Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by moontje b, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    #641 La femme Nikita, Jan 31, 2011
    Last edited: Jan 31, 2011
    Sonne...alvast succes voor morgen..altijd spannend de eerst dag bij een nieuwe baan.
    Hoe is de accupunctuur bevallen??

Cally...ja, bij ons worden ze per 2 ingevroren, en we laten er eigenlijk ook 2 TPen als ze goed ontdooien.
    Wel reken ik erop dat we nog een paar cryo's zullen verliezen hoor..ze worden bij ons de dag na de bevruchting al ingevroren, wel alleen ook de allermooiste, maar de vorige keer hadden we van 4 cryo's ook maar 1 emmietje over...(woon en krijg mijn behandelingen in Duitsland, en je merkt toch wel dat hier een aantal dingen anders gaan)
    Dus het blijft even spannend, heb de 4e al een hele vroege echo om te kijken of het BMS zich mooi opbouwt, omdat dat de vorige keer niet het geval was, en de FA de poging heeft afgebroken.
    Hoop dat deze keer weer alles goed gaat, en ik mijn TP rond de 10e ofzo krijg.
    Krijg jij een TP in een natuurlijk of een gestimuleerde cyclus??
    Ik dus gestimuleerd...

Zeehondje...besef nu pas dat hij 2x zo verschillend op de spuiten hebt gereageerd, had je precies dezelfde hoeveelheden??
    Een lichaam blijft een raar iets hé...

Cally..ga de lijst eens zoeken, en zal je erop zetten...

2. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Wie wat waar:
    Cally
    Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo
    Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen
    La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg
    Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg
    Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht
    Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG
    Susan79: cryo tp, VU Amsterdam
    Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC
    Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp
    Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht)
    Saskia1984: ICSI 1, CZE (eindhoven)
    liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle
    Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen
    Strijkkraal: cryo TP van 1e IVF, Tilburg
    Shantii: 1 Cryo TP van 2e icsi, Dusseldorf
    Jennifer: icsi, Albert Schweizer zkh Zwijndrecht icm Erasmus Rotterdam
    Zeehondje; IVF2, Voorburg

Wanneer:
    Chessertje: Eind januari starten
    Hypo: 29-12 start deca; 12-1 uitgangsecho
    La femme Nikita: januari starten
    Lente67: Eind januari starten
    Liefprinsesje:eind januari/begin februari.
    Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari
    Sonne: begin feb. medicatie, eind feb. terugplaatsing
    Susan79: 8 jan gestart
    Zoe1976: Eind januari starten
    Hanied: 9 dec gestart
    Manousch: 2 februari start decapeptyl
    Saskia1984: 6 dec gestart met de deca
    Muppet80: 29 januari decapeptyl
    Strijkkraal: vervolg afspraak 21 januari, tp wss februari
    Shantii: 25 Januari, 1 Cryo tp

FM's:
    Hanied: 23 dec startecho
    Susan: 18 jan 1e fm
    La femme Nikita: 7 feb echo (BMS meten)

Punctie:
    Hanied: 1e week januari 2011
    Saskia: 4 januari

Terugplaatsing:
    Hanied: wk 1
    Saskia: 7 januari
    Shantii: 25 januari
    Susan: 25 jan
    Zeehondje; 22 januari escape-iui
    Cally: 29 januari

Testen:

Zeehondje zondag 6 februari
    Susan79: maandag 7 februari
    Shantii: dinsdag 8 februari
    Cally: 12 februari

Cally erop gezet....je moet alleen nog even verraden waar je loopt als je dat wilt tenminste...

3. sonne

sonne Actief lid

Dec 7, 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Cally, nee, doe geen tp in natuurlijke cyclus idd. Mijn cyclus in nogal onregelmatig, vandaar. Hoewel ik het gevoel heb dat mijn ziekenhuis bijna nooit in natuurlijke cyclus doet trouwens...

