleen wat extra in de gaten... Dus dat hoop ik maar!

Jij heel veel sterkte deze laatste wachtdagen! Ik hoop heel hard op een positieve test woensdag!

16. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    zo weer heel wat geschreven hier.

jcd: nou dat misselijk en vooral het sterk ruiken klinkt heel goed, maar dat kan ook van de medicijnen komen? tja spanningen geven ook wel eens zulke klachten....pfff wat blijft het toch moeilijk he. nog twee nachtjes slapen en dan weet je het....duimpjes draaien hier 24/7...haha

ennetje: wat ontzettend rot voor je, ik hoop echt dat je met de ad weer goed in je vel zit en dan vol goeie moed weer met de bandeling kan beginnen. Nu ff lekker aan jezelf denken en aan je mannetje natuurlijk.

lauwra: ik snap wel dat die 12 weken ook wel weer heel spannend zijn. begin je al een beetje een buikje te krijgen? Krijg je bij de vk niet om de 2 weken een echo? Hier nl wel en voor mensen die al meerdere mk gehad hebben elke week. duim voor een mooie echo.

aafke: idd spannend zo'n eerste echo. duim voor een kloppend hartje.

deze eerste week is omgevlogen. as. woensdag alweer mijn laatste pregnyl en volgende week dinsdag (19 nov) mag ik testen.
    Sinds zaterdag avond werden mijn (.)(.) ietsje gevoelig en met de dag worden ze gevoeliger. ook toen ik zaterdag wakker werd dacht ik dat ik ongesteld moest worden, zo'n gevoel had ik in mijn buik en zondag en vanmorgen ook nog een beetje en nu niet meer. heb een heel kort lontje en huil om de gekste dingen. haha lang leve de pregnyl of is er binnen in mijn buik toch wat aan de gang.

Ik zal deze week niet zo heel veel op de site kijken. Want mag van mezelf er niet zo mee bezig zijn. Dus mijdt het internet zo veel mogelijk. haha. kijk woensdag wel naar de uitslag van jcd en donderdag hoe de echo van aafke was

17. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ach Ennetje toch, wat vervelend allemaal! Ik hoop dat je er met de medicijnen gauw weer wat bovenop komt! Dikke knuffel! En ik hoop dat je gauw van de vervelende bijwerkingen af bent!

Jcd: Oh wat spannend toch he! En ja ik kan me zo voorstellen dat je de moed in de schoenen zakt als het weer negatief blijkt, maar nog even 1 dagje hoop houden! Je klachten klinken wel goed hoor... maar wil je geen valse hoop geven. k Duim (en bid) door!!

Tijgertje: jouw klachtjes van buikpijn klinken ook wel goed, komt ook niet van de pregnyl volgens mij. Heb ik ook erg gehad terwijl ik anders voor de menstruatie nooit buikpijn had... verstandig om hier niet zoveel te komen:D je kunt jezelf zo gek maken he!
    Mn darmen zijn wat opgezet, vooral s avonds wel een klein buikje ja

En, Marije? Al schot in de groei?? Spannend wel die eerste hyper lijkt me!

We hebben vandaag de intake bij de vk gehad dus en na even kort gepraat te hebben over onzekerheid ed bood ze meteen een echo aan, en alles zag er heel goed uit! De kans op een miskraam is nu nog maar een half% zei ze, dus dat geeft vertrouwen! Was weer zo onzeker, misselijkheid lijkt wat af te nemen dus dat maakte het niet beter!
    En idd, jcd, die onzekerheid die je in de wachtweken hebt, heb je ook als je dan zwanger bent (het lijkt wel of je jezelf nooit tevreden kunt stellen:D).
    Maar ook als je dan kinderen hebt die gezond geboren zijn zijn er weer zorgen. Zoals bij onze buren, vannacht werden we wakker van een enorm gebonk, mn man kijkt naar buiten en ziet een politieauto voor de deur staan. Blijkt gelukkig niet bij ons, maar bij de buren te zijn. Die probeerden ze wakker te krijgen want hun zoon had een hartstilstand gehad. Kwamen ze vanmorgen vertellen. Ze hebben hem 1,5 uur gereanimeerd. Een kwartier nadat ze dat kwamen zeggen kwamen ze alweer omdat ze direct naar het ziekenhuis moesten want het ging niet goed. Verschrikkelijk toch! Hij is volgens mij 17 of 18!

18. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    meiden aller eerst wil ik zeggen dat ik het zo tof van jullie vind dat jullie naar mijn en onze kleine meid vragen. Vind dat zo super lief.
    we zijn gisteren naar de huisarts geweest en gaan nu testen op koemelkallergie, dus ik ga op dieet. Is allemaal nog niet zo makkelijk maar ik heb het er voor over.

Jcd, ohh wat spannend zeg... ik hoop het zo... hopelijk morgen een positief berichtje hier!!

