Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Boh hypo, wat goed geregeld!!! Je hebt me op een idee gebracht. Heb namelijk hier nog Gonal-F 450 E liggen van de iui. Houdbaar tot 7 2011. Als ik er iemand blij mee kan maken dan hoor ik het graag. Weet jij of ergens een topic is waar ik deze meiden kan vinden? Vind het echt te treist voor woorden dat ze dit niet gewoon voor jullie vergoeden, we batalen ons blauw aan de ziektekosten...

Suzan, beterschap met Sophie! En ik hoop dat je het allemaal met je vader geregeld krijgt zodat je weer snel kunt beginnen. En ja, je hebt misschien al een dochter maar daarvoor hoef je jezelf niet continu schuldig te voelen! Het verlangen naar een 2e kindje blijft en dan moet je daar ook gewoon voor gaan. Wel of niet een kindje, deze verlangens zijn gewoon niet te onderdrukken.
    Mijn oma zei ook al tegen mij:"kind, zou je dat wel doen z'n reageerbuis kindje. Je weet nooit wat er van komt"! Ik was helemaal van slag..... Maar mensen die dit niet meemaken zullen nooit begrijpen hoe hard en pijnlijk deze opmerkingen aankomen. Je moet ontspannen, ga lekker op vakantie, er gewoon niet aan denken, wat maakt die paar maanden extra nu uit, ach als je geholpen bent met hormonen....blablabla..... Ben er soms ook helemaal klaar mee en geef dan ook terug dat ze eerst eens mogen nadenken voordat ze iets zeggen!

Gelukkig hebben wij ons dames elkaar!!!!

La Femme, misselijke koelkasten????

Liefs, Manousch

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Manousch, volgens mij zijn er genoeg meiden die Gonal spuiten? Er zijn er een paar lang bezig in het topic 'Mia in de baby-achtbaan', weet alleen niet of er ook iemand Gonal spuit..........

3. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Mogguh ladies,

Ik schuif gezellig door naar dit topic! Voor degene die mijn naam nog niet voorbij hebben zien komen: Ik heb eind november mijn 1e IVF gehad, die op 2e kerstdag helaas is uitgelopen in een mk met bijna 6 weken...
    We hebben nu nog 8 cryo's in de vriezert, dus da's onze troost in deze moeilijke dagen!
    Ik zou op 3 januari mijn 1e echo hebben, die afspraak laat ik lekker staan, dan kunnen ze gelijk kijken of alles goed schoon is van binnen.
    La Femme Nikita, hoe snel had jij een TP na je mk?
    Ik hoop in ieder geval begin februari een TP te krijgen!! In maart gaat heb lab dicht in het EMC, dus dan zou het nòg langer duren... Grrr!!

4. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Dankjewel Suzan, ga eens even kijken of ik daar voor iemand iets kan doen!

mv1977, heel veel stekte. Helaas weten veel van ons dames hoe je je voelt. Vreselijk als het eindelijk is gelukt en het dan weer van je wordt weggenomen! Een hele dikke knuff van mij...

Manousch

5. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    MV1977, heel veel sterkte! Wat jammer dat je ook hier moet aansluiten :(

Suzan, beterschap met Sophie. En tuurlijk mag jij het ook moeilijk hebben en klagen. Jouw ideaalplaatje ziet er toch ook uit met meer dan 1 kind? Het verlangen naar een tweede kindje is misschien wel net zo groot als ons verlangen naar een eerste kindje. En het traject maakt het niet makkelijker.

Ik heb vandaag de medicijnen op gehaald voor mijn cryo tp. Ik moet nog best een tijd wachten, moet nog twee keer ongesteld worden dus zal pas begin/halverwege februari zijn voordat ik begin met de medicijnen. Maar nu ze in huis zijn lijkt het toch of ik weer een stapje dichterbij ben :). Wel gek hoor, ik gebruik normaal gesproken nooit medicijnen, niet eens paracetamol. En nu al zoveel medicijnen in een paar maanden. Ach ja, alles voor het goede doel! Wat ik ook een gekke gewaarwording vind is dat het ziekenhuis inmiddels zo vertrouwd is. Ook daar kwam ik tot voor kort nooit. Tsja, wat een gekkenhuis dit traject en wat een achtbaan. Ik geniet nog maar even flink van de wijntjes en met O&N van de champagne, hopelijk kan dat snel niet meer!

