Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Sonne, meeleven en meekletsen is ons aandeel bij dit forum. Anders hoeven we nergens aan te haken.;)
    Doe maar gewoon je ding. Die 2 emmy's rollen er echt niet uit.

2. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sonne GEFELICITEERD èn nog lekker 2 in de vriezer TOP ! En zo herkenbaar dat gevoel ... ha ha iedereen kan nog zo zeggen dat ze er echt niet uitrollen het gevoel zegt gewoon wat anders :) Doen waar je je lekker bij voelt en héél veel sterkte met de wachtweken !

@Hypo .. rustig aan blijven doen hoor ook al gaat het beter ! Wel erg fijn om te lezen dat het ècht wel een stukje beter gaat èn je bent alweer over de helft van het wachten :D

@Cally ..... das balen meid ! Daar zit je even niet op te wachten !

@Tonka you go girl ... zorg jij maar voor onze voorraad ;)

@Timon ..... gaat opschieten nu lekker !!!!

@Liefprinsesje .... ook hier geen bloedtest .... nog even het weekend doorbikkelen meid, en dan maandag een KNAL KNAL test :)

goed weekend meiden !

ps: vraagje nog : hoeveel van jullie doen er acupunctuur ?

3. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Lizzie, volgens mij ben ik hier de enige die acupunctuur doet? Een beetje in het kader van baadt het niet dat schaadt het niet. Nu merk ik toch wel wat effect. Zo is mijn buik echt voelbaar warmer, zelfs mijn man merkt het. En ik werd voor het eerst in mijn leven netjes na 29 dagen ongesteld. Dus ben eigenlijk wel positief :) Nu maar hopen dat het ook effect heeft op de innesteling. Iig ga ik het bij een eventuele volgende poging weer doen. Wanneer verwacht jij weer verder te kunnen, bij je komende menstruatie toch? Wanneer is die ongeveer?

4. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even kijken ik zit nu op dag 9 van mn cyclus en ik ben altijd zo regelmatig als maar kan met 28/29 dagen maar ik heb geen idee hoe dat na ivf is .... Ik verwacht 26 maart weer ongi te worden en denk ik ergens half april uit te komen voor de tp ....... En die blijft plakken dus ik krijg rond 1 januari 2012 een nieuwjaarskindje :):):)

Jij iets eerder dus hè Sonne .... ;)

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #1285 Timon, 5 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2011
    Ik ging voor acupunctuur, maar kreeg bioresonantie. Dus geen naaldjes. Intussen geen goed gevoel bij bioresonantie en ben nu bezig met haptonomie. Niet vanwege de kinderwens, maar voor mezelf.

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Sonne; haha ik herken het helemaal.. ik durfde de eerste dagen ook niets... Spannend!

@LiefPrincesje: gefeliciteerd met je mooie positieve testen!

7. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Timon ... wauw lees net dat je vrijdag "echt"mag beginnen ... wat fijn ! En je hebt gelijk, voor jezelf is héél belangerijk ... dat neig je nogal eens te vergeten in dit proces !

@Muppet bij jou schiet het ook op, ook op de helft !

Jeetje wat veel weer op de wachtbank ! We gaan weer een spannende tijd in ......

8. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    gefeliciteerd liefprinsesje!!!!

sonne ja erg spannend allemaal.
    hopelijk zijn de cystes weg en kan ik me cryotje ophalen!!

9. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    jeetje meiden...gister vroeg naar bed, en vanmiddag na het boodschappen doen een middagdutje...en nu moet ik harstikke veel bijlezen...gezellig hoor, dat het hier nog nog zo druk is...

Hypo...vanavond is je dansoptreden, toch of die je het nog rustig aan?? Tals je gaat dansen vanavond...TOI TOI TOI...;)

liefprinsesje...nee, is niet raar dat je geen bloedtest krijgt...hangt van het ziekenhuis af...ophouden met testen joh...lekker maandag bellen, en een afspraa voor een echo maken...

Spannend Sonne...lekker broeden nu...

Cally....jeetje, wat vervelend dat je zo lang op de wachtlijst moet staan voor IVF...je geduld wordt zowiezo al op de proef gesteld...

10. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Tamara...dat was een super FM zeg...:)
    Doe maar lekker je dingen in je huisje...wij lopen niet weg...;)

Patatje...volhouden meid...dat klein beginnetje is gemaakt...
    maar balen dat je geen EI hebt gehad, en toch niet behandeld wordt...hoelang moet je het nog alleen proberen??
    zeker nog een keer bellen maandag hoor...beter een keer te vaak dan te weinig...

MWM...spannend voor jullie donderdag....

hier verder ook niet veel te melden hoor...al lijkt de misselijkheid minder te worden...maar ben wel onzettend moe...vanmiddag 2 uur geslapen, en dat doe ik nooit...
    heb sinds gister soms ook rare rugpijn...en denk ook soms rare buikpijn...niet echt menstruatiepijn, dus het zou bandenpijn kunnen zijn...maar het maakt me zo onzeker...:(

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ja Lizzie, vrijdag gaat de 1e deca erin. Best spannend weer.

