Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    ja ladies, heerlijk opgeladen en helemaal klaar voor poging 2! Het is nu inderdaad afwachten op mn volgende ongi Cally. Je zou toch verwachten dat er 1 tussen zit, die blijft plakken, met zoveel cryo's?

LizzieI: Ik begrijp dat jij inmiddels de punctie gehad hebt en een TP? Wow spannend joh! Ik duim! Viel het mee allemaal (prikken, punctie enz)?
    La Femme Nikita en Girl: ook jullie TP gehad? Las je verhaal over de TP en hoe emotioneel dat was... begrijp zó goed hoe je je voelt. Je vraagt er niet om dat het zo moet gaan. Ik heb ook al maanden het gevoel of mijn lijf niet meer van mij is. Er wordt zo aan gefrunnikt
    en er is niets persoonlijks meer aan. Maar goed, we moeten het einddoel voor ogen houden nietwaar.
    Maar spannende tijden dames!

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lizzie, je heb je emmy aan boord! Nu goed warm houden en dat 'ie maar gaat aanhaken. Mijn duimen gaan voor je draaien.

Nikita, hoe is het met jouw emmies?

3. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Lizzie, gefeliciteerd met je mooie emmy! Ik duim dat hij/zij snel een lekker warm plekje vindt en daar de komende maanden blijft zitten.

Ook voor de andere dames op de wachtbank veel succes!!

4. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Hallo,

Nou punktie en tp achter de rug, 1 emmy aan boord en wordt vandaag terug gebeld of de andere in de vriezer kan. Had ze graag beide willen hebben maar dit doen ze niet meer wanneer je nog geen 36 jaar bent...Nu afwachten dus en goed broeden!

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tonka, goed joh! Je emmy on board!!! Nu weer wachten ;)

Hoe is het met de wachtbankers?

@ hier, vanmorgen geweest voor uitgangsecho en alles zag er mooi en goed uit. We mogen dus direct door met de verse poging (heb maar nix gevraagd over die onderzoeken van afgelopen week ;) als het niet goed zit, hadden ze het wel gezegd ;)). Strax na mn werk alle med's ophalen en dan vanavond starten met de pil Over 2 wkn de deca erbij en op dag 1 van de onttrekkingsbloeding weer bellen. Dan krijg ik te horen wanneer de Puregon erbij komt en hoeveel eenheden. Ik verwacht weer 150 IE want dat had ik vorige keer ook en toen had ik 9 eicellen. Er lagen nu 12 follies klaar die dus strax door de Puregon worden gestimuleerd! Mooi aantal, dacht ik zo :)

Ik denk wel dat ik me maar moet aanmelden in het maart/april topic dus Timon, I'm on my way!! ;)

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Tat...ja, dat gevoel dat je lichaam niet meer van jouw is, heb ik ook heel erg, maar idd. als we het moeilijk hebben dan denk ik altijd aan de wens waarom we dit alles doen...

Timon...ik hoop dat alles goed is met mijn emmies...;)
    Merk nog niks, maar dat heb ik nog nooit gehad, en hoop dat ze nog 'leven'...

Tonka...super goed joh...
    Wanneer mag je testen??

Susan...you go girl....super dat je het voor elkaar hebt gekregen...

7. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    @ Susan Zie je daar :)
    @ Nikita Erg he dat wachten...je kan zo weinig doen, aaargh!
    @ Tonka In mijn ziekenhuis hetzelfde. Pas na je 35e beginnen ze aan TP van 2 emmies.
    Ik heb nu nog 5 per 1 en ik geloof 4 rietjes met 2 stuks in de vriezer.

8. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ allemaal ... ik krijg het niet bijgelezen hoor ;) begin op deze bladzijde !!!

@Tat76 dat gevoel herken ik ook ... Heb nu echt zoiets van zo de komende 2 weken komt er niemand tussen mijn benen meer :D:D.
    Ik vond de punctie een nare ervaring, ze vonden dat ik het zo goed deed en zo rustig was kan je vertellen dat was de buitenkant ! Mn hart kon het niet bijbenen .... Heb trouwens ook nooit zoiets pijnlijks gevoeld maar doordat het zo snel achter de rug is en de opluchting daardoor zo groot (en de goed "oogst" natuurlijk) valt het dan nog mee voor je gevoel....

@Nikita ... spannend hè, hoelang nu nog ?

@Tonka .... lekker warm houden je nestje !!!

@Susan79 .. heel goed ! Dan gaat het beginnen !

