Herkenbaar jane, het kan flink pijnlijk zijn die overstimulatie. Goed dat je naar het ziekenhuis bent geweest. Bij mij trok het weg zo 2 weken na de terugplaatsing. Rusten en heeel veel drinken! Wel fijn dat je gelijk hebt kunnen spieken of er een vruchtzakje zit 😉
Dames ik heb even jullie mening nodig 😊. Ik moest vandaag terug na het ziekenhuis om te kijken of alles klein was en dan konden we weer een planning maken om te beginnen. Nou alles was gelukkig goed dus mag 16 december beginnen met decapeptyl. Nu zegt die vrouw: Ja en de Puregon ik weet niet wat we moeten doen... Wat denk jij? Vraagt ze aan mij. Dus ik denk ga je dit nou serieus menen en die vraag echt aan mij stellen?!! Ik wist ff niet wat ik moest doen of zeggen of wat dan ook. Vond dit echt niet kunnen. De vorige keer moest ik 100eh prikken maar toen had ik +/- 40 follikels. En nu wilt ze me 75 eh laten prikken maar ik voel me daar niet goed bij. Denk eerder dat ik met 50 eh kan beginnen en als het te weinig is iets erbij doen. Wat denken jullie wat slim is en wat is jullie ervaring hiermee ?😊😊
Ik zou ook voor de 50 eh gaan en bij gaan spuiten als er niks te zien is. Heb je eerder gestimuleerd of niet?
Is 62,50 niet mogelijk? 50 kan zomaar ook te weinig zijn.. ik zou anders met 75 starten (om toch meerdere follikels te krijgen en niet maar 5 bijv) dan zou ik wel vroeg een echo eisen en dan kan je altijd weer zakken qua eenheden spuiten.. ik heb dat namelijk ook eens gehad.. Normaal met 100 dikke overstimulatie en dit keer in DD 175 (75 meno en 100 gonal).. en nu 16 eicellen... is ook erg afhankelijk hoeveel er al klaar liggen.. Maargoed dit is mijn mening.. je kan altijd nog zakken maar meer op later tijdstip erbij krijgen is lastiger.. Succes!
@Mandy en @Zowelkom Ja vind het echt lastig. Maar ze wilde mij wel goed in de gate houden. 22dec moet ik met Puregon beginnen en 28 dec heb ik een echo en dan wilde ze vanuit daar gaan kijken wat gaan we dan doen. Dus twijfel heel erg en idd miss is het wel slim om 62.5 te prikken. Alle tips zijn nog welkom heb tot 22 dec nog om te bedenken wat slim is om te doen
Pff vanmiddag anderhalf uur beste krampen gehad als rond de menstruatie, uitstralend naar de rug. Nu gelukkig weer weg... morgen weer aan t werk dan hoop ik ook niet overal op te letten, je hoopt gewoon zo dat je iets voelt en denkt dat is een deel van de innesteling... Kimm het hangt er idd vanaf hoeveel er klaar liggen. Had bij 75 puregon een keer overstimulatie van 8 eitjes bij iui. En 1e icsi 75 puregon en 75 menopur en had ik maar 6 eitjes... nu 150 om 150 en 11 eitjes. Gedoe dat je er zelf ook over na moeten denken eigenlijk he. Dit had ik in NL ook altijd en ben zo blij dat dat gevoel me weg is genomen in düsseldorf, het geeft me veel meer rust en vertrouwen.
Ja er liggen veel follikels klaar. Ze zijn klein geworden maar niet weggegaan ofzo. Was bij de eerste poging ook er waren veel follikels en eigenlijk vanaf het begin waren er al teveel en nog moest ik 100eh blijven prikken en vervolgens zeide ze ja sorry het zijn er teveel we blazen het af. En dit wil ik niet nog een keer meemaken, maand geprikt voor jan lul. Snap dat ze het een beetje moeten aftasten maar na de 1ste of 2de echo hadden ze het beter kunnen verlagen en dan kijken hoe of wat, dan hetzelfde laten en wetende we gaan het toch afblazen. Dilemma's 😜
Wat lastig en je kunt niet nog even telefonisch een gesprek krijgen met de arts om te bespreken? Moet toch niet de bedoeling zijn dat je dat zelf moet gaan bedenken? Ik zou zeggen 75 en dan vroege echo om te kijken wat t doet!? Lastig hoor en niet leuk die onzekerheid. Dat spuiten doe je ook echt niet voor de lol inderdaad..
