Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Saskia ... balen zeg ! En wat snel na de tp .... is dat normaal ? De dag dat ik IUI 3 had had jij je tp en ik moet komend weekend ongi worden ! Getsie

@Zeehondje ... spannend zeg ! En wat een groters al dan ! Die 2 !

Ik heb nog een vraagje aan jullie .... volgens mijn gyn duurt een cyclus net zo lang met IVF als normaal klopt dat ? Hoeveel dagen spuiten jullie ongeveer voor de punctie ? Ik heb volgende week maandag mn prikles, vind het best een beetje eng allemaal !

Liefs

2. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Oh nee Saskia, dikke knuffel!!!!

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    De tp is 10 dagen geleden. De punctie is morgen 2 weken geleden. Je kunt de punctie vergelijken met de eisprong, dus het is niet te vroeg maar juist heel netjes op tijd. Maarja... daar ben ik niet zo blij mee.

4. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Lizzie, ik heb 12 dagen Deca gespoten voordat ik met de Puregon begon. Toen nog 12 of 13 dagen allebei voordat ik de Pregnyl zette. Volgens mij is dat redelijk gemiddeld. Succes met je prikles! Ik zag ook op tegen het prikken, maar vond dat best goed te doen.

5. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Susan79 morgen eerste FM lees ik net ... spannend !!!!

6. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Saskia nee dat snap ik ... vreselijk balen allemaal zeg !!! Ik dacht dat dat heel vroeg was maar eigenlijk tel je dan dus 2 weken bij de punctie op, toch ? Balen meid .....

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja klopt inderdaad. Want stel dat jij bevrucht bent nu, dan is jouw embryo in je baarmoeder op het moment dat iemand die ivf/icsi doet een terugplaatsing krijgt. Een bevruchte eicel doet er een dag of 3 over om in je baarmoeder te komen en in het lab deelt ie dus die 3 dagen door om vervolgens in je baarmoeder geplaatst te worden.

8. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey meiden!
    @zeehondje: klinkt goed hoe je lijf er voor staat aan het begin; succes met het spuiten meid!
    @Saskia: nee he.........wat ontzettend balen. Nadeel van (te) vroeg spuiten is altijd dat je er nog een beetje tussenin hangt nu, maar snap wel dat je niet kon wachten. En in combi met je bruinverlies klinkt t echt niet goed. Dikke knuffel!!!

Hier gaat het heel moeizaam. Vanmorgen toch maar gebeld en ik kon om 14.15 uur komen. Inderdaad zitten aan beide kanten allemaal blaasjes vocht. De gyn snapte er niets van. Hij zei dat ze idd nog wel eens wat cystes zien, maar niet in deze mate. Zijn advies is om toch door te gaan met de deca. Dat is de enige manier om mijn eierstokken snel toch rustig te krijgen. Hij bevestigde het verhaal van mijn eigen arts (die vandaag ziek was, daarom was er een vervanger) dat de deca eerste een stimulerende werking heeft voordat het onderdrukken begint. Maar goed....dat duurt bij nu wel heel lang. Hij heeft dit ook nog nooit meegemaakt en begreep het dus ook niet echt.
    Ik ga dus door met de deca (nu al bijna 3 weken gespoten) en moet volgende week terugkomen. Als ik nog meer last krijg moet ik weer bellen.
    T is echt niet leuk.......
    Xxx Hypo

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ hypo, ik zou normaal niet getest hebben maar toen ik bruin kreeg wilde ik zeker weten dat het game over was omdat ik het mezelf nooit zou vergeven als ik te laat aan de bel zou trekken ivm progesterontekort van degene die me aanraadde om te gaan testen. Ik wist eigenlijk heel erg zeker dat ik niet zwanger was omdat ik bruin heb, geen gevoelige borsten meer, ongikrampjes en meer van die dingen die ik altijd voor ongi heb.
    Maarja, better safe then sorry...

En wat een ellende voor jou zeg! Daar word je ook niet goed van, zo'n moeizame start.

10. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Lizzie...volgens mij gaan ze bij IVF uit van een cyclus van 28 dagen.
    Maar het kan wisselen hoor...hangt ervan af hoe je op de hormonen reageert...
    Ik heb beide keren 9 dagen gespoten en toen punctie...

Ow nee Hypo...weer zo'n lichaam wat doet waar het zin in heeft en niet meewerkt.
    Ik ken het maar al te goed...
    Hopelij wordt het volgende week echt eingelijk rustiger in je stokjes.
    Weet ja hoe ze je gaan behandelen als het niet het geval is??
    Maar daar denken we natuurlijk nog niet aan hoor...

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik ben op woensdag begonnen met de gonal en 13 dagen daarna, op een dinsdag, had ik de punctie.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    EEN HELE VETTE, DIKKE, STEVIGE KNUFFEL VOOR SAS!

