Wie wat waar: Cally Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG Susan79: cryo tp, VU Amsterdam Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht) Saskia1984: ICSI 1, CZE (eindhoven) liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen Strijkkraal: cryo TP van 1e IVF, Tilburg Shantii: 1 Cryo TP van 2e icsi, Dusseldorf Jennifer: icsi, Albert Schweizer zkh Zwijndrecht icm Erasmus Rotterdam Zeehondje; IVF2 (escape-iui), Voorburg LizzieI : UMC Wanneer: Chessertje: Eind januari starten Hypo: 29-12 start deca; 12-1 uitgangsecho La femme Nikita: januari starten Lente67: Eind januari starten Liefprinsesje:eind januari/begin februari. Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari Sonne: begin feb. medicatie, eind feb. terugplaatsing Susan79: 8 jan gestart Zoe1976: Eind januari starten Hanied: 9 dec gestart Manousch: 2 februari start decapeptyl Saskia1984: 6 dec gestart met de deca Muppet80: 29 januari decapeptyl Strijkkraal: vervolg afspraak 21 januari, tp wss februari Shantii: 25 Januari, 1 Cryo tp LizzieI : 24 januari start 1e IVF Zeehondje; 22 januari iui FM's: Hanied: 23 dec startecho Susan: 18 jan 1e fm La femme Nikita: 7 feb echo (BMS meten) LizzieI : 2e fm Punctie: Hanied: 1e week januari 2011 Saskia: 4 januari Terugplaatsing: Hanied: wk 1 Saskia: 7 januari Shantii: 25 januari Susan: 25 jan Zeehondje; 22 januari escape-iui Cally: 29 januari La femme Nikita: 10 februari Testen: Zeehondje zondag 6 februari Susan79: maandag 7 februari Shantii: dinsdag 8 februari Cally: 12 februari Zwanger: Zeehondje Shantii (wil je er al op?)
Wie wat waar: Cally Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG Susan79: ICSI 1, VU Amsterdam Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht) Saskia1984: ICSI 1, CZE (eindhoven) liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen Strijkkraal: cryo TP van 1e IVF, Tilburg Shantii: 1 Cryo TP van 2e icsi, Dusseldorf Jennifer: icsi, Albert Schweizer zkh Zwijndrecht icm Erasmus Rotterdam Zeehondje; IVF2 (escape-iui), Voorburg LizzieI : UMC Wanneer: Chessertje: Eind januari starten Hypo: 29-12 start deca; 12-1 uitgangsecho La femme Nikita: januari starten Lente67: Eind januari starten Liefprinsesje:eind januari/begin februari. Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari Sonne: begin feb. medicatie, eind feb. terugplaatsing Susan79: 10 feb starten? Zoe1976: Eind januari starten Hanied: 9 dec gestart Manousch: 2 februari start decapeptyl Saskia1984: 6 dec gestart met de deca Muppet80: 29 januari decapeptyl Strijkkraal: vervolg afspraak 21 januari, tp wss februari Shantii: 25 Januari, 1 Cryo tp LizzieI : 24 januari start 1e IVF Zeehondje; 22 januari iui FM's: Hanied: 23 dec startecho La femme Nikita: 7 feb echo (BMS meten) LizzieI : 2e fm Punctie: Hanied: 1e week januari 2011 Saskia: 4 januari Terugplaatsing: Hanied: wk 1 Saskia: 7 januari Shantii: 25 januari Zeehondje; 22 januari escape-iui Cally: 29 januari La femme Nikita: 10 februari Testen: Zeehondje zondag 6 februari Shantii: dinsdag 8 februari Cally: 12 februari Zwanger: Zeehondje Shantii (wil je er al op?) Helaas ongi: Susan Zo, heb mezelf ook maar weer aangepast... Vind wel dat het roze lijstje langer moet worden hoor! Daarom ook ff lekker onderstreept en vetgedrukt Wie weet helpt het...?
