Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Miekje30 welkom. En ja wat een teleurstelling is dat. Bij ons was de eerste keer ook geen bevruchting. Ik was er kapot van. Maar zoals je kunt lezen zijn we de 5de poging zwanger geraakt.
    Geef de hoop niet op en klets fijn mee.

Succes meiden deze week!

2. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Hallo dames, sorry voor mijn late reactie!
    Afgelopen zaterdag was er dan eindelijk een follikel van 14 mm te zien en kon ik beginnen met de Gonal-F en cetrotide.
    Wat een ellende, ik blijk dus allergisch te zijn voor de cetrotide. Heb dan ook enorm veel last van bijwerkingen. De hele dagen hoofdpijn, misselijk, alles doet me zeer. Na het spuiten een enorm dikke bult op mijn been en rood en heel veel jeuk.
    Ik ben totaaaaaaaal geen mietje maar het heeft wel invloed op me, ook op mijn werk. Ik ben geen knoop waard. Ben alleen maar moe, moe, moe.
    Gisteren weer naar het UMCG, helaas een follikel van 17 mm, dus nog niet groot genoeg, wat een teleurstelling.
    Vandaag was hij dan 19 mm en mag ik vanavond om 23.00 uur de 10000 EH pregnyl spuiten en heb ik donderdagochtend de punctie. Erg spannend want het is voor ons de eerste keer.
    Ik ben steeds bang dat mijn ei gaat springen voor de punctie, mijn eierstok doet namelijk erg veel pijn (wat ik normaal altijd bij mijn eisprong heb) en omdat hij al 19 mm was vanmorgen en omdat ik de pregnyl moet zetten ben ik gewoon echt bang dat hij gaat springen. Heeft 1 van jullie daar ervaring mee?

Ik wil jullie trouwens bij deze ook waarschuwen.
    Ik heb bij de pregnyl 2 opzuignaalden en 2 injectienaalden geleverd gekregen in een doosje.
    Ik ben zelf verpleegkundige van beroep en na het bekijken van de naalden viel mij op dat dit naalden waren om intramuscelair te spuiten! en dat de millimeters die op het doosje stonden niet overeenkwamen met degenen die geleverd waren. Deze waren meer als een cm groter!
    Dus alsjeblieft controleer eerst je naalden voor je pregnyl gaat spuiten. Ik heb er vanmorgen ook een officiele melding van gemaakt bij de arts en bij de apotheek. Ze schrokken er beide van.
    Het is namelijk zo, dat degenen die prikinstructie hebben gehad geleerd hebben om de naald loodrecht in de buik te injecteren.
    Als je dat dus met de IM naalden doet... nou dat doet in elk geval flink zeer en als je slank bent zou je zelfs je buikvlies aan kunnen prikken.
    Van het UMCG uit gaan ze nu de patienten op de hoogte brengen en alle voorraden naalden die in het doosje ingepakt zitten controleren.
    Ik heb dus vanmorgen weer nieuwe naaldjes meegekregen en wat denk je... WEER VERKEERDE NAALDEN!
    ZUCHT!!
    De naaldjes zijn veel te kort, maar het is wel te doen om er subcutaan mee te prikken (zijn ongeveer net zo lang als de gonal-F naaldjes)
    Ik ben overigens wel heel vriendelijk gebleven in het ziekenhuis hoor, alleen wou ik jullie wel even via deze weg waarschuwen.

3. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Meliszy, probeer er op te vertrouwen dat je eitje niet springt. Dat komt zelden voor volgens mij. En dat ie al 19 mm was maakt ook niet uit. Heb ik ook wel eens gehad, en inderdaad, je voelt 'm zitten, maar het komt goed!

Wat erg van die naalden, bedankt voor de waarschuwing. Ik vond het spuiten van de pregnyl altijd een crime omdat ik de naalden zo lang vond en het idee had dat ze op een bepaald moment niet meer verder naar binnen wilden... Moest echt stevig doordrukken. Ik heb hier nog wel wat van die naalden liggen trouwens geloof ik, hoe herken ik de foute naalden?

4. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    provincie groningen
    Hoi ennetje,
    Heb net de pregnyl gezet, AUW! WAT DOET DIE VLOEISTOF ZEEEEEEEEER!
    ik druk die naald erin, besluit de kat op dat moment bij me te komen en even kopjes tegen die spuit aan te geven... serieus, zulke fingen overkomen alleen mij haha.
    Beest had geluk dat ik mijn handen vol had want anders!

