Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lizzie, wij vrijen gewoon zonder condoom, ook tijdens icsi. Is ook niks over gezegd in het ziekenhuis trouwens.
    En door de deca moest ik niet echt aan seks denken trouwens, maar toch wel braaf om de dag of om de 2 dagen gedaan om het zaad "vers" te houden.
    Waarom ivf met zo weinig zaadjes? Waarom geen icsi? Dat snap ik niet zo goed...

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lizzie; beetje hetzelde verhaal als bij mij dus! Oh, lees dat jullie nog wel een kansje maken op de punctie, spannend.
    Waarom sex met condoom????
    Hebben ze het bij ons nog nooit over gehad!

Hypo; vooruitgang dus, fijn. Heb je al een beurse buik van het spuiten?

Susan; wat een tegenslag meid. Heel veel sterkte.

Nikita; bij jou ziet het er dus goed uit, super!

Ego; hier alles goed. Heb alleen nog steeds geen vertrouwen in een goede afloop van deze escape-iui. Paar dagen pijnlijke borsten gehad, nu niet meer. Bij alle iui's was dat het teken dat de ongi eraan kwam. Verwacht dus morgen of zondag mijn menstruatie eigenlijk. Nog even afwachten dus...

3. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh zeehondje wat spannend ... en je weet t maar nooit hè !

@Saskia ..... beleid van dit ziekenhuis, het zou genoeg moeten zijn voor IVF ! Ik had me ook al ingesteld op ICSI maar niet dus ..... Die 750.000 was de slechtste lading trouwens ... meestal is het om en nabij het miljoen (je zult hem winnen :D) Ze kijken bij ons trouwens naar de hoeveelheid VOOR opwerking !

Ha ha nou in de folder staat bij ons oppassen tijdens bla bla want er kan spontaan toch nog een eitje springen etc etc ..... maar dan vind ik het dus ook wel prima ... ook hier moet de voorraad vers gehouden worden hè ;)

Net mn orgalutran weer gespoten heb ik bloed in de spuit zitten (dus daar waar eerst de vloeistof zat) niet veel maar toch :( Heb mooi het ziekenhuis gebeld of dat kwaad kan want ik gok dat ik in een bloedvat heb gezeten .... word zo teruggebeld ......

4. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Lizzie, 4 eitjes is niet veel, maar het kan genoeg zijn hè. Vriendin van mij bleek bij de punctie uiteindelijk maar 2 eitjes te hebben: allebei bevrucht, eentje de vriezer in en eentje is uitgegroeid tot haar zoon :)
    En als de arts zegt dat het de moeite waard is...

Nikita, jij gaat super! En nu niet gaan twijfelen omdat het zo anders (beter!) gaat dan de vorige keer..:D Maar goed van je dat je duidelijk hebt gemaakt dat je onzeker bent en fijn dat je een extra echo krijgt, snap dat je graag wat bevestiging wilt dat het echt goed gaat. En dan op naar de tp.

Zeehondje, ik blijf toch nog even voor je doorduimen hoor ook al heb je er zelf niet zo'n goed gevoel. Mag je wel meteen door met de volgende poging als het nu toch niet gelukt is of moet je een cyclus wachten?

Hypo, voor jou gewoon een knuffel omdat je al zo lang aan het spuiten bent en je toch positief blijft klinken in de berichten die ik hier van je lees. Hopelijk snel de puregon erbij en dan hoop ik dat je eitjes snel groeien, zodat je niet zo lang meer hoeft te spuiten.

Hier, ik kan er echt geen zinnig woord over zeggen. Vanmorgen wel getemperatuurd en dat moet ik eigenlijk niet doen. Word ik alleen maar onzeker van. Ik wacht maar gewoon af.

5. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat is er veel geschreven en veel gebeurd vandaag zeg!! Fijne en minder fijne dingen. Hou het amper meer bij, sorry als ik iemand vergeet!
    Susan, oh nee, wat jammer!! Ik blijf nog even tot maandag wachten, maar snap je teleurstelling. Knuffel!
    Nikita: wauw, wat een goed nieuws!!! Ben echt heel blij voor je! Spannend of ze goed gaan ontdooien! Bij jou werden er ook twee terug geplaatst toch? En hoeveel cryo's heb je nog?
    Hypo, fijn dat er wat positieve ontwikkeling is! Ik heb respect voor je hoor, vreselijk zo lang spuiten! Nu is een positieve test nog wel extra verdiend dacht ik zo!
    Zeehondje, ik blijf voor jou ook nog even doorduimen hoor....
    Lizzie, ik zou gewoon vertrouwen op je arts hoor! Van allemaal verschillende meningen kan je ook weer zo onzeker worden.
    Cally, sterkte met de spanning!

Ik wacht nog steeds op mijn ongesteldheid. Ik verwacht hem ergens komende week en hoop zo ontzettend dat hij zich gewoon op tijd aandient! We hebben nog al wat spanning in ons priveleven gehad de afgelopen weken, ik hoop echt niet dat dat mijn menstruatie gaat beïnvloeden. Ik slik nu braaf twee keer per dag Chinese kruiden en ik drink geen koude dranken en eet geen rauwkost. Dit adviseerde de acupuncturist mij, omdat ik een koude buik had en mijn buik warm moet zijn voor een goede innesteling. En dat terwijl ik gek op rauwkost ben! Maar goed, alles voor een goed einde!

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Sonne, wat grappig dat jouw acu dat zei! Ik mocht ook geen koude dranken en moest me warm houden tbv innesteling :)

@sex tijdens icsi behandeling: als je zin hebt, gewoon doen, zonder cd. Als we geen zin hadden en manlief wel om de zoveel tijd moest lozen wegens kwaliteit, moest ie van mij altijd even rukken onder de douche, hahahaha

Zeehondje, snap hoe je denkt...over mislukt gevoel... Miss is er voor ons toch ergens n sprankje hoop?

Hoest met de andere wachtenden, met tp's, op ongi's, op follikelstimulatie (hypo dus)...

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Nikita, ik zit de film Center stage te kijken en zie jou bijna aan het werk. Allemaal tutu's. :p
    Mooi, eindelijk komt je tp eraan!

Lizzie, wij doen ook zonder rubber. Wat heeft het voor zin als we toch ICSI doen?

Sonne, je moet er wat voor over hebben. Geen rauwkost terwijl je er gek op bent.

Stormt het bij jullie ook nog zo?

8. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Tjonge jonge, wat een geklets hier over rukkende mannen, koude buiken, spuiten met bloed, temperaturen, enz. enz. Het is me ook een circus die MMM! Nog even en we gaan met onze praatjes op t Babyrinth lijken; SEG!

@sex: tja....altijd een beetje een issue zo tijdens de behandelingen (en daar buiten overigens ook omdat je toch denkt dat t miss ooit eens natuurlijk lukt en dat je dat ook weer niet wilt hopen, maar ook stiekem op je cyclus let, maar het ook weer spontaan wil laten zijn, enzenz). Bij de start raden ze in het zh aan om 'safe-sex" te hebben. Je mag niet zwanger zijn als je deca gaat spuiten en tijdens stimuleren is ook "not-done" (want er mochten ineens meerdere eieren per ongeluk springen en je man met dat ongelooflijk slechte zaad per ongeluk ze allemaal tegelijk bevruchten....duh!!!:(). Nou; wij hebben ons er nooit aan gehouden. Dat zwanger zijn als je met deca begint is een minimale kans en tijdens het stimuleren heb ik nooit zin gehad om ook maar iets in bed te doen (behalve slapen;)); daarvoor doet mijn buik veel te pijn met al die follies. Maar goed; als je er minder hebt is t miss wel te doen.
    En dat mannen hun zaad op kwaliteit moeten houden....dat vind ik ook een beetje hun taak hoor!!! (hoewel manlief t daar geloof ik niet mee eens is......) Wij moeten al aan genoeg dingen denken; zij hoeven er alleen af en toe even een een ruk aan te geven; hahahaha! (als Susan er niet over was begonnen had ik t ook nooit getypt, maar ja)*bloos*

So, zo kannie wel weer!

