Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag lieve meiden, ik ben net terug uit het zh en ga het kort houden want ik kruip even lekker met een kruikje in bed .... Punctie is goed gegaan, ja was wel pijnlijk maar na alle horror verhalen moet ik zeggen dat het me mee viel. Ik had veel grote follie's dat scheelt natuurlijk ook ! Nou .. wij schrokken want er zijn 17 follie's aangeprikt en 9 eitjes gevonden dit is veel meer dan we verwacht hadden !!! Het zaad was goed volgens het lab dus nu maar hopen dat de chemie eraf spettert in de lab schaaltjes !!! Zondag tussen 10 en 11 worden we gebeld ! Dag lieve meiden xx

2. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hypo wat fijn dat de cystes zijn verwijderd alleen natuurlijk wel minder dat het zo'n pijn deed! Wow als langste met de icsi bezig hihi dat is best wel apart! Nu maar hopen dat al die tijd zn vruchten gaat af werpen!

Girl, hier ook altijd tot 2/3 dagen na punctie bloedverlies. Dag van tp stopt het eigenlijk altijd.

Susan wat goed dat het zelfs nog voor IUI of IVF door kan! Daar zou ik toch maar even mooi trots op zijn hihi.

Vanmorgen om 07:30 getest met de kv test, en het streepje leek nog lichter dan gister! Ik had alle hoop al verloren, en kon alleen maar huilen en me vriend ook. Ik was zo boos en verdrietig dat ik niet meer wilde bloedprikken. Toen me moeder belde om te vragen hoe het prikken was gegaan hebben we haar verteld van de slechte test. Moeders stond hier dus binnen een half uur op de stoep met een predictor test. Aangezien ik heeeel veeeel heb gelezen over de predictor en ik heb onbetrouwbaar vind weigerde ik hem te doen! Me moeder eigenwijs weer terug na de drogist en heeft een clear blue gehaald. Ik had net drie kwartier er voor nog geplast, maar a fijn toch maar gedaan. En deze gaf Zwanger 1-2 weken aan! Ik meteen ja maar het had toch al lang 2-3 moeten zijn? Dus wij Dusseldorf opgebeld, en die vertrouwd de streepjes (kv) testen dus niet bij mij en wilde dat ik toch ging prikken op progesteron en hcg. Zo juist laten prikken en nu krijgen we vanmiddag of morgen nog de uitslag. Pff wat hoop ik dat het allemaal goed zit en ons kleintje bij ons blijft!! Dit is echt killing!! Achteraf bleek de kv test dezelfde streep als gister te hebben.

3. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook leuk om te zien, hoe de schoonfamilie, waar wij geen contact mee wensen, en andersom ook niet, hier ook mee leest; genaamd Kiekaboe

4. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Susan, ik heb weinig verstand van de zaaduitslagen (daar ligt hier het probleem niet), maar ze zijn dus flink verbeterd sinds je eerste ICSI? Dat is altijd goed natuurlijk!

Lizzie, wat fijn dat de punctie meeviel. En de uiteindelijke opbrengst dus ook. Toch raar dat er op een gegeven moment nog maar van 4 eitjes werd gesproken. En dan nu 9!! Super! Daar moeten toch wat mooie embryo's uit komen. Sterkte met wachten.

Hypo, eindelijk dan toch!! Balen dat het vanmorgen zo pijnlijk was, maar gelukkig dat je nu dan eindelijk met de puregon mag beginnen. Jij hebt wel heel wat eitjes verdiend vind ik ;)

Lin, wat een ontzettend naar nieuws!! Hoe is het nu met je?
    Weet niet of je mijn vorige post had gelezen over die studie. Misschien toch eens informeren of dat nog iets voor je kan zijn? Ik heb geen idee of het daarbij uitmaakt dat je een lage eicelvoorraad hebt. Dikke knuffel!!

