Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoi blijmeisje,
    Je heb helemaal gelijk hoor ;), ik weet rationeel ook dat het klaar is, zeker gezien stolsels en de mate van de ongi van het weekend, die echt niets aan de verbeelding overlieten zeg maar, maar dan mag van mij ook die waarde weer dalen ... want geen dalende waarde, geen cryo TP, en die stomme onzekerheid ...

Het zou idd verboden moeten worden :(

knuff

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wie wat waar:
    Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo
    Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen
    La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg
    Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg
    Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht
    Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG
    Susan79: cryo tp, VU Amsterdam
    Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC
    Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp
    Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht)
    Saskia1984: ICSI 1, CZE (eindhoven)
    liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle
    Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen

Wanneer:
    Chessertje: Eind januari starten
    Hypo: 29-12 start deca; 12-1 uitgangsecho
    La femme Nikita: december starten
    Lente67: Eind januari starten
    Liefprinsesje:eind januari/begin februari.
    Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari
    Sonne: half jan. medicatie, half feb. terugplaatsing
    Susan79: waarschijnlijk 2e week januari
    Zoe1976: Eind januari starten
    Hanied: 9 dec gestart
    Timon: eind december start pil, 6-1 deca, 20-1 gonal 225 eh
    Manousch: 2 februari start decapeptyl
    Saskia1984: 6 dec gestart met de deca
    Muppet80: 29 januari decapeptyl

FM's:
    La femme Nikita: Echo om BMS te meten: 29 December
    Hanied: 23 dec startecho
    Saskia1984: 31 december 2e FM

Punctie:
    Hanied: 1e week januari 2011

Terugplaatsing:
    La femme Nikita: wk 1
    Hanied: wk 1

Testen:

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Oe, ik zie net dat Susan over 2 weken al gaat starten :D You go girl!!!

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wie wat waar:
    Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo
    Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen
    La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg
    Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg
    Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht
    Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG
    Susan79: cryo tp, VU Amsterdam
    Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC
    Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp
    Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht)
    Saskia1984: ICSI 1, CZE (eindhoven)
    liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle
    Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen
    Strijkkraal: cryo TP van 1e IVF, Tilburg

Wanneer:
    Chessertje: Eind januari starten
    Hypo: 29-12 start deca; 12-1 uitgangsecho
    La femme Nikita: december starten
    Lente67: Eind januari starten
    Liefprinsesje:eind januari/begin februari.
    Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari
    Sonne: half jan. medicatie, half feb. terugplaatsing
    Susan79: waarschijnlijk 2e week januari
    Zoe1976: Eind januari starten
    Hanied: 9 dec gestart
    Timon: eind december start pil, 6-1 deca, 20-1 gonal 225 eh
    Manousch: 2 februari start decapeptyl
    Saskia1984: 6 dec gestart met de deca
    Muppet80: 29 januari decapeptyl
    Strijkkraal: vervolg afspraak 21 januari, tp wss februari

FM's:
    La femme Nikita: Echo om BMS te meten: 29 December
    Hanied: 23 dec startecho
    Saskia1984: 31 december 2e FM

Punctie:
    Hanied: 1e week januari 2011

Terugplaatsing:
    La femme Nikita: wk 1
    Hanied: wk 1

Testen:

Ik zag dat ik van de lijst was gevallen ;)

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Strijkkraal, knuffel meid :( Het zou echt verboden moeten worden, bah!

6. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Weet ik hoor meis! Die onzekerheid is echt slopend. En wat ik ook eigenlijk wou zeggen: ik hoop zooooooo dat de waardes uit zichzelf gaan dalen. Dat was bij mij dus niet zo en dan wordt het verhaal nog vervelender. Maar dat is op de zaken vooruit lopen en wat ik zei: dan 'bemoei' ik me er tegen die tijd nog wel eens tegenaan! ;)
    Sterkte!

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Idd, verbod op alle miskramen en alle onvruchtbaarheidsproblemen!

Saskia, mooie score!!! En overmorgen al weer terug voor een nieuwe fm. Hoeveel IE spuit je nu eigenlijk?

