Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Hoi La Femme,
    De laatste keer dat ik zwanger was, was ik zwanger van een 2ling! Mijn zwangerschap was eigenlijk heel fijn. Voor mij was de miskraam een nare verrassing (17 dec precies een jaar geleden). Ineens vloeide ik en was binnen een uur mijn beebjes kwijt! Heel veel pijn, verdriet en emoties later ben ik nu nog steeds niet zwanger.... Er is nooit een reden gevonden voor mijn miskramen! Op een of andere manier schijn ik gewoon pech te hebben. Ik ben inmiddels alweer bijna 9 jaar bezig voor ons eerste kindje. Ik word eind deze maand 33 en heb ook altijd geroepen voor mijn 30e moeder te willen zijn. Helaas is die droom niet uitgekomen. Ik ga nu ook nergens meer vanuit, ik heb natuurlijk nog wel hoop, maar vertrouwen...nee! Dit is heel kort een beetje mijn verhaal. Ik heb voor ik aan ivf begon, clomid, o.i en iui gehad.
    Ik hoopr echt ooit gezegend te worden met minimaal 1 beeb!

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Goh Hanied, heb echt kippevel als ik jouw verhaal lees, wat ontzettend sneu en wat moet het moeilijk voor je-jullie zijn.
    Ik hoop ook dat jullie grootste wens snel uit mag komen, en dat de jaren in de MMM snel voorbij zijn.
    Wens je ook alvast heel veel sterkte voor 17 December, dat zal een zware dag voor jullie zijn...
    Mijn dokter vertelde me laatst, dat er jammer genoeg zoveel dingen zijn tussen hemel en aarde waar zelfs dokters niks van begrijpen, en dan blijft het dus altijd een grote vraag waarom niet.
    Het helpt wel niet veel, maar ik vond het mooi gezegd.
    ♥♥♥

3. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    @hanied: wat een vreselijk verhaal zeg...hopelijk is het deze x raak!

@LFN eerste kindjes komen vaak later, dus dan wordt het misschien toch geboren als je 30 bent...ohoh! ;)

@weet niet meer wie het vroeg over lucrin en deca, maar deca kun je ook maandelijks krijgen. Dan krijg je een depot in je bil gespoten. Is ook alleen mogelijk bij het lange schema. Werkt pas na een week, dus lijkt mij moeilijker te plannen wanneer de deca uitgewerkt is. Dat moet wel uitgewerkt zijn, want dat is niet goed voor de embryo.

Ik heb 13 december gesprek ter voorbereiding op een cryo-tp. eerste IVF is helaas mislukt, maar er zijn nog vijf cryo's. Spannend. Denk dat de tp zo rond half januari plaats kan vinden.
    Ben alleen nog aan het twijfelen of ik de tp in mijn eigen cyclus doe of in een kunstmatige cyclus.
    Ga maandag maar eens even heel veel vragen stellen aan de gyn.

Meiden, succes allemaal. Vind het balen dat ik al wat meiden ken, zoals LFN, lente en chessertje, liever wilde ik dat jullie bij de augustusmama's konden kletsen!
    *zwaai zwaai*

4. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,

Als het mag sluit ik me graag bij jullie aan. Het is zo hartverwarmend hoe jullie elkaar steunen en moed inpraten. Hoop echt dat voor velen van ons 2011 een wonder jaar mag worden!

Vandaag hebben we gehoord dat we 2 februari mogen starten met de decapeptyl. Het zal onze eerste ivf worden...spannend dus.
    Hoorde ook dat ik de maximale eenheden (250) Puregon ga krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee, en is dit veel?
    Ben al helamaal emotioneel van alles wat we te horen hebben gekregen, ben benieuwd hoe ik dit ervaar met ook nog hormomen!?

