Wie ook ivf/icsi okt/nov 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ZoWelkom84, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy4

Kimmy4 Actief lid

9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hoi women! Spannend!!!

Balen zeg dat er zo weinig resultaat was! Welke hormonen moest jij gebruiken? Ik hoop dat je de volgende poging wel goed resultaat hebt!

Ik vandaag met cetrotide begonnen, eerste spuit is net gezet! Haha klinkt stom maar zo spannend. Zondag naar zh bloedprikken en dan start de menopur 😊😊😊

2. women

women Actief lid

15 mrt 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi 1e 2 x decapeptyl gonal f en pregnyl en utrogestan
    1e keer gonal f 125 en de laatste keer 150
    nu krijg ik ipv gonal f volgens mij menopur en de rest het zelfde

3. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    #23 ZoWelkom84, 8 sep 2016
    Laatst bewerkt: 8 sep 2016
    Hi Women, welkom!
    Wij gaan straks tegelijk op.. Ik verwacht eind okt de punctie te hebben..

Zo jij hebt wel wat teleurstellingen gehad. Geen bevruchtingen en 1 bevruchting... Is er al verder gekeken, want dat kan toch niet helemaal oké zijn toch?
    Ik duim voor mooi aantal eicellen en zeker goede bevruchtingen!

Kimmy, spannend!!!! Jij bent de eerste😊 Hopelijk met mooi resultaat en dat de rest maar mag volgen!

Ego, vandaag door internist gebeld dat mijn TSH 1.9 is. Bij mijn vorige zwangerschap was die 1.2 en zwanger mee geraakt. Ik wilde hem dus nog iets naar beneden krijgen, zegt die internist, als hij heel
    Laag komt te zitten kan dat het intellect van je kindje aantasten 😕 Nog nooit van gehoord.. Morgen Dusseldorf mailen wat zij vinden, mijn gevoel zegt toch echt 1.2.. Wat zouden jullie doen?

4. women

women Actief lid

15 mrt 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zowelkom klopt maar er is hier geen verklaring voor zelfs de artsen in het ziekenhuis staan voor een raadsel.. ik ben nog jong zaad is geschikt voor icsi dusja.. nu extra zaadonderzoek nog een keer en vandaar dat ik nu een ander medicatie krijg zodat we wel alles geprobeerd hebben.. blijven hopen ..

je moet doen waar jij je goed bij voelt

5. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    En second opinion in buitenland?
    Ze zijn daar zoveel verder mogen meer onderzoeken meer..
    Ben je niet ontzettend bang dat je weer geen bevruchtingen hebt? Wat moet dat schrikken zijn geweest voor jullie!
    Ik DD (Dusseldorf) geven ze ook weleens DHEA om de eicelkwaliteit te verbeteren als het bijv daar aan ligt..

Kimmy, hoe is het met jou? Wanneer is je eerst fm?

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hallo allemaal,

Graag zou ik ook mee willen kletsen. Wij gaan eind oktober / begin november starten aan onze laatst (vergoedde) poging en lees dat hier meer dames zijn die ook al aan de derde poging toe zijn (op de een of andere manier zit hier toch en ander soort spanning op).

In het kort mijn verhaal: onverklaarbaar verminderd vruchtbaar, eerst 6x IUI (allemaal met hormonen) zonder resultaat. Vorig jaar oktober gestart met IVF. De eerste poging (Gonal-f 150 ie en Cetrotide) 6 eicellen, waarvan 4 bevrucht, 1 verse tp mislukt, 2 cryo's, waarvan 1 niet goed ontdooit. Van de ander in december zwanger geraakt. Helaas een missed abortion bij 9 weken (hartje was net gestopt, bij 7 weken hadden we een kloppend hartje gezien). Miskraam met lange nasleep gehad. In juni gestart met poging 2 IVF. Verhoging van de Gonal-f van 150 naar 200 ie. Helaas maar 5 eicellen, waarvan 3 bevrucht. Echter 2 waren afwijkend bevrucht (3 kernen i.p.v. 2, dus teveel chromosoommateriaal waardoor ze deze direct wegdoen). 1 embryo teruggeplaatst, helaas mislukt. Daarna gekozen rust te nemen in ieder geval tot oktober. Samen ervoor gekozen dat ik vanaf de punctie tot aan testen vrij neem om de stress rondom werk weg te nemen. Dit past beter in november, dus vandaar de keuze dat we in november weer gaan starten (verwachte menstruatie is eind oktober). Behandelschema zal ICSI worden (mogelijk voorkomt dit de afwijkende bevruchtingen, er kunnen dan geen 2 zaadcellen de eicel binnendringen), met Cetrotide en 225 ie Gonal-f.

