Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mistery, succes meid ! Ben benieuwd !!!

@Hypo .. rustig aan hè !

Ja dapper hè dat ik ga wachten met testen. Ik zat mezelf echt helemaal gestoord te maken met alle feiten over vanaf wanneer testen èn dat ik nog helemaal geen verschijnselen heb (zoals pijnlijke borsten) etc etc .... Dus ik heb gister besloten dat ik gewoon afwacht wat de natuur besloten heeft en dat we zondag gaan testen, dat is 2 weken na tp dan ben je volgens mij ècht overtijd. Dus als ik zaterdag nog niet ongesteld ben ga ik zaterdag een test kopen voor zondag. Ik heb er nog wel 2 liggen hoor maar ik wil ook de digitale van cb doen waarop je kunt zien hoelang je dan zwanger bent, die zou naar mijn idee 2-3 weken aan moeten geven. Vandaag is de laatste bolletjes dag .... dus het wordt nu wel spannend !

Kun je eigenlijk uit gaan van je "normale"cyclus lengte ? Zo wordt ik altijd met 28 a 29 dagen ongesteld dus als je de punctie dag dan als dag 14 telt dan zou ik het pas vrijdag krijgen ??? Of telt dat niet in een gestimuleerde cyclus ?

Nikita ... spannend !!!!! Ik ga zo voor je duimen donderdag, volgens mij kunnen ze aan de hoeveelheid hcg toch ook wel een inschatting maken of het er 2 zijn ;) ?

liefs

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames!

@Lizzie: ik had ook wel de voorkeur voor niet te vroeg testen hoor; ik werd altijd alleen maar zenuwachtiger van "zal ik eerder testen??". Spannend hoor!

@Mistery: morgen de 1e afspraak; succes meid!

@La Femme: laten ze je zo lang wachten? Wat stom zeg!

Hier gaat het een stukje beter. Pijn is wat minder, maar nog wel zo'n opgeblazen gevoel. Ik doe dus nog super weinig!
    Morgen horen we hoeveel van de 21 eicellen ze hebben kunnen gebruiken en hoeveel emmys er zijn ontstaan. Spannend!

Xxx Hypo

3. Hallo allemaal,

Morgen ochtend gaan wij weer naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho. Hopelijk heb ik geen cystes heb (heb ik tijdens de IUI vaak last van gehad) zodat ik morgen kan beginnen met Gonal.

4. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Matroosje succes !!!

Jee wat een spannende zaken weer deze week :):):)

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hypo...gaat het alweer langzaam beter met je?
    Ow ja...langzaam langzaam lees ik nu...
    Duim voor goed nieuws voor jullie morgen...

Mistery...succes en houd ons op de hoogte...;)
    Fijn dat je morgen al weet wanneer de punctie is...

Lizzie...ow ja...dan worden de komende dagen spannend voor je...
    Jammer genoeg kun je van je normale cycluslengte nu niet uitgaan...de hormonen schoppen de boel lekker door de war...
    En ja...volgens mij kunnen ze aan de hoogte wel een beetje inschatten of het er 2 zijn of niet...maar denk dat we moeten wachten tot de eerste echo hoor...

Matroosje, succes voor morgen...

Meiden ff een ??je
    Als de FA donderdagavond belt met de uitslag, en de waardes vind ik niet echt extreem hoog...zal ik de FA dan uitleggen van de CB digitale test, en vragen of ik me zorgen moet maken??
    Ik bedoel je leest wel overal dat HCG erg kan schommelen etc...en denk dus dat we echt wel moeten wachten tot de echo...
    Of gewoon afwachten wat zij te vertellen heeft...
    Weet niet goed wat te doen, en vergeet vaak de helft te vragen aan de telefoon...:(

6. @Nikita: Ik kan me je onzekerheid voorstellen, maar ik zou maar gewoon afwachten wat je FA zegt.