Maargoed, ik had nu dus door weer een fout hele kleine subcutane naaldjes.
    Net zo klein als die van de gonal.
    Wat belangrijk is is dat je even het doosje erbij pakt waar de naalden en ampulbrekers inzitten. Op de sticker staat welke naalden erin horen te zitten. Injectienaalden 0, 4 x 19 mm dat zijn de goede naalden.
    Als je de injectienaalden eruit pakt dan zie je op de verpakking op de achterzijde de maten van de naald staan, als dat overeenkomt met wat op de sticker van het doosje staat dan heb je de goeie. Het moeten dezelfde naalden zijn als die je gebruikt om de cetrotide te spuiten.

5. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi Meliszy,

Ja, die pregnyl kan flink vervelend zijn hè! Moest wel lachen om je kat haha, maar gelukkig liep het goed af. Hier stuur ik de honden altijd even de woonkamer uit voor de zekerheid. Vind het zo al spannend genoeg ;)

Ik had nog even gekeken welke naalden ik nog thuis had: 0,4 x 20 mm en 0,5 x 16 mm. Nu heb ik net 0,4 x 12 mm meegekregen, ook die korte zeker? Moet zeggen dat dit zo ook op het recept stond dat ik meekreeg. Vind kortere naalden ook wel fijner eigenlijk. Maar eigenlijk moeten ze dus langer zijn volgens jou?

Mijn eiblaasje was vanochtend 14 mm dus hier gaat zo de eerste spuit er weer in... Is weer even spannend na een half jaar pauze ;).

Met wat geluk zondag de punctie al.

6. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Correctie: ik heb toch 0,4 x 19 mm meegekregen. Er lag schijnbaar al een recept voor me klaar. Op het receptbriefje dat ik dus overbodig meekreeg stond wel 0,4 x 12 mm...

De eerste spuiten zitten er weer in en dat ging best soepel :D

7. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Meiden heel veel succes.
    Hopelijk blijft het eitje zitten meliszy en ennetje hopelijk groeit jouw eitje goed door zodat je snel van het spuiten af bent.

8. Miekje30

Miekje30 Actief lid

29 apr 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb meteen m'n spuiten gecontroleerd... En ik heb de goede! Ja ik vond de pregnyl ook best pijnlijk!
    Ennetje : fijn dat de spuit goed ging! Nu maar weer wachten he !
    Succes meiden met de punctie!

9. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Hey meiden,

Vanochtend echo gehad. Zag er goed uit, groeit mooi allemaal. Tussen de 12 en de 16 en ongeveer 8 follikels. Zaterdag weer.

Mieke30, leuk dat je ook meeschrijft. Balen van de bevruchting. Heb 1 keer drie kernen gehad, die plaatsen ze ook niet terug. Wij zijn inmiddels met de 2e hyperpoging bezig. Waarschijnlijk de laatste.

Meliszy, hoe was de punctie? Eicel gevonden?

Ennetje, morgen weer echo? Blij dat je weer begonnen bent? Fijn dat het spuiten meeviel.

Jcd, hoe gaat het met je? Denk vaak even aan je...

En lauwra en aafke, zijn de baby's lekker druk in jullie buik? En zijn de kamertjes al klaar😉

Tijgertje, hoe gaat het met je? Neem je een pauze of ga je gelijk door met de hyper?

Deb, hoe gaat het met jou en de kleine dreumes. Ren je de hele dag achter haar aan of kruipt ze nog niet zoveel?

Wish, ben je nog in het ziekenhuis of al lekker thuis? Hoe gaat het met je en de kleine meid?

10. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    provincie groningen
    Hoi,

Heb de punctie gehad maar ik kan beter niet vertellen hoe het is gegaan etc.
    Er is gelukkig wel een eicel gevonden en hopelijk zaterdag een terugplaatsing

11. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Oei Meliszy, het is allemaal dus nogal tegengevallen begrijp ik? Vertel het inderdaad maar even niet nog, ik moet waarschijnlijk zondag nog haha. Maar ik vind de puncties sowieso vreselijk :(
    Wel fijn dat er een eicel gevonden is, het was niet voor niets. Nu de spannende dagen tot het telefoontje zaterdag... Ik ga voor je duimen!

Fijn Marije dat het allemaal lekker doorgroeit!

