Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by moontje b, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Trsh, van harte welkom! Spannende tijd voor je. Ik ga voor je duimen dat deze 3 (!) emmy's aanslaat. Bij welk zh zitten jullie en heb je nu eskimo's?
    Dapper dat je je nu toch op dit forum waagt. Mocht je ons plat willen kleppen over je ervaringen, gevoelens, etc... gewoon doen. We zijn wel wat gewend en het is goed voor je om je te blijven uiten.;)

Mistery, ik zag net je verdrietige bericht. Enorm veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Alle meiden die een tp hebben gehad... mijn duimen draaien op mooie uitslagen.

Alle anderen, sorry.. niet echt de puf om te reageren. Druk in huis.

Meiden, mijn ongi is doorgebroken. Gisteren steeds een vervelend zeurende onderbuik.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Trsh, welkom! Het klinkt dat je best wel een beetje met jezelf in de knoop zit. Hoop dat het van je afschrijven op dit forum werkt en oplucht!

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    TRSH, wat spannend de wachtweken van de 3e IVF, en dan nog wel na een TP van drie...
    Hoop dat je positief test uiteindelijk.
    Waarom praat je er niet graag met je mannetje over??
    Voor mij zijn manlief en ZP echt een verademing hoor...anders zou ik ook gek worden denk ik...;)

Lizzie...klinkt als een strak plan....;)
    Belangrijk is zeker ook je bij alles goed te voelen...

Knuffel voor alle anderen...

4. sonne

sonne Actief lid

Dec 7, 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hai!
    TRSH, welkom!! Jeetje, wat bijzonder dat ze er drie hebben teruggeplaatst! Ik dacht dat ze dat nooit meer deden. Ik hoop voor je dat er iig 1 blijft zitten!

Timon, fijn dat je ongi is doorgebroken. Nog maar 1 cyclus wachten!!

Hoe voelen alle wachtenden zich?? Houden jullie het nog een beetje vol!

Ik geniet vandaag van het mooie weer. Eindelijk weer eens de ramen lappen, is toch fijn als je daarna weer naar buiten kan kijken... ;) Verder zit ik met een dilemma. Komende dinsdag begin ik met mijn nieuwe baan. Vlak daarna begin ik met de medicatie voor de tp. Ik vind het zo moeilijk om het daar te vertellen!! Ik hoop een beetje dat de echo's heel toevallig op mijn vrije dag vallen, dan hoef ik niks te zeggen. Maar wat nu als dat niet zo is? Gelukkig hoef je bij zo'n cryo tp niet zo heel vaak naar het ziekenhuis, maar toch. Het voelt toch wel gek om bij een nieuwe baant beginnen en te weten dat je tegelijkertijd met de ivf bezig bent. Hmm, ik wacht toch eerst maar even mijn menstruatie af, misschien komt het precies goed uit. En anders toch maar een doktersbezoek als excuus? Pfoe, lastig hoor. Het liefst ben ik altijd gewoon eerlijk, maar vind dit onderwerp toch wat lastiger...

5. lizzieI

lizzieI Actief lid

Jan 6, 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sonne ... jeetje das een lastige inderdaad ! Ik denk niet dat ik het zo meteen zou vertellen. Het is allemaal zo onwijs privé en toch al vervelend dat er meer mensen dan alleen jij en je lief op de hoogte zijn puur en alleen omdat het iets medisch is geworden .... Ik zou als ik jou was even afwachten hoe je uitkomt en dan beslissen waar jij je het lekkerst bij voelt ! Hoop dat dit je een beetje helpt ;)

Wel heel bijzonder trouwens 5 eskimootjes !!! Het schijnt al zo bijzonder te zijn als er iets in de vriezer kan, jij hebt er gewoon 5 !!!!

6. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Sonne, ik zou het ook niet meteen zeggen, precies wat Lizzie ook al zei. Kijk gewoon hoe t uitkomt strax en dan bedenk je wel wat je wil/gaat doen. Wat zegt je man erover?
    Ramen een beetje schoon geworden? Ik heb er hier ook nog een aantal voor je ;):D

Trsh, zeker bijzonder een tp van 3! Is dat omdat het jullie laatste, verzekerde, ivf poging is? Hoop echt dat jullie deze keer het geluk aan jullie zijde hebben. En je kan hier alles kwijt hoor!

