Zo,meiden. Ik heb me er ook bij gezet. Wij gaat eind jan.begin feb. voor onze eerste IVF.Wij hebben nu 12 IUI gehad en 1 IVM en zijn vanaf mei 2008 bezig. Jullie allemaal veel succes!Dat er maar veel zwangeren mogen komen in 2011!!
Jeetje, wat wordt de lijst toch alweer lang zeg! Gezellig natuurlijk maar eigenlijk moet de lijst niet zo lang zijn omdat we 'gewoon' allemaal zwanger moeten zijn........... @tweeling: hier liever juist geen voorkeur voor een tweeling! Niet omdat we al een dochtertje hebben hoor maar meer omdat een tweeling extra zwaar is en allerlei complicaties met zich mee brengt. Nu heb ik bij Sophie een erg gemakkelijke zwangerschap gehad maar met mijn werk lijkt mij een tweeling zwangerschap zeker niet gewenst......... Ik snap desalniettemin wel hoe jullie daarover denken En het is ook wel erg gezellig, meteen 2. Ach ja, alles heeft zn voors en tegens Hier op het forum is ook iemand die 2 cryo's had getp't waarbij 1 cryo nog is gesplitst. Idd, ook een drieling! Weet ff niet zo goed hoe het nu met haar is. Ze zal sowieso vervroegd met verlof moeten enzo........ @hier: vandaag lekker relaxed dagje thuis! Kerstboom vanmorgen opgetuigd en nu 'leuk' kleren opvouwen Sophie is lekker aan het spelen dus dat is wel leuk achtergrondgeluid (en -beeld) Oh, ze is nu aan het huilen want ik riep heel hard 'nee' toen ze een hydrokorrel van de plantenbak in dr mondje wilde stoppen. Ah gossie.....maar ja, het moest even. Gelukkig troost papa haar nu even Heb trouwens wel een enorm vage cyclus deze keer hoor! Heb al sinds een paar dagen na eisprong donkerbruine/zwarte afscheiding! Dat is nu al zeker een week geleden en ik verwacht mn echte ongi pas eind deze week ofzo! Vreemd hoor... Hebben jullie ook al zo ver voor de 1e ongidag 'spotting'?
Hallo Meiden @tweeling/ drieling. Het is idd wel een uniek verhaal om een 3ling te krijgen waarvan er een één eiig is. De kids zijn nu rond de 8 jaar (dacht ik). Inmiddels zijn de ontwikkelingen rondom ivf en icsi veel verder waardoor ze volgens mij de embryo's beter kunnen "lezen". Maarja, zo zie je wel dat er ook eentje ergens op deze forum zit met eenzelfde verhaal. Zolang de kleinjes en mams het goed doen lijkt me dit wel heel bijzonder! Maar we zijn natuurlijk dolblij met een beepje! Het blijkt wel hoe groot iedereen zijn kinderwens is en wat we hier allemaal voor doen!!!! Hypo: Dankjewel voor je compliment Maar ik ervaar dat iedereen hier zo lief en attent naar elkaar toe is. De verbondenheid met elkaar is groots.... Alle nieuwe meiden, liefprinsesje en saskia1984, welkom! Manousch Oohja, Suzan79 wat is je dochtertje Sophie een lekkertje!
Manousch, diegene hier op het forum was ook echt in diepe shock!! hahaha Maar wel enorm blij natuurlijk. Denk dat na de geboorte van haar drieling de kinderwens wel vervuld zal zijn Thanx voor je compliment over Sophie! Ze is prachtig en ik gun dat iedereen ook zo!! Daarom, jan/feb 2011 is voor ons allen ROZE!!! (of blauw )
Goh meiden, het gaat hier ook al hard...en we zijn 2011 nog niet eens begonnen... @liefprinsesje...jullie hebben ook al heel veel doorgemaakt... succes met de volgende poging... @Susan, wat leuk de kerstboom...denk niet dat wij er dit jaar aan doen... Dat verhaal van de 2 emmies die er 3 werden is wel heel bijzonder... I.v.m. spotting kan ik je jammer genoeg niet echt helpen...heb het nog nooit zo erg gehad... @Manoush...nou, jouw uitleg verklaart dus waarom ze bij ons die emmietjes eruit genomen hebben, denk ik. Ze leren ook nog altijd, maar vind het echt bijzonder wat ze in het lab. kunnen.