Zeehondje, natuurlijk blijf je hier! We blijven hier gewoon tot iedereen roze getest heeft LFN, ja, dit wordt mijn allereerste cryo tp. Hopelijk na deze ook even niks meer nodig... Toch altijd weer spannend hoe je op nieuwe medicatie reageert. Van zowel de deca als de puregon merkte ik vrijwel niks, dus hoop hiervan ook niks. En ik ga ook, net als jij dit keer, voor een tp na twee weken! Lijkt mij echt fijn zo snel. Hebben jullie dat ook, zodra je echt begint met slikken of spuiten dat je ook gaat uitrekenen wanneer je dan eventueel uitgerekend bent etc? Hoop echt zo dat we straks allemaal zwanger zijn. Zucht, zit een beetje in de fantaseer-modus geloof ik....
Zo, weer veel geschreven hier gisteren en vandaag. Alleen nog geen nieuws van Shantii vandaag. Hoop dat ze snel positief nieuws komt brengen. Ik heb vandaag de poli gebeld. Vanmorgen is de ongi echt doorgebroken en ik mag meteen door. Volgende week vrijdag de eerste echo alweer. Bij de eerste cryo-tp (in okt 2009) werd me gevraagd of ik mee wilde doen aan de Antarctica-trial (volgens mij had ik bij Emesve gelezen dat die daar ook aan meedoet?). Hierbij wordt door loting bepaald of je tp in natuurlijke of gestimuleerde cyclus hebt. Heb ik toen niet gedaan en ben toen in natuurlijke cyclus zwanger geraakt. Dus met de gedachte "waarom iets veranderen dat goed werkt" bij deze tp ook niet deelgenomen aan de trial. Maar nu deze poging mislukt is, heb ik me vandaag toch aangemeld. En wat zei de loting: tp in natuurlijke cyclus! Toch een beetje teleurgesteld, want had het nu wel met medicatie willen proberen. Maar heb me er inmiddels overheen gezet hoor, heb hier laatst zelf nog gezegd dat de kans op succes met beide manieren even groot is Lin71, hoe was de echo vandaag? Was de cyste geslonken? Ik heb vandaag nog aan je gedacht toen ik met de vpk sprak. Bij mijn IVF heb ik meegedaan aan een studie waarbij je een extra hormoon spuit, dat de aanmaak van LH stimuleert (Luveris). Was een studie voor vrouwen vanaf 36 jaar (jaja, ik ben ook een vrouw op leeftijd . Ben van hetzelfde jaar als jij). Ik hoorde bij de groep die dat hormoon spoot en ik had 17 eitjes! Heb vandaag gevraagd naar de uitkomst van de studie. Ze vertelde dat de uitkomsten nog niet definitief zijn (in Amsterdam zijn ze er zelfs nog mee bezig), maar het lijkt er tot nu toe op dat toediening van het hormoon positief uitpakt. Ze vertelde dat er binnenkort een vervolg komt, waarbij het hormoon in de GonalF-pen wordt opgenomen en je dus geen extra spuit hoeft te zetten. Is voor vrouwen van 36 tót 40. Ik weet niet wanneer jij 40 wordt? Misschien is het iets voor jou. De vpk heeft al in mijn dossier gezet dat ik een mogelijke kandidaat ben, mocht het niet goed gaan met mijn cryo's. Zeehondje, lekker blijven meekletsen hoor! Nikita, dus de eerste twee meteen goed ontdooid. Super!! Die gaan morgen een mooi warm plekje bij je zoeken. En vinden!! Sonne, jij dus ook ongi vandaag. Nu gaat het echt beginnen! Jeej!! Ik herken het dat je meteen gaat uitrekenen wanneer de tp en de uitgerekende datum dan zijn. Ik reken op een tp rond 26 februari, dat is het voordeel van een korte cyclus Ik hoop dat je geen last van de medicijnen zult hebben. Succes! Susan, jij dus waarschijnlijk ook meteen door. Spannend weer! Er gebeurt veel hier de komende tijd. Lief van je mannetje dat hij vandaag vrij had genomen. Nog wat leuks gedaan met z'n drietjes? Lizzie, heeel veel succes morgen!! Ik kan alleen zeggen: probeer te ontspannen. Je hoort heel veel negatieve verhalen over de punctie. Mij viel het echt ontzettend mee. Ik hoop dat jij dat morgenavond ook kunt zeggen. Knuffel!