Lieverds, succes allemaal!
    Manousch

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, welkom allemaal! Hopelijk gaan we het nieuwe jaar allemaal goed (en vruchtbaar) tegemoet :D

Hanied, jeetje wat een verhaal! Sowieso verschrikkelijk om een miskraam te krijgen en dan ook nog eens bij 13 weken! Dan denk je dat het allemaal wel goed zit want 'je bent voorbij de veilige 12 wkn grens' en dan gebeurt t alsnog! Moet ook eerlijk zeggen dat ik de hele zwangerschap van Sophie niet 100% gerust ben geweest hoor. Mn zus werkt(e) op de verloskamers in het ziekenhuis en ik heb genoeg ellende van haar gehoord om te weten dat het altijd nog mis kan gaan..........

Manoush, hoezo krijg je zoveel Puregon? Heb je een lage eicelvoorraad ofzo? Ik weet dat ze in mijn zkh dan vaak het korte protocol volgen. Doe jij dat dan ook? Vrijwel direct na de deca al starten met de Puregon is dat... Lange protocol neemt vaak 2 mnd in beslag, korte 1 mnd.
    Volgens mij was maximale hoeveelheid Puregon toch 300 IE?? (ik kan het fout hebben hoor)

Snoes, waarom zou je de cryo tp willen in kunstmatige cyclus dan? In principe is het toch zo dat als je zelf een 'goed' functionerend onderstel hebt (om het zo maar ff te noemen ;)) je het gewoon in natuurlijke cyclus kan doen? En dan wel 1 Pregnyl spuit vanwege de eisprong?
    In de VU (mijn zkh dus ;)) volgen ze je ei dmv fm's en dan op een gegeven moment de Pregnyl spuit en 6 dgn later de tp. Wrs krijg ik daarna Utrogestan omdat ik al 1 wk na mn ei spotting heb (en daar is nooit een oorzaak voor gevonden :()...

Ik vind het allemaal wel erg spannend hoor! Eerst nu wachten op mn ongi en dan nog sowieso cyclus wachten. Ben zoooooooo benieuwd of dat ontdooien goed gaat! Wij hebben maar 1 rietje dus eigenlijk ook maar 1 kans. Als dat mislukt, moet manneke opnieuw zaad inleveren en ik een nieuwe bloedtest (voor check op HIV etc.) dus dan zit er wrs weer een cyclus tussen. En dan daarna nog het lange protocol dus weer 2 mnd verder!!! Zucht............. Moet maar denken aan een positieve afloop

6. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Hanied, heftig wat jij hebt meegemaakt. Ik hoop voor jou, en voor iedereen overigens, dat het binnenkort wel mag lukken.
    Verder welkom aan iedereen hier.
    Hoi Manousch, zelf heb ik qua emoties gelukkig weinig last gehad. Alleen toen poging 1 mislukt was, ja dat was even flink janken.
    Maar ja.... 2011 here we come ! Dat dit jaar maar snel voorbij mag zijn.
    Groetjes
    Jolanda

7. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hoi Snoes....ja hé...aan de ene kant wel leuk en makkelijk al een paar meiden te kennen, maar ook wel triest...
    Ik krijg dus een TP in een 'gestimuleerde' cyclus maar zonder Eisprong...
    Gevoelsmatig zou ik denk ik ook het liefst kiezen voor een TP in een natuurlijke cyclus, maar dan kunnen we bij mij maanden wachten op een EI...dus wordt er bij puur naar het BMS gekeken, en dan zonder Eisprong een TP gedaan...kan dus ook werken, en er zijn hier ook een paar meiden die het zo krijgen...maarre, eerijk gezegd geen idee waarom ze bij mij deze vorm kiezen...

Manoush, wow wat spannend, en wat naar dat jullie zolang op de wachtlijst hebben gestaan...we moeten zowiezo al zo lang en vaak wachten...
    Ik heb geen ervaring met jouw medicijnen, ik heb tot nu toe Gonal gespoten...de hormonen is een ander verhaal...de ene keer kun je er meer last van hebben dan de andere keer...