Hoi Lente, ik heb vrijdag een afspraak met m'n arts, de evaluatie en het vervolg. Momenteel zit ik net na m'n eisprong. Er zal wel niets gebeurd zijn deze maand. Maar niet geschoten is altijd mis he. Groetjes Jolanda
Hey meiden, wat zijn er toch veel stellen die moeilijk/niet zwanger kunnen worden. Wij hebben de brief ter aanmelding voor adoptie op de bus gedaan. Over een jaar verwachten wij toch wel te weten of een eigen kindje nog lukt. Hoop dat het niet nodig is, maar het lijkt me ook wel super bijzonder! Zijn hier meer mensen mee bezig?? @ tweeling, wij zouden dat niet erg vinden,maar het is zeker zo dat de complicaties groter zijn. In Zwolle plaatsen ze er maar één tegelijk terug,dat vinden wij wel echt een minpuntje,maar ja. We zien wel. Zo heerlijk BZV kijken,vind ik echt super leuk!!Dus lekker de beentje languit!!Fijne week allemaal werkse en succes met de rest wat jullie gaan doen!
@ liefprinsesje, wij zitten ook in het adoptietraject. We zijn zelfs al een stukje verder, te ver voor ons gevoel. We hebben eind juni een nummer aangevraagd en kregen een paar weken geleden de rekening voor de VIA al op de mat. Geheel tegen onze verwachtingen kunnen we omstreeks mei-juli de VIA al verwachten. We hebben nu besloten om een jaar uitstel aan te vragen. @ tweeling, het heeft niet mijn voorkeur. Uiteraard is een tweeling van harte welkom en heeft het ook iets heel bijzonders. Maar de kans op complicaties schrikt me wel af. We hebben besloten bij een top-emmy voor 1 tp te kiezen, en bij goed of matig gaan we voor 2.
Saskia, het is je 1e ICSI toch? Is dan idd wel erg snel ja, mei/juni. Ik heb me er nooit in verdiept maar wat is dat precies dan, VIA? Liefprinsesje, wat een weg hebben jullie al afgelegd zeg! Na deze poging moet het maar klaar zijn, uiteraard met een positief eindresultaat @hier: ben enorm geschrokken van wat ik net zag op telegraaf.nl en het journaal. Een grootschalige ontuchtzaak op een creche in Amsterdam! Ik woon naast Amsterdam en jeetje zeg, wat ben ik blij dat ik niet ben gebeld............ Pffffff. Maar ik huil sowieso een heel stuk sneller nu sinds Sophie maar ik kan zo in janken uitbarsten! Dat is toch te erg voor woorden dat iemand dat doet bij onschuldige kindjes?!
@ Susan, ik hoorde het net ook van die ontuchtzaak. Het is toch niet normaal meer, het wordt steeds erger allemaal! De VIA zijn 6 verplichte cursusdagen die je moet volgen voor de adoptie. Het is niet zo dat je na de VIA meteen mag adopteren hoor, hierna komt nog een raadsonderzoek en moet je na de beginseltoestemming je aanmelden bij een bemiddelingsvereniging. Daarna mag je nog heel lang wachten (gemiddeld 3 jaar). De VIA mag je gelijk laten lopen met behandelingen, maar bij het raadsonderzoek niet meer. Toen wij ons BKA-nummer aanvroegen, rekenden we nog op 1,5 jaar wachttijd tot de VIA en dat is nu minder dan een jaar. Bovendien hadden we toen het idee om heel graag te adopteren. Ongeacht de uitkomst van icsi. Maar dat is door verschillende dingen veranderd. We kijken er nu anders tegen aan. Helemaal stoppen met de adoptie kunnen/willen we nog niet, dus is uitstel een goede oplossing voor ons.
Jeetje, duurt lang zeg, de weg van adoptie! Hopelijk duurt jullie ICSI-weg veeeeeeeeeeeel minder lang...