@hier: net toch maar weer bij de hap geweest en nu wel AB meegekregen. Koorts was zeker minder hoor en hoesten is ook minder maar Sophie is zo lusteloos. Speelt niet, eet nog steeds niet etc. etc. Bij consultatiebureau vandaag zag je ook een te lichte stijging in gewichtscurve... Ze kan dus ook niet zoveel gewicht verliezen. Zelfs de ha leek verbaasd toen ze haar gewicht hoorde (vroeg nl nog even naar haar groeicurve)...

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat een zorgen om jullie kleine meid, Susan! Hopelijk slaat de AB snel aan zodat ze weer fit wordt en goed gaat eten.

Ik spuit 150 IE.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    @ Saskia1984: Mooie score hoor. Ik duim dat ze zo blijven en mooi gelijkmatig groeien!

@ Susan79: Getsie, dat is niet leuk. Dikke knuffel voor de kleine.

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @Saskia, ik spoot ook 150 IE. Volgens mij redelijk standaard, tenzij ze merken dat het te weinig of te snel groeit. Je gaat mooi volgens (mijn geslaagde ;)) schema dus dat moet goed aflopen! :D

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Haha, Susan ik hoop het!

12. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @saskia: wat een goede score meid! En fijn dat ze ook redelijk gelijk op gaan, dan heb je meer kans dat ze allemaal groot genoeg zijn straks. Voel je t zelf ook al dat er zoveel eitjes groeien?
    @susan: fijn dat je zo snel kan starten; nu komt t toch wel dichtbij he? en beterschap met de kleine meid. Hoezo was de ha verbaasd over haar gewicht?
    @suzq: wat vervelend die onzekerheid. Ik sluit me bij blijmeisje aan; ik zou niet te veel hoop hebben. Maar dat er altijd een sprankje hoop blijft hangen dat begrijpen we hier ook allemaal....

Hier net de 1e spuit weer gezet. Altijd wel een 'aanloop' nemen van paar keer twijfelen, maar uiteindelijk toch redelijk vlot gelukt. Na 3 pogingen zou je toch denken dat t went, niet dus.....Nou zijn die decaspuitjes nou ook niet echt fijn....maar goed.....tis voor het goede doel!

Xxx Hypo

13. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden, ben het er inderdaad mee eens dat we een pact sluiten en alle miskramen, vreemde HCG waardes en stomme opmerkingen verbieden ;)

@Strijkkraal, nou die opmerkingen die jij hebt gekregen is ook niets mis! Ik zou ook laaiend zijn. Mijn oma is 92 dus dat is nog enigzinds te begrijpen maar van een volwassen vrouw (een vrouw notabene). Groot gelijk dat je boos bent geworden!
    En wat vreemd van je waardes. Eis dat ze je goed in de gaten houden en regelmatig de waardes meten. Heb zelf ook een dergelijke situatie gehad. Maar dat vertel ik je nog, mocht je daar behoefte aan hebben.

@Sonne, heerlijk he z'n stapje vooruit :)! Heb vandaag ook de recepten weggebracht en krijg eind deze week alles binnen. Zh zei dat dit zeker 2 weken kon duren, maar dat klopt dus niet. Nu moet ik ook een maand tegen de med aankijken. Spannend voor ons allemaal!!!!
    En ik zou inderdaad even vragen om een echo. Ik heb een cyste gehad van 7 cm en die was alweer na een maand weg terwijl ze 2 tot 3 maanden voorspeld hadden. Je weet dus maar nooit!!!!

@ La Femme, ik had medicatie over omdat ik in een eerder iui tekort had gekregen! Dat gebeurt me dus nooit meer en ik heb dan ook toen een beetje aangedrongen op een reserve :).

@Suzan79, Wat goed dat je over 2 weken weer gaat beginnen, JOEHOE!!!! Super dat je moeder je hierin zo steunt. Uiteindelijk luisteren de mannen toch wel wat wij vrouwen zeggen, ookal hebben zij de broek aan :p;):D

@Sakia1984, 11 follikels wat tegek! Hoop dat ze allemaal goed doorzetten. Volgens mij ben je de eerste van ons allemaal. Hoe voel je je verder? Is het een beetje te doen met de med's?