Je kunt natuurlijk een briefje met al je vragen bij de telefoon leggen zodat je niet op het moment zelf alles hoeft te bedenken:(.

Ik denk wel dat als de FA zegt dat het gelukt is, dat je dat dan maar moet proberen te geloven. ;)

7. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Zo, de lijst maar eens bijgewerkt. Is niet echt onze sterkste kant he??

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat is er weer veel geschreven.

Nikita, de reactie van de assistente herken ik. Alleen kreeg ik die na de vmk van gyn te horen. Ik werd me toch boos, want ik had 4 dagen achtereen getest. Ook op de officiële testdatum.
    Nog even wachten en dan heb jij de officiële duidelijkheid.

Prinsesje, hij is binnen! Nu broeden!
    Weekendje weg is ook leuk in Brugge.

Lizzie, ik was ook niet bang dat mijn ongi op zich zou laten wachten. Vanavond officieel aan de pil. Vandaag starten we met ICSI 2 en het voelt nog niet echt. Dat is pas met de spuiten. Gelukkig is dat nog eventjes weg.
    Succes met niet voortijdig testen.;)

Zeehondje, wat gaaf om je 1e echo te hebben gehad. Het lijk me zo gaaf om dit voor het eerst te zien.
    Ajb voel je niet bezwaard om hier over je zwangerschap te posten. Wij gaan jou echt wel achterna! We hebben jouw verhalen ook nodig, hoor.
    Mocht iemand het niet trekken dan kan 'ie het zeggen en ev even afstand nemen. Dat heb ik ook weleens gehad, maar daar kan de ander (jij bijv) niets aan doen.

Char, je hebt al 2 spuiten gezet. Stoer!!!

Hypo, nog steeds last van je zij. Doe rustig aan en laat je maar lekker verwennen. Slapen is vaak een goed medicijn, toch?
    Mijn duimen draaien voor mooi bericht morgen.

Mystery, spannend morgen. Laat je het ons weten?

Matroosje, succes morgen met de uitgangsecho.

Nikita, schrijf je vragen op zodat je niets kan vergeten als je de gyn aan de lijn hebt. Gooi je vragen er toch gewoon uit. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Sonne, je moet wel de quote voor- en achteraan het bericht weghalen. ;)

9. Even een kort berichtje. Ik kom net terug van mijn uitgangsecho, en wat blijkt, ik heb een cyste van 3cm op mijn linker eierstok. Ik moet dus nog even een weekje wachten om te kijken of de cyste ook kleiner wordt. Best balen :x

10. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow nee Matroosje...dat is balen...hopelijk wordt hij kleiner...

Timon...joehoe...vandaag begint het weer...meer ik weet ook wel dat het pas echt begint met de eerste spuit hé...raar hé...volgens mij ervaren we het allemaal zo...

THX...lijstje ligt al klaar met vragen en een pen erbij om dingen op te schrijven voor morgenavond...
    Voor mij is het dan pas officieel, en zet me dan op de lijst...
    (stom hé...als ik geen bloedtest zou krijgen zou ik me allang op de lijst hebben gezet...maar nu komt die uitslag nog, en tot die tijd vind ik het nog niet echt)

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Matroosje, wat vreselijk balen. Dit wilde je niet horen! Kan je er nog iets aan doen om 'm te laten slinken?

Nikita, gisteravond/vannacht;) heb ik de 1e pil genomen. YES!
    Nog even wachten en dan gaat het echt worden... het bewijs van jouw zwangerschap!

12. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Timon: nu ook weer begonnen! Maar wat Nikita al zei; voor je gevoel begin je pas echt als de 1e spuit er weer in gaat. En voor mij begon t pas echt toen de puregon erbij kwam.

@Nikita: wanneer werd je nou precies teruggebeld? Morgenavond pas? Je bent echt wel hartstikke zwanger hoor!!! Ik ben jaloers op zo'n snelle ++ test.