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow susan, ik hoop dat het snel beter met haar gaat hoor...
    En ja, die papa's hé...ze bedoelen het goed, maar ja...
    Ik hoop gewoon dat jullie snel een tweede en super gezond beebje hebben, dat is toch heel normaal, en niks mis mee hoor, dus schuldig voelen hoe je je echt niet.

Manousch...goh, kan me voorstellen dat die opmerking van je oma zeer deed, maar wat moeten we anders hé...en veel mensen begrijpen nog niet eens helemaal wat er in de MMM allemaal kan.
    Het is gewoon geweldig dat we zo goed kunnen worden geholpen.
    Ik vraag me altijd af hoe het kan dat meiden medicijnen over houden??
    Ik krijg altijd precies genoeg, heb tijdens een cryo TP misschien een strip Progynova over ofzo, maar geen hele spuit.

Hallo MV1977, na de VMK hoefde ik maar één cyclus te wachten.
    Moest de eerste 1,5 tot 2 weken 3 keer mijn bloed op HCG laten controleren, en daarna zijn we meteen weer gestart in de volgende cyclus.
    Dus denk wel dat je meteen door kunt, zeker als alles schoon is...

Sonne, waarom moet jij nog 2 cycli wachten??
    Sorry, ben het even kwijt als je het al eens geschreven had...:(
    Lees ook zoveel hier...

7. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    LFN, dat is omdat ik nogal flinke overstimulatie had. Heb daarvoor ook in het ziekenhuis gelegen. Als ik nu te vroeg begin is er kans dat het weer optreedt. Maar stiekem hoop ik toch dat ik bij mijn komende menstruatie kan beginnen. Ik denk erover om daar toch nog over te bellen.... Sonneman vindt niet dat ik dat moet doen... Wat vinden jullie?

8. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Sonne, bellen kun je altijd, misschien dat ze wel kunnen controleren of het helemaal weg is, en je dan toch eerder kunt beginnen, maar misschien ook niet.
    Nee heb je, en ja kun je krijgen...;)

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ mv1977, welkom helaas :( Heel veel sterkte, wat naar om dat juist met kerst mee te moeten maken. Bah!

@ Susan, hoe gaat het nu met Sophie? Nog zo ziek?
    Zou mooi zijn als je eerder voor de cryo kunt gaan!!!

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoi meisjes,
    Ik kom hier ook meebabbelen.

Onze eerste terugplaatsing is een vmk geworden, en we hebben nog 1 cryo over. Op 21 januari hebben we een vervolg afspraak over hoe en wanneer. Dus ik vermoed dat we die TP in Februari gaan hebben.

Ik heb vanochtend opnieuw bloed moeten prikken, omdat de waarde vorige week 62 was. Ik had vanochtend wel een testje gedaan en die was nog positief. De arts in het ziekenhuis was not amused, maar goed, de test was meer om te kijken of er nog HCG in mijn lichaam zat en dat is dus duidelijk het geval.
    Maar goed, morgen weten we hoeveel er nog in zit en dan gaan we weer verder.

De arts noemde het mislukken van deze TP "domme pech". Hoewel we best verdrietig waren dat het niet had doorgezet, is het op zich best wel positief. Er kan zich dus een zwangerschap vormen, na zoveel jaar begin je toch wel aan jezelf te twijfelen. De kunst is nu dat het moet blijven plakken.

