Maryjames, iedereen ervaart het natuurlijk anders. Maar ik heb eerder 2 puncties gehad en die zijn mij echt allebij reuze meegevallen. Vooral die tweede stelde echt niks voor. Duurde ongeveer een kwartiertje (hangt af van de hoeveelheid eicellen) Het aanprikken voel je wel een beetje, maar niet extreem hoor. Maar goed dit kan bij iedereen anders zijn! Ik hoop voor jou eerste keer dat het meevalt! En ik zeg van te voren tegen mezelf, even op m'n tanden bijten haha.
Zoo dames ben ik weer, heb al het een en ander gemist zie ik! Kimmy wat spannend zeg die punctie morgen!! Zet hem op! Ik gebruik trouwens decapeptyl en gonal f en laatste spuit ovitrelle. Dit zijn voor mij nieuwe medicijnen die ik vanaf vandaag mag gaan spuiten! Mary james welkom! En ga er maar vanuit dat niet alles zo snel mogelijk kan, je kan beter bedenken dat het goed gaat ipv snel! Ik heb ook al 2 puncties paar jaar geleden gehad, dit is enorm spannend maar echt te doen! Als je een positieve instelling heb dan ga je er goed doorheen! Jolanda jeetje wat balen zeg! Ik snap dat je er doorheen zit en wat een spannende tijden moet je daarnaast nog eens meemaken. Mijn ervaring is wel, dat je het even heel eerrrggg vervelend (zacht uitgedrukt) mag vinden, maar daarna schouders eronder en met volle moed en heel veel hoop naar je wondertje toe moet gaan werken.. Dames zet hem op!! Ik zal duimen voor jullie.. Ik kan niet wachhten tot ik vanavond mijn eerste spuit weer mag gaan zetten
Kimmy, succes!! hou je ons op de hoogte? MaryJames, voor jou ook spannend.. Dan loop jij denk een beetje gelijk op met Jolanda en ik.. Mijn eerste punctie was echt een eitje.. 9 eicellen echt prima te doen. Tweede punctie in NL had ik 22 eicellen.. Toen ze de kleintjes doorprikte (daar moet ze meer kracht voor zetten omdat die stugger zijn) zei ik bij de laatste 2: nu ben ik er wel een beetje klaar mee hoor. De arts zei: ik ook nog 2 te gaan haha Derde in Gent, met plaatselijke verdoving (standaard daar) vierde in DD onder narcose (doen ze standaard) das top! Lekker slapen en klaar ben je Al met al, als ik het nog een keer zonder verdoving moet doen zou ik het zo doen hoor.. Maar ieders pijngrens is anders.. Probeer er positief in te gaan en geen horror verhalen te gaan googlen.. Ik dacht bij mezelf: als ik dit niet doe zal er nooit een kindje komen.. En dat maakte mij heel sterk.. Jennifer, wauw jij ook al starten gaat goed hier!!
Klopt, hopelijk valt het allemaal reuze mee. En we hebben het er zeker voor over! Leuk dat we (zowelkom en Jolanda) dan ongeveer gelijk lopen! Voor mij is nu afwachten op mijn menstruatie. dan pas weet ik wanneer ik kan starten met decapeptyl. Maar de prognose is rond 23 november de punctie. En jullie? @Kimmy: veel succes vandaag!!
Hoi meiden mag ik meekletsen? Ik start eind oktober met ivf (hopelijk niet nodig maar gok van wel) Ik ben momenteel bezig met 6e en laatste IUI. In t algemeen al 4,5 jaar bezig om zwanger te worden. Ik vind ivf heel heel spannend heb net van de gynaecoloog alle info mee gekregen en zit nu te wachten bij de bloed afname. Wij doen t gewoon in eigen ziekenhuis en punctie en terugplaatsing in de VU. Lees veel over t buitenland hier maar hopelijk gaat dit voor ons gewoon werken....
