Balen Suus Hopelijk een latere innesteling dit keer en dus ook later een streepje. Het kan nog steeds alle kanten op hè! Succes, en mijn duimen blijven draaien.
Meiden, vanmorgen toch maar weer getest, ook al was ik het niet van plan. Weer negatief met een indrooglijntje dus deze poging is gewoon over. Ga strax mn zkh bellen om te overleggen of ik mag stoppen met de Utrogestan. Als ik dan maandag niet ongi ben, doe ik nog een testje thuis en daarna de bloedtest, die dan negatief zal zijn. Zodra ik dan ongi word, wil ik aan de pil en vragen of ze in die 2 wkn de onderzoeken willen doen die nog nodig zijn voor de start van een nieuwe ICSI (ik algeheel bloedonderzoek en manlief nieuwe zaadanalyse). Op dag 17 zou ik dan moeten beginnen met de deca maar als nog niet alle uitslagen binnen zijn, kan dat miss ook later?? Nu eerst maar overleggen met de verpleegkundige of ik mag stoppen met de Utrogestan en dan volgende week bij mn ongi dit voorstel overleggen... Hoop dat alle anderen meer geluk hebben iig! Liefs Suus
Goh Lin71...wat vervelend zeg dat je al in de overgang zit...maar gelukkig kunnen ze je in Gent dus beter helpen, en reageer je nog op de medicatie... Succes hoor... Susan...ow nee, dat is even vet balen voor je...maar knap hoe je je alweer vasthoud aan de volgende poging... Wat hebben ze in het ziekenhuis gezegd?? Denk dat je voor de zekerheid nog niet mag stoppen met de Utro...maar dat is bij ons zo, weet niet of dat overal is... Hypo...wat een super goed nieuws zeg...volgende week nog een echo dus ter controle...en dan kun je weer gaan beginnen... Lizzie...ben benieuwd naar je nieuws van vandaag... Timon....hoe gaat het met je? Cally...jij ook de moed nog niet opgeven hoor.... Had idd. vandaag een echo, en snap de ballen niet meer van mijn lichaam... Had een veels te vroege echo nu, maar dat i.v.m. de vorige keer...en nu is mijn BMS al 0.9 en alles ziet er goed uit voor een TP. Wacht nu met spanning op het verlossende telefoontje van de FA hoe ze verder wil gaan... Hoop eerlijk gezegd op nog een extra echo, en dan 1 of 2 dagen later de TP, maar moet dus nog even afwachten...
Nikita, je bms is 0.9? Bedoel je daar 9mm mee? Dat is dan idd wel heel mooi! Hier al wel gebeld met het zkh ja en ik moet doorgaan met de utrogestan. Heb ook nix gezegd over de negatieve test omdat ik dan toch te horen krijg dat het te vroeg is om er iets over te zeggen (3 dgn voor de daadwerkelijke bloedtest en 10 dgn na tp). Had het er alleen over dat ik zo moe ben door die bollen en of ik al mocht stoppen. Niet dus........ Moet sowieso doorgaan tot en met de bloedtest en als ie positief is (yeah right ) nog 1 week ermee doorgaan. Neem aan dat als ie negatief is, ik meteen moet stoppen maar dat zal ik dan wel horen... En hoe het dan verder gaat, hopelijk volgens mijn plan, hoor ik dan vast ook wel.
@Susan ... balen meid ! Zou het echt niet kunnen dat je te vroeg bent nog ? @Cally ... moed houden !!! Je moet nog ff @Nikita ... SPANNEND !!!! Enne dat klopt het lichaam is een heel mooi apparaat wat soms een enorme eigen wil heeft ... weet er alles van Tsja en toen was er de echo ... zitten er in 1 eierstok geen meer geloof ik maar in de andere 1 grote (die gaan we nog kwijtraken) maar ook 4 kleine van 10 mm die er zin in lijken te hebben. Nu dacht ik dat was het dan voor deze maand maar in het zh willen ze wel de punctie gaan doen ALS deze 4 er idd voor gaan. Volgens het zh albsoluut de moeite waard, daar vertrouw ik dan maar op ! Mijn gevoel zegt wel dat het heel weinig is maar ja ik heb er niet voor geleerd hè ! Maandag weer een echo en dan beslissen we of we doorgaan of afbreken .... nog even in spanning dus ! Ik ben begonnen met 125 (omdat ik veel eitjes had zitten en nog nooit gestimuleerd was) toen 11 aan het groeien en opgehoogd naar 150, echo erna 6 eitjes over opgehoogd naar 200. Nu nog op 200 en het weekend nog even doorspuiten ! Volgende keer zullen ze me op 150 laten beginnen begreep ik ! Tot zover weer ..... ff bijkomen nu !