LFN, ik vond de acupunctuur wel een bijzondere ervaring. Eerst de intake en daarna gelijk een sessie. Volgens de acupuncturist kon ik wel wat acupunctuur gebruiken! Haha. Daarnaast ook gelijk Chinese kruiden meegekregen. Eigenlijk was ik wat laat voor de tp, zou ze normaal gesproken wel meer willen doen dan ze nu gaat doen. Maar we maken er wel wat van! Vanaf nu ga ik wekelijks, en dan sowieso vlak na de tp weer. We zullen wel zien of het gaat werken. De prikjes vielen me mee en ik viel daarna idd bijna in slaap. Iig voelt het voor mij als dat ik weer een nieuwe stap heb gezet, een nieuwe stap naar het moederschap :)

4. Cally

Cally Fanatiek lid

Oct 13, 2009
    1,115
    0
    36
    Goh Zeehondje, dat is dan wel een tegenvaller zeg als je de eerste keer zoveel eitjes had en nu maar 2. Ben je ook gespannen nu de testdatum dichterbij komt of denk je al aan de volgende poging? (als ik je berichtje zo lees wel geloof ik ;) )

Nikita: bedankt voor het aanpassen van de lijst! Ik loop in Zwolle, en het gaat dus om een cryo tp van de 1e IVF. Toen je het over Duitsland had, dacht ik dat je in Dusseldorf liep, maar het is dus Hamburg. Je ziet Dusseldorf zo vaak langskomen hier op ZP dat je bij Duitsland meteen daaraan denkt.
    10 februari komt ook al mooi dichterbij. Hopelijk gaat nu alles goed met baarmoederslijmvlies en ontdooien! Ik duim voor je.
    Ik heb tp in natuurlijke cyclus. Bij ons in het ziekenhuis kun je kiezen. Maar omdat het bij mijn zoontje zo goed ging in een natuurlijke cyclus, heb ik dus écht niet overwogen het in een gestimuleerde cyclus te doen. Mijn cyclus is ook altijd vrij regelmatig (wel kort, ik had deze keer op dag 10 al een follikel van 16 mm, en mocht op dag 11 de ovitrelle zetten) en mijn BMS groeit altijd goed. Het probleem bij mij waren de eileiders: 1 hydrosalpinx, die in 2009 verwijderd is, en 1 slecht functionerende eileider.

Sonne, natuurlijke cyclus is bij jou dus geen optie. Al enig idee wanneer je gaat beginnen?

5. lizzieI

lizzieI Actief lid

Jan 6, 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zeehondje ..... begrijp dat echt wel dat je helemaal geen vertrouwen meer hebt in IUI .... ik ging er gewoon vanuit dat ik weer ongesteld zou worden, volgens mij moet je echt een mega toevalstreffer hebben !!!

@Sonne das nog eens eer van je werk .... dan zie je tenminste ook dat je wat gedaan hebt ;)

@Cally welkom ! Duim met je mee dat ook deze cryo lekker blijft zitten !

Gaat er al een beetje getest worden binnenkort ? Volgens mij loopt de spanning aardig op nu .... :D Wanneer testen jullie na een tp ?

Ha ha nou ik vond het ook echt een Amerikaans verhaal om 2 dagen op bed te gaan liggen na een tp ...... Was het ook zeker niet van plan ! Morgen weer echo ... ben benieuwd ! Gister even een stress momentje gehad, mn puregon van 900 was bijna leeg, volgens mijn telling zat er nog 125 in dus moest ik 25 uit mn nieuwe halen maar toen ik de ampul ging verwisselen zag ik dat er nog vloeistof in zat en dat mn naaldje scheef stond, ook kon ik de pen gewoon doordrukken tot 0 dus ik weet het niet :(:(:( Heb met een nieuwe naald nog 25 uit de nieuwe gespoten maar ben bang dat ik te weinig heb gehad gister. Ik doe ze ook allebei in mn buik, de een links de ander rechts en dat wissel ik dagelijks om.

Trouwens ik moet zeggen dat ik het nog steeds mee vind vallen, ik kan alleen niet tegen warm eten en ook niet een normaal portie eten. Ik leef op kleine portie's wanneer ik echt trek heb/zin om te eten en als het me tegenstaat doe ik het niet. Veel yoghurt en maaltijdsalade's daar doe ik het goed op ;)

fijne avond meiden ! X

6. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Sonne, fijn om te lezen dat het zo'n goede ervaring was...;)

Cally...goed...zal proberen niet te vergeten de volgende keer Zwolle erbij te zetten voor je...;)
    Goed zeg dat je een TP in een natuurlijke cyclus krijgt...
    Mij lijkt het ook het fijnste...maar daarvoor moet je wel net als jij een goede en stabiele cyclus hebben, en dat is bij mij dus niet het geval.:(
    Daarboven op dan nog eens 2 dichte eileiders, en ben dus een perfekte patiente voor IVF...:(

Zeehondje, ik schijn over een berichtje van je heen gelezen te hebben...je hebt geen vertrouwen (meer) inIUI??
    Lees vaak dat vrouwen het wel vaak moeten proberen, maar toch lukt het ook daarmee hoor...
    Hoop dat jullie deze ronde een vette portie mazzel hebben...

