Timon, je hebt ook wel gelijk...maar dat betekend dus wel dat de poging nu in februari moet lukken. Ach zo erg is het ook niet als ik 2012 mama wordt, maar was graag mama geweest voor mijn 30e. Ach, zolang ik überhaupt maar ooit mama kan-mag worden ben ik al blij... Susan...hoop dat je ongie op tijd doorbreekt hoor. Lastig hé dat je altijd eerst daarop moet wachten. Ben nu ook al aan het uitrekenen wanneer ik ongeveer ongie wordt eind januari, en hoop ook dat ik dan nog juist voor het week-end mag bellen voor een echo. Hoe was het bij de orthopeed? Saskia...doe het maar lekker rustig aan...en we gaan helemaal van een mooie emmie uit voor vrijdag. Liefprinsesje...spannend hoor...het is al bijna zover... Shantii...spannend hoor die OV testjes, tempen is ook een hele opgave...heb het zelf gelukkig ook niet lang hoeven doen. Strijkkraal...ik reageer helemaal hetzelfde als ik wacht op een telefoontje, en de telefoon rinkelt maar het is iemand anders...GRGRGR Sonne lieverd...voor jouw ook een knuffel... Kom hier gewoon weer meelezen en leven als alles weer vlotjes loopt. Ik wens je veel succes en sterkte, en hoop dat het zonnetje snel weer schijnt voor je. Hypo en alle anderen...voor jullie ook een knuffel...
Sonne, wat een ellende allemaal zeg! Hele dikke knuffel voor jou, zo te horen heb je die wel nodig. Nikita, ja dat gereken he..... Er zijn meer mensen die dat doen...........sommigen willen de maand maart overslaan, he Saskia Liefprinsesje, voor jou dus ook al aftellen geblazen! Een paar keer ademhalen en de 1e spuit gaat er al in hoor! Saskia, las trouwens dat je miss overstimulatie hebt...? Jezelf goed in de gaten houden he, maar volgens mij doe je dat al! Morgen hoor je meer, SPANNEND!!! Er zullen heus wel bevruchtingen zijn anders had je dat vast wel gehoord vandaag, toen je belde. Shantii, fijn dat je je zo goed voelt! Hoe zit het bij jou eigenlijk? Wacht je nu op een ongi ofzo om daarna in die cyclus je cryo op te halen? @hier: net terug van de orthopeed. Mn hechtingen zijn eruit, yeah! Was helemaal blij daarmee, niet dat het prettig was........ De pijn/last die ik nu nog ervaar, schijnt normaal te zijn volgens hem. Ook de bult die ik nu voel, is normaal. Ook de bloeduitstorting die ik nog heb, is normaal. Ook dat ik mn pols nog niet normaal en pijnloos kan buigen, is normaal... Hmmmmmm, word ik niet vrolijk van! Mag maandag gewoon werken en dan evt pijnstillers gebruiken. Nou, van dat nieuws word je blij Kortom, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken........ 24 februari moet ik weer terug voor controle. Dit kan nl nog 6 wkn duren
Meiden, ik wil even iedereen een dikke knuffel geven!!! Wat een gebeurtenissen allemaal. En Saskia, toi toi toi morgen
Hallo allemaal .... ik hoop dat ik me bij jullie mag aansluiten. Na een lang voor traject (zal jullie niet onbekend in de oren klinken) zijn we afgelopen week voor de intake IVF geweest. Eind februari mag ik gaan starten. (kleine wachtperiode dus ...) ik doe nog 1 IUI morgen en dan 1 cyclus niets en zodra ik dan ongesteld word gaat het "feest"beginnen. Ik heb enorme informatie honger ... overal op zoek ... boekjes, internet noem maar op. Wel vreemd dat ze nergens een slagingspercentage van 100 % noemen en je je nergens kunt verzekeren voor een succesvol traject Ik heb er zin in maar vind het ook eng. Ik heb net globaal dit draadje doorgelezen ... wat een bikkels zijn jullie !
