Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    jcd heel veel s6 met testen!
    Ik hoop op 2 mooie roze streepjes!
    het is je zo gegund..gezien de klachten heb ik een goed gevoel..
    Ik was namelijk ook verschrikkelijk misselijk en dat kwam achteraf dus echt niet van de utro enz..
    duim duim duim zet um op!

2. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas....

3. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ah nee jcd. K** k** k** ik weet verder even niks te zeggen. Echt een mega dikke knuffel

4. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje deb! En de rest ook bedankt voor jullie lieve berichtjes de afgelopen dagen!
    Ik had zelf ook wel een beetje hoop eigenlijk. Vannacht ook een paar keer gedroomd dat de test positief was, maar ja...
    Zojuist met het ziekenhuis gebeld. Ze gaan ons weer inplannen maar gezien de drukte kan dit even duren. Tja... Ik vind het wel prima, weet ook nog niet wat we gaan doen....

wij doen trouwens geen icsi maar gewoon ivf. Bij mijn man is alles goed, maar ik heb een dubbele baarmoeder en inmiddels nog maar 1 eileider die niet goed ontwikkeld is (ziet er van binnen wel goed uit maar is veel korter dan normaal). De kans op een miskraam is bij een dubbele baarmoeder groter... (net als vroeggeboorte).

5. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #1845 wishfulthinking, 13 nov 2013
    Laatst bewerkt: 13 nov 2013
    pfff alweer niet?.. om moedeloos van te worden zeg!
    wat ontzettend rot en kl#ten voor jullie..
    hoe nu verder?
    jullie hebben nog 1 cryo toch?
    Heb je ooit nagedacht om naar Düsseldorf te gaan?
    mss is dit een optie vanwege de embryoscoop?
    Ik zal vanmiddag ff op de pb reageren oké?

Heel veel sterkte en dikke knuffel

6. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas hadden we maar 2 cryo's dus we zijn weer terug bij af. We hebben nog wel een derde poging.

We hebben altijd gezegd dat we niet naar het buitenland willen. Dat gaat ons te ver... En we moeten ergens een streep zetten.
    We zijn toen wel in Wolvega geweest en zij werken samen met Duitsland. Alleen vertelden ze in Wolvega dat ze waarschijnlijk niks meer voor ons kunnen doen dan het UMCG. En dat je in Wolvega een groot deel zelf moet betalen... Dus ja...
    Groningen is nu op zich wel heel vertrouwd, zijn daar al zo'n 4 jaar vaste klant ;)

Duitsland is nog verder weg dan Groningen al voor ons is en daar komt bij dat we beide de taal niet spreken.

Vind het heel knap dat jullie dat wel gedaan hebben hoor!
    Maar ik zie dat zelf niet zitten...

pb'tje is goed hoor! :)

7. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #1847 wishfulthinking, 13 nov 2013
    Laatst bewerkt: 13 nov 2013
    Wat raar dat Wolvega dat gezegd heeft:(
    Er zijn zoveel verschillen vergeleken met het UMCG..
    (bv op dag 2 na punctie terugplaatsen)..
    De eerste dagen van de bevruchting doet het eitje het werk vanaf dag 4 neemt het zaadje de JOB over..
    Bij het UMCG weet je dus nooit of je emmy's die dag 4 of 5 overbrugt..
    Bij DD heb je daarvoor de embryoscoop daar zitten dan 5 emmy's in en die laten ze door groeien tot blasto's dag 5/6 emmy's elke dag word er een fotootje genomen om te kijken hoe ze het doen..
    Survival of the fittest noemen ze het wel..
    De meeste emmy's vallen vaak vanaf dag 4 af;)

punctie onder narcose bv
    en ga zo maar door...

Qua kosten is het idd duurder..
    Je kan beter rechtstreeks naar DD gaan dan via Wolvega
    Maar sommige zorgverzekeraars vergoeden zelfs een 4e of 5e poging ivf/icsi poging waarvan ook nog een 2 maal het nederlands tarief als je de duurste aanvullende pakket neemt en je een behandeling in het buitenland wilt doen;)

De tijden van kunnen overstappen van zorgverzekeraar komen weer aan dus misschien een aanrader??

Er valt nog zoveel uit te halen..
    Alleen moet je soms even wat verder kijken dan een plaatselijk ziekenhuis..

Ps: er werkt een arts in Dusseldorf die spreekt nederlands dus laat taal geen barriere zijn

8. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Jeetje jcd, even sprakeloos.... Dikke knuffel... Sterkte om dit weer een plekje te kunnen geven...

9. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Er komen allerlei woorden in me op maar die zal ik hier maar niet neerzetten... Sterkte jcd en een dikke knuffel!

10. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Oh jcd k geef je ook een dikke knuffel! We hadden zo'n goeie hoop met zn allen. Wat is het toch oneerlijk allemaal.
    Hoe gaat het nu met je? Ook van mij sterkte gewenst!

11. Aafke1986

Aafke1986 Niet meer actief

Hier ook even geen woorden... alleen een dikke digitale knuffel...

12. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Hè bah, echt zo oneerlijk hier ook een hele dikke knuffel.

13. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames! Fijn dat jullie zo meeleven!!