Wie wat waar: Cally: cryo tp van 1e IVF, Zwolle Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG Susan79: ICSI 1, VU Amsterdam Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht) Saskia1984: ICSI 1, CZE (eindhoven) liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen Strijkkraal: cryo TP van 1e IVF, Tilburg Shantii: 1 Cryo TP van 2e icsi, Dusseldorf Jennifer: icsi, Albert Schweizer zkh Zwijndrecht icm Erasmus Rotterdam Zeehondje; IVF2 (escape-iui), Voorburg LizzieI : UMC Wanneer: Chessertje: Eind januari starten Hypo: 29-12 start deca; 12-1 uitgangsecho La femme Nikita: januari starten Lente67: Eind januari starten Liefprinsesje:eind januari/begin februari. Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari Sonne: 9 feb. start medicatie, eind feb./begin mrt. terugplaatsing Susan79: 10 feb starten? Zoe1976: Eind januari starten Hanied: 9 dec gestart Manousch: 2 februari start decapeptyl Saskia1984: 6 dec gestart met de deca Muppet80: 29 januari decapeptyl Strijkkraal: vervolg afspraak 21 januari, tp wss februari Shantii: 25 Januari, 1 Cryo tp LizzieI : 24 januari start 1e IVF Zeehondje; 22 januari iui FM's: Hanied: 23 dec startecho La femme Nikita: 7 feb echo (BMS meten) LizzieI : 2e fm Sonne: 21 feb echo (BMS meten) Cally: 18 feb echo Punctie: Hanied: 1e week januari 2011 Saskia: 4 januari Terugplaatsing: Hanied: wk 1 Saskia: 7 januari Shantii: 25 januari Zeehondje; 22 januari escape-iui La femme Nikita: 10 februari Testen: Zeehondje zondag 6 februari Shantii: dinsdag 8 februari Zwanger: Zeehondje Shantii (wil je er al op?) Helaas ongi: Susan
Nee Zeehondje NEEEEE je moet gewoon blijven hier ! Ik ga naar mn bed ... ben nerveus en niet lekker ... lekker Apollo 13 aan en dan val ik vanzelf in slaap ! Dag meiden fijne avond allemaal xx
Trusten Lizzy...duik er ook al in... Cally...is toch fijn in een natuurlijk cyclus... Snap dat je de andere mogelijkheid ook uit wil proberen...maar missschien is dit wel een teken...dat je natuurlijk bij jouw lukt... Knuffel voor alle andere meiden...denk aan jullie hoor...
Helaas zoals het nu lijkt is het Game over............1 enkel celletje van nog geen 10 mm. Manlief en ik hebben met de gyn een goed gesprek gehad. Ik ga nog 2 dagen door en als er niets bij komt en mijn eicel alleen blijft stoppen we. Zoals al eerder bekend is uit mijn bloed gebleken dat ik met de overgang bezig ben en mijn eicelreseve´s waarschijnlijk nagenoeg op zijn. Vrijdag nog een keer terug en dan denk ik dat wij stoppen. De natuur laat zich niet dwingen. Helaas. Gelukkig hebben we 1 dochtertje !
Lizzie; slaap lekker en veel succes voor morgen. Ik vond de punctie trouwens ook heel erg meevallen. Komt goed meissie!
Sorry meiden ik heb alleen maar in het zwangerschapstesten topic gezeten vandaag omdat mijn test van vandaag wat lichter was! Echt om gek van te worden. Vanmiddag gebeld na het ziekenhuis en ik heb morgenochtend een bloedtest dus dan hoor ik het wel aan het einde van de dag als het goed is. Dit is echt zo frustrerend he!!!
Oh nee Lin, wat erg! Jeetje zeg, sterkte. En ik blijf ondanks dit nieuws nog even duimen voor een paar extra eitjes vrijdag.... Shantii, oh jee, wat een onzekerheid! Goed dat je vandaag een bloedtest krijgt zodat je duidelijkheid hebt. Mijn duimen draaien ook voor jou. Lizzie, heel veel sterkte vandaag!! Ik vond de punctie ook heel erg meevallen. De rest, knuffel!