@Susan ... ik hoop het maar durf het ook weer niet ! De zwemmers van mijn man hebben er geen zin in ... de 1e iUI hadden we er 1,1 miljoen en de 2e IUI 0,7 miljoen dat was zo slecht dat de gyn. tijd nam om zijn IVF promo-praatje (zijn woorden) te houden ..... als ze nu ruim boven de 1 miljoen zijn heb ik een klein kansje, dan mag ik zelfs de cyclus voor de IVF nog een IUI doen (wat ik ook zeker ga doen) aangezien ik geen hormonen gebruik en zelfs geen pregnyl nodig heb voor de big jump ! Maar dan moeten ze wel ruim boven de miljoen zijn .... anders laat ik het allemaal even een maandje gaan, misschien toch geen slecht idee om een maandje vrij te nemen ??? Trouwens ... doen jullie nog dingen als acupunctuur erbij ? Hoorde toevallig in de wachtkamer bij de gyn een aantal damens erover beppen dus ben even benieuwd ! @ Saskia succes morgen !!!!
@ Susan, nou daar ben je mooi klaar mee dan Ik hoop dat het snel een heel stuk beter gaat! @ LizzieI, welkom meid! Is ICSI niet meer jullie ding ipv IVF? Ik vind het zaad wel een beetje op het randje namelijk. Overstimulatie... ik denk dat het vals alarm was. Ik kan niet zo goed naar de wc en ik was vanmorgen een kilo zwaarder. Dan moest ik bellen met het ziekenhuis, maar ik voel me verder op zich prima. Nog wel een gevoelige buik, maar dat lijkt me normaal. Vooralsnog hoef ik niks te doen. Morgen weer wegen en als ik ten opzichte van vandaag aangekomen ben, dan weer melden in het ziekenhuis. En een beetje rustig aan blijven doen en veel drinken.
@ Saskia .... heb ik gevraagd (want dokter Lizzie dacht zelf dat het ICSI zou worden) maar ze kijken naar de sperma waarde's van VOOR de opwerking en die zijn te goed voor ICSI. We wachten af .... Stiekum was ik wel blij hoor want voor ICSI moet ik over naar het andere ziekenhuis èn hebben ze een wachtlijst van 6 maanden. Blijkt na 1 dat het toch ICSI word ga ik alsnog op de wachtlijst voor 6 maanden.
Ok, bij ons kijken ze na opwerking omdat het gaat om de goede zaadcellen die ze kunnen gebruiken. De rest is toch onbruikbaar.
Ja bij ons werd ook gekeken naar zaad na opwerking... En dan is het ´vreemde´ bij ons miss nog zelfs dat wij bij die test 1.3 milj hadden en dat ons toch op de ICSI wachtlijst hebben gezet! Ze deden dat dan tijdtechnisch want in het lab kost ICSI meer tijd dan IVF. Was het zaad dan toch van IVF-kwaliteit dan deden ze dat en scheelde dat tijd, ipv als ze IVF tijd inruimen en het ineens een ICSI moet worden.......... En dat terwijl ik vaak genoeg lees dat met 1.3 milj er nog IUI wordt gedaan! Maar goed, heb er wel Sophie voor gekregen en nu nog 2 cryo's... Wie weet wat voor ellende ons bespaard is gebleven (met tig mislukte IUI's, weinig bevruchtingen na ivf). Lizzie, ik heb mn ICSI gedaan met acupunctuur! Je hoort er zoveel verschillende verhalen over; je moet eigenlijk doen waar je je goed bij voelt. Ik weet alleen dat ik niet zo in de werking van acupunctuur geloof en vrij nuchter ben. Wilde wel alles uit de kast halen en die poging (was ook mn allereerste vruchtbaarheidsbeh) is dus wel geslaagd. Ik doe het nu dus ook bij mn cryo. Meer in de trant van: baat het niet, schaadt het ook niet. Ik was wel vrij relaxed tijdens de behandeling en weinig last van hormonen maar of dat door de acu kwam...........? Je zal het nooit weten. Saskia, jij moest morgenochtend toch zelf bellen? En dan evt 's middags een tp? Hoeveel, als je kan/mag kiezen, laten jullie er tp-en? Is je manneke trouwens al een beetje beter? Hypo, jouw man ook al wat beter?
Morgen om 9.15 moet ik bellen! Spannend! We horen dan of er goede emmy's zijn en hoe laat tp dan is. We laten in geval van top 1 terug plaatsen en bij goed of matig laten we er 2 terug plaatsen.