@ Manousch: jeetje wat een opmerking van je oma zeg. Overigens kreeg ik die opmerking van mijn vader toen ik laatst bij ze was. Of beter zijn vriendin. Of het nou wel zo'n goed idee was? Ik had zo'n drukke baan, ik ben ook de jongste niet meer en het is niet niks van die behandelingen. En hoe dat dan moest, ik werk mijn man af en toe? Moest ik dan gaan werken en zorgen? Misschien moest ik maar accepteren dat we geen kinderen gingen krijgen. :$:$ Ik ben nog nooit zo kwaad geweest. En daarna in de auto maar besloten dat het mens gewoon niet beter weet. Zonde van mijn energie. Maar dan nu wel gepikeerd zijn dat ik ze niet op de hoogte hou van de voortgang van de behandelingen .... euhhh :(:(

@ mv1977: jeetje, wat waardeloos met Kerst :( Sterkte!!

11. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Meid, wat moet dit moeilijk voor jullie zijn geweest......en dat tijdens de kerst.......
    Idd weten helaas veel meiden hoe het voelt, t is niet mis........
    Wij hadden hetzelfde, alleen dan op een andere rare dag; koninginnedag. Ook zo waardeloos!
    Neem je ook de tijd om t te verwerken?????
    Wel fijn dat je zo veel cryo's hebt. Hoop voor je dat je snel weer door kan.

12. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Wie wat waar:
    Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo
    Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen
    La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg
    Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg
    Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht
    Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG
    Susan79: cryo tp, VU Amsterdam
    Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC
    Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp
    Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht)
    Saskia1984: ICSI 1, CZE (eindhoven)
    liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle
    Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen

Wanneer:
    Chessertje: Eind januari starten
    Hypo: 29-12 start deca; 12-1 uitgangsecho
    La femme Nikita: december starten
    Lente67: Eind januari starten
    Liefprinsesje:eind januari/begin februari.
    Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari
    Sonne: half jan. medicatie, half feb. terugplaatsing
    Susan79: waarschijnlijk begin februari
    Zoe1976: Eind januari starten
    Hanied: 9 dec gestart
    Timon: eind december start pil, 6-1 deca, 20-1 gonal 225 eh
    Manousch: 2 februari start decapeptyl
    Saskia1984: 6 dec gestart met de deca
    Muppet80: 29 januari decapeptyl

FM's:
    La femme Nikita: Echo om BMS te meten: 29 December
    Hanied: 23 dec startecho
    Saskia1984: 29 december FM

Punctie:
    Hanied: 1e week januari 2011

Terugplaatsing:
    La femme Nikita: wk 1
    Hanied: wk 1

Testen:

Nog vergeten t lijstje aan te vullen; weet nu zeker wanneer ik mag beginnen en wanneer uitgangsecho is! Hopelijk kan ik daarna ook meteen door met de Puregon!
    Xxx Hypo

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wie wat waar:
    Strijkkraal: cryo tp van 1e IVF, Tilburg

Wanneer:
    Susan79: waarschijnlijk begin februari
    Strijkkraal: 21 januari afspraak, februari hopelijk tp

FM's:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Zo, heb mezelf er ook maar even bij gezet ...

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Wie wat waar:

Wanneer:
    Susan79: waarschijnlijk 2e week januari

FM's:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Nu we toch het lijstje hier hebben, heb mezelf meteen ff aangepast... We gaan idd gewoon over 2 wkn al beginnen!!! Ben zelfs geneigd om wat pillen minder in te nemen zodat de ongi sneller komt ;):D

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @opmerkingen van anderen: wat een suffe mensen heb je er toch tussen zitten he... Aan de ene kant weten ze niet beter, aan de andere kant halen ze toch soms wel echt het bloed onder je nagels vandaan.

@zieke Sophie: vandaag gaat het wel wat beter hoewel ze wel onder de paracetamol zit hoor. Ze is nog wel wat hangeriger en speelt nog niet zoals normaal, maar er zit wel iets vooruitgang in. Hoesten is nog steeds niet fantastisch dus hopelijk gaat de Ventolin binnenkort echt helpen. Ze eet nog steeds dramatisch dus dat is als ouder wel zorgwekkend. Artsen vinden dat nooit zo; als het drinken maar goed blijft gaan anders drogen ze uit. Kennelijk kunnen ze wel wat hebben...? Morgen moeten we ook nog naar consultatiebureau voor de 14 mnd check zeg maar. Zou ze ook BMR (bof, mazelen, rode hond) prik krijgen maar dat moet nu worden uitgesteld. Denk ook niet dat ze al teveel zal zijn gegroeid, Teert nu natuurlijk op dr reserves...

