Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zeehondje, zeker een tegenvaller! Hoop dat er toch nog follie's bij gaan groeien.

Mistery, je hebt een pb terug

@cryo: mijn zkh wil er maar 1 tp-en omdat ik nog een gunstige leeftijd heb (31). De risico's van een tweelingzwangerschap proberen zij op deze manier zoveel mogelijk te vermijden. Ik zou het zelf trouwens ook niet willen (hoop niet dat ik nu iem tegen t hoofd stoot...). Bij de verse behandeling is er maar 1 getpt en dat is Sophie geworden.
    Ze vriezen ze in per 2-en omdat hun ervaring is dat 50% niet goed ontdooit. Ik ben alleen bang dat ze allebei niet gord ontdooien.

Ben nog gebeld door het zkh vanmiddag. Vanavond om 22.00 uur moet ik de Pregnyl zetten en dan vanaf vrijdag 3x per dag 1 bol utrogestan. As dinsdag moet ik bellen tussen half 10 en 10 uur en dan hoor ik of hetgoed is gegaan met ontdooien en dan 's middags de evt tp dus.

Ben nu al wat moed aan t verzamelenom te prikken, is tenslotte alweer 2 jr geleden........

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    goeie vraag Timon...

3. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Maar Susan, wat als ze alle twee goed ontdooien??
    Plaatsen ze alleen de beste terug??

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Susan, waarom laat je je man niet darten en jij zelf spuiten? Zo doe ik het ook. Ik lees dat jij 3x daags 1 mutsenbol hoef te duwen. Da's apart, want overal hoor je toch 3x 2 stuks. Weet je waarom dat is?
    Ik begrijp de gedachten achter 2 eskimo's per buisje invriezen wel, maar wat als ze beiden goed ontdooien?

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja als ze beiden goed ontdooien, toch maar 1 tp. De ontdooide cryo heeft evenveel kans als een verse emmy. Is echt om tweelingen te voorkomen. Ik ga er trouwens totaalniet vanuit dat ze beiden goed ontdooien hoor, ben al blij als 1 het haalt!

En 3x 1 bol is denk ik omdat dit in volledig natuurlijke cyclus is. Heb t wrs eigenlijk ook niet nodig en ze doen het normaal ook niet hoor, als de vrouw voldoende progesteron heeft, maar ik verlies altijd vroegtijdig bloed... Bih de verse had ik ook gewoon 3x daags 2 bollen...

6. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Susan: kan me voorstellen dat jullie er 1 laten ontdooien. Je bent immers ook direct in de 1e poging zwanger geraakt. Bij ons is het een ander verhaal. Wij laten er daarom ook 2 terugplaatsen. Als het dan toch een tweeling wordt dan is dat bij ons natuurlijk heel erg welkom!

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja precies hypo, dat ook! Denk als wij dieper in de mmm hadden gezeten, we er ook anders over zouden denken hoor! Ik wil ook eigenlijk geen 3 kinderen (tenzij het lot anders beslist natuurlijk) en ik zal ook niet alles uit de kast halen voor een 2e. We voelen ons al enorm gezegend met een gezonde dochter. Zoals we er nu over denken, alleen de cryo poging en dan 1 verse. Daarna, als t zonder esultaat is, geen pogingen meer en dan blijven we met zn 3tjes. Maar ja, miss veranderen we nog van gedachten maar momenteel is t zo...

Voel je je nog steeds beter dan gisteren, hypo?

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Susan, spannend hoor. Ik was ook zo bang bij het ontdooien van de cryo's.
    Eerste goed ontdooit(1 per rietje trouwens). Bij tweede hadden we toch besloten om de laatste twee allebei te tp'en. Dat was maar Gied ook, want eentje was niet goed ontdooid. Dus toch maar 1 tp.

Hoop idd dat er morgen drie mooie eitjes bij mij zitten en geen vier. Dan maar iui, beter iets dan niets.
    Misschien komt het wel omdat dit de eerste cyclus na vmk is? Polak hoor je ook vaak dat je dan juist vruchtbaarder bent.
    Ach, het lichaam blijft mysterieus en een raadsel!

9. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Oh Zeehondje, wat balen zeg! Ik hoop ook voor je dat er drie zijn, zodat je iig een IUI hebt. Ik kan me voorstellen dat je flink teleurgesteld bent.

