Jeetje Jolanda, wat vreselijk! Het is jullie zo gegund na het hele traject. Wat zeggen ze erover en wat kunnen ze nog doen? Ik wens je veel sterkte, hou je taai!
We moeten nu afwachten tot we een afspraak hebben bij de arts. Daar horen wat zij denken dat er mis is gegaan. En horen of er nog mogelijkheden zijn. Zo niet, dan stopt het voor ons en zal onze kinderwens in ieder geval op deze manier niet in vervulling gaan...
Jeetje wat heftig zeg! Wanneer staat de afspraak? Hebben jullie wel ooit dag 5 embryo gehad? Ik vind dit zo erg voor jullie! Ik hoop echt dat jullie toch wel positief bericht gaan krijgen tijdens het gesprek
@ZoWelkom84 : Afspraak was tijdens de behandeling al ingepland, maar pas in december. Wij hebben aangegeven dit te lang vinden duren en hopen dat er eerder een plekje vrij is / komt... Qua embryo's: IVF 1 (NL): 8-cellig op dag 3 teruggeplaatst en 2 morula's ingevroren (waarvan 1 niet goed ontdooit en van de ander ben ik zwanger geweest wat geëindigd is in een miskraam) IVF 2 (NL): 4-cellig op dag 3 teruggeplaatst. 2 waren afwijkend bevrucht (3 kernen ipv 2) ICSI 3 (NL): geen embryo's (2 eicellen, 1 rijp, direct na bevruchting gedegenereerd) ICSI 4 (DD): vroege blastocyst op dag 5 teruggeplaatst (enige embryo, 2 eicellen, 1 rijp) Dus altijd weinig embryo's (mede door weinig eicellen). Eigenlijk is alleen onze eerste poging redelijk goed verlopen (toen 6 eicellen uit 6 follikels, 4 bevrucht en 3 goede embryo's)...
Ahh sh*t zeg Jolanda lees het nu pas! Dit is echt weer zwaar balen zeg. Hoe kan het toch steeds dat t niet goed gaat?! Hopelijk weet je snel meer, ik denk aan jullie!
Ach jemig @Jolandadjk pfff dit is echt zo k*t. Hopelijk kan jullie afspraak eerder plaats Vind, vind het ook wel belachelijk dat het zo lang moet duren... En ik ga heeeeel hard duimen voor positief nieuws, het is jullie zo erg gegund!
Lieve allemaal, ik wil jullie op de hoogte stellen van onze afspraak in Gent van afgelopen vrijdag. Helaas was het niet het bericht wat we wilden horen : de eicelkwaliteit is de boosdoener... er waren van de 9 rijpe eicellen toch 6 bevrucht geraakt, maar net als bij poging 2, 3 afwijkend (met 3 kernen). Dit betekent dus dat het niet ligt aan de ICSI of het zaad, het is een volledig eicelprobleem en daar kunnen ze niks aan veranderen. De kansen voor ons om zwanger te worden zijn minimaal. Er zijn nu 3 opties: toch nog een poging wagen ondanks de slechte prognose, eiceldonatie of samen verder (eventueel dan de keuze voor adoptie of pleegzorg)... hier gaan we rustig over nadenken...
@Jolandadjk Ahh nee wat een nieuws weer zeg het zit ook echt niet mee bij jullie! Dit word idd een hele lastige en moeilijke situatie voor jullie wat je moet gaan kiezen zeg. Neem idd alle tijd om er over na te denken. Ik blijf aan jullie denken en duimen dat het een keer mag gaan lukken. Ik wens jullie heel veel sterkte en hopelijk word t jullie een keer gegund.
@Jolandadjk Jeetje wat een vervelend nieuws!!! Ik hoop zo dat het jullie in alle rust een besluit kunnen maken hoe jullie nu verder willen en dat er in de toekomst toch een gezinnetje gevormd mag worden. Ik wens jullie heel veel sterkte met het besluit en hoop dat het jullie ooit gegund zal zijn.
@Jolandadjk pff jeetje meid! Dit is zo ontzettend shit!! Dit is nu zo moeilijk te beslissen wat te doen... Weet een klein beetje hoe het voelt wij stonden even voor die keuze omdat er geen zaad was, er zaten ontstekingen bij me man toen... dan zakt echt even de grond onder je voeten vandaan. Als je wil mag je altijd een pb sturen. Dikke knuffel en doe rustig aan, neem goed je tijd met deze moeilijke beslissing!
Jolanda, wat zal dit als een klap komen! Wij weten helaas hoe dit voelt, mijn man heeft geen zaadcellen waardoor wij nu een kindje hebben door een zaaddonor. Ligt natuurlijk iets anders omdat het om mijn man gaat maar ik voel met je mee. Mocht je vragen hebben over het hebben van een kindje door een donor mag je me altijd een berichtje sturen. Veel sterkte en wijsheid gewenst!!
@Jolandadjk toevallig lees ik hier wat de afloop is van jullie behandeling. Wil je alleen maar even veel kracht toe wensen en hoop dat op wat voor manier dan ook jullie wens ooit uit zal komen. Dikke knuffel!
Dank allemaal voor jullie lieve berichtjes! @ikkuh1985 en @MandyJ : mocht ik wat willen weten, dan zal ik zeker gebruik maken van jullie aanbod.
Ik wil jullie even laten weten dat wij op 17 oktober ouders geworden zijn van een heel lief tevreden mannetje Dex. Bevalling begon met breken van de vliezen en ging erg snel. Alleen na 7cm ontsluiting leek het vast te lopen en deed ik 2 uur over 1cm waardoor ik weeenopwekkers kreeg. Alleen hadden die niet het gewenste resultaat. Uiteindelijk mocht ik gaan persen maar kon ons mannetje niet met zijn hoofdje langs het schaambot. Met behulp van de vacuumpomp is hij dan uiteindelijk geboren na een bevalling van 11.5uur. Ik voel me erg goed en onze kleine man is heel tevreden en relaxt!