Ik heb inderdaad morgen weer een echo, nummer drie. Hopelijk mag ik morgenavond de pregnyl zetten!

12. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    provincie groningen
    Daarom zeg ik inderdaad ook maar niks, jij heel erg veel succes en houd je ons op de hoogte??

13. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ohhh meliszy wat ontzettend balen. Doe maar rustig aan vandaag. Wel super dat er een eicel is.

Marije spannend weer.

@hier, met ons moppie gaat het super. Ze is een pittig meisje met echt een eigen willetje. ze kruipt al veel en staan doet ze ook al. Gelukkig vindt ze het bij mij in de draagdoek ook heel fijn. Ook krijgt ze nog borstvoeding en via de rapley methode vast voedsel.
    Ik ben iets minder gaan werken dmv ouderschapsverlof en dat is een goede combinatie.

Ik hoop zo dat het jullie ook allemaal zo gegund is.

14. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Fijn deb dat het zo goed gaat met jullie meisje! Lijkt me echt genieten :)

Hier was het eiblaasje mooi 18 mm dus vanavond mag ik de pregnyl spuiten. Zondag de punctie... Brrr zie er weer tegenop.

Kleine tegenvaller is dat er waarschijnlijk een kleine poliep in mijn baarmoeder zit :( Als deze poging niet succesvol is, wordt er een onderzoekje gedaan om te kijken of het echt een poliep is. Zo ja, dan moet deze eerst worden verwijderd en dat betekent dat we dan een cyclus moeten overslaan. Jammer hoor. Volgens de arts die ik maandag had, had de poliep waarschijnlijk geen invloed op de kans op zwangerschap, maar de arts die ik vanochtend had, zei dat het de kans op een zwangerschap wel negatief kon beïnvloeden... Niet veel, maar toch. Dat had ik liever niet gehoord ;)

15. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Meliszy, spannend, duim voor een goed telefoontje!

Ennetje, pregnyl gezet? Oeh balen van die poliep... Had je idd liever niet geweten.

Deb, klinkt als genieten van je kleine meid!

16. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Ik mag vanavond de pregnyl zetten en maandag de punctie! 7 kanshebbende follikels re en 8 li. Heel erg blij mee.

17. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Super Marije! Wat zitten we lekker dicht bij elkaar met z'n drieën, leuk, kunnen we elkaar een beetje gek maken haha. Althans, als het bij mij tot een terugplaatsing komt dan...

En ben heel benieuwd naar Meliszy, heb je goed nieuws?

18. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    provincie groningen
    Lieve dames, slecht nieuws gehad.
    Geen bevruchting...
    Ben er kapot van.
    Hoe kan dat toch? Kan iemand mij wat moed inpraten? Gebeurd dit vaak? En zo ja, hoe kan dat ??

19. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Ach Meliszy, wat ontzettend balen (zacht uitgedrukt)!
    Wij hadden het ook bij onze eerste poging en het is gewoon echt niet leuk. Waar het aan ligt, daar kom je niet achter. Dat konden ze ons in ieder geval niet vertellen. Het is gewoon dikke pech.
    Maak je niet te veel zorgen, wij hadden de twee pogingen daarna wel een terugplaatsing, dus geef de moed niet op! Nu is het echt even balen, maar straks ga je weer uitkijken naar de volgende poging! En je moet bedenken dat het gemiddeld maar tot twee terugplaatsingen komt van deze zes pogingen. Dus een teleurstelling hoort er helaas bij (hoewel sommigen elke keer een terugplaatsing hebben, dat kan ook!)

Ik heb er zelf ook een hard hoofd in dat wij dinsdag wel een terugplaatsing hebben... Eigenlijk al voordat we aan deze poging begonnen. Maar we zullen zien. Eerst de punctie nog.

Rustig aan Meliszy, wees lief voor jezelf vandaag!

20. Marije79

Marije79 Actief lid

20 mrt 2013
    123
    0
    0
    Oeh meliszy, dat is zeker balen... Wij hadden of eicel en bevruchting of geen eicel. 3 keer eicel waarvan 2 keer 2, en 2 keer geen eicel. Oh ja en 1 keer wel bevruchting maar met drie kernen. Sterkte de komende dagen. Ik vond het altijd zo weer tijd voor de eerste echo.

Ennetje, heel veel succes! Duim voor een mooie eicel!

Deel Deze Pagina