Ik hou ook helemaal niet van dit onstuimige weer. Je slaapt er slecht door en ik krijg er een onbestendig gevoel van.
    Vanavond heerlijk uit eten geweest met een vriendin; gesellie!
    Morgen kraambezoek......minder leuk...maar ja....t kind loopt al bijna (bij wijze van spreken), dus het wordt echt eens tijd. Nu maar hopen dat t een enorm lelijke baby is of een enorm horrorverhaal over de bevalling. Dan denk ik misschien wel "gelukkig hoeven wij dit niet":D. (kleine kans)

By the way.....hoe maak je je buik warm? Mag je dan helemaal niets kouds meer drinken (cola, sappie)?

En ladies; bedankt voor de complimenten en bemoedigende woorden. We zijn spuitweek 6 in gegaan en de blauwe plekken vallen echt reuze mee. T begint er wel enigszins gehavend uit te zien, maar ja. Als de puregon erbij komt dan gaat t wel vrij vlot, want ik reageer daar vrij snel op. (meestal na 10 dagen wel punctie)
    Pfff ik ben nu wel moe, dus ga lekker slapen!
    Trusten lieve meiden!

xxx Hypo (in jolige bui....maar dat was al te merken denk ik)

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Wat ben ik lang van stof vandaag....

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Goed zo Hypo! Lekker 'lullen' ;) hier! Ben erg blij dat jouw manneke ook zichzelf lekker bezighoudt. Hoeven ze ons niet mee lastig te vallen, toch? :D Net ook aan die van mij gevraagd of ie gerukt geeft in Duitsland omdat hij over ca 2.5 mnd weer moet presteren...in een bakje!!!! Hahahaha
    Wat zou het fijn zijn als je het spuiteinde al in zicht is zeg! Je moet maar zo denken...je bent al over de helft :p mogen we aannemen ;)

Kraambezoek...natuuuuuuurlijk is t een lelijk kind! Alleen je eigen kind is mooi; ik spreek uit ervaring ;):D Enne, denk dat het merendeel vd bevallingen k*t is (behalve die van mij want dat was natuurlijk een SPROOKJE ;))

Trouwens, jeuken jullie borsten ook zo van die bollen? Pfff, kan er af en toe echt gek van worden!
    Nou, nu maar lekker slapen, dagje dichterbij het eindvonnis......

11. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hypo, geen koude frisdranken uit de koeling, geen koud water, geen ijs, geen rauwkost.... Dat is wat ze tegen mij zei. Ik houd mij daar redelijk aan. Normaal gesproken drink ik altijd vrij veel water, nu drink ik vooral thee. En een frisdrankdrinker ben ik niet, ijs eet ik vrijwel nooit. Dus dat kost mij geen moeite! Alleen water en rauwkost.... Dat is best een verandering :)

Ik vind het trouwens wel gezellig dat er zo veel geschreven wordt! Je kan wel zien dat bijna iedereen nu echt in het traject zit! Ik heb buikpijn, ik denk dat mijn ongi er aan zit te komen.... Jippie!! (dat ik daar nog eens naar uit ging kijken zeg....).

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lizzie, kijken ze naar de hoeveelheid zaad voor opwerking? Das vaag... Bij ons vallen er namelijk een paar miljoen af en houden we gemiddeld 200.000 zaadjes over. Als ze bij ons zouden kijken naar voor de opwerking dan zouden we voor ivf in aanmerking komen maar dan is het merendeel helemaal niet bruikbaar.