Sorry, normaal heb ik niet van die sterke verhalen maar deze moet ik echt weer met jullie delen! En nee, ik ben niet z'n buurvrouw die alles weet en roddelt hahaha. Weer een collega (werk in een instelling met zeker 2000 medewerkers) ging zijn 2 geadopteerde kindjes halen in ..?..land. Toen ze thuis kwamen bleek zijn vrouw zwanger te zijn! Meiden, we hebben echt allemaal nog hoop. Ondanks de lage cijfers, waar we continu mee geconfronteerd worden in ziekenhuizen, zijn er genoeg positieve verhalen! En over een tijdje horen wij daar ook bij Liefs
Nou, heel eerlijk meiden, wij denken zeker ook na over adoptie maar hebben ons nog niet aangemeld. We wonen dus in Duitsland en dus zal het allemaal wel weer ietsje anders geregeld zijn (de adoptie-procedure duurt ongeveer 3 jaar) maar we wachten nog even af tot komende zomer. We willen toch wel eerst alles zelf hebben geprobeerd voor we echt verder gaan... Wat goed van jullie dat er al een aantal zover in de adoptie zitten... Mijn mannetje bijv. vind adoptie heel erg moeilijk, maar hoe langer het duurt voor we zelf zwanger worden, hoe opener hij ervoor wordt. Ga morgen weer alles op mijn gemakje bijlezen...XXX
Lieve meiden, Gezellig geklets hier weer! Wij hebben ook gezellig de kerstboom opgezet. Ik ben er helemaal tevreden over; mooie boom met een leuke rieten mand eronder. Nu allemaal kaarsjes in huis en mijn kerstspulletjes uit de doos overal; zo leuk! @adoptie: wij hebben in mei een BKA-nummer aangevraagd. Het idee van een kind adopteren is al eens eerder bij ons gekomen, maar nu we zoveel moeite hebben met een eigen kindje krijgen hebben we ons ook echt aangemeld. We hebben de rekening van de VIA inmiddels gekregen en zijn ook mei-juli aan de beurt. Voor ons een goed moment. Ik kan me voorstellen dat het voor jou Saskia een beetje anders zit en te vroeg is. (Saskia, ik kwam jou al tegen op het adoptie-topic) Mocht er toch een eigen kindje komen dan zullen we het adoptietraject moeten uitstellen, maar of we daar dan echt mee stoppen dat betwijfel ik. We zijn ons inmiddels zo gaan orienteren hierop dat dit voor ons ook heel bijzonder wordt. Het is wel een moeilijke en lange weg, met name omdat een adoptiekindje bijna altijd een 'special need'-kindje is. Dat betekent dat het kindje vaak een of meerdere handicaps heeft. Dat is natuurlijk iets waar je je goed op moet voorbereiden. Maar goed; eerst maar eens ICSI 4 in. Eens kijken wat dat ons zal brengen! XXX Hypo
Hee Chessertje, suc6 vrijdag met de evaluatie. Ik zit nu rond de eisprong en er wordt flink geschoten hier hahahahaha We blijven natuurlijk lekker proberen. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Nikita ik hoop dat je gauw aan de beurt bent in 2011 Alle andere meiden ik mis nog even de energie om me in iedereen te verdiepen. Heb momenteel ook een arbeidsconlict met de baas. Wens iedereen veel geluk in het nieuwe jaar. Groetjes, Lente
Ik heb mijn eerste icsi stimulatie gehad, deze is afgebroken. Nee, ik heb geen medicatie gehad voor het opwekken...
Wat een gezelligheid al hier! En wat is iedereen ook al bezig met de toekomst, ook als het niet lukt. Goed hoor! Heb ik zelf ook. Ik zal niet voor internationale adoptie gaan, zelf heb ik ervoor gekozen om dan pleegzorg te gaan doen. Trouwens, ik denk niet eens 'dan', ik denk dat we dat sowieso zouden gaan doen, ook als we wel een biologisch kindje krijgen. We doen nu ook al weekendpleegzorg, is zo leuk! Ik blijf nog lekker even thuis. Na mijn overstimulatie en daarna ongesteld worden ben ik nog niet helemaal fit. 's Ochtends gaat het wel, maar 's middags wordt het steeds slechter. Misschien in de loop van de week met halve dagen beginnen. Ik zie wel.
Ik lees dat velen van jullie in het adoptieproces zitten of het serieus overwegen. Ik vind het knap en ook iets heel moois, ik heb daar veel bewondering voor. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat zelf niet wil, m'n man ook niet. Het is of een kindje van onszelf of geen kindje. Groetjes Jolanda
Chessertje, ik ben ook blij dat wij nooit voor die keuze hebben hoeven staan want ik denk dat ik ook geen kindje zou adopteren. Ik vind het ook heel wat dat er al stellen zijn die hier al over nadenken, zelfs nog tijdens alle behandelingen.
Hypo..wat leuk dat je kerstboom al staat...weet nog niet of wij er eentje nemen...we hebben er eigenlijk geen tijd voor, en er komt dit jaar niemand op bezoek...dus nog even kijken... Sonne...neem echt rustig de tijd hoor om weer helemaal bij te komen, zo'n behandeling met alles erop en eraan is niet niks... Chessertje, ik vind het juist weer heel erg knap dat jullie het zo hebben besloten... Aan alle andere een dikke knuffel...