Hoi meiden, Ik lees hier al een hele poos mee! Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik zelf een onderwerp start of überhaupt iets plaats op dit forum. Het lijkt mij 'fijn' om te praten met andere meiden die in hetzelfde traject zitten en misschien wel gelijk oplopen met mij. Halverwege januari starten we weer met een nieuwe poging. De eerste poging is helaas mislukt en we hadden geen cryo's Wel hebben we een gezonde, lieve dochter uit een eerdere ivf-poging. Daar was de eerste poging wel succesvol. De reden voor ivf hier is onbegrepen, dus vooralsnog ziet het er naar uit dat er 'niets' aan de hand is. Heel fijn om te weten natuurlijk, maar tegelijkertijd ook erg frustrerend. Volgens de gyn zijn we de 'moeilijkste gevallen', omdat ze niet het probleem kunnen aanpakken. Hopelijk vind ik hier meer meiden die met mij mee willen praten, duimen, hopen en meeleven!!
Ik ben ook net begonnen met de eerste poging voor ivf/icsi. Wat spannend, hopelijk lukt het deze ronde wel, en heb je ook meer goede eitjes om te laten invriezen voor het geval dat het niet lukt. Het lijkt mij inderdaad ook heel frustrerend dat er geen oorzaak is. Tuurlijk is het niet leuk als je weet dat er wat aan de hand is zoals bij ons, mijn vriend heeft heel weinig zaadcellen. Maar het lijkt me heel frustrerend als je gewoon geen oorzaak hebt, en eigenlijk gewoon zwanger zou moeten raken op een 'normale' manier. Hopelijk lukt poging 2 wel!
Oh spannend!! Dus je bent al druk bezig met hormonen spuiten of dat nog niet? Wij hebben in het ziekenhuis namelijk het korte protocol en dan slik je niet de pil, maar mag je gelijk op dag 1 van je menstruatie beginnen met spuiten. Hier is inderdaad niets aan de hand, maar we hebben tot nu toe elke keer geen cryo's. Dat vond de gyn ook wel bijzonder. Dus als het nu weer niet is, dan spreken ze niet meer over pure pech en gaan ze verder kijken. Wij hebben ons voorgenomen, mocht poging 2 mislukken we voor poging 3 uitwijden naar het buitenland. Ik vind het heeeeeel frustrerend zeker, omdat we elke keer een mooie oogst hebben en zo goed als alles bevrucht. Dus dan denk je wel van huh hoe kan dat nou? Dit keer ga ik weer dezelfde hormonen spuiten als bij poging 1 waaruit ins dochtertje is ontstaan. Hoe ver ben jij nu in je ivf cyclus? Ik duim voor jullie en hoop dat jullie grote droom werkelijkheid mag worden!!!
Ja vanavond zet ik alweer mijn vierde prik. Ik hoefde ook niet de pil te slikken gelukkig, ik moest als ik mijn menstruatie kreeg 21 dagen er bij op tellen en dan moest ik mijn eerste prik Decapeptyl zetten. Ik denk dat ik dan een lang protocol heb? Ik heb begin februari als alles goed gaat mijn punctie. Is inderdaad heel jammer dat je steeds zo weinig cryo's hebt, was dat bij je dochter ook zo, en de medicijnen die je toen gebruikte werkte die beter dan de medicijnen die je nu hebt? Ik hoop dat het buitenland niet nodig zal zijn en dat je deze poging zwanger raakt!
Ik praat graag mee met jullie.. Wij zijn inmiddels 2,5 jaar aan het hopen op een zwangerschap maar tot dusver 0 resultaat. Uit de onderzoeken 1,5 jaar geleden kwam niks specifiek naar voren en leken wij dus beide gezond. Nadat we eerst nog een half jaar zelf moesten proberen zijn we nu inmiddels 6 IUI's verder en toe aan de volgende stap. Tijdens IUI waren de opbrengsten van manlief al slecht tot matig en 2 maanden geleden bij de onderzoeken in de ivf kliniek bleek toch het probleem bij hem te liggen. Daarom gaan wij nu voor onze eerste ICSI poging. Ik heb al een maand de pil geslikt en decapeptyl gespoten. Nu bijna eerste week gonal F gespoten en morgen eerste follikelmeting! Erg spannend! Hoop vooral dat morgen blijkt dat de dosis gonal F goed is, want met IUI kon het ook 2x niet doorgaan omdat dit niet het geval was. (Al weet ik niet zeker of dat met IVF/ICSI ook kan gebeuren) Ik ken het gevoel anoniem2015, ook wij hebben een poos gedacht dat we gezond waren maar dat het toch niet lukte. Bij elk onderzoek waar ze niks vonden ben je natuurlijk wel blij maar het brengt je niets verder bij je wens om zwanger te raken. Al is het helaas ook niet altijd zo dat als ze een oorzaak vinden, dat ze dat probleem dan kunnen wegnemen Wel ontzettend balen dat je tot nu toe aan de pogingen geen cryo over houd. Duim met je mee dat dat een volgende keer wel zo zal zijn! Hebben jullie last van de prikken/bijwerkingen? Ik zag er vooraf wel tegenop maar moet zeggen dat het best redelijk met me gaat! Ik heb af en toe wel eens een dipje maar vind het moeilijk te zeggen of dat door de prikken komt of door de situatie.. Ik zit nu helaas al een aantal jaarwisselingen met onvervulde kinderwens maar hoop vurig dat 2016 ons jaar gaat worden dames!!