Lizzie...heb ik ook wel eens gehad, dat ik dacht dat ik niet genoeg had gespoten...
    Maat als het maar een klein beetje is, maakt het niet zo veel uit...
    Het grootste gedeelte had je gespoten he...dus dat komt helemaal goed hoor....
    Succes voor morgen, en eet gewoon wat en wanneer je er zin in hebt, dan komt alles goed...

7. lizzieI

lizzieI Actief lid

Jan 6, 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie wat waar:
    Cally
    Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo
    Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen
    La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg
    Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg
    Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht
    Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG
    Susan79: cryo tp, VU Amsterdam
    Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC
    Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp
    Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht)
    Saskia1984: ICSI 1, CZE (eindhoven)
    liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle
    Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen
    Strijkkraal: cryo TP van 1e IVF, Tilburg
    Shantii: 1 Cryo TP van 2e icsi, Dusseldorf
    Jennifer: icsi, Albert Schweizer zkh Zwijndrecht icm Erasmus Rotterdam
    Zeehondje; IVF2, Voorburg
    LizzieI : UMC

Wanneer:
    Chessertje: Eind januari starten
    Hypo: 29-12 start deca; 12-1 uitgangsecho
    La femme Nikita: januari starten
    Lente67: Eind januari starten
    Liefprinsesje:eind januari/begin februari.
    Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari
    Sonne: begin feb. medicatie, eind feb. terugplaatsing
    Susan79: 8 jan gestart
    Zoe1976: Eind januari starten
    Hanied: 9 dec gestart
    Manousch: 2 februari start decapeptyl
    Saskia1984: 6 dec gestart met de deca
    Muppet80: 29 januari decapeptyl
    Strijkkraal: vervolg afspraak 21 januari, tp wss februari
    Shantii: 25 Januari, 1 Cryo tp
    LizzieI : 24 januari start 1e IVF

FM's:
    Hanied: 23 dec startecho
    Susan: 18 jan 1e fm
    La femme Nikita: 7 feb echo (BMS meten)
    LizzieI : 2e fm
    Punctie:
    Hanied: 1e week januari 2011
    Saskia: 4 januari

Terugplaatsing:
    Hanied: wk 1
    Saskia: 7 januari
    Shantii: 25 januari
    Susan: 25 jan
    Zeehondje; 22 januari escape-iui
    Cally: 29 januari

Testen:

Zeehondje zondag 6 februari
    Susan79: maandag 7 februari
    Shantii: dinsdag 8 februari
    Cally: 12 februari

8. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Zeehondje, mn nichtje heeft ook iui gehad en heeft nu daaruit een dochtertje van 1jr oud. Het kan dus ook echt, maar snap, na al jullie iui pogingen dat de hoop wel wat gezakt is ja...

Iemand vroeg wanneer de eerste gaat testen...denk dat ik dat ga zijn! Nl aankomende woensdsg al! Zit dan pas 8 dgn na tp hoor dus zal wel negatief zijn maar die ochtend vertrekt mn man voor 3 dgn naar Duitsland dus wel ff 'leuk' om met hem te testen. Moet dan al wel opstaan om half 6, en dat op mn vrije dag! Maar goed, maakt niet uit!

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik bedoelde met geen vertrouwen meer in iui, dat we al eerder zes iui's hebben gehad waar ook geen eentje raak van was. Heb dus meer vertrouwen in IVF dan in iui. Maar je weet het nooit hè?!

10. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Zeehondje, dacht idd al dat dat het was.

11. lizzieI

lizzieI Actief lid

Jan 6, 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Susan .... toch spannend ook al is het zo vroeg ! Kan me goed voorstellen dat je het samen met je man wil doen ..... kruip je toch nog ff lekker je bed in als hij weg is ;)

En zo bedoelde ik het ook met de IUI .....

@Sonne SUCCES morgen !!!

12. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    @all: heb niet alles teruggelezen hoor; was ff iets minder op t forum en dan is t wel heel veel om terug te lezen!

@Susan; woensdag dus al testen? Das wel heel vroeg idd! Weet je nog van de vorige poging wanneer je had getest? Hier mogen we pas 15 dagen na tp testen altijd, dus dat scheelt een week!