Kimmy: succes meid! Hopelijk een mooie opbrengst! @ Sophia: welkom. Hopelijk is het inderdaad niet nodig en heb je een positief resultaat van de laatste IUI. @ maryjames: bij mij zijn beide puncties enorm meegevallen, maar er hoefden ook maar 6 follikels aangeprikt te worden (dus geen idee hoe het is wanneer je er meer hebt). In Utrecht doen ze dit met van te voren een zetpil paracetamol en een zetpil diclofenac en dan een plaatselijke verdoving van de vaginawand. Wij beginnen straks redelijk gelijk met spuiten, echter heb ik het korte protocol, dus zal eerder de punctie hebben (starten rond 26 oktober met spuiten en punctie dan rond 8 november). @ Jennifer: ook alweer van start. Succes meid! En ja, over het algemeen denk ik altijd hetzelfde: even verdrietig zijn mag, maar daarna inderdaad weer met goede moed verder! Dank voor jullie medeleven, het is fijn om het te kunnen delen. De echo van mijn beste vriendin was gelukkig goed (het kindje zit op de juiste plek en er was een kloppend hartje te zien), dus ik ben enorm blij voor haar. Nu hopen dat wij straks ook zwanger zijn in november, dan kunnen we mooi samen shoppen...
Sophia, welkom! Zit je nu in je wachtweken van iui? Hopelijk is het ivf niet nodig en raak je met deze iui zwanger!! Jolanda, wat fijn dat het kindje er nog zit.. Ik weet nog wel dat ik van echo naar echo leefde (was tweeling).. Uiteindelijk was de ander toch gestopt en mijn zoontje gegroeid.. We waren echt verdrietig, hadden het hartje al 4x zien kloppen en ineens is het leven eruit kregen wel paar stomme opmerkingen naar ons hoofd.. Je hebt de ander iig nog.. Laten we duimen dat goed blijft gaat bij je vriendin.. Jij moet gewoon gaan volgen! Kimmy, ben benieuwd hoe het gaat met je en aantal eicellen!! Spannend!!
Hey kimmy hoe gaat het meid? Is alles goed gegaan? Jolanda wel knap van je dat je alles zo oppakt! Ik duim echt ontzettend hard voor je! Sophia welkom! Ivf is echt zo erg niet hoor.. zeker niet als je al zoveel iui's hebt gehad. Wanneer weet je of de iui gelukt is?
Goedeavond dames, Bedankt allemaal!!! Punctie is meegevallen! Nu wel wat buikpijn omdat de verdoving is uitgewerkt. Ze hebben 13 eicellen aangeprikt, en 10 van goeie kwaliteit!!!! Morgen hoor ik weer meer! Dus ik ben tevreden 😊 Komende dagen word dus heel spannend! Ik ga nu even slapen, wij waren om 5 uur vannacht al wakker. Was een vermoeiende maar goeie dag!
Wat goed Kimmy!! Hopelijk morgen ook goed nieuws en misschien wel zondag of maandag de tp! Spannend!!!!!
Ahh wat super kimmy!! Laten het nu maar allemaal top embryo's worden!! We gaan nog even verder duimen!!
Mooi aantal Kimmy, hopelijk heb je vandaag goed nieuws over het aantal bevruchtingen. Weet je al wanneer je terugplaatsing hebt?
Even een update 🤗 7 bevrucht! Terugplaatsing hoor ik morgen! En hoe ze ontwikkeld zijn. Spannend!!! Ik gebruik nu utrogestan, en het kan aan mij liggen maar zodra ik deze heb ingebracht krijg ik een bepaalde kramp in mijn baarmoeder. En dat trekt na een paar uur weer weg tot dat ik weer een nieuwe moet inbrengen haha. Hebben (de dames met ervaring) daar ook last van gehad? Of hoe was jullie ervaring?
Wat een mooie uitslag! Spannend! Heb zelf nog geen ervaring met utrogestan. Heb wel een vraagje. Krijg je standaard een hulpstuk erbij om het erin te zetten?
Hahah hulpstuk (weet de naam ervoor even niet) voor het inbrengen van de utrogestan. Had gelezen dat je dat niet altijd standaard erbij krijgt , maar weet dat dus niet zeker