Susan...heel verstandig dat je niks over de test hebt gezegd...soms kunnen ze dan echt bot reageren heb ik al een paar keer hier gelezen.... En ja...bedoel idd. 9mm...(0,9 cm dus...) Lizzie...het blijft idd. erg spannend voor je... Hoop op minstens 4 mooi follies voor je... Als je dan nog 4 bevruchtingen hebt...heb je zelfs misschien een paar cryo's...
je, ben er ook blij mee...had dit alleen niet verwacht... dor vorige poging was afgebroken omdat ik niet goed op de progynova reageerde, en na 21 dagen het BMS nog altijd maar 7 mm was ofzo... Nu al na 10 dagen 9 mm...raar maar waar... Hoop niet dat het nu te dik is of te snel is gegaan....
Wauw Nikita, dat is goed nieuws! Weet je hoe laat de FA je gaat bellen? Susan, balen zeg! Had op beter nieuws gehoopt Lizzie, spannend voor jou. Hopelijk groeien deze vier goed door. Kan me voorstellen dat het tegenvalt als er eerst 11 zaten. Maar straks 4 mooie eitjes en dan op naar 4 mooie embryo's! Zeehondje, hoe is het met jou? Het is bijna 6 februari..
Hey dames! Eindelijk eens tijd om wat langer te reageren. @Timon: ik ga niet weg hoor met vakantie, maar ik heb een weekje vrij omdat ik in het onderwijs werk. Manlief heeft verder ook geen vrij. Maar ik vind t wel prettig als de punctie en tp in die week zouden vallen. Dan hoef ik geen afspraken af te zeggen en heb ik ook wat meer rust. Vorige keren had ik de dagen tussen punctie en tp ook wel echt nodig om te herstellen van de punctie. Hoe gaat t verder mentaal met jou? @Lin: ik spuit 125IE puregon. Maar ik reageer ook altijd heel sterk op de puregon. De 1e poging spoot ik 150, maar toen ging het veel te snel. Maar omdat jij al gedeeltelijk in de overgang zit zullen ze bij jou met hogere dosis beginnen. Blauwe plekken heb ik inmiddels ook. Maar die heb nu gewoon van de deca. Overigens maakt t volgens mij niet uit hoe of hoeveel je spuit hoor of je blauwe plekken krijgt. Een blauwe plek krijg je gewoon als je een adertje raakt; niets aan te doen. Het helpt soms wel om bij de lamp te gaan staan, dan zie je je aders lopen. @Cally: volgens mij had ik nog helemaal niet op jou gereageerd. Welkom bij dit topic iig! Een zoon vanuit IVF in augustus 2009....tjonge....(mijn 1e ivf was in oktober 2009) die is dan al weer 7 maanden. Wat gaat dat dan toch snel. Balen dat je nu denkt dat t mislukt is. Maar je weet het nooit hoor, want bij mij was het elke poging ook anders. De poging dat ik uiteindelijk zwanger werd (maar een mk kreeg) voelde ik eigenlijk niets. (gek genoeg) Ik heb me eigenlijk elke poging wel weer anders gevoeld. Dus....geef de hoop niet op! @Susan: balen zeg! Snap wel dat je vroeger test gezien je ervaring van de vorige keer. Maar je weet t nooit helemaal zeker natuurlijk. Ze geven miss ook niet voor niets zo'n grens aan. Maar goed; ik snap ook wel weer dat je t nu nog weinig kans geeft. Zou je meteen weer door kunnen? Bij mijn zh wilden ze er altijd een eigen cyclus tussen hebben zitten. @La Femme: dit klinkt allemaal positief meid! Ondanks de teleurstelling toch maar beter dat je de vorige keer de poging niet hebt doorgezet. Dit lijkt me een veel beter uitgangspunt voor een tp. Enig idee hoe dik het bms moet zijn? (volgens mij is 9 mm dik genoeg toch?) @Lizzie: wat een gek proces maak jij door zeg. Hebben de artsen een verklaring voor de follikels die weer verdwijnen? Zijn ze dan gesprongen ofzo? Maar goed; soms is 4 helemaal prima hoor. Je hebt uiteindelijk maar 1 goede bevruchting nodig. Ik had altijd heel veel follikels, waarvan dan maar de helft een eitje bevatte. Dat is ook zonde. Dan kan je beter 4 goede hebben; toch? Gets, wat moet jij hier onzeker door worden zeg; dikke knuffel! Nou, dit was een "megarea" ; om t maar in t Klingeliaans te zeggen. Hier tellen we af naar volgende week; ik wil heeeeeeeeeeeeeeeel graag eindelijk starten met de puregon! Mijn buik is de prikken wel een beetje zat! Xxx Hypo
Niet veel zin om erg uitgebreid te reageren, solly. Susan, balen! Nikita, wat heb jij een mooie bms! Hypo, wanneer denk je met de puregon te mogen starten? De storm buiten woedt ook in mij. Ik probeer me bezig te houden, maar dat is lastig. Steeds dwalen mijn gedachten naar waar ik niet aan wil denken (stress door werk). Geen fijne dag... beetje down. *zucht*
Helpen jullie mij eens .... is 4 follikels echt een mooi aantal voor een punctie ? Ik ben zo zo zo onzeker :x en dat ben ik zo niet van mezelf gewend
Lizzie, ik vind 4 wel weinig...zeker omdat ze in mijn zkh altijd zeiden dat vaak maar 50% goed wordt bevrucht. Klopte ook bij mij: van de 8 eicellen waren er 4 bevrucht (3 goed en 1 matig). Ik vond dat zelf erg weinig hoor, die 50%. Als je dan bedenkt dat jij dan gezien die theorie maar 2 emmy's overhoudt, is dat niet veel. Maar ja, aan de andere kant......1 is genoeg! Lastig lastig lastig dus... Ik zou eerst maandag afwachten en dan in overleg met de artsen besluiten wat te doen. Weet niet of het zaad van je man oke is, maar wat ze ook kunnen doen is bijv 2 follikels aanprikken zodat die niet meedoen en dan voor de andere 2 een escape IUI. Hoor je ook wel ns, dat dat gebeurt...
