Zwangerschapswens en diabetes type 1 hebben

Discussion in 'Zwanger worden' started by SugarMama, Oct 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SugarMama

SugarMama Lid

Oct 7, 2012
    10
    0
    0
    HR Medewerkster
    Zoetermeer
    Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en er zullen ongetwijfeld al veel topics zijn over het hebben van een zwangerschapswens en diabeet zijn.
    Op het moment ben ik bezig met het krijgen van een juist Hba1c gehalte om zwanger te mogen worden, 29 oktober a.s. krijgen we te horen of het zover is. Afgelopen april ben ik aan de insuline pomp (MyLif Omnipod - draadloze pomp) gegaan om mijn diabetes stabiel te krijgen en dat bevalt zo goed! Maar nu nog de juiste waarde krijgen...

Ik geloof dat ik dit nog spannender vind dat het feit of ik wel zwanger zal/kan worden... Zijn er meiden die op dit moment ook in deze situatie zitten of die net groen licht hebben gekregen?

Veel liefs,
    SugarMama

2. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Welkom op het forum, helaas kan ik je niet helpen! Maar vast andere hier op het forum wel ;)

3. Rubi

Rubi Actief lid

Aug 16, 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook diabetes (type 1) en sinds driekwart jaar de omnipod. Daardoor waren mijn waardes de afgelopen maanden al zo goed dat ik op het moment dat ik aan kinderen wilde beginnen, meteen groen licht heb gekregen en ook meteen voorzien ben van een glucosesensor. Eerder dan gepland, want wij hielden al rekening met een behoorlijke wachttijd op de sensor, maar hadden het geluk dat we er tussendoor konden op het ziekenhuis. Sinds eind juli aan de glucosesensor gegaan, begin augustus gestopt met anticonceptie en inmiddels al weer zes weken zwanger.

Hoop dat jij ook snel groen licht krijgt! Ga je ook voor een sensor? Ik moet zeggen dat ik zwanger zijn met diabetes tot nu toe best stressvol vind en het doodeng vind als mijn suikers stijgen ineens. Zal wat betreft blij zijn als het eerste trimester voorbij is, dan is het allemaal iets minder schadelijk voor het kindje. Al blijft het dan alsnog belangrijk dat je strak ingesteld blijft.

4. SugarMama

SugarMama Lid

Oct 7, 2012
    10
    0
    0
    HR Medewerkster
    Zoetermeer
    Hoi Rubi,
    bedankt voor je reactie en wat goed dat je zo snel zwanger bent!
    Hopelijk gaat het bij mij ook zo snel :)

Op 30 juli zat ik op 7,4 en mijn internist wil me op de 7.0 of lager hebben. Vind het zo spannend en het bezorgd me best wel veel stress om daar te komen. Elke keer als ik een hoge waarde heb schiet ik in de stress. Mijn dvk zegt dat ze het niet voor kan stellen dat ik geen groen licht krijg, maar ik durf nog net echt ervan uit te gaan dat dit wel zo zal zijn. Morgen moet ik weer naar haar toe en zal ik het er nog een keer met haar over hebben en ook mijn curves weer doornemen.

Kan me heel goed voorstellen dat de eerste 12 weken onwijs spannend zijn. Heb je veel last van hypo's sinds je zwanger bent? Ik vind dat je op internet vrijwel alleen maar info vind over zwangerschaps diabetes en niet over diabetes en zwangerschap. Maar via het ziekenhuis kreeg ik een folder (van BD volgens mij) en daar stonden echt dingen in waar ik vragen over had. Zo ook dus dat je in het eerste trimester veel hypo's hebt. Kon je dat al vanaf het begin merken?

Nou, geloof dat ik wel weer aardig wat vragen gesteld heb :) Maar jij zal die denk ik ook wel hebben gehad voordat je zwanger werd?

Groetjes!

5. Rubi

Rubi Actief lid

Aug 16, 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had inderdaad ook heel veel vragen en die heb ik nog steeds hoor. Ben eigenlijk best onzeker over m'n suiker in combinatie met zwanger zijn. Mijn dvk zegt dat ik niet meer kan doen dan mijn best en dat het heel goed gaat zoals het gaat. Dus dat probeer ik dan maar een beetje in mijn achterhoofd te houden :)

Heb inderdaad heel veel last van hypo's nu ook, maar door de strakke instelling had ik dat net voor ik zwanger was ook al. Maar goed, het zijn de hoge suikers die kwaad kunnen, dus de lage neem ik er maar even voor lief bij.

Misschien leuk/fijn om elkaar hier of via pb op de hoogte te houden ook? Ik ken verder eigenlijk heel weinig mensen met type 1, laat staan die ook met zwangerschap bezig zijn!

Share This Page