Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Fijn aafke, gefeliciteerd!!! Hopelijk volgen wij snel idd. Blijf lekker meelezen en schrijven, in voor en tegenspoed 😉

Jcd, reageer later even op jou! Even spieken hoe het met aafke was gegaan.

2. Aafke1986

Aafke1986 Niet meer actief

Trouwens, ik ben na 4 niet aangeslagen terugplaatsingen naar een acupuncturist gegaan, die Japanse acupunctuur toepast. Van de 5e terugplaatsing werd ik wél zwanger... ik zal er nooit achter komen of dat ook was gebeurd als ik daar niet geweest was, maar toch heb ik wel vertrouwen in die man. Hij behandelt me nu ook nog. Hij kan verder geen invloed uitoefenen op de zwangerschap, of een miskraam voorkomen of zo, maar wel helpen tegen misselijkheid e.d.

Mochten jullie meer willen weten, of een adres/site/telefoonnummer willen dan hoor ik het wel. Zijn praktijk is in Groningen.

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Wat fijn Aafke! Een kloppend hartje geeft vertrouwen! Geniet er van en k hoop dat de misselijkheid binnen de perken blijft!

Jcd: hoe is het nu met je?

En met de anderen?

4. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Hey Aafke wat super, een kloppend hartje, wauw. Wat betreft acupunctuur ik geloof dr niet echt in maar denk wel dat je daarom misschien positiever denkt en dat doet ook heel veel.

Oja toen wij naar huis reden van de tp dag, rara wat wij tegen kwamen.... Een ooievaar, echt hoe toevallig is dat. Zat in het weiland.
    Heb dikke vette buikgriep en koorts . Hopelijk heeft dit geen invloed op het embryootje als die al ingenesteld is. Ik voel verder niks bijzonders. Maarja heb ook griep. Vorige keer voelde ik meer. Nou ja nog twee daagjes, eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in.

En Jcd hoe ist idd, en al een keuze kunnen maken Groningen of toch dd?

Marije jij morgen je echo? Spannend.

5. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lauwra: Wat fijn van de echo!! Nu maar lekker (proberen te) genieten!

Tijgertje: wat vervelend dat je ziek bent! Hopelijk heeft de koorts geen invloed nee.... Mocht je wel zwanger zijn dan zou ik dit nog wel even doorgeven aan het ziekenhuis... Ik duim voor je hoor!!!

Marije: spannend! Hopelijk kan de punctie snel gepland worden!!

Hier gaat het wel hoor. De vraag is niet DD of Groningen, maar Groningen of stoppen. DD willen we sowieso niet. We hebben altijd gezegd dat we niet naar het buitenland willen en dat gaan we dus ook niet doen.
    Ik moet nu eerst op de planning wachten van het umcg en dat kan dus wel even duren...
    Tot die tijd kunnen we niks. We denken er wel over na maar hoe kun je nou ooit een keus maken?
    Ik denk dat we de laatste poging nog gaan doen en dan is het gewoon klaar! Ik vind dat we dan genoeg hebben gedaan en genoeg risico's hebben genomen.
    Het is trouwens niet zo dat innestelen bij mij een probleem is ofzo. Mijn baarmoeders zijn verder wel normaal.
    Het blijft natuurlijk bij elke poging zo dat de kans van slagen veel kleiner is dan van niet slagen. En helaas kun je dit niet bij elkaar optellen (dat de kans elke keer groter wordt). Dan zouden we nu wel bijna op 100 % zitten!
    Ook bij een volgende poging hebben we bij de verse maar 20 - 25 % kans en bij eventuele cryo's maar 10 - 15 %. Dat is niet veel en je moet er wel heel veel voor doen.......

6. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Jcd, moeilijke keuze... Bij mij ligt momenteel dat keuze punt op drie behandelingen. Voelt een nu makkelijk aan, want dat zijn de vergoede pogingen. Lastig om te beslissen of je eerder zal stoppen... Over je kansberekening, je mag de laatste poging twee embryo's terug laten plaatsen, dus dan verdubbelt je kans... Weet echter niet of jij een indicatie hebt voor maar 1 embryo terugplaatsen. Daarnaast is de kans bij een natuurlijke zwangerschap ook maar 20%. Maar daar hoef je niet zoveel moeite voor te doen😉 Je kunt je altijd laten inplannen, misschien heb je er op dat moment wel weer 'zin' in. Je kunt het altijd nog uitstellen of stopzetten. Hoop dat je er samen uitkomt, sterkte met deze lastige beslissing.

Tijgertje, bah griep is niet leuk en helemaal nu niet... Spannend nog twee daagjes, duimen draaien vollop voor jou.

Morgen echo idd, ik ben benieuwd! Voel nog weinig anders... Af en toe een steekje in m'n eierstokken. Ik laat het morgen weten hoe het ervoor staat!!

7. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Er groeit vanalles, 9 li en 17 re, maar nog onder de cm, dus vrijdag weer! Had ik ook wel verwacht, heb geen klachten en denk dat je je eierstokken wel gaat voelen.

8. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh das al best veel Marije! Hopelijk groeien ze niet allemaal! Dan zit je straks ook met overstimulatie... En idd, als ze groter zijn voel je ze wel.... Ik kon toen geen 'strakke' broeken meer aan. Tenminste, dat voelde niet fijn. Wel spannend hoor!