Er komt dus weer een spannende tijd aan en ik merk dat ik het altijd prettig vind om met andere dames te kletsen die in een zelfde proces zitten. In andere groepjes waarin ik eerder meekletste zijn de meeste dames zwanger of niet meer actief, dus toch maar weer een nieuw groepje opgezocht (en gevonden...).
    Hopelijk proosten we straks allemaal met 'kinderchampagne' tijdens kerst en oud&nieuw! ;)

7. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Welkom Jolanda, jullie hebben helaas ook al wat achter je kiezen 😢

Ik herken die druk ook bij de laatste vergoedde poging.. Verschrikkelijk.. En op een of andere manier was ik tijdens die behandeling en tijdens het spuiten extreem rustig.. (Denk door medicatie die ik toen slikte oa).. Maar tijdens de ww stortte ik in en toen zei mijn man, een nieuwe poging betalen we dan wel zelf... Ineens kreeg ik lucht, maar dat kan helaas niet iedereen..

Door die vreemde bevruchting, denken ze dat er twee zaadcellen het eitje hebben willen bevruchten? Kan geen chromosoomafwijking zijn?

8. women

women Actief lid

15 mrt 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom jolanda! ook spannend voor jou!

@zowelkom ja zaten we ook aan te denken en heb al rond gebeld.. maar zo ie zo moeten we dat betalen omdat mijn verzekering nu niks vergoed in buitenland..
    als deze niet lukt gaan we verder kijken zo ie zo andere verzekering en ik las dat umc verzekering 4e en 5e poging vergoed
    maar we blijven toch een beetje hoop krijgen!

9. Kimmy4

Kimmy4 Actief lid

9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Jolanda! Welkom! Zo te lezen ook aardig wat meegemaakt. Jeetje! Voel met je mee hoor. Ik heb ook een pauze (wel van bijna 2 jaar gehad). Ben op mijn 20e voor het eerst zwanger geworden, helaas een bbz. 4 jaar later pas begonnen met ivf/icsi. Ik word over 2 maanden 28 en dan begint het toch zwaar te kriebelen haha. Ook al duurd het zo lang, ben toch heel dankbaar dat dit allemaal bestaat en ik denk dat je moet blijven doorgaan! En zeker de hoop nooit op geven!!!

Women welke verzekering heb je? Ik zit ook in het buitenland (België) bij mij word wel alles vergoed. Zit bij cz.

Zowelkom84 Dankje dat je het vraagt 😊 Ik heb bloed moet prikken dag 2 van mijn menstruatie. En smiddags groen licht gekregen en ben bezig dan met cetrotide. A.s. zondag moet ik weer bloedprikken en krijg ik savonds de menopur en na 5 dagen stimuleren de eerste follikelmeting. Ben eerlijk gezegd de afgelopen dagen wel heel rustig er onder opeens. Vorige week was niet te doen kon er amper van slapen van de zenuwen haha.

Btw, Jolanda, ik heb ook vrij genomen voor deze poging. 3 oktober moet ik weer beginnen als alles volgens schema loopt zit ik dan net in mijn wachtbankje. Maar goed dan heb ik de dagen voor de uitslag een beetje afleiding 😊

10. Kimmy4

Kimmy4 Actief lid

9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    Andere 2 pogingen werkte ik gewoon. En mocht ik mijn uren aanpassen als ik naar het zh moest. En dag van de punctie en terugplaatsing vrij. Maar vond dat best zwaar, ook omdat mijn ziekenhuis 1,5 uur rijden is. Na tijdje stimuleren voel je het ook wel aan je buik. Dus rust is zeker aan te raden ja!

11. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Women, welke verzekering zit je? Volgens mij moeten ze buitenland wel vergoeden maar dan hanteren ze het Nederlands marktconforme tarief. Het UMC heeft, volgens mij, inmiddels voor poging 4 en 5 een medisch iets, als jij al in behandeling bent ofzo voor ivf en je stapt over naar ze dat ze dan niet meer vergoeden...?? Of het klopt dat weet ik niet, zou het dan even goed navragen!!
    PNO (daar zit ik) vergoed 4 pogingen maar die blijken ook wat moeilijker te doen inmiddels :(

Laten we positief blijven dat deze ronde slaagt!

12. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik neem altijd vrij paar dagen na tp, schat beetje in wanneer de innesteling zou kunnen plaatsvinden 😖 Weet je nooit natuurlijk haha!

13. women

women Actief lid

15 mrt 2016
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt ga even goed er voor zitten op te kijken.. ik zit bij fbto! heb een eigen zaak en kan via een bond een verzekering nemen krijg ik ook nog korting op dus ff goed rond kijken

bedankt voor het meedenken

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik slik altijd al een multi voor vegetariërs. Want ik ben vegetariër.

Eerst slikt ik mijn (vegetarische) visolie alleen vanaf de cyclus dat ik weer actief bezig ben zeg maar. Maar ik ben daar nu al mee begonnen.

Verder kwam ik er achter dat selenium en zink belangrijk zijn. Dus potje bij de kruidvat gehaald want die bleek niet in mijn multi te zitten. Ik slik er wel maar 1 op de dag dat is genoeg.

En nog ubiquinol (als ik goed schrijf) een natuurlijk vorm van het co-enzym Q10.

Plus nog dagelijks een glaasje granaatappelsap. Ik drink die gewoon van healthy people.
    En dagelijkse een handje noten. Vooral paranoten zijn goed!