@Girl volgens mij waren ze bang dat jij overstimulatie hebt toch ? Ik ben ook gewaarschuwd dat ik er erg op moest letten, veel rust en 3 liter water per dag .... geen thee maar water ! Hebben ze dat tegen jou ook gezegd ? Ik vind een kruik op mn buik erg fijn .....

Hier ben ik nog steeds niet mezelf. Ik ben wat futloos en hou een beurse buik, ben misselijk en voel me het beste als ik op de bank lig en niets doen ..... Alles in huis hoopt dus heerlijk op :( Ben heel heell blij met die emmy in mn buik maar ook erg bang ... Wilde gister ook gewoon niet opstaan toen ze het erin gespoten hadden .... Trouwens het was een 8 cellige emmy maar ik ben zo benieuwd hoe dat nu verder ontwikkelt maar kan met google niets vinden :( jullie misschien een idee ???

Nou meiden sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb ... ga weer even in de relax stand !

9. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohja nog 1 vraagje van mij .... is het normaal dat je buik wat kramperig is na een tp ???

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lizzie, ja is normaal! Duurde bij mij ca 2 dgn maar dat verschilt ook per persoon...

11. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Susan ... das weer een zorg minder !

12. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    pff ik had het gevoel dat ze een heel leger hadden teruggeplaatst zo vol en opgeblazen voelde ik me. En idd de dagen erna wat weeig gevoel in mn onderbuik.
    Oh en LizzieI: je wilt niet weten hoe pijnlijk mijn punctie was en ook de dagen erna. Ik heb toen geen TP gehad. Ze zeggen dat als je toch vele eitjes hebt en daarna een TP de klachten niet echt verminderen, dus wellicht dat dat ook meespeelt bij jou?
    wat een polonaise aan je lijf he :)

13. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké dat had ik nog niet gehoord ;) ..... Maar inderdaad dat is helemaal zuur als je èn zo'n pijnlijke punctie hebt en dan ook nog eens geen tp !!!!

Ik doe het gewoon nog maar even rustig aan .... liggen is het lekkerst dus lig ik veel :):):) warme handjes op het buikje en maar kletsen tegen die embryo ha ha.

Ja het is echt een circus vind ik ... had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn, misschien wel heel naief maar ik ging er best open in ......

14. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    denk ook wel dat dat het allerbeste is, er open in gaan. Heb ik ook gedaan. Je leest hier en daar wel wat, maar elk lijf is anders en iedereen reageert ook anders op een behandeling en ervaart het anders.
    Lekker rust houden en doen wat goed voelt en ik duim dat íe een lekker plekje vind :)

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Susan, fijn dat alles er goed uit ziet en je snel mag beginnen!

Misschien even een tip; van onze gyn mochten we na de tp niet roken, drinken en naar de sauna. Dat laatste heb ik nooit gevraagd eigenlijk waarom niet. Nu kwam ik vorige week een stukje tegen op internet dat de zonnebank in het eerste trimester wordt afgeraden en tevens ook de sauna. De warmte zou niet goed zijn voor de ontwikkeling. Ik weet natuurlijk niet of dit medisch is onderbouwt, maar wilde het jullie wel even laten weten.

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Een bad nemen toch ook niet?? Weet t niet meer precies hoor!

17. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt volgens mij ... niet in bad en niet de sauna in ..... dat geldt dan voor het eerste trimester !

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Susan, ik zie je daar.;)

Zo warm als in een sauna of onder de zonnebank hoef je het bad niet te maken. Maar aan de andere kant zijn er zat vrouwen die nog niet weten zwanger te zijn en al die dingen nog gewoon doen en het kindje is uiteindelijk gezond.
    Wij zijn allemaal veel voorzichtiger, omdat we heel veel meer moeten doorstaan om zwanger te raken. Je bent er veel bewuster mee bezig dan normaal.

Lizzie, luister naar je lichaam.
    Celdeling: http://thecaterpillardiaries.files.wordpress.com/2008/10/embryodevelopment.jpg

19. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    wauw Timon thanks !!! enne je hebt gelijk we zijn er gewoon teveel mee bezig terwijl dat in de "normale manier van zwanger worden" niet zo is ....

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wij zijn er veeeeeeel meer mee bezig door de mmm. Alle afspraken, het wachten, het schema met spuiten, echo's, punctie, tp en testdatum. Bij zwanger worden op natuurlijk wijze kan ook enorm veel spanning meebrengen. Cyclus berekenen, ovutesten, verplicht sexen en de wachtweken.

Deel Deze Pagina