Ennetje, wat goed dat je met de medicijnen bent begonnen. Goed aan jezelf denken.

Marije hoe was de echo?

Lauwra en Aafke, ik vond elke echo ontzettend spannend. En was iedere keer zo blij als we een hartje zagen en haar zagen rond spartelen. En inderdaad het blijft spannend, want de zorgen blijven er hoor, zeker als ze geboren zijn. Als tip geef ik wel dat als je gevoel zegt het is niet goed, of als je straks de kleine begint te voelen en dan opeens veel minder en dat maakt je onzeker bel dan je verloskundige. Want die onzekerheid is niet fijn en zij kunnen je geruststellen en anders laten komen voor een echo, Dat had ik ook in februari mocht die middag komen en werd dus helemaal gerustgesteld...

Meiden ik hoop op zoveel goed nieuws de komende tijd!!!

19. Aafke1986

Lauwra, ik woon in een gebied waar de flessen niet worden bezorgd/afgehaald. Ik moet ze zelf wegbrengen, kan ze in een container doen waar ik ook nieuwe flessen uit kan halen. Werkt ook prima :)
    Heb 4 flessen, is net genoeg, want ik werk ook 3 dagen, dan verzamel ik niet. (Alleen thuis, in de ochtend en avond.)
    En als het niet genoeg is, kan ik 8 flessen pakken.

Deb, bedankt voor je tip, fijn, die herkenning. Had dit van te voren niet zo ingeschat, die zorgen. Nu niet denken dat ik niet blij ben hoor :) want dat ben ik zeker wel!!!

Wat super Lauwra, zo'n meedenkende verloskundige. Gaaf om te zien dat alles nog steeds goed is!

Ennetje, dikke knuffel vanaf hier. Het is zo belangrijk dat 't met jezelf goed en stabiel is om dit traject aan te kunnen. En om een kindje op te voeden. Ik vind dat je heel goed bezig bent!!

Meiden, ik heb voor het eerst een beetje gekotst vandaag... ik was niet eens vreselijk misselijk, maar moest zó kokhalzen van het tanden poetsen dat het overging in kotsen. Op het werk wel een zware dag gehad. Vreselijk moe en bij vlagen misselijk. Gelukkig nu weekend!! (Vrije dag genomen voor de echo)

Ik laat donderdag wel wat van me horen, heb om 10.00 de afspraak.

20. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Hey meiden, wat is er veel geschreven!

Ennetje, wat dapper om voor jezelf te kiezen, even de rust en weer een situatie creëren waarin je je weer lekker voelt. Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat en dat je je weer wat meer jezelf voelt. Sterkte en een dikke knuffel!

Jcd, heb een heel goed gevoel over jou poging!! Hoop zo voor je dat het nu eens een keertje raak is voor jullie! Nog 1 nachtje slapen en je weet het, spannend hoor. Mag ik trouwens vragen waarom jullie verhoogde kans op miskraam hebben of bedoel je in het algemeen met icsi zwangerschappen?

Lauwra, wat fijn dat je nog even mocht spieken in je buik vandaag. Blij voor je dat de misselijkheid wat afneemt, maar ik kan me je onzekerheid voorstellen.

Aafke, al bijna de echo! Duim voor een mooi kloppend hartje in je buik donderdag.

Tijgertje, sterkte de komende tweede week, die duurt altijd het langst... Mijn duimen draaien.

Deb, wat vervelend dat je meisje zo'n last heeft. Hoop voor je dat het dieet helpt voor jullie beiden. Heb je erover nagedacht om haar op haar buik te laten slapen? Mijn zoontje heb ik met 2 maanden op z'n buik gelegd, ook veel last van krampen en reflux, dat hielp zeker, vooral in de nachten. Het is tegen de regels in, hij was wel al erg sterk met zn nekje, kon zn hoofdje optillen, maar het voelde gewoon goed en je moet idd je gevoel volgen bij je kind. Hoop dat je gauw je draai vindt in het werken met een kindje, vergeet niet dat ja bv ook erg veel van je vergt. Dat merkte ik pas toen ik na 9 maanden stopte, was best wel een omslagpunt, meer energie, meer vrijheid enzo.

Vandaag de echo gehad en er was nog een kleine follikelcyste te zien van 2 cm, maar daar gaat het niet om over. Dus de eerste spuit menopur, vergelijkbaar met de gonal zit erin. Mag maandag weer komen voor een meting. Ze zag aan beide kanten circa 10 follikels klaarliggen. Ik ben benieuwd. Heb geen last vd hormonen, tijdens m'n menstruatie wel hoofdpijnerig geweest, maar dat heb ik normaal ook wel eens. Het valt me tot dusver echt heel erg mee! Vind het allemaal best spannend, ook omdat het weer een nieuw traject is.

Deel Deze Pagina