Susan, ik vind het eigenlijk toch wel een beetje gek dat ze ze wel per twee invriezen. Bij ons willen ze ook liever geen meerlingen, maar omdat bij het ontdooien er vrijwel nooit sprake is van top-embryo's maar altijd een lagere kwaliteit plaatsen ze er bij voorkeur wel twee terug. Zo willen ze de kans op tenminste 1 innesteling vergroten. Ik heb 5 cryo's, 2x2 en 1x1. Als ze een rietje van 2 ontdooien en 1 daarvan is goed genoeg voor terugplaatsing, dan gaan ze die enkele ook nog ontdooien om te kijken of die er bij teruggeplaatst kan worden. Uiteraard hebben wij dan ook wel toestemming gegeven voor de terugplaatsing van 2 omdat het mogelijk wel een tweeling kan worden. Maar wat ik dan niet snap is waarom ze ze bij jou niet per 1 invriezen? Als 1 niet goed ontdooit, dan kunnen ze toch alsnog die andere ontdooien? Net zoals ze bij ons doen als ze niet alle twee goed ontdooien? En als de eerste wel goed ontdooit maar niet innestelt, dan heb je iig de andere nog voor een evt. poging....
    Maar goed, los daarvan sterkte komende dagen!! Ik duim dat er tenminste 1 goed ontdooit!

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tja ik weet t nu ook allemaal niet meer :( Ik vertrouw mijn zkh voor de volle 1000% zelfs want tot nu toe ben ik perfect door ze behandeld. Maar 6 mnd in mmm gezeten met onderzoeken en wachtlijst icsi, 1e icsi raak en een verplichte zkh opname tijdens de zwangerschap omdat ze t niet vertrouwden, terecht bleek later...scheurtje in placenta en sophie werd gehaald dmv keizersnede. Wat als ze me hadden weggestuurd...zouden genoeg artsen of verloskundigen gedaan hebben denk ik...moet je toch niet aan denken?!
    Houd me dus maar gewoon vast aan t feit dt ze t beste met me voor hebben en door schade en schande zo wijs zijn geworden......

11. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Susan....dat laatste wat je hebt gezegd is heel wijs...
    Elk ziekenhuis doet het nu eenmaal anders, bij ons gaat het zeker met de cryo's ook weer anders...maar zal het hier niet opschrijven, anders wordt het weer zo verwarrend...;)
    Maar vetrouwen in je ziekenhuis en dokter is het enigste wat je kunt hebben...

Zeenhondje...duim voor morgen hoor, en zal aan je denken...

Trusten meiden...

12. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Sorry Susan, als ik je aan het twijfelen heb gebracht. Niet doen! Idd gewoon lekker op je ziekenhuis vertrouwen. Ik vind het idd soms vreemd en verwarrend dat elk ziekenhuis weer zijn eigen protocol heeft. Maar goed, ze zullen wel weten wat ze doen. Moeten we toch een beetje vanuit gaan.
    X

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Susan, spannend nu! En het is alleen maar goed dat je achter het ziekenhuis staat. Zonder vertrouwen in het ziekenhuis, schiet het allemaal echt niet op. Ze weten wel wat ze doen en als jullie daarop vertrouwen, dan is het goed.

@ Nikita, veel kosten inderdaad... pfff!

@ Zeehondje, wat een domper. Ik hoop dat er 3 follikels overblijven zodat het toch nog een IUI wordt.

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    NIEUWS!!! In maart start ik met ICSI 2!!!!:D Mijn schema is doorgesproken en het boekje wordt me toegestuurd.
    uiterlijk 3-3 ongi = pil
    11-3 deca
    18-3 stop pil
    25-3 gonal
    1-4 echo
    5 of 6-3 punctie
    9 of 10-3 tp
    Toch weer spannend.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Timon, zoals het er nu naar uitziet gaan we qua 2e ICSI aardig gelijk op :D

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lizzie, ik was nog wat vergeten. Ik heb 2 spuiten Gonal 900, maar ook nog 2 van 450 en die kosten samen €426. Even voor de duidelijkheid.;)

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Echt waar????? Da's grappig. Hoe ziet jouw schema er dan uit? Neeeeee... jij test morgen toch positief?

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Helaas, de menstruatie heeft echt doorgezet. Misschien een volgende keer op een vrijdag :D
    Een andere dag is ook goed trouwens...

Ik weet het schema nog niet precies, maar wij nemen een maandje pauze en ik zal dan ergens eind februari/begin maart ongesteld worden en dan gaan we er weer voor.

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ja, dan zitten we gelijk. Zullen we ervoor gaan tegelijk zwanger te worden en te blijven?
    Wel balen van je ongi.

20. Mistery

Mistery Actief lid

17 sep 2007
    307
    0
    0
    Ooh hopen voor je meis spannend..
    Nou ik ga dat idd maar vragen idd aagh we moeten er wat voor over hebben denk ik dan maar :)

Deel Deze Pagina