Nou, hier heel goed nieuws: we hebben een elftal!!!!! 11 embryo's zijn door gaan delen. (een record!!!!) De kwaliteit weten we nog niet, dat horen we morgen. Morgen om 11.45 de tp. Wij zijn blij!

Matroosje: balen zeg! Ik weet er helaas alles vanaf, want heb bijna bij alle pogingen cystes gehad. Het kan een oud eiblaasje zijn. Je kan er verder niets aan doen zelf om m kleiner te laten worden. Bij mij werd ie niet kleiner maar hebben ze m op een gegeven moment weggehaald dmv een cystepunctie. Succes meis!

Xxx Hypo

13. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Hypo, wat een goede score!!! Hier moet toch een geweldig mooi embryo tussen zitten die uitgroeid tot een prachtig babytje voor jullie!!Het is jullie zo gegund!! Succes morgen met de TP.

Matroosje,wat balen zeg..Dus nu moet je week doorspuiten met lucrin/decapeptyl?

Nikita, hoe voel je je?Dus je hebt de vragen klaar liggen...goed hoor! Wat voelde je eigenlijk de weken na de TP en vanaf wanneer begon het?

@ hier, ik voel weer van alles...3 dagen na TP, moet niet gekker worden...zucht. Ik vind het zó zwaar allemaal. Nog 11 dagen wachten.
    Wij gaan trouwens een weekend naar lage vuursche, bij Utrecht. Mooie natuur, lekker winkelen in Utrecht wel fijn.

Meiden zet hem op!!Ook voor degene waar ik niet op gereageerd heb.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hypo, joepie, wat zijn er veel doorgedeeld, een elftal, haha. Nou, plaats dan maar de spitsen terug, die kunnen hun weg naar het goal wel vinden!!! Veel plezier bij de tp!

Matroosje, balen zeg. Ik ken het 'gegeven' cystes. Heb zelfs nu ik zwanger ben aan de linkerkant een cyste. Deze is ontstaan omdat dit eiblaasje niet is gesprongen.

Nikita, oh wat spannend meid. Maar het zit goed! Alleen bij lichte testen 'mag' je twijfelen, maar jou testen zijn (net als die van ons) super knallend! Komt helemaal goed met de bloeduitslagen. En wij hebben niet eens bloed moeten laten prikken, dus ook zonder bloeduitslag ben je gewoon hartstikke zwanger hoor!

Timon, fijn dat je bent begonnen met de pil, maar snap wel dat het gevoel nog niet echt bij de nieuwe poging is. Komt nog wel. Hoelang moet je de pil slikken?

Ego, hier gaat alles goed. Alleen de bruine boterhammen smaken me niet meer, bah. Als ik ze met m'n tong aanraak is het gewoon vies. Misschien maar overstappen op witbrood of witbrood met granen (?) ofzo, van blueband heb je dat toch?
    En ik heb me net telefonisch aangemeld voor moedersvoormoeders. Ik wilde nog niet gelijk me aanmelden omdat ik niet wist of ik wel mee mocht doen ivm medicijngebruik. Maar gelukkig was dat geen probleem en word ik zsm gebeld.
    Het sneeuwt hier trouwens (???????) - Zuid-Holland!

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zeehondje, sneeuw??? Hier niet. Alleen bewolkt en fris.
    Jij gaat andere meiden in de mmm helpen dmv mvm. Wat goed en spannend!
    Ik zal de pil van begin ongi (gisteren) t/m 18 maart gaan slikken. Dan ben ik al een week met de deca bezig en moet nog een keer ongi worden. een week later de gonal erbij en dan zitten we al richting begin april. Voordat we het weten is het al zover.;)

Hypo, geweldig om een goed lopend elftal te hebben. Supernieuws!:D Gaan er morgen 2 voor de tp?

LP, rond 3 dagen na tp is blijkbaar de innesteling. Wees nu maar lief naar de buik.;) Jullie gaan er lekker even tussenuit in het midden van het land. Winkelen in Utrecht is absoluut geen straf. Wanneer gaan jullie?

