Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by moontje b, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Muppet, 1 rietje met zaadjes al goed ontdooid? Dat was om te testen ofzo? Ben niet zo op de hoogte van PESA/ICSI behandelingen... Wel heeeeeeeeeeel fijn dat ze zaadjes gevonden hebben!!!

2. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Ja dat doen ze om te kijken of de zaadjes sterk genoeg zijn.. ze testen altijd 1 rietje om te kijken of dat goed gaat.. zodat ze straks als ze de zaadjes nodig hebben niet in de stress zitten of het wel of niet gaat lukken. De zaadjes zijn dus super sterk!!

Bij pesa halen ze de zaadjes uit de bal met een spuitje. Je moet daarvoor echt geopereerd worden omdat het er op de normale manier niet uit wil. was dus erg spannend of er wel wat zat!

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Manoush...goed gedaan de lijst erbij gehaald.
    Heb zelf nog geen nieuwe informatie, wacht op de echo van de 29e...

Moontje, wat vervelend zeg van je -test, en je cyclus.
    Door alle hormonen kan je lichaam wel van slag raken hoor.
    Als het te lang duurt even bellen, en misschien een kuurtje Provera, zo heette het toch om je ongie op te wekken?

*zwaait naar Snoes;)*

Muppet, wat is azospermie?
    Dat woord ken ik nog niet.
    Spannend zeg de eerste keer, alvast veel succes, en fijn om te weten dat jullie super sterke zwemmers hebben...

4. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    La femme nikita azoƶspermie is als er geen zaadcellen in het sperma zit ;)

Ik duim voor jullie , tp van een mooie cryo in januari of worden het 2 cryo's??
    xxx

5. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    ow, op die manier...nu snap ik ook het tweede berichtje van Muppet...
    THX Elif...:D

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Graag gedaan meid :D

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Wie wat waar:
    Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo
    Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen
    La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg
    Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg
    Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht
    Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG
    Susan79: cryo tp, VU Amsterdam
    Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC
    Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp
    Timon: ICSI 2, UMCU
    Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht)
    Saskia1984: ICSI 1, CZE (eindhoven)
    liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle
    Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen

Wanneer:
    Chessertje: Eind januari starten
    Hypo: waarschijnlijk 29-12 start deca
    La femme Nikita: december starten
    Lente67: Eind januari starten
    Liefprinsesje:eind januari/begin februari.
    Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari
    Sonne: half jan. medicatie, half feb. terugplaatsing
    Susan79: waarschijnlijk begin februari
    Zoe1976: Eind januari starten
    Hanied: 9 dec gestart
    Timon: eind december start pil, 6-1 deca, 20-1 gonal 225 eh
    Manousch: 2 februari start decapeptyl
    Saskia1984: 6 dec gestart met de deca
    Muppet80: 29 januari decapeptyl

FM's:
    La femme Nikita: Echo om BMS te meten: 29 December
    Hanied: 23 dec startecho
    Timon: 27 januari fm
    Saskia1984: 29 december FM

Punctie:
    Hanied: 1e week januari 2011

Terugplaatsing:
    La femme Nikita: wk 1
    Hanied: wk 1

Testen:

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    @ Muppet, welkom! Wat zenuwslopend en spannend voor jullie. Maar wat goed en fijn dat er sterke zaadje gevonden zijn! Veel succes.

Uitgangsecho was goed. Eerste spuit gonal zit erin! Volgende week de eerste FM.

9. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    YEAH Saskia...super...tot later vanavond...;)

10. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Saskia, wat fijn dat je nu ECHT mag beginnen! Tenminste, zo voelde dat dan bij mij... Eerst dacht ik, oke als met de pil begin, dan start ik. Daarna “keek ik uit“ naar de deca want als ik nou eenmaal met prikken begon, dan was ik pas echt gestart. En uiteindelijk had ik pas echt dat gevoel toen de Puregon (soort van Gonal) erbij kwam :) Ben trouwens benieuwd of anderen dat ook zo ervaren?

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Hahaha Suus, ik ervaar het precies zo!

12. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Ikke ook...maar het kan nog beter door...
    Dan denk je weer vanaf de punctie is het echt begonnen, en dan vanaf de TP..en dan eindelijk de lange wachtweken die beginnen...
    Zo blijf je bezig...het is gewoon een spannende tijd...:D

13. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

Feb 18, 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    hmmm hopelijk wordt het negen maanden spannend...

