Wie begint met 1e IVF/ICSI in januari 2014?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Klaproos, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Zoals de titel al zegt:D Wie begint er ook in het nieuwe jaar met de eerste IVF? Ik vind het heel erg eng. Niet het spuiten,dat zal me een worst wezen,de punctie boeit me ook niet,ben wel meer gewend. Alleen dat het misschien nooit lukt een kindje te krijgen vind ik zó erg. Wie kletst mee?

2. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja ik begin ook in januari met de eerste IVF. Dan ga ik i.i.g. beginnen met de stimulatiefase. Ik heb hetzelfde als jij... Nergens angst voor behalve het idee dat ik aan het einde van de rit met lege handen blijf ... Die onzekerheid van dit hele traject is killing.

Weet jij al wat jij moet spuiten?

Ik begin met een proverakuur van tien dagen. Dit in plaats van de pil om menstruatie op te wekken. Dan decapeptyl, menopur, pregnyl en tot slot lutinus na een eventuele terugplaatsing.

3. MyrtheMyr

MyrtheMyr Lid

23 nov 2012
    72
    43
    18
    Hoi Klaproos en Katja,

Mochten jullie het leuk vinden dan kunnen jullie ook meekletsen in de besloten club "van IUI naar IVF/ICSI" (aangemaakt door Deebje). Hierin kletsen een aantal meiden die elkaar kennen van de club "in 2013 starten met IUI". Daar zijn we ooit met heel veel meiden begonnen met kletsen, maar de meesten zijn inmiddels zwanger of bevallen. Degenen die overbleven zijn nu dus een nieuwe club begonnen, maar het zou leuk zijn als er meer mee komen kletsen. Geldt uiteraard ook voor anderen dan Klaproos en Katja.

Zelf vind ik het heel fijn om in een besloten club te praten, omdat ik anders altijd bang ben om herkend te worden als ik wat meer de diepte in ga. Op een openbaar forum zou ik zelf wat oppervlakkiger blijven om anoniem te blijven.

Om toch kort iets te zeggen: ik ben begin dit jaar begonnen met IUI. Na een aantal IUI's zwanger geworden. Dolblij uiteraard, maar helaas is het geëindigd in een miskraam. Daarna volgende een nieuwe reeks IUI's, maar die zijn tot nu toe allemaal mislukt. Ik heb er nog één te gaan, maar waarschijnlijk begin ik begin volgend jaar met IVF/ICSI. De anderen in de club moeten bijna ook nog allemaal beginnen met IVF.

Nou, zou gezellig zijn als er meer meiden mee komen kletsen.
    In ieder geval wens ik jullie enorm veel sterkte in dit verdere proces. Die IUI's hakken er al behoorlijk in en IVF/ICSI is emotioneel en lichamelijk nog zwaarder. Net als Klaproos ben ik ook vooral bang voor het emotionele gedeelte. Na een terugplaatsing heb je meer hoop dan na een IUI en val je ook dieper als het dan toch niet is gelukt. Tenminste, zo zal het voor mij voelen!

4. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Hai Meiden, Ben nu bezig met mijn laatste IUI na vorig jaar spontane zwangerschap na 8 weken klopte het hartje niet meer,
    bij mijn man en ik niks mis.
    We zitten in het UMC Utrecht en jullie?
    Vind het erg spannend allemaal, Ciao

5. Klaproos

Katja,ik heb drie december de intake,dan krijg ik de uitslag van mn AMH. Oftewel de kwaliteit van mn eicellen. Ik hoop dat ik ook provera krijg,ik wil echt niet de pil,krijg er enorm migraine van.

Myrthe,ik heb ook een miskraam gehad helaas na de 7e IUI. Alleen bij twee IUIs heb ik geen inseminatie gehad,waren afgebroken. Die7e was ook afgebroken dus hebben we het met hulp van puregon gedaan. Was een tweeling,alleen een hartje klopte,het andere de echo erna niet meer.ik ga me aanmelden bij het clubje,idd wel fijn anoniem te blijven want ik ben makkelijk te herkennen door mensen.

Klavertje,,,ooh wat erg spontaan zwanger en dat het dan misgaat. Ik ga in dusseldorf verder omdat ik de ziekte van lyme heb en daardoor ook bloedarmoede,ijzertekort en vitamine b12 tekort. Ook is de schildklierwaarde niet goed. Ben al 37 dus maak me zorgen. Nu ga ik slapen,val om! Knuffels voor jullie meiden.