@ seks en zaad van goede kwaliteit houden, lastig lastig... mijn libido zakt door de deca beneden het vriespunt en de laatste tijd is mijn libido zonder deca ook al niet echt iets om over naar huis te schrijven ;)
    Wij deden de zaadverversing wel samen, maar dan samen knuffelen en rukken onder de douche ;) Hadden we toch wel een momentje samen en toch een beetje het gevoel dat we het samen deden. Maar seks, daar had ik echt veel te weinig zin in en dat ging me tegenstaan dus dat hebben we niet gedaan.

13. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sonne ..... dat je daar nog eens blij van zou worden hè ;) !

@Saskia ja idd naar het zaad van voor de opwerking, bij ons blijven er rond de miljoen over soms iets meer soms wat minder. Ik ben net eens op google speurtocht gegaan naar de landelijke richtlijnen voor icsi/ivf maar die kan ik nog niet vinden :( Ga het maandag toch nog eens vragen !

Ze gaat maandag sowieso niet blij met me zijn denk ik want ik heb een heel lijstje vragen .... ben zo vreselijk onzeker nu (ken ik niet van mezelf) .... wel of niet die punctie met weinig eitjes ? Zou het toch geen icsi moeten zijn ? En wat te doen bij kwalitatief mindere emmy's mocht het zover komen ? We hebben namelijk afgesproken dat we 2x1 laten tp en dan 2 maar wat als ze slecht zijn van kwaliteit .... Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh de storm maakt ook mij vreselijk onrustig :p Ga zo eerst eens badderen met een boek (eentje die niet over ivf gaat maar gewoon de nieuwe van susanne vermeer) misschien helpt dat !

Had trouwens een heel bericht zitten tikken, zoef weg !!!! verkeerd knopje denk ik ......:x:x:x

@Hypo .... dappere jij ;) nu hopen dat het echte werk gauw gaat beginnen, ff bikkelen nog ! Enne ik vond het wel een heel gezellig berichtje !!!

@Timon .... vind ik dus ook, normaal klussen lukt niet maar dan denken ze nu zeker dat we ineens superzaad hebben !!! Enne het blijft hier waaien, stormen doet het alleen nog bij mij van binnen ;)

Lief zeehondje ik duim toch nog even door ...... en Cally dikke knuf enne probeer jezelf niet onzeker te maken (zegt de expert op dit gebied hoe lekker geloofwaardig weer dit :)) ook voor jou duim ik door !

Zo ..... ik ga in bad & nog even verder broeden op mijn 4 dappere follie's !

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sorry, alleen even ego:
    Vanmorgen echt heel erg pijn in buik. Bij zitten en staan, kon wel janken. Heb ik nog nooit gehad. Echt onder in de buik. Heb soms wel licht ongibuikpijn, maar dit?! Na een uurtje was het over en nu alleen een beetje drukkend gevoel nog. Had wel verwacht dat de ongi eraan kwam, maar nog helemaal niks te zien. Ook niet na de sex (deed trouwens bij het stoten ook een beetje pijn). Wat een een ellende dat wachten zeg.

15. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dikke knuffel voor jou zeehondje !!!

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Zeehondje, wat een onplezierige dag voor jou. Gaat het een beetje?

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh zeehondje, bah! Dikke knuffel voor jou! Hoe voel je je nu?

18. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Zeehondje, knuffel voor jou! Hoop dat je je wat beter voelt.

Lizzie, niet gaan stressen. Is niet goed voor je follies ;)
    Succes met broeden ;)

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lieverds, ik voel me goed nu. Alleen elke keer bij het plassen denk ik toch dat er nu wel eindelijk wat bruine afscheiding op het wcpapier zal zitten. Maar tot nu toe nog niks. Ik wil gewoon ongi worden en niet weer gaan hopen.

20. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Gelukkig dat je je nu weer goed voelt Zeehondje.
    Ga je morgen testen of wacht je gewoon af?

Deel Deze Pagina