Eens kijken of dit een bijdrage levert :)

15. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Zowelkom. Haha oke dus niet zo een succes weer werken 😂 kan me voorstellen dat je liever bij je mannetje wilt zijn is natuurlijk echt het fijnst.
    Had je dusseldorf nog gebeld vandaag? Wat zeiden ze?

Ah vandaar de bloedverdunners.
    Ik ben begonnen met de pil laatst en als ik het goed heb de 27ste de eerste spuit, en 6 oktober een echo... dacht altijd dat ik 2 spuiten moest ben echt de weg even kwijt heb wel 3 soorten liggen.

Women. Jeetje wat spannend en heftig allemaal hopelijk gaat nu alles goed komen.

Kimmy. Wat spannend zeg hopelijk verloopt het vlot en positief!

Welkom jolandadijk. Wat heb je ook al een hoop moeten mee maken zeg... hopelijk zal het nu poitief worden en blijven.

Aircirtap. Wow wat een voorbereidingen zeg 😊 maarja alles om een poging te laten slagen natuurlijk.

Sorry als ik iemand vergeten ben... haha heb moeite om het allemaal bij te houden maar doe me best 😂
    Merk wel dat jullie allemaal best veel weten van alle medicijnen dat heb ik niet zo erg... is voor mij 4 jaar geleden dat we er volop in zaten en 5 jaar geleden van de punctie dus ben echt een hoop kwijt weer.

16. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ons lijstje:

Vrouw:
    Foliumzuur (gebruik orthica prena fem twee stuks)
    Vit d 2 stuks
    Omega 3 (ik gebruik van vitaminesperpost super sterk DHA)
    B12 smelttabletten van Now
    Vit c maar dat zit ook in de orthica en te veel vit c kan ook weer iets slechts doen met je immuunsysteem

Slik nog wel ubiquinol cp-enzym Q10 en vit e capsules (kV)
    DHEA op verzoek Dusseldorf

Man
    Centrum for men
    Omega 3 ook twee stuks
    Vit d twee stuks solgar
    Foliumzuur

Extra proxeed voor zaadkwaliteit

Ik heb DD gesproken en daar moet mijn TSH onder 2.0 zijn. Nu heb ik dus heel weinig marge voor speling. Ik ga nu weg bij die internist.. Heel veel telefoontje gepleegd gister. Zelfs zijn assistent vond het raar dat hij nu ineens niet naar beneden wilt doen en toen was 1.2 wel prima voor hem. 😕
    Vreemd.. Nu over 1.5w afspraak ergens anders 😎

17. Kimmy4

Kimmy4 Actief lid

9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ohhh jullie slikken allemaal best veel supplementen. Ik ben wel erg op m'n voeding gaan letten. Drink veel water. Maar ik slik multi zwanger worden, tarwekiemolie en foliumzuur uiteraard. Hoor veel over zink en vit D. Maar dat zit ook in die multi zwanger worden.

18. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ff snel Kimmy want ben druk, maar vit d is erg belangrijk!
    Dat is ook tegen mij gezegd, hoge vit d alleen uit multi is tekort.. Zou ik wel doen Kimmy ;)

19. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Dank allemaal voor jullie reacties. We houden zeker hoop. Ik kan zwanger worden... Dat maakt vervolgens wel dat we de grenzen mogelijk aan het verleggen zijn. Eerder altijd gedacht echt na 3 pogingen te stoppen. Maar omdat het wel gelukt is, gaan wij mogelijk toch ook wel voor een 4e poging. Ik wil ook onderzoeken hoe het zit qua zorgverzekering bij het UMC (de meerprijs die je voor dat pakket betaald weegt zeker op tegen de kosten van een zelf betaalde poging), o.a. of je daar nog voor in aanmerking komt als je al bezig bent met IVF/ICSI...
    @ ZoWelkom: hebben jullie uiteindelijk die 4e poging zelf betaald of voortijdig overgestapt naar PNO?

Wat slikken jullie allemaal veel zeg! Ik slik alleen de multivitamine van Davitamon (voor zwangeren) en verder probeer ik zo gezond mogelijk te leven (genoeg beweging, gezond eten, niet drinken).

20. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Aicirtap, van welk merk slik jij die ubiquinol?
    Granaatappelsap deed ik ook rondom tp :) liet het altijd wel al eerder door mijn man op het aanrecht zetten zodat het niet te koud was haha!

Ikin, juist goed toch dat je er uit bent! Zo ben je gewoon even helemaal uit de MMM geweest! Ik hoop (mocht tweede lukken) ik het ook snel kan 'vergeten'. Ondanks het een deel van mijn leven blijft.. Als je vragen hebt, gewoon stellen 😊

Jolanda, je moet dan wel even goed navragen hoe het zit als je in behandeling bent.. Ik lees heel veel dat verzekeringen dan geen 4e of 5e meer willen vergoeden omdat je al bezig bent waardoor ze medische selectie doen.. Bij poging 2 (daarvoor) was ik al overgestapt en jaar later las ik dat ook PNO medische selectie heeft mbt ivf.. Wij hebben poging 4 gelukkig nig vergoed gekregen
    Misschien ben ik ook wel overgestapt tijdens poging 2..

Deel Deze Pagina