Susan...wat fijn dat je al een dochtertje hebt...en ja, zou die verhalen van je zusje ook niet graag horen...
    Wij krijgen ook een cryo'tje, en het ontdooi-proces is idd. erg spannend, je weet het niet van te voren hoe ze het overleven....

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    La Femme Nikita, vreemd dat het bij jullie gaat zonder eisprong! Je zit in Duitsland toch? Volgens mij doen alle NLse zkh-en het met eisprong, of de vrouwen nou moeten testen met ovu-testjes of fm's (dacht ik --> ben niet zo thuis in cryo's.........)
    En ja, het is echt heel fijn om al een dochter te hebben! Gelukkig ook 1e icsi behandeling raak en dit is dan nog de cryo uit die behandeling. Hopelijk weer zoveel mazzel! Moet ook wel zeggen dat ik het dus wel spannend vind, maar vind ook dat er niet zo'n 'druk' achter zit zeg maar...hoewel ik dat vorige keer ook niet zo voelde eigenlijk hoor. Wist toen ook niet wat ik kon/moest verwachten. Wat dat betreft weet ik dat nu met die cryo's ook niet............!

9. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Susan, het blijft altijd spanned, cryo of verse TP

Probeer mezelf ook niet teveel onder druk te zetten, maar het is toch wel iets wat je leven behoorlijk beheerst.
    Vandaag gelukkig een fijn gesprek gehad met mijn bazin, ze is niet altijd zo begripvol, maar vandaag heeft ze me duidelijk gemaakt dat ik me echt gewoon op de nodige behandelingen kan concentreren, en ze me geen problemen meer maakt als ik vrij moet, dat neemt toch weer een hoop druk weg.

Ja, het is geen gebruikelijke manier waarop ik een TP krijg hier in Duitsland, maar heb hier toch wel een paar vrouwen in NL voorbij zien komen die het ook zo krijgen.Geen idee precies waarom, maar ja, ga er maar van uit dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Je hebt echt mazzel gehad hoor met je prachtige dochter, en hopelijk krijgt ze nu een brusje uit dezelfde poging...

10. Angela2011

8 dec 2010
    5
    0
    0
    Spannend zeg je TP. Wie weet krijg je nog zo'n mooie meid/ jongen!

Manousch: Betreft de hormonen. Kan alle kanten op. is ook afhankelijk of je van jezelf een heel erg gevoelsmens bent of meer iemand die van de ratio is. Zelf ben ik een enorm gevoelsmens en als mijn gevoelens op de kop staan, ben ik mezelf ook een beetje kwijt. Ik heb dat vaak op zijn ergst met de overgang van 1x naar twee keer spuiten. deca en Pur.
    Hoop dat het bij jou niet zo heftig zal zijn!

Nikita, wat fijn dat je bazin zo mee leeft zeg! Zelf spaar ik altijd mijn overuren op, zodat ik de hele maand thuis kan zitten. Het enige nadeel daarvan is, is dat je tussen de behandelingen door heel veel werkt en in je vrije tijd ook niet echt heel ontspannen bezig bent.
    Ik werk met moeilijk opvoedbare pubers, echt typetjes die voortdurend op zoek zijn naar je zwakke plek. En in zo'n behandeling ben ik een wandelende zwakke plek. Het is dus wel fijn dat ik vrij kan zijn.

Hoe is dat voor de rest eigenlijk? Fuctioneren in de maatschappij en de behandelingen ernaast?

11. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    ik zou een kunstmatige cyclus kunnen krijgen omdat ik endometriose heb en mijn menstruaties een hel zijn. Maar ik twijfel nog. Maandag afspraak met de gyn en dan kan ik al mijn vragen stellen.