@hier/ww: t is nog te doen maar zit pas 3 dgn na tp. Heb me natuurlijk al wel suf gegoogled op slagingskansen met een blasto maar eigenlijk maak je jezelf dan alleen maar gek! Als t eenmaal aanstaande maandag is, zal t vast sneller gaan! Ma en di werken dus die dgn vliegen voorbij en ga denk ik wo al starten met testen. Jaja, ik ben een echte neuroot :) Sowieso aankomende zondag testen of de pregnyl mn lijf uit is...... Vorige poging toen ik ook 10.000IE spoot was het ook op die termijn mn lijf al uit. Ben alleen wel extreem moe door die utrogestan bollen.........

7. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Dames in de wachtweken... doe rustig aan, maar maak je niet gek. Van de bollen kan je moe worden. Geef jezelf dan ook de nodige ruimte.

Sonne, succes met je nieuwe baan! Probeer de echo's zo vroeg mogelijk te hebben zodat je (waarschijnlijk) wat later op het werk zal zijn. In het UMCU ben ik meestal rond 8.00 aan de beurt.

8. lizzieI

lizzieI Actief lid

Jan 6, 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Susan ..... ha ha nou denk echt niet dat jij de enige neuroot bent ! Ik geloof dat ik al een klein kapitaal heb uitgegeven aan die testen ;) Maar ehhhh leg eens uit hoe dat werkt ? Hoe lang zit pregnyl in je lijf ? En lijkt me ook maf om dan positief te testen, dan negatief (vooral dat lijkt me heel eng) en dan maar hopen op weer een positieve test .... pffff wat een gedoe allemaal hè !

Ik heb vanaf vandaag mn 2e spuit erbij de orgalutran in de folder staat dat ie in je been moet maar ik heb hem mooi in mn buik gezet ! Mocht ook van het ziekenhuis en dat been vind ik niks eigenlijk.....

Aiiiiiii wordt je moe van die bolletjes ... das niet zo mooi !!!!!

9. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Lizzie, niet iedereen wordt moe van de bollen. Ik had het van de deca. En dan heb je nog verschillende gradaties.
    De pregnyl zit zo'n 10 dagen in je lijf. Dus zo ongeveer 1,5 week na het zetten van die spuit zal het eruit zijn.

10. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Lizzie, ik ben dus wel extreem moe. Dacht eerst nog dat het kwam door de nachtelijke avonturen van Sophie maar het is echt wel meer dan gewoon moe zijn. Ging toen maar ns kijken en zag dat het een bijwerking id vd utrogestan...
    Kan t me niet herinneren van vorige poging hoor trouwens.

En ik heb dus vorige wk woensdag 10.000IE pregnyl gespoten dus verwacht dat t zondag wel uit mn lijf is. Was vorige poging iig wel na 11 dgn mn lijf uit. Als je dan vroeg gaat testen en je hebt eerst een negatest, en later een positest, komt het door je eigen hcg en niet door pregnyl. :D En ja, ik ben een vroeg-tester, hahahahaha.

Hoest met de rest vd wachters? Waar je dan ook op wacht? Ongi, starten etc. Etc.

11. lizzieI

lizzieI Actief lid

Jan 6, 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, ik heb net mn echo gehad. Links 6 stuks en rechts 5 ... dus ik schrok en vroeg of het er niet te weinig zijn maar de gyn. vertelde dat ze inzetten op 5 a 6 goede eitjes dus ik zit volgens hem mooi op schema. De grootste was 12 mm dus er moet nog even gebroed worden ;). Vanaf vandaag 150 puregon spuiten ipv 125 en dinsdag weer een echo ! Ben wel heel benieuwd wanneer nu alles gaat gebeuren.

Zag trouwens laatst op tv iets (amerikaans) daar schrijven ze bedrust voor na tp, eerst al 2 uur blijven liggen na tp in het zh en dan thuis 36 uur je bed in ......... Heb ik hier nog nooit van gehoord, jullie ?