Liefs, Manousch

14. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje, de eersten zijn echt van start gegaan he, wat spannend!
    Saskia, ziet er goed uit! Ik had ook zoiets de eerste metingen en uiteindelijk had ik 15 eicellen :) Ik duim voor je dat ze allemaal goed doorgroeien.
    Hypo, succes met de spuiten! De eerste is toch weer echt een stap vooruit! Haha, dat van die aanloop herken ik helemaal!
    Strijkkraal, jeetje wat irritant dat het niet gedaald is. Ik vond mijn mislukte poging al vreselijk, maar dit soort onduidelijkheden lijkt me helemaal erg! Sterkte.
    Hier geen nieuws. Helaas is de vakantie voorbij en ben ik weer aan het werk. Ik merk dat de behandeling echt naar de achtergrond is geschoven (hoewel het er op de 1 of andere subtiele manier toch altijd wel wat aanwezig is) en dat is wel erg prettig. Ik probeer heel hard tegen mezelf en anderen te zeggen dat die paar weken/maanden extra ook niet zo veel uitmaakt. Misschien ga ik er dan gevoelsmatig ook nog wel eens in geloven... ;) Wij hebben besloten het dit keer ook niet aan onze omgeving te vertellen, dus vertel ik tegen iedereen dat ik echt wel een aantal maanden moet wachten voor we onze tp hebben.
    Succes allemaal weer!

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Hypo, de eerste spuit zit er weer in, het begin is gemaakt! Op naar een succesvolle poging. Die deca blijft lastig en vervelend volgens mij, ik vind het echt een K-spuit! De ene keer trouwens meer last dan de andere keer. Prettig is anders, maar het is inderdaad voor een goed doel :)

@ Sonne, het is zo gek nog niet om het niet aan je omgeving te vertellen denk ik. Dat kan veel rust geven. Ik merk dat je toch elke keer aan iedereen alles uit moet gaan leggen in details en dat heel veel mensen echt geen flauw idee hebben wat al die termen betekenen en hoe een poging in elkaar zit... zelfs niet als ik het al vaak heb uitgelegd. Soms best vermoeiend.

Mijn buikje voelt al aardig vol. Sinds gisteren een pijnlijk gevoel bij mijn rechter eierstok en na de echo kreeg ik een zeurend gevoel in heel mijn onderbuik. Nu vooral drukkend, afwisselend links en rechts maar vooral rechts. Ik heb dat wel snel hoor, want ik voelde 1 follikel altijd al goed.
    Ik ben heel benieuwd of ze een beetje gelijk blijven groeien en of er misschien nog een paar van die kleintjes mee gaan doen. Spannend hoor :)
    Van de hormonen zelf heb ik niet meer zoveel last. Af en toe een dipdagje en dan ben ik niet te genieten. Arme Sasman... maar gelukkig kan ik die dagen nog steeds op 1 hand tellen (maar ik moet de tweede wel snel gaan gebruiken denk ik...).

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    @Manousch: ach, van een vrouw die overigens tijdens hetzelfde bezoek tegen mijn jongste zusje zei (die net 4 weken daarvoor was bevallen van een prachtige dochter) "en, heb je nog een pnd?" zou ik beter moeten weten. Waarop mijn zusje en de rest van de kamer echt met kaken op de grond zat. Want ja, je bent altijd zo labiel na zo'n bevalling :(:$ ... dochtertje dronk niet goed, dus zusje was een beetje gestressed ivm met niet aankomen en urenlang proberen bv te geven - nee dat gaat je doorgaans niet in de koude kleren zitten. Maar een pnd??? zucht ... Heb wel tegen mijn vader gezegd dat ik het bijzonder pijnlijk vond dat hij mij, zijn oudste en enige dochter zonder kinderen, niet wilde verdedigen. Dat vond ik misschien nog wel het pijnlijkst van alles.