Ik zou het inderdaad even goed navragen, en ook uitspreken dat jij denkt dat het niet iets is, waarover jij zou moeten beslissen. Sommige mensen willen graag meedenken en voelen zich juist ongehoord als alles zonder hen wordt besloten, maar als jij dat juist niet fijn vindt moet je dat gewoon zeggen! Anders blijf je met een ontevreden gevoel rondlopen en dat kan nooit goed zijn!
Ik vind het wel fijn dat ik met ze mag meedenken, maar als ze zeggen Ja we weten het niet. Komt dat een beetje raar over snapje. ik zit net een maandje in dit traject dus weet eigenlijk nog niks hierover Maar wat verstaan jullie onder een vervroegde echo, als ik de 16de decapeptyl moet prikken en 22ste puregon en heb dan de 28ste de eerste echo, is dat laat of goed? of zeggen jullie ik zou eerder een echo vragen? Sorry voor mijn vele vragen maar jullie hebben er tenminste veel verstand van
Ik snap je wel Kim. Lastig allemaal hoor. Ik moest telkens op dag 8 de eerste echo fm. Dus opzich dag 6 na puregon lijkt me denk ik wel mooi!?
Dankjewel voor jullie reacties. Geeft me al een stuk meer rust en vertrouwen erin 😊. Denk dat ik gewoon begin met 75eh en dan afwacht tot de eerste echo.
@ Maryjames: ik zag in een ander topic dat je een positieve test hebt! Wat fijn! Ik snap dat je je afvraagt of de test niet te licht is, maar ik had toen ik vorig jaar zwanger was op 16 dpo en zelfde soort streepje, voor foto zie: http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/530398-start-iui-rond-oktober-179.html en de dagen erna liepen ze snel op. Ik blijf voor je duimen dat het een plakker is! @ Kimm: lastig als ze in het ziekenhuis niet echt duidelijk zijn... Maar ik denk dat het een goed plan is zoals je het nu zelf zegt. Starten met 75 ie en dan al snel een follikelmeting om te kijken hoe dat gaat, zodat er tijdig bijgesteld kan worden. Succes weer! @ Babs: wat goed dat alle embryo's zo mooi zijn doorgegroeid en je dus ook 3 mooie cryo's hebt. Maar hopelijk blijven deze twee toppers gewoon plakken. Lukt het wachten een beetje? @ Jane: wat vervelend zeg! Hopelijk ben je snel van de klachten af. Wel fijn dat de je HCG goed was en je ook gezien hebt dat er een vruchtzakje op de goede plek zat! @ Laura: hoe was de intake vandaag bij de verloskundige? En nog een echo gehad? @ Mandy: wat fijn een kloppend hartje! Gefeliciteerd! Lekker genieten! Wanneer heb je de volgende echo? @ Ikkuh: fijn dat bij jou de tweede echo ook weer goed was. Nu weer wachten voor jullie weer jullie kleine wondertje mogen zien... @ Woman: wat ontzettend balen dat het niet gelukt is... Hoe is het nu met je? Hopelijk wordt 2017 voor ons een beter jaar! @ xddd: jij ook de decembermaand nog een maandje rust. Belangrijk inderdaad om je lichaam ook de tijd te geven te herstellen. In januari weer vol goede moed verder! En net als wat ik tegen woman zeg: hopelijk wordt 2017 voor ons een beter jaar! @ Kimmy: wat een mooie banner! De magische 13 weken grens gepasseerd... Hoe gaat het met je? @ Zowelkom: hoe was de echo vandaag? Hopelijk nog steeds met een mooi kloppend hartje! Hier weinig nieuws te melden. Het is een lastige maand voor ons (zeker omdat we vorig jaar met kerst pril zwanger waren). Maar goed, we slaan ons er doorheen. Ik hoop dat het snel januari is en we richting Düsseldorf kunnen om verder te gaan kijken.
Jolanda, dat hoop ik ook voor jou. Ze kunnen veel in Dusseldorf dus probeer hoop te houden, al is dat natuurlijk heel moeilijk en je bent al zolang bezig. Ik wens je sterkte de komende maand en hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar en mensen om je heen. Hou jullie taai! Dankje voor de felicitatie, ik heb in week 9, over 1,5 week weer een echo. Blijft spannend!
@Jolandadijk... Inderdaad nog een echo gehad, maar het is een vaag beeld. Eigenlijk niet erg, want ieder plaatje is er 1, en er volgt er snel nog een, want 19 December echo voor bij de combinatietest. Kan me heel goed voorstellen dat deze weken moeilijk zijn! Het is toch echt zo'n bij-elkaar-kom tijd... En dat drukt je neus er bovenop! Sterkte! Had eerst de echofoto gepost, maar dacht daarna: o! Dat is hier misschien niet zo fijn....maar krijg hem nu niet erg dus heel erg sorry!