Nikita, die pil zal altijd raar blijven. De spuiten maken het pas echt.

16. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    @zeehondje...bruine boterhammen zijn toch wel echt goed voor je,hoor!!Vooral de vezels,maarrrr je hebt van blueband witbrood met extra vezels misschien is dat wat voor je...
    een andere vraagje ben je nu uiteindelijk zwanger van een Cryo? Wat heerlijk dat de echo goed is,meid!Ga maar lekker genieten.
    @Timon, ik hoop dat je gelijk hebt, ik heb zo'n lage rugpijn...ach we zullen zien. We gaan 1 nachtje, zaterdag op zondag..heerlijk!!

fijne avond!!!

17. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hypo .. wauw 11 !!!!! Straks zijn het allemaal top emmy's let maar op ;) Hoeveel laat je er terug plaatsen ? Heel veel plezier morgen, geniet ervan !!!

@Matroosje ... balen meid ! Ik hoop dat de volgende echo wat anders laat zien.

@Lief Prinsesje ... Utrecht is zo leuk ;) En de omgeving mooi ! En héél herkenbaar van alles voelen .... gewoon blijven kletsen tegen je emmy ;)

@Timon, stap 1 genomen .. nu op naar je eerste spuit :)

Hier wordt het spannender en spannender ... morgen is de tp 14 dagen geleden en nog niets ... ja een drukkend gevoel op mn buik maar ja dat kan van alles zijn. Vandaag voor het eerst geen bolletjes, heerlijk ! Vannacht eindelijk weer zonder boxer slapen :D ha ha ha ha

18. @Hypo: 11 stuks, wat een score. Ik kan me voorstellen dat je daar erg blij mee bent.

@Timan: Fijn dat je ook weer verder mag.

@lief prinsesje: Ik mag inderdaad de deca doorspuiten. De periode na de terugplaatsing lijkt me erg spannend. Helemaal als je ook nog van alles voelt. Geniet van je weekendje weg. Ik hoop voor je dat het weer wat beter wordt.

@Zeehondje: Lekker lastig dat je bruinbrood ineens niet meer lust. Ik zou verwachten dat je best op witbrood over mag stappen. Het lijkt me dat het beter is om iets aan voeding binnen te krijgen dan niets. Misschien is muesli een optie? Zitten ook veel vezels in.

@LizzieI: Het lijkt me zo spannend om nu jou te zijn ;) Volgens mij is het bij bijna iedereen normaal om precies 14 dagen na de eisprong ongesteld te worden. Het verschil in de duur van de cyclus bij vrouwen zit als het goed is in de fase tot de eisprong.

Ego: Bedankt voor alle lieve reacties. Ik kan inderdaad weinig doen om de cyste te laten verdwijnen. Dat is iets wat mijn lichaam zelf op moet lossen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg teleurgesteld ben.

Ook ben ik voor het eerst teleurgesteld in mijn omgeving. mijn ouders, de moeder van mijn vriend en mijn zusje weten allemaal dat ik vandaag de afspraak had, maar niemand heeft gebeld om te vragen hoe het is gegaan. Voel me er een beetje alleen door. Aan de andere kant belde mijn schoonmoeder gisteren om te vragen hoe alles gaat dus ik moet ook niet al te veel miepen. Het zal de teleurstelling wel zijn.:(

De gyn zag wel in totaal 11 eiblaasjes als ik haar goed heb begrepen. Ik zie dat maar als een goed teken.

19. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Even ego; jippie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! We gaan vandaag ons duo ophalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    We hebben om 11.45 de tp. We laten er 2 tp'en. Om het te vieren heb ik maar vast een beschuit met blauw/roze/witte muisjes genomen ;)!
    Xxx Hypo

@Lizzie: mag je testen vandaag?

20. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Jeah...Hypo deze keer gaat het hem worden!!!Al beschuit met muisjes....hmmm lekker,hoor!!!Succes!

Deel Deze Pagina