Ik wacht even de volgende meting af a.s. dinsdag. Eens kijken wat dat gaan geven. Ik hoop dat de waarde gaat dalen, anders wordt ik denk ik gek ;)

@Hypo: ja, dat met die spuiten dat herken ik ook wel. Ik heb er zo'n autospuitdingapparaatgeval voor gekregen van het zkh voor de Lucrin en de Gonal-F. En daar wen je toch rap aan. Die Pregnyl spuit kon ik niet met dat apparaat zetten, maar normaal en ik moest ook 3 aanlopen nemen voordat ik 'm er echt in kon zetten ;)

17. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Nou meiden jullie maken me wel een beetje bang voor de Deca :$
    Is het de prik zelf of de vloeistof wat jullie zo vervelend vinden? Bij de Gonal-F heb ik nergens last van gehad, behalve af en toe een blauwe plek.... Maar nu knijp ik 'm toch wel een beetje!

Had eens via het net opgezocht wat de med's kosten en viel steil achterover!!! De Deca kost 76 euro per spuit!!!! Dat is 2100 euro voor 4 weken...... Ik wist dat het veel was maar had dit echt niet verwacht. Denk dat ik me maar een bodygard ga aanschaffen als ik volgende week alles bij de apotheek ga halen ;)

Voor iedereen een hele fijne jaarwisseling. Ik hoop dat we volgend jaar weer samen op een topic kletsen, maar dan de topic...Zwanger!!!

18. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    He Manoush,
    Had ik ook voordat ik begon met prikken, dat ik door de verhalen bang werd voor de Deca. Ik heb er echter nooit last en/of pijn van gehad. Zowel van het prikken, de vloeistof of de bijwerkingen niet. Maar goed, blijkbaar verschilt dat dus we erg per persoon. Van de Pregnyl hoor ik ook vaak dat mensen daar heel veel last van hebben, had ik ook niet. Ik vond het hele traject daardoor erg meevallen! (oke, tot ik na de tp overstimulatie kreeg dan....)
    En die prijzen zijn idd enorm. Dan heb je het nog niet eens over de Puregon, ruim 800 euro voor vier keer prikken (in mijn geval dan)!!

Wat is het hier rustig vandaag. Morgen moet ik weer werken en ga daarna door naar anderen om O&N te vieren. Ik kom denk ik niet meer op dit forum, dus voor iedereen alvast een goede jaarwisseling!! Een jaar afsluiten waarin we probeerden zwanger te worden, een nieuw jaar tegemoet met nieuwe kansen!! Ik ga vol vertrouwen 2011 in, vol vertrouwen voor ons allemaal! Ik hoop dat jullie een leuke avond hebben.
    Liefs, Sonne

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Manousch, wees niet bang hoor! Af en toe zit er een ´vervelende´ tussen... Weet niet wat het is maar dan lijkt het alsof je met een botte naald prikt ofzo. Dag erna kan dan bijv weer heel anders zijn. Het verschilt gewoon steeds...

@kosten medicijnen: ik moest bij mijn poging alle medicijnen eerst zelf voorschieten bij de apotheek! Bleek dat ik een machtiging nodig had van mn zorgverzekeraar dus kreeg dat geld pas na 6 wkn op mn rekening gestort ofzo... Was toen iets van Euro 1300 of 1400,- Waren toen 28 spuiten Deca, 1 pilstrip, 2 capsules 900 IE Puregon en 150 bollen Utrogestan ofzo.

@hier: Sophie is echt aan de betere hand! Lijkt wel een ander kind vandaag, vergeleken met de afgelopen dagen! Speelt weer en eet ook weer ietsjes meer. Ben dus weer helemaal blij ei...en daarnaast zie ik de aantal pillen op mn pilstrip verminderen :D

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja, soms moet je de prijzen niet willen weten denk ik ;) Toen ik voor de eerste poging alle medicijnen in 1 keer meekreeg (1 pilstrip, 2 emmertjes Lucrin, 3 dozen Gonal-F, 2 doosjes Pregnyl en de Ustro-bollen) had ik ook zoiets van pfew ... ben ik blij dat mijn apotheek op de hoek van mijn straat is ...

@Susan79: gelukkig dat de kleine meid wat beter is...

Deel Deze Pagina