Bij ons lag het keuze moment ook op 3 behandelingen. Zelf betalen willen we niet want dan komt er nog meer druk op te staan.
    Ik denk dat wanneer we de eigen cyclus variant niet gedaan hadden het makkelijker was geweest om nog een poging te doen. Maar bij eigen cyclus hebben we al zoveel tegenslagen gehad dat we er al echt klaar mee zijn.
    I.v.m. de dubbele baarmoeder mag ik idd maar 1 embryo terug.... Best wel balen want anders was de kans idd veel groter!
    Ik denk dat we het zo gaan doen zoals jij ook al schrijft. Gewoon in laten plannen en dan maar zien. Misschien dan we van te voren al zeggen dat we niet meer willen en zo niet dan wagen we nog een gokje...

9. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Helaas ongesteld geworden... :x

10. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Oh nee Tijgertje, wat ontzettend balen!
    Sterkte!

11. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och nee! :(
    Dit was niet de bedoeling!

Sterkte en een dikke knuffel!!

12. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ach nee toch Tijgertje!!
    Dikke knuffel hoor!

Marije: spannend zoveel follies! Hopelijk ga je er niet al te veel last van krijgen, een idd geen overstimulatie! Punctie ergens volgende week, of is daar nog niets over te zeggen?

Jcd: waarom mag je geen 2 embryo's terug krijgen? Is een tweeling gewoon gevaarlijk vanwege je 2 baarmoeders?
    k Begrijp je dillemma nu ook, dd is sowieso van de baan. 3 Uur is ook veel te gek en wat je ook zegt, buitenland was een grens!
    k kan natuurlijk absoluut niet voor jou kiezen, maar ik zou de 3e poging nog doen, het zal heus heel erg zwaar zijn, maar zou je er later geen spijt van krijgen? Ik heb zelf altijd zoiets gehad van ik wil alles eruit halen wat mogelijk is.
    Maar ik heb makkelijk praten, we hebben maar 2 mislukte tp gehad... En moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook steeds zwaarder vond worden en dan was het nog maar de mnc! Dus ik kan je een heel piep klein beetje invoelen...
    (Zelf betalen was overigens voor ons ook de grens.)

13. Aafke1986

Aafke1986 Niet meer actief

Sterkte Tijgertje... :x

14. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Bah Tijgertje... Sterkte en hopelijk kun je snel weer door, heeft mnc ook een kerststop?

15. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben vandaag een brief gekregen: we staan ingepland voor week 4. Dan begint de stimulatie. Daarvoor dus al aan de pil. Dat zal dan begin januari zijn denk ik.
    Nou ja, hebben we in ieder geval nog tijd om er over na te denken......

Een tweeling is idd niet handig bij mij vanwege de ruimte. Bij 1 is de kans op vroeg geboorte al groot, bij 2 helemaal natuurlijk...
    Bedankt voor je advies Lauwra :) We zijn er nog steeds niet uit maar het helpt wel als anderen ons helpen relativeren denk ik.

Tijgertje hoeist nu met jou? De teleurstelling al een beetje te boven..? En gelijk maar weer door? Of even rust?

16. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    Dankjewel allemaal, zoooo lief. Ja ik ben weer okay ;) Dinsdag allemaal leuke dingetjes gedaan en zkh weer gebeld, de 28e heb ik de eerste kijkecho. Als je weer gebeld hebt zie je de volgende maand al voor je en dat geeft ineens weer iets heel positiefs. nu ff lekker een weekje helemaal niks, das ook wel ff fijn hoor :)

Nee mnc heeft geen kerststop, bij de intake hadden ze het erover dat ze er dit jaar voor het eerst ook met oud en nieuw zijn :$

Marije wat goed. morgen weer heen als ze dan groot genoeg zijn wordt je punctie gepland?

Jcd: Ik vind ook dat je de laatste nog moet doen net als wat lauwra ook zegt, dan kun je jezelf geen verwijten maken. En als je grens ligt bij geen buitenland en niet zelf betalen moet je dat idd niet gaan doen, er moet ergens een grens liggen. Over de zwaarte van de behandeling voor de 3e ivf weet ik idd niet, dus miss ook wel makkelijk praten. Iig sterkte met je keuze.

Ennetje: hoe voel jij je nu, veel bijwerkingen van de AD? of begint het al een beetje zijn werking te doen. Hoop dat jij snel weer lekker in je velletje zit.

17. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Shit tijgertje dat had ik gemist. Onwijs ***. Wel knap dat je meteen vooruit kijkt. En fijn dat er geen winterstop is.

Jcd wat de anderen ook zeggen ik zou de laatste poging ook doen mits je je goed voelt. Iets uitstellen omdat je niet fit bent of in balans voelt is niet erg. Je kunt beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan. Maar ik heb wel super makkelijk praten. Ik wil alleen niet dat je uit eindelijk spijt krijgt. Dikke knuffel

18. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Hey meiden, ben echt een beetje zenuwachtig voor morgen... Voel echt nog helemaal niks, op af en toe een steekje na. En inmiddels een beurse buik van het spuiten, haha. Ben erg benieuwd wat er morgen is te zien en of de medicatie wordt opgehoogd...

19. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Nou.... 3 groeiende, vergrootte follikels... Wat een tegenvaller, weet wel er ligt genoeg, maar er gebeurt zo rete weinig... Vanmiddag telefoontje of medicatie moet worden opgehoogd. Waarom kan het in dit k... Traject nooit eens een keer volgens het boekje gaan. Er is nog niks aan de hand hoor, maar mijn geduld, wat ik niet heb, wordt zwaar op de proef gesteld... Ben er gewoon ff sjagie van. Nu lekker weekend en maandag weer kijken!

20. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet even heel snel... Maar wat vervelend Marije!! Heel herkenbaar gevoel! Waarom nou nooit eens normaal....? Nu eerst maar lekker weekend vieren... Maandag maar weer kijken ja....

Knuffel voor jou!

Deel Deze Pagina