14. sonne

sonne Actief lid

Dec 7, 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hai,
    Ja, ik ervaar het ook echt net zo. Stapjes denken. Elk volgende stapje is spannend en elk stapje moet ook echt lukken. Ben het helemaal eens met Snoes, hopen dat het negen maanden spannend blijft! Hier is het heel rustig. Moet wachten op mijn menstruatie en waarschijnlijk nog wachten op de menstruatie daarna dan kan ik beginnen met de medicatie. Wat lijkt dat opeens langs om twee maanden niks te hoeven slikken en/of spuiten. Ik merk wel dat ik wat onrustig ben, misschien kan ik toch al bij mijn komende menstruatie beginnen?? Ik probeer heel vaak tegen mijzelf te zeggen: 'wat maakt een maand langer nou uit?' Maar ja, zo voelt het toch niet helemaal...
    Dames, ik vind het steeds heel knap dat jullie op iedereen afzonderlijk reageren. Ik ben daar niet zo heel goed in, maar lees met iedereen mee en leef ook met iedereen mee!
    X Sonne

15. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

Feb 18, 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    @ sonne, ik vind het nu juist heerlijk even niet spuiten, slikken of wat dan ook...maar ik zat dan ook al twee maanden langer aan de deca. Dus had errug veel hormonen in me. Maar een maandje meer maakt inderdaad niet zo veel uit, maar voor je gevoel kan dat heel lang duren. Ga je weer voor een IVF of voor een tp?

Ben nu ook op mijn menstruatie aan het wachten, daarna kan ik
    bellen voor echo's. Bestaan er ook parkeerabonnementen voor het ziekenhuis ;)

16. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Het is idd in stapjes denken; als we dit hebben dan komt dat en dan zien we wel verder. Ik heb gister voor de eerste keer in 2,5 jr de pil weer ingenomen. Was wel een emotioneel moment. Dat was voor mij nu het begin voor de nieuwe fase. Mijn man heeft zijn dingen nu achter de rug en nu is het aan mij. Daar werd ik wel onzeker van... wat als het niet lukt.. maar dat herkennen jullie vast en zeker. Op 29 jan begin ik met de deca en dat zal dan weer een nieuwe stap zijn. Eerst die stomme pil maar weer slikken.. en proberen er met volle moed voor te gaan.

17. sonne

sonne Actief lid

Dec 7, 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Snoes, ik ga voor een tp. Heerlijk, iig geen spuiten dit keer! En ik geniet er ook wel van hoor, nu even niet en niet naar het ziekenhuis etc. Zou weel een goede uitvinding zijn, parkeerabonnementen voor het ziekenhuis! Ik heb geluk dat ik een parkeerkaart heb voor de stad, dus kan hem gratig vlak bij het ziekenhuis zetten :)
    Muppet, ik vond het beginnen met de pil ook zo raar! Wil je graag zwanger worden, slik je de pil.... Bij mij ging de apotheker ook nog eens vertellen hoe ik de pil moest gaan gebruiken en dat, als de drie strips op waren, ik gewoon langs kon komen voor een nieuw doosje.... Alsof ik die stomme pil wilde slikken, ik hoopte dat ik na 1 strip ik de rest kon weggooien omdat ik zwanger was!! Haha, heb dat maar niet gezegd. Het enige voordeel voor ons is dat we nooit meer de pil hoeven te gebruiken als anticonceptie. Los van de MMM komt bij mij de pil er nooit meer in :)

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,039
    0
    0
    He allemaal,

Nou goed nieuws, we mogen eind Januari/begin Februari voordat het IVF lab bij EMC sluit, toch nog een tweede ICSI poging wagen!

Heb een goed telefonisch gesprek gehad vanochtend met een arts, en die begreep onze boosheid over hoe het ging vorige week enzo gelukkig. Het is nu helemaal geregeld, vlak voor onze wintersport half Januari de 2e lucrin en dan begin februari weer starten, eind januari nog naar het EMC om de medicijnen op te halen en echo...

Dus voelt beetje als kerst cadeautje :), we zijn blij dat we niet 3/4 maanden moeten wachten. Ik voel me goed, geen centje pijn van de endo, ook m'n menstruatie was super goed te doen, dus we gaan er gewoon weer voor!!

Moest het ff kwijt. Ik heb wel besloten me wat meer op de achtergrond te houden, ik zal niet meedoen met de lijsten, maar beetje meelezen.

Allemaal heel veel geluk en fijne dagen gewenst!!!!!!!!!
    Liefs ijsvogeltje

19. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Hey IJsvogeltje dat is goed nieuws : echt fijn dat je nu niet zo lang hoeft te wachten. Hee en wat fijn zeg dat je geen last hebt van de endo.
    Groetjes
    Jolanda

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Goed nieuws IJsvogeltje :) Toch een mooi kerstcadeautje :)

Muppet, ik vond het ook heel gek om ineens die pil weer te moeten slikken.

Share This Page