Fijn dat je ook mee komt kletsen Laarimda! Jij bent ook al een tijd bezig zeg, hopelijk word 2016 ook jou jaar ! Ik heb nu 3 spuiten gehad, en merk nog niet zo heel veel. Ik merk wel dat ik moe ben, maar of dat door het werk komt of de spuiten daar twijfel ik aan. Gister had ik even een soort woede uitbarsting uit het niets, mijn vriend had het hondenvlees wat in de koelkast hoort, op het aanrecht laten staan, het stond te lang uit de koelkast om het nog te kunnen geven. Ik was heel kwaad en moest meteen huilen, mijn vriend noemde me een pitbull en dacht meteen wat heb ik fout gedaan.. Ik kon ook niet meer stoppen met huilen, ik voelde me een klein kind en vroeg of hij me in het klooster wou zetten de komende weken ! Haha, we konden er later wel weer om lachen .. Ik denk dat dit wel een bijwerking is geweest, want zo erg heb ik het nog nooit gehad. Vandaag voel ik me redelijk normaal, heb wel wat gevoelige borsten. Een heel verhaal haha En hebben jullie er veel last van? de prikken zelf vind ik mee vallen. Soms brand/kriebelt de vloeistof een beetje, gister was het ook niet zoon fijn gevoel.
Halo dames, mag ik ook meekletsen? 😊 Ook wij zijn bezig met eerste ivf poging na zes mislukte iui behandelingen. Wij hebben al sinds 2009 kinderwens. In nijmegen radboud zijn we begonnen met eerste voorbereidingen en onderzoeken, helaas door verhuizing moesten we opnieuw allerlei onderzoeken doen omdat huidige ziekenhuis liever eigen dossier wilde. Afgelopen jaar eindelijk zover en zijn we begonnen met eerste iui poging. Ook bij ons hebben ze nooit een oorzaak gevonden. Volgens onderzoeken geen afwijkingen. Zoals anoniem2015 aangeeft heel frustrerend! Aan ene kant goed nieuws en aan andere kant teleurstelling extra groot bij elk mislukt poging omdat vraagtekens steeds groter worden van waarom? Ik ga vandaag beginnen met gonal-f En sinds 25 dec gebruik ik decapeptyl . @anoniem2015 wat is je ervaring met punctie als ik vragen mag? Ik zit er beetje tegenop. Ik heb over Week mijn tweede echo om groei eicellen te bekijken. Mijn eerste heb ik gisteren gehad. Weet jij wanneer punctie bij mij ongeveer plaats zal vinden?
Ook al zoon lange weg Happy hertje! Ook voor jou hoop ik op een goed begin in 2016 ! Ik zit ook erg tegen de punctie op, ik heb begin februari als alles goed is.
Hallo allemaal, Ik ga vandaag de eerste spuit zetten voor onze laatste ivf poging...inmiddels ruim 6 jaar een kinderwens 9 iui pogingen en twee ivf pogingen achter de rug, twee keer een miskraam gehad. Inmiddels 1,5 jaar geleden onze laatste terugplaatsing gehad en toen besloten om voor een pleegkindje te gaan. Sinds maart 2015 een lieve pleegdochter in huis van inmiddels 1,5 en nu toch besloten om ook de laatste poging te gaan benutten. Liefs cindy
Wat bijzonder dat jullie een pleegkindje hebben, super leuk. Ik hoop dat de laatste ivf poging gaat slagen en dat jullie er nog een kleintje bij mogen krijgen ! Heel veel succes met de eerste spuit
Dank je wel! Bij ons in het ziekenhuis doen ze de punctie onder narcose, is dat bij jullie misschien ook een optie? Heeft bij mij een hoop pijn en angst gescheeld.
Oke dat is inderdaad wel fijn! Ik heb zetpillen mee gekregen en moet paracetamol slikken. Dat moet ik de avond voor de punctie doen en 1 uur voor de punctie geloof ik, tijdens de punctie word het ook plaatselijk verdoofd. Ik heb niks over een narcose gehoord..
Succes!!! Hoop van harte dat het jullie gaat lukken en een mooi wondertje op wereld zetten! Super leuk dat jullie pleegkind hebben. Heb ook vaak aan gedacht maar nooit echt achteraan gezeten om uit te zoeken wat de voorwaarden zijn. Nogmaals veeeeel succes met de voorbereidingen en laatste ivf
Nee ik heb ook niets over narcose gehoord. Meer pijnstillers. Wel fijn dat bij jullie narcose mogelijk is!
Dank jullie wel allemaal. Voorwaarden voor een pleegkindje stellen eigenlijk niet zo heel veel voor, een cursus van een week of 10 en een verklaring omtrent gedrag, verder een beetje veilig huis en stabiele omgeving. Er komt wel veel bij kijken wat betreft biologische ouders bureau jeugdzorg ed. Ik was heel bang voor de punctie en had daar zoveel stress van dat ik heb gevraagd of het onder narcose kon en dit was mogelijk dus vandaar, ben ik tot op heden erg blij mee. De eerste spuit zit er inmiddels in... Op hoop van zege!
Hallo dames Hoe is het met jullie? Hier zitten de eerste hormoontjes er al weer in maandag voor de eerste fm. Liefs cindy