Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    :)ohhhhh wat stom dat ik die link niet heb gemaakt, staat dus voor een positieve test !

@hypo .. sterkte ! Misschien een warm kruikje erbij ???
    Vind het echt spannend voor jullie met die kleine eskimootjes !!!
    @Nikita ... gelukkig! :D wij hebben in de kleedkamer op mijn werk een bankje waarop je zou kunnen liggen. voor jouw beeldvorming het is van beton en ik denk een meter lang dus ik zag het al gebeuren :) Een rondje lopen klinkt toch beter !
    @Timon ... wat een geld hè ! Hier denk ik 1500,- (verschil moet er zijn hè;)) enne die van die mutsenbollen begreep ik dan weer wel ha ha ha. Ik ga dit taaltje heus wel leren :D .....

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jeeee, veel verhalen vanavond.:D

Hypo, wij krijgen geen inbrenghuls voor de mutsenbollen. Da's even vingerwerk.:p
    Nu jij zo'n vol gevoel heb (rammelende eierstokken), moet je dan veel drinken?

Brievenbus kijken ken ik niet, broekloeren wel.:D
    Liggend de mutsenbollen inbrengen lijk me zelfs lastiger. Lig je daar zo te klooien en dan komt er net iemand binnen. *Timon krijgt nu hele melige beelden:p*

Lizzie, ik heb nog eens gekeken... deca (28 stuks) €298, Gonal (2 stuks) €860, Pregnyl (2 stuks poeder & solvens) €16 (dit was in maart 2010 nog €23) en dan nog de spuit en naalden voor Pregnyl, Utrogestan en pil. Ja, dan zal het zo'n €1500 zijn. Jeeeee, altijd gedacht meer in huis te hebben. Ben ik toch minder junk dan gedacht!:p

3. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Timon: broekloeren doen we zelf, brievenbus kijken doet de gyn; haha!
    Ik kreeg eerst ook niet zomaar die inbrenghuls tot dat ik er naar vroeg bij de apotheek. Ik vond m heel handig!
    En kost deca zo'n tientje per stuk??? Nou, dan heb ik nu al voor zo'n 210 euro erin gespoten! (jemig!)

Vanmorgen werd ik redelijk goed wakker. Pijn is niet erger geworden (hoewel ik gisteren niet kon inslapen van de pijn, dus maar een paracetamol genomen) en.....ik ben 700 gram lichter dan gisteren, dus dat lijkt me een goed teken!

xxx Hypo

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Goed nieuws hypo! Zou t tij dan eindelijk keren voor je?

5. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$wat een geld hè !!! geen wonder dat het bijna niet te betalen is om dat zelf te doen !

:Dja die beelden had ik er dus ook al bij .... zag me al liggen en dan die deur horen gaan... ha ha ! Maar staand gaat ook prima begrijp ik en dan lekker bewegen.

Fijn Hypo dat het iets beter lijkt te gaan ... houden zo !

Hmmmmmm ik dacht goed door deze week heen te rollen maar ik ben ook aan het broekloeren geslagen èn zit volgens mijn man ook steeds weer aan mijn borsten (voel ik al wat ????) Ik weet echt wel dat die laatste IUI een héél klein kansje is maar ja hoop doet leven hè !

6. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    :):):) hahah ja ik ga idd brievenbus kijken.. Zodra ik meer weet deel ik het natuurlijk

7. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    Dank je wel...
    Ja en ik ben nogal een schijter haha maar laat het over me heen komen ik ben daarom misschien maar blij dat ik niks weet weet wel van mij schoonzusje die voor ivf ging net het eruit halen van de eitjes mega pijn doet en zij heeft een hoge pijngrens. Maar onze enige mogelijkheid is icsi dus ik het het er voor over..
    Wel bedankt nog voor je reactie en jij ook nog heel veel succes zitten nu te wachten deze week krijgen we een brief we zijn de 1e op de lijst....

QUOTE=La femme Nikita;8992063]Mistery...tegelijk gepost...sorry, zie je berichtje nu pas.
    Laat het de eerste keer maar gewoon over je heen komen, dan valt het wel mee...
    Hopelijk heb je maar 1X nodig, want de keren erna worden moeilijker...:(
    Je weet dan precies hoe en wat, en dat maakt het moeilijker vind ik...

Lizzie, gelukkig bij ons geen wachtlijsten dus kan altijd mee...

Balen Saskia geen cryo's...maar we gaan gewoon voor een pink friday...goed idee vind ik het...

Susan...hoop ook dat het de volgende keer beter gaat...[/QUOTE]

8. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhh Mistery je bent niet de enige schijtert hoor !!! Ook ik kijk echt niet uit naar de punctie. Dat prikken zet ik me wel overheen maar van die punctie krijg ik de koude rillingen:( ...... Vraag me ook echt af of dat nu niet een beetje vrouw vriendelijker kan. In Duitsland ga je lekker slapen, in Belgie krijg je een roesje ...... waarom dan hier niet !

By the way ...... hebben jullie ervaringen met IVF in het buitenland ?

Ik ga zo werken ... allemaal een fijne dag !

9. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    hahah he lizzie nou mijn schoonzusje heeft naar veel aandringen ook een roesje gekregen hier in nederland ik ga daar ook gewoon om vragen.. Werkse vandaag ik ben al aan het werk maar kan lekker tussen door internetten.. Eigen baas he :)

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mistery, jij dus eiegen baas? Ik ook! Wat doe jij dan voor werk?

11. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    #511 Mistery, 19 jan 2011
    Laatst bewerkt: 19 jan 2011
    heb je een prive bericht gestuurd

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Aha!!!! Is dat brievenbus kijken!

Goed van je om een molletje te hebben genomen. Nergens voor nodig om jezelf te pijnigen. Niet erg om wat lichter te zijn. ;)

13. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Op die manier Timon...maar zolang je het naar je zin hebt, je je goed voelt en je naar je lichaam luistert is het geen probleem, toch??

Hypo...hoop dat het langzaam een beetje beter gaat...gelukkig mag je een paracetamolletje nemen...hopelijk helpt het...

Susan...2 in één rietje en maar 1 TPen??
    Waarom is dat??

Gelukkig maar Lizzie, dat het liggen op een stukje beton je dus bespaard blijft...;)
    Wat doe jij voor werk dat je een kleedkamer hebt?
    Ervaringen met IVF in Duitsland...haha...ik woon er, en krijg dus idd. elke keer narcose...heerlijk vind ik het ondertussen...;)
    Maar zou liever geen narcose krijgen en alles van de verzekering betaald krijgen...we moeten hier in Duitsland 50% van de kosten zelf dragen, en dat alleen als je getrouwd bent, en alleen van het pure IVF gedeelte...Extra's zoals cryo's en AH zijn allemaal voor eigen rekening...

Mistery...ow, maar tijdens de punctie kun je in NL volgens mij genoeg pijnstillers krijgen als je om iets extra's vraagt.
    SUCCES...

Hier lijkt de ongie toch nog verder weg dan gedacht..vandaag nog niks te zien...

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #514 Timon, 19 jan 2011
    Lizzie, als je niets voelt aan je borsten hoef je ook niet te voelen.:p
    De mutsenbollen breng je eigenlijk hetzelfde in als een tampon.

Mistery, het is net hoe ze je aanprikken met de punctie. Als de fa mijn eierstokken aan beide kanten had benaderd was er niets aan de hand geweest. Maar nu lagen ze naast elkaar en stak ze door de één naar de ander. Da's niet verdoofd, dus ja.. zeer pijnlijk.
    Voor de volgende punctie heb ik alvast om een roesje gevraagd, mits de eierstokken weer naast elkaar liggen.

Lizzie, bij welk zh lopen jullie?

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #515 Timon, 19 jan 2011
    Da's een goeie van Nikita. Waarom maar 1 terug terwijl er zomaar 2 goed ontdooit kunnen zijn? Je heb dat traject toch niet doorlopen om 'zomaar' een eskimootje weg te laten gooien?

Ik weet dat ze ergens in Nederland geen extra verdoving naast een paracetamol. Dat vind ik pas barbaars!
    In het UMCU moeten we een half uur voor punctie 2 zetpillen inbrengen. Heb je zoveel uur erna nog pijn dan mag je nog 1 inbrengen. Maar als je veel last heb dan willen ze je wel een roesje geven. Dit moeten ze uiteraard wel voortijdig weten.

Nikita, dat kost je je vakantie!:$ Wat moeten jullie dan al veel zelf ophoesten. Alsof jullie er iets aan kunnen doen dat je IVF ondergaat.

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sorry alleen even ego (moet zo naar de fysio); helaas zijn van de 16 klaarliggende follikels er maar drie (misschien vier, ze zag niet goed of het een grote of twee tegen elkaar aanliggenden waren) gaan groeien. Flink balen dus!
    Vanavond nog een keer spuiten en dan morgenochtend niet. Om half elf nog een echo. Maar we hebben al gesproken over een eventuele escape-iui ipv IVF. Vorige keer waren er 19 follikels aangeprikt en had ik 12 eicellen. Drie of vier is voor mij dus erg weinig. Zonde van een hele poging.
    Als er morgen drie mooie zijn dan zaterdag iui. Bij vier helaas helemaal niks. Te riskant voor iui en te weinig voor IVF.

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje Zeehondje, wat een flinke tegenvaller. Ik hoop dat de echo alsnog positieve beelden geeft. Dikke knuffel.

18. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Zeehondje; dat is balen meis; hoe kan dat nou? Kunnen ze niet bv 2 weghalen dmv punctie en een escape IUI doen? Of telt t dan als een IVF?

19. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zeehondje...dat is echt vet balen...je zou dan eigenlijk hopen dat het er maar 3 zijn, en je tenminste IUI mag doen...
    Wat doen ze dan bij precies als het er 4 blijken te zijn??
    Poging afbreken en wachten op ongie??
    Erg goed van je ziekenhuis hoor dat ze bij 4 toch af willen breken omdat het weinig voor jouw is, zo blijft je een poging staan...

Timon, ik kan er idd. erg kwaad om worden, het is erg oneerlijk allemaal...
    Eerste IVF incl. alle cryo's heeft ons bijna 3000 Euro gekost...
    Op vakantie gaan we toch nooit echt, maar we hadden 2 weken voor we hoorden dat we IVF moesten doen pas een nieuwe auto gekocht...als we het eerder hadden geweten hadden we zeker een goedkopere auto genomen, want ons spaarboekje was na de eerste IVF leeg, en blijft dus nog een tijdje leeg...:x

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Nikita, wie gaat er dan ook in Duitsland wonen?:p

Deel Deze Pagina