Verder dus, zie bovenstaande berichtje, toch al eerder beginnen! Niet met mn vader over gehad maar mn moeder heeft t dus gewoon gezegd :D En hij weet toch dat als ik iets in mn hoofd, het gewoon gebeurt :D

Hoe is t verder met iedereen hier?
    Saskia, hoe gaat het spuiten je af? Dit is natuurlijk je 1e icsi... Morgen al je 1e fm. Laat je weten hoe en wat?
    NIkita, jij ook morgen richting zkh. Kan je meteen vragen over de dikte van dat bms, of die ene dag nou zoveel verschil uitmaakt.

Oh meiden, wij gaan hier ff gezellig mahjonggen met zn 2tjes! Net al lekker uit eten geweest met zn 5-en (opa en oma waren ook mee :D). Heeeeeeeeeeerlijk!!!

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Goedemorgen ;)

Nou, vanochtend het ziekenhuis gebeld voor de uitslag van het bloedprikken van gisteren ... waarde is iets gestegen:$:$
    Was hij vorige week 62, nu is ie 66. Nu moet ik volgende week dinsdag weer prikken en kijken wat de waarde dan is.

Ik vind het maar vreemd ...

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Strijkkraal: de stijging is toch te licht voor een zwangerschap want volgens mij moet ie om de dag verdubbelen...? Misschien is het met kerst fout gegaan en is ie na de 24e nog iets gestegen om nu weer af te nemen? Hebben ze er niets over gezegd dan?

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, dat ik toch maar aan een (v)mk moest blijven denken. Ik ben ook heftig ongi geweest van het weekend, dus wat dat betreft weet ik dat het niet goed is. Maar stiekem blijf je hopen :). Je gaat er dan toch vanuit dat de ongi toch de waardes zou moeten doen zakken.

Mochten die waardes volgende week niet zijn gedaald, dan krijg ik een echo om te kijken of er wat anders aan de hand is ...

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Strijkkraal, das vaag! :( En tuurlijk blijf je zo toch hoop houden, dat is heel normaal. Ik hoop dat snel duidelijkheid krijgt.

@ Susan, gelukkig gaat het ietsje beter met Sophie. In ieder geval vooruitgang. Maar zo te lezen kan het nog veel beter. Dat ze snel maar weer beter gaat eten en meer energie heeft!

Meiden, ik heb een prachtig eierdoosje!!! Ik heb een aantal kleine follikels die waarschijnlijk niet meedoen, maar ik heb nu 11 follikels die aardig gelijk aan het groeien zijn!!! Ik hoop dat ze dat ook blijven doen. Baarmoederslijmvlies zag er heel goed uit, al mooi dik. Een heel mooi nestje zei ze :)
    Vrijdag weer een fm. De follikels waren nog klein, dus nog geen punctie in aantocht, maar ik lag netjes op schema.

20. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    ********Breekt even in********

Strijkkraal: ik lees net toevallig je berichtje en zie dat je zwanger bent/was. Ik ken natuurlijk niet helemaal je situatie, maar het verschil tussen 62 en 66 is eigenlijk weg te vlakken. Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Was ook zwanger en mijn Hcg bleef rond de 100 hangen. Een week later zelfs iets gestegen (net als bij jou, zeer minimaal). Er werd mij toen direct verteld dat dit nooit op een gezonde zwangerschap kan wijzen omdat het dan echt veel meer gestegen moest zijn. :(
    Ik wil maar zeggen dat je niet teveel hoop moet hebben, dit is echt geen goed stijgende hcg. Ik hoop vooral dat het vanzelf weer daalt als het mis is. Zo niet, dan bemoei ik me er dan nog wel eens tegenaan... ;) Dat was bij mij namelijk het geval. Het restje zwangerschap ging niet vanzelf weg en dus bleef de Hcg waarde hangen..

Dikke knuffel meis! Dit zou echt verboden moeten worden!!! :(

**********breekt weer uit*************

Deel Deze Pagina