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Shantii, wat een dag heb jij je al doorgeworsteld. Nu die uitslag!!!!!
    Laat mensen maar doen. Ze is blijkbaar toch nieuwsgierig naar je en jij... doet gewoon je ding. ;)

Hypo, had al in je eigen topic gereageerd, maar ook even hier. TOPPPPP! Nu kan je echt verder. Volgende week al de echo. Fijn voor je.

Lizzie, erg prettig dat de punctie is meegevallen. Zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders gaat. Mooie opbrengst en nu scoren! :)

Zeehondje, jij mag hier toch niet zo ineens weg gaan omdat je zwanger bent. Eg nie! ;)

6. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    shantii fijn om te horen dat ik niet de enige ben met wat licht bloedverlies.

jij GEFELICITEERD he meid!!!! hopen dat je testen snel donkerder worden!!!

7. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    nog ff een vraagje. hoe doet iedereen dat met een volle blaas voor de tp?? mag ik voor dat ik wegrij nog ff naar de wc en dan onder het rijden gewoon steeds drinken?? hoe doen jullie dat?? moet namelijk 1.5 uur rijden naar dd.

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Girl, gewoon plassen! Je houdt die 1,5 uur toch niet vol met volle blaas?

9. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Timon precies ik doe me ding wel hihi. En ja deze dagen zijn loodzwaar!

Girl wij lopen natuurlijk ook in DD en vanaf hier is het ook 2 uur rijden. Ik ben sowieso niet zon plasser en drinker haha, dus ik neem altijd een flesje water mee, en wij zijn toch altijd iets te vroeg aanwezig en dan giet ik me in de wachtkamer vol met water hahaha. 2 weken geleden zei dr S van goh u blaas is ook niet vol of wel? Nou ik moest me toch een partij plassen haha.

10. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    timon nee dat houd ik zeker niet vol nee 1,5 uur haha.
    en dan tijdens rijden gewoon langzaam beginnen met wat drinken??
    anders sta ik op knappen als ik over ben haha.

11. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    sorry dat ik hier alles kom vragen en normaal hier niet ben ik zit normaal in het topic geen enkele zaadcel gevonden omdat ik met donor ivf doe maar niemand doet op dit moment daar ivf alleen iui-d. daarom hier mijn vragen.

12. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Shantii, bij m'n vorige berichtje is blijkbaar iets mis gegaan :(
    Had toch echt ingetikt dat ik je heel veel succes wens en dat ik duim voor goed nieuws voor je. Welke test op je foto is die van vandaag?

Girl, allereerst welkom hier. Ik moet een uur rijden naar het ziekenhuis. Voor vertrek ga ik altijd nog plassen en dan drink in de auto een halve liter water. Succes morgen!

13. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    cally dank je. is een halve liter al genoeg dan?? omdat ze zeggen een volle blaas?? dank je

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lin; jeetje zeg, wat een tegenslag. Doen ze eventueel nog een iui?

Hypo; niet fijn dat ze helaas niet vanzelf zijn weggegaan, maar gelukkig hebben ze dat dus in het ziekenhuis gedaan nu. En kom maar op met die puregon! Want 6 weken voorbereidende spuiten zetten is niet niks! Succes meid.
    En jeetje, er zijn dus meiden die nog langer moeten spuiten?!

Lizzie; wat fijn dat alles goed is gegaan en is meegevallen. En wat een mooie score! Rust lekker uit nu.

Shantii; ziet er dus toch wel goed uit. Zwanger 1-2 aangeven en dan niet eens met ochtendurine!
    Ben wel benieuwd naar de uitslag van de bloedtest????

Girl; de eerste keer had ik echt een hele volle blaas. Kon het bijna niet meer ophouden. De tweede keer gewoon wat water gedronken vantevoren en toen zeiden ze dat m'n blaas ook mooi vol was. Een stuk minder dan de vorige keer dus, ik dacht misschien moet ik nog wel een flesje extra drinken. Maar blijkbaar maakte het niet veel uit. Als er maar wat in zit!

15. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Wie wat waar:
    Cally: cryo tp van 1e IVF, Zwolle
    Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo
    Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen
    La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg
    Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg
    Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht
    Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG
    Susan79: ICSI 1, VU Amsterdam
    Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC
    Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp
    Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht)
    Saskia1984: ICSI 1, CZE (eindhoven)
    liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle
    Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen
    Strijkkraal: cryo TP van 1e IVF, Tilburg
    Shantii: 1 Cryo TP van 2e icsi, Dusseldorf
    Jennifer: icsi, Albert Schweizer zkh Zwijndrecht icm Erasmus Rotterdam
    Zeehondje; IVF2 (escape-iui), Voorburg
    LizzieI : UMC

Wanneer:
    Chessertje: Eind januari starten
    Hypo: 29-12 start deca; 12-1 uitgangsecho
    La femme Nikita: januari starten
    Lente67: Eind januari starten
    Liefprinsesje:eind januari/begin februari.
    Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari
    Sonne: 9 feb. start medicatie, eind feb./begin mrt. terugplaatsing
    Susan79: 10 feb starten?
    Zoe1976: Eind januari starten
    Hanied: 9 dec gestart
    Manousch: 2 februari start decapeptyl
    Saskia1984: 6 dec gestart met de deca
    Muppet80: 29 januari decapeptyl
    Strijkkraal: vervolg afspraak 21 januari, tp wss februari
    Shantii: 25 Januari, 1 Cryo tp
    LizzieI : 24 januari start 1e IVF
    Zeehondje; 22 januari iui

FM's:
    Hanied: 23 dec startecho
    La femme Nikita: 7 feb echo (BMS meten)
    LizzieI : 2e fm
    Sonne: 21 feb echo (BMS meten)
    Cally: 18 feb echo

Punctie:
    Hanied: 1e week januari 2011
    Saskia: 4 januari

Terugplaatsing:
    Hanied: wk 1
    Saskia: 7 januari
    Shantii: 25 januari
    Zeehondje; 22 januari escape-iui
    La femme Nikita: 10 februari

Testen:
    Zeehondje zondag 6 februari
    Shantii: dinsdag 8 februari
    La femme Nikita: 25 februari uitslag

Zwanger:
    Zeehondje
    Shantii (wil je er al op?)

Helaas ongi:
    Susan

Meiden, later vanavond antwoord ik op iedereen...
    Het was echt balen vandaag...en geen leuke TP...
    Heb het echt even gehad met alles...

Kwam binnen en op een scherm worden de emmies altijd meteen heel groot getoond.
    Zag meteen dat ze er anders uitzagen als anders, en zei dat ook meteen.
    De dame van het lab legde toen ook meteen uit dat ze 6 en 7 cellig zijn, maar fragmentatie hebben.:(:$
    Ze zag dat ik best wel schrok, maar ze heeft rustig uitgelegd dat fragmentatie echt niet erg hoeft te zijn, zolang het maar niet alle cellen betreft.
    Het is een soort van bescherming door de natuur, omdat de slechte cellen uit elkaar worden gehaald zodat ze de goede cellen niks kunnen doen.
    Dus zolang er genoeg goede cellen over blijven is fragmentatie niet erg, maar dit weet je dus niet van te voren, net zoals je niet weet of een emmie zich verder blijft delen...

Dus, toen op de stoel en met de echo gekeken...
    Meet de FA de dikte en de lengte van mijn BM.
    Dikte was 9,5 maar ze was tevreden zei ze meteen.(op maandag was het 11 mm) dus ik schrok weer, en zeg meteen van goh, dat is toch minder geworden.
    Zegt de FA, het is 9,5 hier, maar boven (in de andere echokamer) is alles anders...
    Je hoeft je echt geen zorgen te maken, ik ben dik tevreden en afnemen doet het echt niet...:$:(
    Heb dus ook geen idee wat die 9.5 betekend, of het ook echt de mm waren of niet...:(

Nou ja toen, de eendebek erin...AUAUAU, dat deed zeer deze keer, en toen ik de dame van het lab. zag lopen met het rietje met onze emmies, begon ik opeens bijna te huilen.
    Het is ook gewoon zooo balen dat wij op zo'n onromantische manier kindjes moeten krijgen, waarbij dan ook nog eens 4 mensen in mijn BM staan mee te kijken...