@angela herkenbaar van het sterk reageren op hormonen. Ik heb dat ook. Ik had het vooral met de deca, toen ik gonal erbij ging spuiten kwam het in balans en nu ik helemaal geen hormonen meer heb voel ik me eindelijk weer mezelf! Ik ben echt een doorzetter, en dat heb ik begin dit jaar veel te veel gedaan. Aantal miskramen, diagnose endo en maar door werken. Toen ging ik juni het lichtje uit. Ik was helemaal van de kaart, kon alleen maar huilen. Langzamerhand kan ik het werken weer oppakken. Ik vond het fijn om tijdens de behandeling te werken. Als ik niet werk ben ik er zo mee bezig en zit ik ook continu op zp.

@nikita fijn dat je tp zo geregeld kan worden!

Ik wil heel graag in 2011 moeder worden! Doen jullie mee? ;)

12. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Lieve meiden!
    Graag wil ik me hier ook aanmelden. We gaan binnenkort starten met onze 4e ICSI-poging. (inderdaad, die wordt zelf betalen dus!) Ik ben de 2e ICSI-poging zwanger geworden, maar helaas een miskraam met 7 weken.
    Ik zie hier in het topic een heleboel bekende, maar ook onbekende meiden.

Susan, meid! Welkom terug zou ik bijna zeggen...... Toen wij net wisten dat t bij ons niet ging lukken zat jij in je eerste IVF volgens mij (topic slechte kwaliteit sperma...). En nu komen we elkaar weer tegen!

Hanied: wat heb jij al veel moeten meemaken zeg. Vooral een miskraam bij 13 weken, als je net de gevarenzone voorbij denkt te zijn........Laten we hopen dat het nu DE poging wordt!

Ik heb me al wel aangemeld in zh, maar weet nog niet of ik definitief kan starten (hangt van aantal aanmeldingen af), maar ik zet mezelf maar vast op het lijst. Mocht t later worden dan haal ik februari ook wel...
    Xxx Hypo

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Jan/febr '11 ivf/icsi of cryo tp

Wie wat waar:
    Chessertje: ivf 2 Den Haag Bronovo
    Hypo: icsi 4 streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen
    La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg
    Lente67: ivf 3 Breda en Tilburg
    Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF UMC Utrecht
    Susan79: cryo tp in VU Amsterdam
    Zoe1976: icsi 1 Leiden LUMC

Wanneer:
    Chessertje: Eind januari starten
    Hypo: waarschijnlijk 29-12 start deca
    La femme Nikita: december starten
    Lente67: Eind januari starten
    Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari
    Susan79: waarschijnlijk begin februari
    Zoe1976: Eind januari starten

FM's:
    La femme Nikita: Echo om BMS te meten: 29 December

Punctie:

Terugplaatsing:
    La femme Nikita: wk 1

Testen:

Zwanger:

Helaas Ongie:

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hypo, ja kom ik je weer tegen! Natuuuuuuuurlijk ken ik je nog:D Hopelijk gaat het nu wel allemaal lukken maar we gaan gewoon allemaal hier positief denken!
    Wanneer hoor je of echt mag starten deze cyclus?

@werk: ik werk gewoon door, heb ik vorige keer ook gedaan. Is wel lastig aan mijn werk, als eigen baas. Dus vrijnemen is niet zo 1,2,3. Moet veel afbellen dan dus hopelijk vallen veel afspraken op mn vrije dagen (wo, do, za en zondag).
    Ik vond het ook wel fijn om tussendoor te werken, idd wat afleiding. Ik sport ook gewoon door, en ja ook na de tp. Heb bij Sophie 2 dgn na de punctie gevolleybald, de dag na de tp weer gevolleybald en die dag daarna gehockeyed. Verder blijven sporten (ca 3-4x pw) tot ca 11 wkn zwangerschap en toen waren de competities voorbij........... Ik vind het wel een fijne afleiding en dan ben je ook nog ns sportief bezig!
    Deze keer heb ik geen sport want winterstop bij hockey en met volleybal ben ik gestopt (te weinig met een eigen zaak, een kleine meid, een hond, 2 katten en nog een man --> laten we vooral die laatste maar niet vergeten ;)).