Saskia...heb ik over een berichtje heengelezen, dat je misschien overstimulatie hebt?? Ow ja...kom het nu tegen... Doe het dan maar lekker extra rustig aan hoor...zeker veel blijven drinken en lekker luieren op de bank. Ben benieuwd morgen...succes! Ow ja Susan...wil Saskia maart overslaan?? Waarom is dat meiden?? Ow nee, dat klinkt pijnlijk aan je pols. Kun je een beetje uitleggen wat je hebt, en wat ze hebben gedaan?? Hopelijk heb je geen pijnstillers nodig hoor...helpt misschien af en toe een ijspak erop voor de doorbloeding?? Of koude en warme wisselbaden?? Lizzie1, welkom hier hoor en succes...hoop toch stiekem voor je dat de IVF je bespaard blijft. De eerste keer vond ik het ook nog best wel meevallen, maar nu na bijna 9 maanden wordt ik het onderhand beu, en wordt het steeds moeilijker slecht nieuws te verwerken. Heb zelf ook al hetzelfde gedacht...jammer dat ze ons niet de garantie kunnen geven dat je geen MK's krijgt...dat zou wel erg mooi zijn hé...maar jammer genoeg kunnen dokters ook geen wonderen verrichten. Lizzie ben zelf de afgelopen 2X bij de ostheopaar geweest, en heb liters frambozenblaadjes thee gedronken, maar het beste resultaat hadden we de allereerste keer, toen we geheel onbevangen eraan begonnen zijn, zonder allerlei extra's. Zo wil het de volgende keer ook weer proberen te doen. Het zal zeker soms helpen en fijn is het natuurlijk ook, maar jammer genoeg is het ook geen garantie... Ow ja Saskia en Hypo...slapen jullie weer samen met jullie mannetjes in één bed?? Trusten meiden en tot morgen...
Kan me dat goed voorstellen dat je het beu wordt ! Ik ben al zo opgelucht dat er dit jaar duidelijkheid gaat komen, wel of niet ! Dit is ons laatste traject, we doen er 3 als dat nodig is èn als we dat blijven willen en dan is het voorbij. Dat gevoel van dat WEER ongesteld worden .... om gek van te worden ! En het lijkt zo makkelijk hè ... om mij heen wordt iedereen gewoon zwanger (laatste voorbeeld : nog geen jaar samen en 1 maandje klussen) Ik heb (nog) geen moeite met buiken/zwangere vriendinnen en kraamvisite maar waar ik wel heel agressief van word is wanneer mensen zeggen : je moet er gewoon niet zoveel mee bezig zijn !!!!!! Alsof het je eigen schuld is dat het niet lukt omdat je eraan denkt :x grrrrrrrrr. Ik lees bij jullie nogal eens dat er eskimootjes in de vriezer liggen, is er een percentage van bekend ? Lukt dat vaak wel of juist niet dat er embryo's kunnen worden ingevroren ? Daar heb ik namelijk mijn hoop een beetje op gevestigd ...... zodat we toch wat meer kans hebben ! En kun je alsnog overstimulatie hebben en dan toch terugplaatsing ? Ik ben nog maagd hè op dit gebied dus ik lees hier van alles en er gaat een wereld voor me open En die overstimulatie wat is dat dan precies ? Ik dacht dat het was dat je heel veel eitjes had en dat ze dan de poging afbreken ...... Ik moet erg vroeg verschijnen in het ziekenhuis dus ga nu slapen ! Weltrusten allemaal .....