Hypo; het schiet niet echt op hè?! Ik hoop dat die blaasjes niet erg zijn en vanzelf verdwijnen ofzo.

Lizzi; ik gebruik geen deca, alleen maar stimulerende hormonen (gonal-f). Vorige keer 6 dagen gespoten. Was uiteindelijk een cyclus van maar 25 dagen, met gewoon een lf (dagen na eisprong) van 14 dagen.

Ego; vandaag geen telefoontje gehad van de gyn. Geen nieuws was goed nieuws, dus we mogen door!

13. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje hypo wat een verhaal !

En allemaal bedankt voor de reactie's .... ik ga er dan inderdaad gewoon van uit dat mn cyclus rond de 4 weken zal zijn en is het anders zien we het dan wel weer !

De afkorting vmk die jullie gebruiken is dat vroege miskraam ? Lees ik ook al zo vaak ..... ik heb er vorig 1 gehad met net geen 5 weken, heb toen maar 1 test gedaan en inmiddels heb ik vaak gedacht .. zou ik toen echt wel zwanger zijn geweest of heeft die test zich vergist !!!

Ben trouwens de Babyplanner aan het lezen ... gekregen van een lief vriendinnetje met een lief kaartje moet zeggen dat ik al een aantal keer hard heb moeten lachen èn ik het een welkome afwisseling vind na alle medische lectuur !!!

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ik kom ff snel gluren ... druk druk druk ;)

Saskia, dikke knuffel ...

Susan, veel succes morgen bij de FM

Hypo, ook dikke knuffel ...

zo, ik ga nu weer verder, sorry voor het korte berichtje, het is een beetje errug druk momenteel ...

:)

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Sas, wat k*t vd OMO :(

Zeehondje, ben t ff kwijt bij jou... Ga je nu starten met nog een cryo of een verse poging?

Lizzie, babyplanner? Nog nooit van gehoord! Maar wel leuk dus...

Hypo, wat n gedoe zeg! Je zit zo wel errug lang aan de deca :(

Ben t verder ff kwijt...
    Morgen de 1e fm. Verwacht n follie van ca 14mm ofzo en dan do of vrij weer terug. Vind t vooral super spannend of de cryo's goed ontdooien... Forumvriendinnetje had mooie eisprong, mooi bms en toen was cryo niet goed ontdooid. Ben nu dus heel bang dat t bij ons ook mislukt...
    Nou ja eerst morgen maar!

Was ook nog gebeld door het zkh. Als de cryo mislukt, mag ik bij de volg verse poging meedoen met een studie/onderzoek. Doe dan kort protocol en dan met cetrotide. Heb dan dus minder spuiten maar wel meer echo's en bloedprikken. Morgen krijg ik alle info thuis...

16. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Wat is het gezellig druk hier vandaag! Ik heb even geprobeerd een plaatje bij mijn naam te zetten en een handtekening enzo. Even kijken of ie het doet hoor....
    Susan, succes morgen! Hoeveel cryo's heb je? Dat is ook mijn grootste angst, al die troep slikken en dan geen goed ontdooide cryo's...
    Hypo, ach bah, wat vervelend zeg! Dat is idd lang prikken...

17. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    :( Hmm, waarom komt mijn plaatje er nou nog niet bij..??

18. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sonne ... hmmmmmmm nog een keer proberen dan maar ? en lees dat je 5 cryo's in de vriezer hebt liggen .... wauw dat is veel :) lijkt me een heerlijk gevoel !

Enne babyplanner is soort chicklit van een dame die het IVF gebeuren allemaal zelf heeft meegemaakt en het op een leuke/grappige manier allemaal beschrijft met een traan en een lach !

19. Jenniferhk

7 jan 2011
    7
    0
    0
    Heej meiden,
    Ik heb een tijdje alleen even meegelezen omdat ik niet echt veel te melden had.
    Ik wil iedereen die bezig is of aan het wachten is wel veel succes wensen in ieder geval! Leef met jullie allemaal mee.
    Het viel me wel op dat het bij iedereen echt heel anders is met prikken ect. Ik moet 28 dagen deca spuiten en daarna een week ofzo gonal f...dit heb ik nog bij niemand anders gelezen. Misschien ook wel omdat ik blind begonnen ben dus niet naar aanleiding van mijn eigen cyclus. Ben nu 2 weken bezig en heb het idee dat ik wel wat bijwerkingen krijg. Al kan het ook tussen me oren zitten misschien.
    He nogmaals succes allemaal!

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lizzie, klinkt wel keuk dat boek!

Sonne, wow 5 cryo's? Toppie joh! Ik heb er 2... Ben al blij met IETS natuurlijk! Hoef geen troep te slikken dus dat scheelt. Alleen 1 pregnyl spuit strax en dan aanvullend wellicht utrogestan.

Deel Deze Pagina