Ik behoor ook definitief tot de vroege testers hoor ! Meestal 1 a 2 dagen voor het einde van mijn cyclus wel ..... neem me altijd weer heel stoer voor om het niet te doen maar dat lukt me eigenlijk nooit en nu zeker niet denk ik !!!!!

@trsh hoe is het ? Al getest ;) ?

Allemaal een z:)nnige zaterdag ! Liefs

12. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Lizzie, jij hebt een mooie score! Spannend om dinsdag het volgende resultaat te gaan zien.

Dat wat jij op tv heb gezien ken ik niet. Ik weet alleen dat ze mij hebben verteld dat ik eigenlijk alles na de tp mag doen, want je kan nu toch niets meer doen.

13. Cally

Cally Fanatiek lid

Oct 13, 2009
    1,115
    0
    36
    Hallo dames, ik wil me ook graag bij jullie aansluiten.
    Vandaag heb ik een terugplaatsing van een cryo uit mijn eerste IVF.
    Ik heb goede ervaringen met cryo's, want exact 7 maanden geleden ben ik moeder geworden van een geweldige zoon.
    Uit mijn eerste IVF (in augustus 2009) zijn 6 bruikbare embryo's ontstaan, hiervan zijn eerst twee verse teruggeplaatst: niet zwanger. Vier dus de vriezer in. Hiervan is eentje uitgegroeid tot mijn zoon en 1 zit er nu in mijn buik. De andere 2 zitten nog in de vriezer. Ontdooien is dus steeds goed gegaan. Ik prijs me erg gelukkig, helemaal als ik veel van jullie verhalen (en ook van anderen op het forum) lees.
    Volgens het ziekenhuis mag ik 12 februari testen, maar zo lang ga ik echt niet wachten ;)

Ik schrijf nog maar net mee op ZP en heb geen idee hoe ik de lijst kan aanpassen. Misschien dat iemand anders dat voor me kan doen?

Ik realiseer me dat ik in een heel andere positie zit dan de meesten van jullie met al een gezonde zoon.
    Ik wens jullie allemaal heel veel succes!!

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Welkom Calli, geweldig hoor een positief verhaal over IVF/cryo's!!!

15. Cally

Cally Fanatiek lid

Oct 13, 2009
    1,115
    0
    36
    Ik hoop dat jij straks ook zo'n verhaal kunt vertellen zeehondje.
    Ik maak uit je onderschrift op dat de eerste IVF dus niet gelukt is :(
    En nu een escape-IUI? Had je te weinig eitjes? Succes met wachten nog! En hopen dat je over een paar dagen een mooie verrassing krijgt.

16. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Sonne...heb je de ramen gedaan??
    het moet hier ook dringend...maar het is zo koud...
    Maar zeker nu de zon in de winter zo laag staat, zien ze er echt verschrikkelijk uit...
    Misschien waag ik me er volgende week aan...;)
    Zelf ben ik niet van baan veranderd, maar heb een nieuwe bazin gekregen...
    Heb haar wel alles meteen verteld, en alhoewel ze niet altijd even begripvol reageert, ben ik toch wel blij met open kaarten te spelen.
    Ik moest namelijk wel meteen aan aantal keer vrij vragen...
    Maar het is een moeilijk keuze idd. want het is erg privé...
    Hopelijk past het allemaal zo dat je het nog even stil kan houden...

TRSH, hoe gaat het met je nu??

Lizzie, ik doe de orgalutran ook in mijn buik...
    Wel wissel ik altijd van kant, en nooit geen 2 spuiten tegelijk aan de dezelfde kant...
    Score is mooi hoor...misschien komen er nog wel aan paar kleintjes bij nu door de orgalutran...
    Volgens mij is bedrust na een TP lichtelijk overdreven hoor...
    OK rustig aan doen ja, en gewoon geen gekke dingen doen, ok...maar dat hagelslagje kan echt niet uit de boterham met pindakaas vallen als je gewoon rustig rondloopt...;)
    (ken je die vergelijking van een emmietje in de BM, het is alsof je een hagelslagje tussen 2 boterhammen met pindkaas plakt...)

Susan, lastig hé de vermoeidheid die door de bollen komt...heb er ook altijd last van...
    En je gaat al vroeg testen...spannund hoor...

