Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijgertje85

Tijgertje85 Actief lid

26 sep 2013
    103
    0
    0
    hey marije vandaag de testdag....ben zoooo benieuwd :$
    duim voor je

2. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ja ik ben ook heel benieuwd!!!!!

3. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Gisteren al even getest, maar negatief. Vanochtend voor de vorm nog een keer. Weer negatief natuurlijk. Had er een goed gevoel over... Ik denk even evalueren en dan weer door met de volgende. Volgens mij moet ik zowiezo een maand wachten, even eierstokken tot rust laten komen.

4. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Oh nee wat is dit toch balen weer! Vooral omdat je er zo'n goed gevoel over had, k had ook goede hoop voor je met je kwaaltjes.
    Je klinkt rustig, ben je t ook? Idd even laten bezinken en dan met goede moed verder. Je had geen cryo's he?
    Dikke knuffel meid!

5. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och Marije... :(
    En nu weer overnieuw ja... Je moet idd een maand rust. Is ook wel even goed....
    Wel ontzettend balen hoor!! Zie je het nog wel zitten om door?

Hier een heftige periode achter de rug. Binnen de familie (tijdens de feestdagen) vanwege de zwangerschap van mijn zusje. Inmiddels heeft ze een echo gehad en is er nu dus ook iets te zien. En nu ze de echo gehad heeft hebben ze het nieuws ook de wereld in gebracht. Dat alles maakt het voor iedereen wel makkelijker geloof ik. Maar het zijn lastige weken geweest.. :(

Het laatste weekend van mijn vakantie zouden we nog even een weekendje weg gaan. Net van te voren kregen we bericht dat een vriend van ons is verongelukt. We zijn nog wel weg gegaan en dat was ook fijn, maar het was wel erg heftig en verdrietig allemaal in de week die volgde.

Ik merk nu dat het langzaamaan weer wat beter gaat maar dat ik, vooral als ik moe ben, weer even een stap terug val...

Zo had ik mijn zusje toegezegd om mee naar de negenmaandenbeurs. Maar dit toch maar afgezegd. Het wordt te confronterend, daar ben ik nog even niet sterk genoeg voor...

Dinsdag ook het ziekenhuis gebeld. Officieel zouden we komende dinsdag de eerste echo hebben. Ik had niet verwacht dat het iets met me zou doen, maar toen ik gebeld had om af te zeggen voelde het toch wel als een opluchting. Gelukkig maar...

6. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rustig hier...

Marije ben je al met een nieuwe poging begonnen?

7. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Hoi meiden, wat een stilte hier, of zwanger of in de rust??
    Jcd, ik heb volgende week de evaluatie. Ben benieuwd wat ze gaan doen of ze iets kunnen en willen veranderen. Ik zou graag vanuit m'n eigen cyclus starten, met gonal, enz enz. Ik heb er wel wat ideeën over, nu hun nog meekrijgen. Ben benieuwd. Ik heb nog twee betaalde pogingen, ben dit jaar overgestapt naar pno. Deze maken wij nog op. Ik wil er alles uithalen, ook voor ons zoontje. Lukt het niet is er inmiddels ook al een soort berusting bij ons allebei. Dan blijven wij gelukkig met zijn drietjes. En dat was drie jaar geleden echt anders, dus ook daar groei je in mee. De grens wordt elke keer verlegd. En ja het klinkt afgezaagd, maar we moeten het ermee doen zoals het is en dan kun je maar beter genieten, toch!!! Ik hou jullie op de hoogte van de evaluatie. Ben net ongesteld geworden, dus start denk ik volgende cyclus weer. Hoe gaat het met jou jcd?
    Hoe is het verder met iedereen? Lekker aan het genieten van jullie zwangerschap, je kleine meid en de andere meiden begint het alweer te kriebelen?? Hoop wat van jullie te horen, ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

8. Aafke1986

Aafke1986 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Inderdaad erg rustig hier... Ik kijk vaak, maar er gebeurt weinig. Het is ook geen verplichting natuurlijk!
    Marije, spannend, je klinkt positief en rustig. Ik ben benieuwd of ze nog een keer weer aan de eigen cyclus behandeling beginnen. Hoop het voor je!

Hier gaat het heel goed! Ik ben 21 weken zwanger en ik voel me super! Ik geniet elke dag van het leven in mijn buik, en ben elke dag dankbaar dat we dit mogen beleven... Afgelopen woensdag hadden we de 20-weken echo, en alles lijkt tot nu toe goed!! Echt een opluchting! Het was zó ontzettend mooi om te zien!
    Het geslacht is nog een verrassing... :)

Ik gun jullie dit ook allemaal heel erg, en denk vaak aan jullie.

Liefs!

9. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ha Marije,
    Wat goed dat je het zo allemaal kunt zien en de behandelingen niet je leven in negatieve zin kunt beleven. Het is misschien ook makkelijker omdat je al een zoontje hebt? Je hebt het zwanger zijn en alles al eens mee mogen maken...

Aafke: wat n wonder he dat alles zo goed gaat! Hier ook zo hoor en geniet ook enorm! Al druk bezig met voorbereidingen? Hier moet er veel geklust worden en dat is nu ook in volle gang. Ik kan nu ook nog redelijk uit de voeten.

Ik gun het de anderen ook heel erg om een keer mee te maken!
    Dikke knuffel voor iedereen!

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.285
    2.984
    113
    Op verzoek geopend.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

11. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn! Ik vond het al jammer dat het 'ineens' dicht was.... Waren wel even wat rustiger hier, maar daardoor was wel ineens al het contact weg...!

12. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Nou, dat vond ik dus ook jcd83! Daarom maar even gevraagd of het topic weer open mocht. Ben zelf ook lang niet actief geweest, maar hoop weer wat actiever te worden. En ben ook gewoon benieuwd hoe het met de rest gaat?

Marije, jij alweer begonnen met een nieuwe poging ondertussen?

En Tijgertje, ben jij momenteel ook weer bezig?

En hoe gaat het met jou, jcd83? 'Vrede' met jullie keuze?

En Aafke en Lauwra, lekker aan het genieten?

Hier gaat het nog niet geweldig, maar we hebben wel besloten weer een poging te gaan doen. We hebben nog drie pogingen in eigen cyclus en ik verwacht over ongeveer een week ongesteld te worden. Dus dan gaan we er weer voor. Wel erg spannend!

Hoop dat het goed gaat met iedereen!

13. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    En wellicht zijn er ook weer nieuwe meiden die beginnen of begonnen zijn met IVF/ICSI in eigen cyclus en die zich willen aansluiten?

14. Aafke1986

Aafke1986 Niet meer actief

Ik kijk nog steeds regelmatig of er nog nieuws is hier, maar al langere tijd rustig...

Ennetje, superspannend dat jullie weer starten! En dapper ook! Ben zó benieuwd...

Hier gaat het goed! Voor de mensen die meelezen maar nog niet meeschrijven, ik ben zwanger geworden van de 6e poging ICSI in de eigen cyclus, de 5e terugplaatsing. Nu al ruim 28 weken!
    Als ik dit schrijf krijg ik weer een enorm gevoel van dankbaarheid over me heen dat wij hier nu niet meer in zitten. Wat is het allemaal onzeker en spannend...

Ik hoop dat dit topic weer wat actiever wordt, want er zijn genoeg dames die op dit moment in de behandeling zitten, en je kunt zoveel aan elkaars ervaringen hebben! Dus meelezers, schrijf lekker mee!

Aafke

15. jcd83

jcd83 Actief lid

12 aug 2012
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Ennetje, wat dapper! Hopelijk gaat deze poging helemaal goed!

Aafke, fijn om te lezen dat het bij jou ook nog goed gaat! Schiet al mooi op nu! Wat gaat dat toch snel...!

Hier nog steeds in de rust. Heb nu, wanneer ik van iemand anders hoor dat ze zwanger is, daar veel meer moeite mee. Kom dan echt in een dip... :S Kom er tot nu toe ook altijd wel weer uit maar kan zo een dag lang alleen maar huilen...
    En dan komt ook heel vaak die twijfel weer van moeten we toch nog een poging doen? Al heb ik daar helemaal geen zin meer in.. Ben heel bang voor de teleurstellingen die dan weer komen. En vraag me af of ik het na de 'derde' poging af kan sluiten met de gedachte dat we er alles aan gedaan hebben. Want je kunt immers ook nog zelf betalen of naar het buitenland gaan....

Ben benieuwd hoe het met de andere dames is. Vooral Marije!

16. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ik lees ook altijd mee hoor. Maar omdat ik niet meer in het traject zit schrijf ik niet meer mee. Maar blijf graag op de hoogte want hoop zo dat er meer zwangere bij komen.

Dikke knuffel voor jullie

17. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Hey meiden! Tussen de pogingen in ben ik er niet mee bezig en dus ook niet erg actief... Maar dat we zomaar waren gesloten, goed dat hij het weer doet. Ik zal even updaten. Feb evaluatie gehad. De laatste poging, 6-9 eiblaasjes, 4 eicellen, 3 rijpen, 1 bevruchting, 5-cellig is ronduit slecht. Ze hoopte dat dit een misser was en dat de volgende poging beter zou gaan. Nou ben ik overgestapt en zou nog een vierde poging vergoed krijgen, maar als de derde net zo teleurstellend is als de tweede dan willen ze niet nog een poging doen met ons. Kosten baten plaatje. Nu 5 april begonnen met deca, 8 april gestopt met de pil en gisteren uitgangsecho gehad. Nou er zit een fors hematoom in mijn linker eierstok, die zit dus vol bloed (6x6) en daar is op dit moment geen plek voor de eiblaasjes om te groeien. Dus volgende week weer kijken, als het fors geslonken naar max. 2x2 dan spuiten en anders poging afbreken. Dan gaan wij eerst trouwen en op vakantie en dan in juli weer beginnen. Heb nav de vorige flutpoging verzocht om gonalf ipv menopur en dat mag. Dus hoop dat wanneer we starten het een betere opbrengst en vooral bevruchting wordt.