Volgens mij is 4 het minimale wat het UMCU aanprikt. Dus voldoende om ervoor te gaan. Als de fa zegt dat dit genoeg is geloof die man/vrouw dan!
Meiden...sorry, even een ego berichte, want ik moet dadelijk door dit weer nog naar mijn werk...:x Maar heb wel goed nieuws... Ben zojuist gebeld...eindelijk...en heb donderdag TP... Vond het een beetje laat...maar ze legde uit dat het BMS al wel mooi dik is...maar dag 10 voor een cryo TP echt wel een beetje vroeg is, en ik eerst nog een tijdje progesteron moet nemen... Vanaf dinsdag neem ik dus de Crinone (Utro) en worden ze ontdooid... Krijg woensdag het telefoontje, en mag dan donderdag voor de TP komen... Heb haar uitgelegd dat het vetrouwen in mijn lichaam een beetje weg is na de vorige keer, en dat ik het niet helemaal vertrouw dat het nu zo super volgens plan loopt... Eigenlijk wilde ze me zelfs niet meer voor een echo zien, ze legde uit dat omdat ik nu zo mooi reageer zoiets als de vorige keer waarschijnlijk niet gebeurd...de vorige keer reageerde ik vanaf het begin te langzaam op de medicijnen, omdat ik waarschijnlijk te laat in de cyclus ermee begonnen ben, dus slaat de werking op een gegeven moment om. Maar ze hoorde dat ik onzeker was, en mag maandag voor een extra echo komen... Wil gewoon echt zekerheid hebben voor ze beginnen met ontdooien, en 'waarschijnlijk' is niet genoeg voor mij.... Het is namelijk niet de eerste keer dat mijn lichaam de uitzondering op de regel vormt... Maar, mag dus echt niet klagen over mijn dokter...ze was hartstikke lief en neemt met er maandag middag even tussen...
@La Femme: goed meis dat je volgende week een tp hebt. En fijn dat ze je zo gerust wil stellen door een extra echo te doen. Dan weet je ook zeker dat het goed zit! Goede actie van de arts! @Lizzie: 4 lijkt weinig, maar je weet natuurlijk niet wat bij jou past...... Er zijn meiden die slecht reageren op de stimulerende hormonen. sommige meiden hebben 1/2 follies. Ik vind t heel moeilijk om hier iets over te zeggen. Tuurlijk hoop je op veel meer, maar t is niet onmogelijk met 4. Ik zou op het advies van jouw arts afgaan. Succes en knuffel!
Timon dat is wel een heftig stormpje dan in jou ! Hmmmm nooit fijn dat onrustige gevoel ! En ik ga ook luisteren naar mijn FA als zij zegt we gaan ervoor wie ben ik dan om te zeggen nee dit is echt te weinig ..... Ha ha zie je het voor je ! De verklaring van de arts is dat ze te weinig gestimuleerd zijn en er dan een aantal afbreken. Ze zullen de volgende ronde - als die er komt - ook beginnen met 150 IE en niet meer met 125. Dit hebben ze gedaan omdat ik zoveel follie's HAD zitten hmmmmm ik koester mijn 4 tal en hoop op een goede uitslag maandag ! Nikita ... wat knap !!!! Goed dat je zo voor jezelf bent opgekomen dat je toch een extra echo krijgt ! Je hebt er niets aan om de hele week in de zenuwen te zitten .... Ben benieuwd, maandag dus voor ons allebei spannend @Susan ... gaat het weer een beetje beter vandaag ? Ohja dat zaad van mijn man is slecht ... begreep dat je er minimaal 100.000 nodig hebt per eitje. De laatste IUI waren het er 750.000 dus ... best slecht zeg maar Aangezien we hier toch alles op tafel gooien .... hebben jullie braaf sex met een condoompje tijdens de poging ? Of moeten jullie helemaal niet eens aan sex denken ha ha ..... Was ik even benieuwd naar ! Ik heb namelijk een mega rubber allergie dus hier is het ècht héél saai op het moment
Suus, de hoop nog niet opgeven hoor. Echt, ik heb nog steeds hoop voor je! Je kent het late innestel verhaal van Klingel toch wel? 10 dagen na tp is nog niet zo heel erg lang, het kan nog steeds!