Nikita, vreet je uk alle energie op?;) Doe maar rustig aan.
    Hoe gaat het nu eigenlijk op je werk? Moet je nu al dingen gaan laten?

12. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ik denk dat dit berichtje in een ander topic hoorde....?

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames!
    Ja, ik ben gisteren wel gaan dansen. Ben blij dat ik ben gegaan hoor. Laatste dans van onze oude leidster, toch een emomomentje. Het ging goed, we kregen goede reacties, dus dat is fijn. Nu wachten op de dvd.
    Het gaat nu redelijk. Wel weer buikpijn, maar dat is logisch na zo'n vermoeiende avond als gisteren. Ik heb wel veel gezeten, maar t is toch anders dan op de bank hangen. Gistermiddag wel nog in bed gelegen om toch wat rust te nemen van tevoren.
    Maandag weer aan t werk, kijken hoe dat gaat. Hopelijk hou ik t nu weer vol. (want de stapels werk worden zo niet kleiner natuurlijk)

Xxx Hypo

14. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hai dames,
    Hypo, wat fijn dat je hebt kunnen dansen! En spannend om morgen weer naar je werk te gaan, succes!

Over mij, ik zet hier even hetzelfde neer als op het wachtbankje-topic.
    Ik voel me wisselend zeg maar. Uiteraard voel ik van alles. Vooral buikpijn. Op mijn buik en zij liggen doet zeer en constant het gevoel dat ik ongesteld ben. Ik hang er wisselende verklaringen voor: zwanger; innestelen; mislukt.... De meest logische lijkt mij de medicijnen, want eigenlijk voel ik hetzelfde als de dagen voor de terugplaatsing, haha! Hebben jullie ook wel eens dat jullie bang zijn dat jullie de utrogestanbollen niet diep genoeg inbrengen? Ik breng ze altijd maar gewoon naar binnen, maar soms vraag ik me af of ze niet dieper moeten oid. Bij het plassen verlies ik dan weer van die witte slierten, en hoewel ik weet dat dat de omhulsel kan zijn ben ik toch bang dat het bij misschien wel meer is dan het omhulsel alleen. Ach ja, en zo piekeren we maar wat verder, het ene moment optimistisch en vol hoop, het andere moment zeker wetend dat het weer niet gelukt is. En dan zit ik nog maar in het begin van week 1!! Help!

15. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heey meiden.

ik heb een vraag. als ik deze maand (ivm cystes) toch een tp mag zit ik eraan te denken of ik deze cryo ah zal doen of bij de laatste cryo ah doen.
    geeft dat veel meer kans?? en wie hebben dat allemaal gedaan vanhier?? erg benieuwd naar resultaten. heb 2 keer licht positief getest maar wordt wel ongi daarna.

16. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    sonne erg is dat he die wachtweken. maar die bollen gewoon zo ver mogelijk doen, dan zitten ze wel goed.
    succes nog met wachtweken.

17. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Wat is ah?

18. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dat is assisted hatching. Dat doen ze in het buitenland (ik weet ook niet precies wat) met het embryo voordat het wordt teruggeplaats. Maar wat t precies is weet ik ook niet hoor.

19. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik wist niet wat het was dus even via google :

website Freya :
    Assisted Hatching

Definitie:

Hatching is 'uit de schil kruipen' van het embryo, waarna het kan innestelen. Normaliter wordt deze schil rond het embryo verzwakt en opgelost door digestieve enzymen die na de ovulatie door het baarmoederslijmvlies geproduceerd worden. Bij sommige vrouwen lijkt dit niet goed te werken, ook is het mogelijk dat de schil 'te hard' is waardoor deze niet oplost. Bij assisted hatching helpt men het embryo enigszins door met een speciale laser een gaatje in de schil te maken. Deze techniek zou bij een goed geselecteerde groep patiënten mogelijk iets betere innestelingskansen kunnen geven. Het grote probleem van het moment is dat niet duidelijk is hoe deze selectie te maken. Nederlandse gynaecologen zijn van mening dat er eerst nog veel onderzoek, met name naar selectie, indicaties en succeskans moet worden verricht, voordat de techniek als reële en reguliere behandeling kan worden aangeboden. Tot op heden is er nog steeds geen onomstotelijk bewijs dat assisted hatching de kansen verbetert.

20. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    *schaam schaam schaam* sorry meiden, heb idd. een berichtje in dit topic gepost wat hier niet thuis hoorde...:(;)
    sorry...zullen de hormonen wel zijn...
    tot later...dan neem ik even de tijd om bij te lezen en te schrijven...nu eerst even op de bank hangen, en bijkomen van een lekkere wandeling in de zon...;)

Deel Deze Pagina