Cally...wat een goed nieuws...zeker ook omdat jij zo goede cryo's hebt...je geeft me weer goede hoop op mijn cryo's.;)
    Je leest idd. dat sommige zeggen dat cryo's sterker zijn omdat ze het invriezen en ontdooien hebben overleefd, en er zijn vrouwen die beter op cryo's reageren als op verse emmies...
    De lijst is ver weg gezakt geloof ik, als morgen nog niemand je erop heeft gezet, zal ik het even doen...maar mannetje zit al ongeduldig te wachten tot ik weer bij hem kom zitten...dus herinner me er morgen nog een keertje aan...
    (moeilijk is het niet hoor...je quote het berichtje met de lijst...dan haal je de quote-tekstjes en de tekst geschreven door de andere schrijfster weg, dan vul je je info in en posten maar...;))

Het wordt hier langzaam spannend hé...
    De eerste testers komen eraan...

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Cally; er lagen een stuk of 16 eitjes klaar. Maar helaas zijn er maar vier goed gaan groeien. Daarna zijn er twee helemaal doorgegroeid, waardoor we gelukkig een iui poging mochten doen. Bij vier eitjes had het niet gemogen.
    Maar ben bang dat dit 'm niet wordt hoor. Geen vertrouwen eigenlijk meer in iui!

18. sonne

sonne Actief lid

Dec 7, 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hai hai,
    Jaja, de ramen zijn mooi schoon! Ik doe dat eigenlijk vrijwel nooit, dus het was ook wel echt nodig! In het zonnetje vind ik het ook helemaal niet vervelend om te doen.

Cally, welkom! Spannend of je cryo blijft zitten. Inmiddels zitten hier al best wat dames in de wachtweken. Ik kijk uit naar wat positieve testen!

Lizzie, mooi aantal hoor! Klinkt perfect. En geloof mij, je wil er echt niet teveel hebben.... Over dat liggen heb ik ook nog nooit gehoord. Met inseminatie moet je wel even blijven liggen volgens mij, maar ook weer niet zo lang. Maar bij IVF brengen ze het helemaal naar je baarmoeder, dus dan heeft het embryo die eerste gevaarlijke reis al direct overwonnen :)

Ego, morgen voor het eerst naar de acupuncturist! Spannend, ben echt heel benieuwd wat er gaat gebeuren. En dinsdag dan beginnen met mijn nieuwe baan. Ik ga idd in eerste instantie nog even niks vertellen, zie wel hoe het loopt. Gelukkig heb ik wel a een vast contract, dat scheelt dan weer!

Sterkte en succes weer allemaal!

19. Cally

Cally Fanatiek lid

Oct 13, 2009
    1,115
    0
    36
    Zeehondje, logisch dat je geen vertrouwen meer hebt in IUI. Had ik na een keer of drie ook niet meer, daarna toch nog drie gedaan, maar nul resultaat. Balen dat er niet meer eitjes door zijn gaan groeien. Hoe ging dat bij je eerste poging?

Nikita, jij hebt ook nog een mooie voorraad cryo's zeg! Vriezen ze ze in jullie ziekenhuis altijd per 2 in? Bij ons (Zwolle) worden ze per stuk ingevroren. Laat je er dan ook 2 terugplaatsen als ze allebei goed ontdooien? Hopelijk heb je de volgende keer een (of 2) plakbaby('s). Weet je al wanneer je een tp zult hebben?

Sonne, jij gaat dus ook voor een cryo. Ik zag in de lijst dat je begin februari met medicatie gaat beginnen. Dus geen tp in eigen cyclus?

Allemaal veel succes!! En bedankt voor jullie warme welkom!

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    De eerste poging ging heel goed. Lagen er ook genoeg klaar en uiteindelijk 19 aangeprikt waarvan 12 goed bruikbare eicellen bevatte.
    Deze keer waren er bij de uitgangsecho alleen al twee iets groter dan de rest. Deze hebben waarschijnlijk alle hormonen ingepikt, haha. Als dit de volgende keer bij de startecho weer zo is moeten we misschien iets kritischer zijn en niet beginnen met spuiten?! Afwachten dus.

Share This Page