6. MyrtheMyr

MyrtheMyr Lid

23 nov 2012
    72
    43
    18
    Ontzettend naar hè om dan na al die tijd dat je gewacht hebt op een zwangerschap je kindje (in jouw geval kindjes) te moeten verliezen!

Gezellig dat je mee komt kletsen in de club, spreek je daar vast binnenkort uitgebreider!

7. Leeuw1808

Leeuw1808 Actief lid

2 apr 2012
    117
    0
    0
    Hallo dames,

wij hebben 18 dec ons intake gesprek. 2 dec hebben we de voorlichtingsavond. Ik heb nog geen idee wat ik ga spuiten ofzo.

De angst die ik hierboven lees herken ik zo goed. Ik was vroeger altijd bang voor spuiten maar die zullen me een worst zijn nu. Als we aan het einde van de rit maar een prachtig kindje in onze armen mogen houden.

Wij lopen in het Erasmus. Wij zijn nu twee jaar bezig. Dat wil zeggen twee jaar geleden zat ik rond deze tijd bij de huisarts ivm mijn cyclus, deze heeft me doorverwezen naar het Ikazia en daar kwamen ze achter onze probleempjes.
    Bij mijn man is de zaad kwaliteit slecht en ik heb PCOS.

Groetjes

8. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Hallo Leeuw, bij ons is het net een andere volgorde. Ik heb twee weken geleden intakegesprek gehad en wacht nu op de voorlichtingsbijeenkomst waar ik ook leer spuiten. Alhoewel ik tijdens de iui al weet hoe je pregnyl moet klaarmaken en zetten.

Ik verwacht dat wij in januari van start kunnen.

Ik ben al heel lang bezig om moeder te worden, ook via de adoptieweg geprobeerd.. Heb toestemming gekregen maar toch liep dit pad op een gegeven moment dood. Ik heb heel lang niets van de MMM willen weten en had nog lang hoop dat het natuurlijk nog wel goed zou komen. Helaas...

Ik wacht nu op bloeduitslagen over mijn eivoorraad en kwaliteit. Moet nog tot maandag wachten. Vind ik reuze spannend.
    Wij lopen in het UMCG en zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.

9. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mag ik hier ook meepraten ?
    Al start ik niet de eerste IVF in jan, maar onze tweede.

De eerste hebben we in oktober gehad en is helaas mislukt.
    Het spuiten valt best mee.. En idd we doen alles voor het mooie doel he.

Ik had vorige keer een kort schema en had maar 7 dagen moeten spuiten. Ik moest nu een maand rust inlassen en dan was het kerstsluiting :(
    Om dit te overbruggen ben ik nu aan de pil en start ik eind dec het lange schema.. Ik vermoed de punctie rond 10 januari.

10. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Hoi meiden,

Mag ik hier ook mee kletsen? Wij krijgen waarschijnlijki in januari onze eerste ICSI. Hebben net een mislukte IVF achter de rug (geen bevruchting) wij hebben de beslissing gemaakt dat we geen IVF meer willen omdat de zaadjes van mijn man niet erg goed zijn.

Ook hier is de angst zo herkenbaar. Ik ben ook zo bang dat we uiteindelijk met lege handen staan. Al zijn wij serieus de opties voor een eventuele donor aan het bekijken.

11. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Kellebel, wat een teleurstelling... ik had het gisteren ook al in het andere topic gelezen, van okt-sept-nov.
    Ik vrees dat mij zoiets misschien ook nog wel gaat overkomen. Na zoveel jaren, nooit zwanger geweest ... heb ik het idee dat misschien bij ons de eicellen en zaad niet samen komen.
    Zoveel moeite, en een verloren poging ... Sterkte! En veel succes met de nieuwe poging ICSI. Hebben jullie daarover ook al groen licht van de gyneacoloog?

@Butterfly, hoveel eitjes en bevruchtingen had je bij de eerste poging. Geen cyro's begrijp ik?
    Kort/ lang schema, ik heb die termen al wel eens voorbij zien komen maar weet nog niet zo goed wat het in de praktijk betekent en waarom soms voor het éne en andere keer voor het andere schema wordt gekozen.

@Klaproos, schrijf je hier ook nog mee of ben je over gegaan naar het besloten groepje?

@MyrtheMyr, gek genoeg lees ik je berichtjes nu pas ... ik zal ook even kijken bij het besloten clubje.

12. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

17 jan 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Katja, dank je wel. Was inderdaad echt een klap in ons gezicht maar we geven de moed niet op.
    We hebben nog geen groen licht want we hebben de 18e pas een gesprek met de arts. Mocht het zo zijn dat we wel nog verder kunnen met behandelingen, denk ik dat ze wel achter onze keus staan.

In eerste instantie zouden we ook voor icsci gaan ivm het aantal zaadcellen. Deze waren echter ineens ruim voldoende voor ivf waardoor dat dus de behandeling geworden was. Wij willen nu echt geen ivf meer Em gewoon icsci zoals eerder de bedoeling was.

Mochten ze niet meewerken, stappen er waarschijnlijk over van ziekenhuis.

13. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik had bij het korte schema, waar direct op dag 2 begonnen wordt met suprefact of decapeptyl en op dag 3 met go al f of menopur.. 5 eicellen, 4 waren er rijp en 3 waren er bevrucht.
    2 Zijn er teruggeplaatst, derde was niet genoeg om in te vriezen dus idd geen cryo's

Aangezien er een rustmaand tss moet zijn (november) en we in december niet konden beginnen omwille van kerstsluiting :(
    Hebben we nu het lange schema.. Dwz eerst enkele weken aan de pil, dan suprefact voor een 10-tal dagen dan dan menopur..
    We hebben dit zo gepland dat ik op 29 december nu met menopur begin.. Zodat ik direct in januari ergens een punctie ga hebben..

Hopelijk werkt dit lange schema ook voor ons.

Waarom ze soms het korte doen en waarom soms het lange? Geen idee..
    Bij mij is het nu eerder om praktische redenen dat we het lange hebben...

14. Leeuw1808

Leeuw1808 Actief lid

2 apr 2012
    117
    0
    0
    @Katja77

Jullie hebben al aardig wat wegen bewandeld dan.

Ik ben wel "blij" dat ze bij ons iets gevonden hebben.
    Ik heb een hele tijd gedacht dat is mss zwanger was als ik overtijd was. Achteraf was dit dus de PCOS.
    Een hoop symptomen lijken op elkaar, ik kan ook goed misselijk worden in mijn cyclus enzo.

Nu is er meer rust, we zijn vorige maand getrouwd. Daar hebben we ook uitgesproken dat het helemaal goed is samen en we dan uiteraard ook een prachtig liefdevol leven kunnen hebben maar dat een frummeltje toch echt wel onze kers op de taart zou zijn.

Succes met wachten, het is mijn beste kant niet hoor hihi
    Hopen dat ze goed nieuws brengen maandag!!!

15. Klaproos

Sorry dames,ik wil graag meeschrijven nog!

Kellebel,wat een teleurstelling! En deze poging gelt natuurlijk ook weer mee? :( Hoop dat je een goed gesprek zult hebben.

Katja,je hebt idd een lange weg bewandeld voor een kindje,pfoe. Ik trouwens ook haha. De wens is er al vanaf 2001 maar toen eindigde de relatie en ik was verdrietiger dat ik geen kindje kreeg dan om de man zelf.

leeuw,idd fijn dat er iets gevonden is. Dan kun je tenminste ook hulp daarvoor krijgen!

Nou hier ook eea niet lekker. Te laag progesteron dus aan de utro gok ik met IVF maar volgens mij is dat altijd al zo? Ijzergebrek maar dat wist ik al maar ook een laag DHEA en daar medicijnen voor gekregen. Mijn AMH was 2,ook aan de lage kant dus maar daar hoefde ik me nog niet druk om te maken. Helaas valt mijn volgende ongi in de kerstvakantie dus we kunnen pas 21 januari van start met IVF.

16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Het leuk om weer van je te lezen... Reageer morgen even uitgebreider!!

17. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Mag ik ook mee schrijven? Ik begin vandaag met de pil en ga straks alles ophalen bij de apotheek. Zal wel een tas vol zijn. Ik vind het heel spannend! Het voelt toch als de laatste strohalm...

@Kellebel, dat lijkt me echt vreselijk geen bevruchtingen. Daar ben ik eigenlijk het meeste bang voor. Heel veel sterkte!

18. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Nou, ik heb alles in huis. Pfff wat een tas vol zeg! Nou ja het is voor een goed doel! Vanavond beginnen met de pil. Dan komt het allemaal heel dichtbij....

19. Leeuw1808

Leeuw1808 Actief lid

2 apr 2012
    117
    0
    0
    Spannend hoor Diaantje78!! Heel veel succes!

Deel Deze Pagina