Hey dames! Heb helaas echt geen tijd gehad om even terug te lezen, dus reageer alleen ego..... ..hier waren er nog 2 cystes te zien (wel kleiner geworden) die ze zo direct gaan weghalen (vroeg in het zh zijn dus). dan mag ik vanavond eindelijk beginnen met de puregon (na 6 weken decapeptyl). xxx hypo
lees dat er hier meer meiden een punctie hebben gehad. ik heb gisteren me eerste punctie gehad. maar nou was me vraag: hoe lang kan het lichte bloedverlies aanhouden?? of is het de dag na punctie ook nog normaal dat je dat hebt?
Girl, welkom. Ik heb helaas geen antwoord op jouw vraag. Geen last van bloedverlies na de punctie gehad. Hypo, succes vandaag! Eindelijk kan je bijna verder. Lin, nu al in de overgang aan het raken. NEEEEE! Wat zou je eventueel toch nog kunnen doen om toch jullie droom waar te maken? Alle meiden die vandaag tp, punctie of bloedtesten hebben... SUCCES!
@Girl: dat is heel wisselend. De ene keer heb ik geen bloedverlies, de andere keer 2 dagen lang.... Kan zijn dat ze net een adertje hebben geraakt. @Zeehondje; lekker blijven meekletsen hoor! @Susan: zo, zo; jij hebt het allemaal snel kunnen regelen zeg! Hier moet er altijd een eigen cyclus tussen zitten, maar blijkbaar hoeft dat bij jullie dus niet. Fijn dat je (ondanks voorschieten meds-geld) meteen door kan. @La Femme: duim voor een goede tp voor jou vandaag! @Lizzie: waarschijnlijk is de punctie al achter de rug voor jou. Ben benieuwd hoe het gegaan is; hoop op een goede oogst! @sonne: voor jou is het begin er dan ook echt. Jij moet dus ook progynova gebruiken? @Linn: meid, wat een teleurstelling..... Kunnen ze de dosering niet verhogen? Ik duim voor je dat het toch nog wat wordt! @Shanti: fijn dat je vandaag de bloedtest hebt. Hopelijk neemt dit alle twijfels weg voor je. We duimen! Hier vanmorgen de cystepunctie gehad. Het was behoorlijk pijnlijk (zonder verdoving). Ze moest door mijn bm-mond heen prikken; dat viel dus niet mee! Het vocht wat er uit kwam viel erg mee, maar t uitzuigen zelf was toch ook wel pijnlijk. Maar goed.....ik mag dus wel door! Vanavond eindelijk de 1e puregon erin! Ik ga bijna de boeken in als langste icsi-poging op de poli! Vanochtend nog even rustig an en bijkomen van alles! xxx hypo
Hypo, wat naar dat het zo pijnlijk was maar gelukkig zijn ze wel weg en kan je lekker door! Shantii, ik ben ook wel benieuwd naar je testen! Lizzie, hoe is t gegaan? Cally, weet niet of ik t nog had gezegd maar wat kl*te dat het niet is gelukt... @hier, geen idee of ik nu echt ongi ben. Strax nog ff tamponloeren want kan me voor me half 1 nog aanmelden. Wel net gebeld door mn zus met wat uitslagen. Mijn bloed was goed, bloed van mn man nog niet bekend maar is ook gisteren ingeleverd. Wel zaaduitslag binnen! Lees maar ff mee meiden... Progressief motiel 6.0 milj/ml Motiel 0.89 milj/ml Niet motiel 0.40 milj/ml Totaal 17.28 milj Percentage progressief motiel 83% opbrengst 2.1 ml Toen nog een rijtje, denk dat dat is na opwerking. Progressief motiel 3.4 milj/ml Opbrengst 1.7 milj Motiel 0.2 milj/ml Niet motiel 0.4 milj/ml Percentage progressief motiel 85% Nou, dat is helemaal niet verkeerd dacht ik zo! Is zelfs IUI en IVF waardig! Of zie ik dat verkeerd? Nee toch?
dank je allemaal voor zo snel antwoord. ben ook al gebeld voor de aantal bevruchtingen en heb toen ook ff gevraagd aan de assistent en dat kon inderdaad wel en morgen bij de tp kijkt de arts ook nog eerst ff.