Fijn aafke dat het zo goed gaat!

Deb, hoe gaat het met je kleine meid? Beetje ritme kunnen vinden in werk en moeder zijn? En begint het alweer te kriebelen voor een tweede, als jullie daar überhaupt over nadenken?

Ennetje al ongesteld? Al een echodatum in het verschiet? Knap dat je weer begint. Hopelijk blijft het goed gaan deze keer met je.

Jcd!! Nog steeds niet om... Knap hoor, fijn dat je zelf die keuze kunt maken, ik kan het niet. En net wat je zegt en dan die vierde poging van mij als Groningen hem niet wil doen, ga ik dan naar buitenland? Zowiezo erg over nagedacht, betere technieken, bv 5 daagse embryo's ipv twee daagse die na een dag in je buik stoppen met delen. Maar we hebben zo weinig, het begint al minder goed en heb ik het er voor over om nog de hele heisa opnieuw te doen, onderzoek evt operatie. Nee dus overstap hoeft niet nu. Maar ja die vierde poging... Ach ja eerst deze maar eens starten.... En heb ik niet genoeg tekenen gehad, dat in dit lijf met deze dichte eileiders eigenlijk helemaal geen kindje meer hoort te groeien, negeer ik dat nou ... En ons zoontje wordt alweer 4 in mei, we hebben nu echt een heel relaxed leventje, hoe graag wil ik nog een keer gebroken nachten en de zorg om zo'n klein hummeltje. Maar wat is een jaar op de rest van je leven. En zoals mijn mannetje die zorgt voor goede balans in je lijf zegt, de zieltjes staan te trappelen. En zo voel ik het ook, had zo graag een huis vol kinderen gewenst. Maar dan moet het wel kunnen... Hopelijk is het snel duidelijk, kunnen we gewoon starten volgende week en trouw ik hartstikke zwanger, wat ik eigenlijk nooit wou en nu het allerliefste doe.... Dus ik vind het zo knap dat jij kunt zeggen tot hier en niet verder, ook al doet het vreselijk veel pijn en ben je uit het lood geslagen als je hoort van andere zwangeren. Ik hoop voor je dat het slijt en dragelijker wordt.

Ik schrijf weer mee iig de komende week!!!

18. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Hoi iedereen,

Ik wil me ook graag aanmelden, wij starten vanaf morgen met ICSI MNC.
    ik kan zo weinig vinden qua ervaringen op internet.
    Ik las dat er bij iemand meerdere eicellen waren na de punctie? Hoe kan dit, want i.p. rijpt er maar 1 follikel toch? (Soms 2)

19. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Heb het even teruggelezen maar dat ging om marije, maar die krijgt hyperstimulatie begrijp ik. Dus heb mn eigen vraag even beantwoord :p

20. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ik kom hier ook nog af en toe kijken hoor maar net als Deb is dat enkel 'nieuwsgierigheid' hoe het met iedereen gaat en hopelijk ook zwangeren bij komen!!

Ennetje: Hoe staat het er nu voor? Spannend weer of niet!? Jammer dat het nog niet zo lekker met je gaat. k Hoop dat je deze poging wat geluk krijgt en je zwanger wordt!!

Jcd: wat moeilijk allemaal he om het zo te doen dat je achteraf niet denkt had ik het maar zus of zo... en ja je kan heel ver gaan met zelf betalen enz maar dat zou bij ons wel de grens geweest zijn.
    Maar ik heb makkelijk praten.:)

Marije: al meer bekend over het hematoom? Hopelijk kan je wel doorgaan en idd zwanger trouwen! Zou toch prachtig zijn he! Je hebt hoe dan ook wel iets om naar uit te kijken;)
    Heb je met je zoontje ook ivf gehad trouwens? weet t ff niet meer...

Meliszy: Welkom hoor, leuk dat je mee komt schrijven en heel spannend dat je al zo gauw gaat beginnen! Succes!! Zie je er tegenop?

Hier alles zn goeie gangentje, wij zijn zo zachtjes aan aan het aftellen. Geniet nog wel erg van het zwanger zijn, ook heb ik in mn achterhoofd dat het misschien de eerste en laatste keer kan zijn...

Fijne paasdagen iedereen!!

Deel Deze Pagina