Er was een topic bij zwanger worden volgens mij. Daarin vroeg iemand hoe er gedacht werd over zwanger worden in de maand maart. 9 mnd later is het december en dan zit je zo rond de feestdagen. Overslaan de maand maart ja of nee.......... Er zat ook iemand bij die echt letterlijk had geschreven dat het niet in haar agenda past........... (o.a.) Saskia had daar wat (terechte) opmerkingen over gemaakt en in het babyrinth wordt er vaak genoeg over gegrapt sindsdien Nee hoor, niemand hier wil denk een maand of cyclus overslaan (als ze er psychisch tenminste aan toe is dan he). Nikita, tav mn pols... Ik had al wat jaren af en toe wat last van mn pols maar dan nam ik een Diclofenac in en na een paar dgn ging t weg. Tijdens mn zwangerschap leunde ik op een gegeven moment op de bank om een glas te pakken en toen ontstond er een bult op mn pols. Deze deed heel veel pijn en paar dagen erna maar naar de huisarts gegaan. Bleek een ganglion te zijn, soort van vochtophoping. Zou door de zwangerschap komen dat ik een bult zou hebben enzo, alleen er kon nix aan gedaan worden vanwege de zwangerschap. Ook geen medicijnen dus... Na de bevalling toch maar naar de orthopeed gegaan. MRI gehad en rontgenfoto. Zagen geen rare afwijkingen. Ganglion is 2x leeggezogen en een prednison achtergelaten. Stomme ding kwam steeds terug. Nu heeft ie m dus helemaal verwijderd en er bleek een peesschede ontstoken te zijn vertelde hij vandaag. Deze heeft hij geopend (geen idee wat ie daar precies mee bedoelt hoor)... Denk niet dat koelen enzo nu moet hoor. 't Is niet pijnlijk als ik nix doe, of dat het echt gezwollen is, is meer nog gewoon beurs en geel, en ik heb bewegingsbeperking. Als ik dan tot aan de grens ga van wat ik nu kan, doet het wel pijn. Gewoon afwachten dus tot het beter gaat!
Lizzie, heb je hier wat aan?? http://www.nvog.nl//Sites/Files/0000001534_IVF%20cijfers%202009%20per%20kliniek.pdf
Ow Susan...om die reden dus de maand maart overslaan, klopt heb ik idd. ook al wel eens gelezen. Nou daar doe ik dus echt niet aan... Ow nee, met dat soort pijnen heb ik helemaal geen ervaring...klinkt wel pijnlijk en ik hoop dat het snel beter gaat. Diclo is heftig spul hé...moet het ook wel eens een paar dagen nemen i.v.m. heupproblemen en kan er erg misselijk van worden. tsja Lizzie, die opmerking van er niet te veel mee bezig zijn kan me ook laaiend maken...mensen hebben er soms echt geen idee van hé... Het risico bij cryo'tjes is meestal het ontdooien. Laatst vertelde mijn gyn. me nog dat als ze goed ontdooid zijn, je met een cryo net zoveel kans maakt als met een verse TP (rond de 33%, en dat terwijl je in een natuurlijk cyclus volgens hem maar 25% kans hebt...dit is de mening van mijn gyn. en FA hoor...volgens mij zijn er artsen die iets andere percentages aanhouden) Bij niet al te heftige overstimulatie vind er wel een TP plaats hoor..maar ze controleren het wel heel erg goed...zeker als je zwanger blijkt kan de overstimulatie rond de zwangerschapstest weer de kop opzetten. Heb zelf ook late overstimulatie gehad, dus zeker de 2 weken na de punctie goed blijven drinken en het zeker rustig aan doen. Als je nog vragen hebt dan roep je maar..het is wel lastig soms, want heb het idee dat veel ziekenhuizen hun eigen protocol hebben, en iedere vrouw is toch weer anders, dus je zult soms ook verschillende antwoorden krijgen. Zelf vertrouw ik altijd op mijn FA, want hij kent mijn hele lichaam en voorgeschiedenis. Zo...nu duik ik echt mijn bedje in...mannetje ligt er al, dus is het lekker warm...tot morgen...
Nou, ik heb laatst ook zo'n bizar verhaal gehoord! Het stel zat in de MMM, had een IVF poging gehad. Zij bleek daarvan zwanger te zijn. Maar toen kwam de uitgerekende datum hun niet goed uit, want ze zouden in die periode een verre reis maken. Wilden ze het kindje laten aborteren!!!! Dat geloof je toch niet?? De kliniek en het ziekenhuis hebben geweigerd.... Terecht lijkt mij. Mijn mond viel echt open toen ik dit hoorde.
Klinkt het heel vals als ik zeg dat zulke mensen gewoon uit de MM moeten worden gezet Het kan mij echt niet schelen wanneer en wat ik ervoor moet verzetten als het maar komt !!!