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Angela...nou, mijn bazin leeft niet altijd heel erg mee hoor, het wisselt heel erg en vorig gesprek was helemaal niet fijn...nou ja...typisch vrouw hé...de ene keer zo de andere keer zo...
    Ik heb een lichamelijk zwaar beroep, en mijn behandelingen zijn heel erg moeilijk te combineren met werk, moet dan ook altijd 2 weken verplicht thuis zitten om geen onnodig risico te lopen na een TP...ik woon en werk wel in Duitsland, en denk dat het mede daarom heel anders geregeld is als in NL.

Susan, maar dan lees ik wat jij allemaal gedaan hebt in het begin van je zwangerschap...goh wat ben jij actief zeg...;)

Hypo...jouw ken ik idd. ook nog...
    Goed hoor dat je het een vierde keer probeerd...3X is gewoon heel vaak niet genoeg, dus deze keer wordt hem gewoon...

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nikita, actief qua sport en werk wel, maar sex??? Wat vond dat eng zeg! Manneke mocht er niet eens naar wijzen, bij wijze van spreken ;)
    Wat voor beroep heb je dan, als ik vragen mag?

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Susan, dat mag je vragen hoor...
    Heb in het vorige topic er een raad-spelletje van gemaakt, want niemand zal het raden...;)
    Ik ben ballet danseres...:)
    Verder doen wij ook niet aan sex hoor de eerste 2 weken...

18. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames!

@Nikita: beroepsdanseres? leuk zeg! Ik dans alleen als hobby (jazz), maar vind dat heerlijk. Heb je 'so you think you can dance' nog een beetje gevolgd? Of kijk je geen nederlandse tv?

HIer is de aanmelding definitief. Ik werd vandaag al gebeld, in plaats van volgende week woensdag. Er stond een bericht op mijn voice-mail. Nu werd ik alleen gevraagd dinsdag a.s. te komen voor de intake bij de vpk, maar ik ben dinsdag op cursus buiten de plaats. Ik kan mijn collegaatje toch niet ineens alleen laten gaan? Maar ja, ik kon natuurlijk niet meer terugbellen; op vrijdagmiddag zijn ze er niet..... Bah, wat een geregel toch weer, maar ja, we moeten t er maar voor over hebben!
    Net op kraambezoek geweest bij vrienden (ze was eventjes tegelijk met mij zwanger). Het viel me 100% mee, ik heb geen traantje gelaten; had ik niet verwacht!

Xxx Hypo

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hypo, applaus voor jou! Geen tranen tijdens kraambezoek! Echt goed van je hoor...want snap dat het wel moeilijk voor je moet zijn, zeker omdat jullie eventjes samen zwanger waren.
    En yeah, meteen beginnen! :) Wat fijn zeg! Dus wrs 29e de 1e deca erin?

Nikita, wat een leuk beroep heb jij zeg!! En dan zal je wel een mooi afgetraind lijf hebben?! Heb t nog niet gezien maar ben nu al jaloers........... Vroeger al iets teveel Baileys gedronken en sindsdien nooit meer mn Baileys buikje kwijt geraakt :(

Ga maar ff Sophie eten geven en dan gaan daarna manlief en ik gezellig gourmetten!! :D Heeeeeeeeeeeerlijk!

20. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hai dames,
    Ik wil ook proberen mee te schrijven. Heb nog nooit meegedaan op een forum, dus geen idee of het wat voor mij is. Ik heb net de eerste ICSI poging achter de rug, helaas deze week ongesteld geworden. Ik moet nu een tijdje rust nemen vanwege overstimulatie. Half januari gaan we dan verder voor een cryo terugplaatsing (heb er vijf in de vriezer). Vanwege een onregelmatige cyclus moet ik eerst een hoop slikken en zal half februari de terugplaatsing zijn. Spannend weer. Op de een of andere manier heb ik vanaf het begin af aan het gevoel dat ik een tweeling ga krijgen, een aangezien er bij cryo twee worden teruggeplaatst heb ik goede hoop :)
    Groetjes, Sonne

Deel Deze Pagina