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Nikita, wat een zware dag voor jou. Maar jij heb je emmy's binnen en dat is toch het allerbelangrijkste? Kop op, meisje. Denk maar lekker aan jezelf en laat je verwennen.
    De gedachte dat je zo klinisch kindjes 'moet' krijgen is ook niet niets. Wij geinen er altijd over 'klinisch sexen'.

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Lin71...wat een vervelend nieuws zeg...
    Ik wens jouw en je mannetje heel veel sterkte met het verwerken van dit.
    Mag ik iets vragan...kom je dan pas in de overgang als je EItjes op zijn??

Shantii...dat meen je niet...
    Denk je dat schoonfamilie je bespiedt??
    En heb je al nieuws...wat een zenuwen moet jij hebben....

Hypo...fijn zeg...had wel eens gelezen dat ze kleine cystes weg kunnen halen...dan kun je eindelijk door zeg...

Girl...volgens mij kan dat wel een paar dagen aanhouden hoor...als het erger wordt zou ik wel even bellen of bij de TP even navragen...
    Ook als je pijn krijgt ofzo...
    Blaas hoeft niet al te vol te zijn hoor...
    Zat ook een keer te wiebelen op de stoel;), je blaas moet wel een beetje gevuld zijn...dus niet 5 minuten voor de TP nog een keer naar de WC...
    Maar als je gaat voor je wegrijd is het in orde denk ik...

Susan...volgens mij zijn de zwemmers van manlief in orde hoor...;)
    Altijd verwarrend...maar zodra je in de miljoenen zit, zit het wel goed volgens mij....

Lizzie...prachtige score hoor...en nu op naar goed nieuws op zondag...

Zeehondje...hoe gaat het met je??

Zo, volgens mij was het dan...ga nu op de bank hangen, en lees vanavond nog wel een keertje bij voor het slapen...

18. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden mijn hcg was maar 13, dat is dus echt heel erg weinig! Dusseldorf gebeld en die spreekt nog van een zwangerschap en moet door gaan met utrogestan en volgende week weer prikken. Zelf heb ik er weinig vertrouwen meer in, zeg maar gerust ,geen vertrouwen meer in! Maar ik ga nog wel even netjes door met die stomme bollen!

Nikita, wat jammer dat het vandaag niet helemaal lekker liep. Als ik je een beetje mag opbeuren, normaal zegt onze gyn nooit wat over onze emmie, en moet ik altijd op de foto die we krijgen de fragmentatie zien. Dit keer wilde ik bewust de foto niet zien omdat ik me niet onnodig wil stressen, wat gebeurde er, hij vertelde dit keer dus dat onze emmie erg veel fragmenten had. Ik trok me er weinig van aan en heb me er dus niet om gestresst. En nu wel eindelijk na de 4e tp een teken van zwangerschap. Of dit goed of slecht af loopt bij mij is de vraag! Maar deze emmie heeft mij wel bewezen dat ik nu anders (positiever) open sta voor cryo's en fragmentatie!! En dat wilde ik je wel ff mee geven.

Andere meiden heel erg bedankt voor de lieve woorden!!

19. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow lieve Shantii...dank je wel...en ik wens jouw ook heel veel sterkte de komende tijd...
    Hoop op een wonder voor je...♥

20. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje meissie! En voor jou hoop ik van harte dat jij over 2 weken met een super knaltest staat te juichen hihi :) .

Deel Deze Pagina