Wie ook ivf/icsi okt/nov 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ZoWelkom84, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ja die zie ik prima!
    Ik duim mee voor een mooie "oploper"!

2. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Vanochtend was de k2v5 hetzelfde als gistermiddag. Zal ik dan zo'n middag/avond tester zijn?
    Ga vanmiddag wel weer testen om te kijken wat er gebeurd, of t verdubbelt zich gewoon niet zo snel bij mij...?! Naja maandag zal de bloeduitslag sowieso duidelijkheid geven. Maakt dat nog uit qua tijdstip? Lijkt me niet toch? Hcg zit toch constant in t bloed?

3. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hey Babs,

HCG verdubbelt zo'n beetje om de 2 dagen. Zo testte ze bij ons toen in het ziekenhuis of het goed was.
    ...14 dagen na de punctie testen en dan 2 dagen erna nog een keer en dan moest het minimaal verdubbeld zijn.
    Er zit een flinke marge in die waardes, maar hoe "laag" je ook begint, als het verdubbelt is het goed.

Zo wisten wij dat onze eerste IVF poging niet ok was. De eerste keer belde de dokter dat het gelukt was, daarna bleek het nauwelijks gestegen. Dat noemden ze een biochemische zwangerschap. Hij heeft ergens ingenesteld en zorgt ervoor dat je lijf hormonen is gaan aanmaken, maar is al heel snel erna niet doorgegroeid en breekt af.

Mijn vrouw had die tweede keer toen we naar het ziekenhuis reden enorm goede moed, maar ik wist al dat het niet goed zat. De thuistest van die ochtend was namelijk ook ietsie lichter geworden in plaats van een stuk donkerder. Ik probeerde haar iets minder euforisch te laten zijn.. Hahaha maar drong niet tot haar door!

Moraal van het verhaal.
    Je kunt pas echt beginnen iets te hopen als je twee testjes van hetzelfde merk hebt die echt donkerder worden...
    Of wacht even de dokterstest af!
    Natuurlijk ook niet gaan wanhopen, een streepje is een streepje, dus ergens is er "iets" goed gegaan!
    Maar ik denk wel dat je even een slag om de arm moet houden!

4. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Zou het sowieso eens in de middag proberen.

5. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ben zelf zo positief en heb echt zoiets van het komt wel goed. Maar goed op dit forum en op een andere zijn de meesten idd terughoudend. Al heb ik wel meer gelezen dat t wel vaker voor komt. T is afwachten en kan toch niks verder.. ga vanmiddag testen en morgen gewoon weer en dan zien we maandag de bloedtest wel en zullen we vast duidelijkheid krijgen.....

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Babs, de 1 maakt nou eenmaal sneller hcg aan dan de ander en kan ook nog eens per zwangerschap verschillen.
    Je hebt een streepje en dat is voor nu al erg positief.
    En nu gaan we duimen voor een oplopende test.

7. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Dankje jane. Fijn om te horen!bedacht me net ook dat dr.C. niet voor niets zei dat testen voor dag 10 na tp geen zin heeft en een negatieve test niets zegt. Dus nu licht is volgens mij niet gek dan. Alleen moet ie nu gaan oplopen... fingers crossed!

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht

Precies, het gaat nu om de verdubbeling en niet om de intensiteit van het streepje.
    Hoe vaak lees je wel niet dat vrouwen gewoon geen donkere streepjes krijgen maar wel goed zwanger waren?
    En niet meteen in paniek raken mocht de test nog niet opgelopen zijn, hcg verdubbeld ongeveer iedere 48 uur. Soms zelfs wel wat langer dus..
    Positief blijven dus.

9. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Dankje jane, dit had ik even nodig. Werd toch beetje bang terwijl eigenlijk alles in mij zegt: rustig blijven en dan komt t gewoon goed!😊

10. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Luister naar je gevoel, die heeft meestal gelijk ;)

11. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    O! Babs! Het was helemaal niet mijn bedoeling je onzeker te malen... Sorry als ik dat gedaan heb!

12. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    20161217_185637.jpg
    Lijkt toch echt op te lopen.. we houden vol!

13. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ahhh dat weet ik toch! Maar voelt soms zo door alles wat je leest en hoort.

14. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Oooo! Dat is echt wel duidelijk hoor Babs! Die lijn is echt veel donkerder dan die ervoor! Je zei dat ie t zelfde was, maar dit is echt donkerder! Ik snap je optimistische gevoel nu echt wel heel goed!
    Duim voor je!

15. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ja t zelfde was het toen ik na ongeveer 5 minuten keek en weg ging boodschappen doen. Kruidvat moet je pas aflezen na 5 minuten dus ik kom terug en zag dit haha

16. Kimmy4

Kimmy4 Actief lid

9 aug 2016
    257
    8
    18
    NULL
    NULL
    Die is mooi opgelopen Babs, en heel spannend voor je. Ik had voor een tweeling ook niet zo'n hoge hcg, een vrouwtje waar ik mee op de afdeling lag met de punctie en toevallig ook zelfde dag tp had. Die is ook zwanger geraakt van eentje (1 embryo bij tp) en die had alle keren ongeveer net zo'n hoge hcg als mij, terwijl ik er 2 had, werd daar ook onzeker van, achteraf nergens voor nodig. Gaat inderdaad niet om de hoeveelheid maar dat het verdubbeld en dat kan heel laag beginnen!! Dus voor nu zegt het nog allemaal niks. Maar natuurlijk hopen dat het allemaal goed zit 🤗

17. MandyJ

MandyJ Actief lid

12 jan 2015
    313
    50
    28
    En Babs is de test mooi opgelopen?
    Hoop het zo voor je!!

18. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Nou niet echt. Vanochtend weer stuk lichter als vrijdag midddag en vanmiddag (na een kop koffie) weer als gisterochtend en middag maar dan er tussen in. Morgen bloed afwachten. Gynaecoloog gevraagd (persoonlijk contact mee) en zegt morgen gewoon bloed afwachten. Komt best vaak voor dat de urine testen niet betrouwbaar zijn of de intensiteit niet klopt. Kan 2 kanten op gaan, maar er zit wat dus dat is wel goed.. morgen moet je afwachten. En zal er duidelijkheid komen.. maar dat t niet veel lichter wordt betekent dus nog niet dat t misgaat?! De situatie wordt er niet duidelijker op zeg maar...

19. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Kun je ook de laatste foto posten Babs?
    En vergeet niet, je laatste test werd ook pas wat later donkerder zei je, misschien vertekent het daardoor wat?

20. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Babs, misschien ben je toch echt een avond tester?
    In de ochtend waren mijn testen ook een stuk lichter dan in de middag/avond.

Deel Deze Pagina