@IUI: aan de ene kant lijkt het me heerlijk om met IUI nog een kans te hebben (want voor ons is ICSI echt de enige optie), aan de andere kant is dat ook heel intensief en hoor je veel meiden waarbij het niet gelukt is. Maar toch...ICSI is meteen het eindstation en dan heb je geen andere opties meer.....

@Sonne: succes morgen!

@Lizzie: je begint dus al aardig wat te voelen? Met veel eten neemt t gewoon zoveel ruimte in. Dan voel je je meteen zo'n opgeblazen ballon.

@me: Het gaat hier aardig goed. Vanavond had ik even last van mijn buik (beide kanten) en dan ben ik meteen weer bang dat de cystes alleen maar groter worden. Maar nu is het ook gewoon weg, dus t konden ook mijn darmen zijn...
    We wachten t maar gewoon af. Woensdagochtend moeten we weer naar het zh voor een echo.
    Ik ga er maar s op tijd in zo. Begin toch wat lichter te slapen van die hormonen (mag ook wel na 5 !!! weken deca).
    Xxx Hypo

13. lizzieI

lizzieI Actief lid

Jan 6, 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffffff net terug uit het ziekenhuis. Van de 11 zijn er nog 6 eitjes over waarvan de grootste rond de 10 mm. De FA zei dat het niet gaat zoals moet, hormonen omhoog naar 200 puregon en vrijdag nog een FM dan wordt er gekeken of er nog wordt doorgegaan of dat er afgebroken gaat worden met eventueel de mogelijkheid van een escape IUI maar dat zal wel aan de hoeveelheid eitjes liggen denk ik zo ....... Ik baal best en ben verdrietig ...... Getver !!!

14. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Lizzie, snap dat je verdrietig bent maar wie weet helpt het ophogen nog! Houd de moed er nog even in en dan fingers crossed voor aankomende vrijdag!

Hypo, ben je nou nog niet ongi?? Wat is dat nou toch zeg?! Hopelijk kunnen ze morgenochtend er iets meer over zeggen...

Ik had vorige keer 9 dgn na tp een licht posi test met een dag 3 emmy. Nu een dag 4 emmy dus ben benieuwd of ik dan op 8dgn na tp al iets zie. Ik ga er niet vanuit hoor ;) Maar ik doe het vooral omdat mn man er morgenochtend nog is. Anders zie ik m vrijdagmiddag pas en zouden we pas zaterdagochtend samen kunnen testen. Dus dat scheelt nogal wat daagjes.......

15. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Susan...ja, ik geloof dat ik het was die het vroeg...
    Volgende week al een vroege test...tsja...hij zou zo maar eens positief kunnen zijn...maar de moed nog niet opegeven als hij wit blijft hé...
    En daarna lekker verder slapen...

Hypo...succes voor morgen...ik duim voor je dat het in orde is...

Ow balen Lizzie...
    Hoeveel dagen heb je nu gespoten??
    Zeker als je nu meer gaat spuiten, kan het toch nog goed komen hoor...

16. lizzieI

lizzieI Actief lid

Jan 6, 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu 9 dagen aan het spuiten ..... Kreeg van de FA ècht een beetje het idee dat het nog maar een klein kansje was want ze zei heel duidelijk dat het niet liep zoals het zou moeten ..... Vandaag even flink balen en dan morgen weer :)!

17. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Ow Lizzie...dat is balen idd.:(
    Succes voor vrijdag, hoe het dan ook af mag lopen....

18. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Lizzie, wat vervelend om te horen. Ik wens je heel veel succes vrijdag.

19. sonne

sonne Actief lid

Dec 7, 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Oh nee Lizzie, wat balen!! Jeetje, het gaat niet echt lekker in dit draadje zeg, ik hoor veel te weinig positieve verhalen :(
    Susan, hopelijk breng jij daar morgenochtend verandering in....
    Hypo, ik duim ook voor jou!

Ik heb vandaag mijn eerste werkdag gehad op mijn nieuwe plek. Was erg leuk, goed ontvangen. Ik heb het ook met 1 collega, die ik al kende, gehad over de MMM. Ik wist dat zij er in gezeten had, zij wist niet van mij. Oh, wat praat het toch makkelijk als iemand weet wat het is!

Fijne avond allemaal!

20. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Sonne, het zou me verbazen hoor, als ik morgenochtend positief test... Tenminste, ik ga er niet vanuit!

Wat fijn dat je zo goed ontvangen was op je nieuwe plekje en ook dat je het er met iemand over kunt hebben. Zal idd een hoop schelen!

Share This Page