Vandaag lekker vrij gehad. Van te voren al gevraagd.
    Vind het heel lastig om te bedenken hoe we nu verder moeten...
    Kunnen en hoeven we vandaag natuurlijk niet te beslissen maar het blijft wel in m'n hoofd zitten de hele dag. Verder voelt het allemaal heel onwerkelijk ofzo. Net of is er nooit wat gebeurd. Morgen weer werken, geeft ook wel weer afleiding denk ik.

Wat zouden jullie doen in onze situatie? Heb even voor en tegens nodig. ;)

14. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Lekker dat je vrij was vandaag!
    Zo te lezen is het nog niet helemaal tot je doorgedrongen, neem de tijd voor jezelf hoor!

Bedoel je dusseldorf, of uberhaupt doorgaan?
    Als ik de verhalen van Wish zo lees is dd misschien een goede optie?
    Maarrrr:
    Ik vraag me wel af wat wish bedoelt met dat de zaadcel de rol overneemt na een paar dagen na de bevruchting. Heb gelezen dat het embryo dan meer een soort zaadcel kwaliteit heeft waardoor hij makkelijker ingevroren kan worden maar dat heeft verder niks met een zaadcel te maken (snap je t nog:))
    En dat als de bevruchting eenmaal heeft plaatsgevonden, de kwaliteit van de zaadcel er niet meer toe doet... die was goed want anders zou er geen bevruchting zijn.
    Hier een link vanuit waar dit laatste beschreven staat:
    IVF Meest gestelde vragen: medisch

En jij geeft ook aan dat je het zaad van je man in orde is, maar het probleem ook in jouw dubbele baarmoeder zit dus dan heeft dd niet zo veel meerwaarde denk ik.

Je wilt straks uit die laatste poging alles gaan halen natuurlijk!
    En dan vind ik de werkwijze in dd wel weer mooi, je krijgt een sterk embryo teruggeplaatst, hij heeft al 4 dagen overleeft en dat is best al veel, je hebt dan misschien toch meer kans...
    Moeilijk hoor...! hoelang is dd rijden voor jullie?

15. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel duidelijk die link :)

Ik ben soms ook wel bang dat alles niet zo goed doordringt en dat het er dan later nog een keer uitkomt ofzo :S Ben vaak wel erg nuchter... Toen ik vorige week mijn blogs van hyves las (daar heb ik een kleine periode een blog bijgehouden) vond ik het wel erg heftig om te lezen allemaal.... Dan houd ik het ook niet droog...

Dd is niet echt een optie voor ons. Weet niet hoe lang het rijden is maar groningen is al een uur. Misschien is het wel goed om ons daar in te verdiepen hoor... En als we nou wisten dat het dan goed zou komen... Tja.. dan was de keus makkelijk.
    M'n zus zei vandaag ook al dat we een keus moeten maken die we eigenlijk helemaal niet kunnen maken. Het zou eigenlijk helemaal niet moeten zo'n keus maken. Maar ja... we hebben weinig keus ;)
    Voor ons is het op dit moment vooral stoppen of doorgaan (in Groningen). Bij een volgende poging is er weer een vers embryo met een ietwat grotere kans. Daarnaast (hopelijk) een paar cryo's met maar weinig kans...

16. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch maar even gekeken hoe ver het rijden is: 3 uur.... Das wel erg ver.... :(

17. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Ja meid, het is een moeilijke keus. Ik denk altijd, als je later maar geen verwijten naar jezelf maakt, van had ik maar dit of had ik maar dat gedaan. En ja dd is wel ver, maar als het bij jou ws ook aan de innesteling ligt zit je daar wel goed. Daar nestelen ze de embryo ook in, moet je liggend in de auto naar huis. Ook kunnen ze daar nog wat met hier in nl afgekeurde embryo's. Weet het fijne er niet van maar collega is daar ook mee zwanger geworden.

Doe wat je hartje zegt.

18. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Misschien weer even een gesprek aanvragen in het ziekenhuis jcd? Kijken wat zij nu adviseren?

En Aafke, hoe was de echo?

19. Aafke1986

Aafke1986 Niet meer actief

Wij hebben vanochtend de echo gehad. En...

Er klopt een hartje!! Weet verder niet goed wat ik moet zeggen, heb gewoon geen woorden hiervoor. Toen ik in de stoel lag viel ik ook helemaal stil. Na die tijd even een potje gehuild, en nu lig ik bed (erg misselijk en vannacht amper geslapen).
    Het kindje is nu 9 mm.

Heb nog 2 verpleegkundigen gezien, die ik heb bedankt voor alles. De kans zit er natuurlijk in dat we ze wel een keer terug gaan zien. Maar voorlopig hopelijk niet!!

Vind het best moeilijk om dit te schrijven, gezien de andere meiden die dit ook zo graag willen. Lieve meiden, ik denk vaak aan jullie en mijn wens is echt dat jullie dit op een dag ook mee gaan maken!! Ik vind het wel mooi om jullie te volgen, maar zal wel een stapje terug doen met mijn berichtjes, om jullie niet telkens te confronteren.

Liefs!!

20. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    WAUW! Helemaal super Aafke, geniet ervan (ondanks je misselijkheid :))!

Deel Deze Pagina