Wie ook januari/februari '11 IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moontje b, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ La Femme, nog even over de adoptie. Het begint er steeds meer op neer te komen dat je open moet staan voor special need. Dat kan gaan om een lichte handicap, maar ook om zwaardere afwijkingen. Maar echt totaal gezonde kindjes, is een no go tegenwoordig. Hoe het precies zit, weet ik ook niet. Daar is de VIA mede voor bedoeld en die hebben wij dus nog niet gehad. Qua eisen... dat verschilt per land. Sommige landen eisen dat je minimaal 3 jaar getrouwd bent, andere landen eisen een behoorlijk strenge geloofsovertuiging. Je kunt het beste op adoptie.nl kijken en van daaruit verder kijken bij de stichtingen die bemiddelen. Daar staan ook de eisen e.d. per land.
    Wat wij trouwens ook een groot nadeel beginnen te vinden is dat de kindjes vaak steeds ouder zijn. En dan is de cultuurshock, taalbarierre en de impact voor een kind toch een stuk groter. Het is en blijft lastig...

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hypo...dat artikel heb ik gelezen bij mijn Duitse gynecoloog, in zo'n Duits ouder+kind tijdschrift...daarvan liggen er altijd een heleboel bij hem, ter informatie, je mag ze namelijk ook me naar huis nemen als je wilt.
    Dus ik geloof niet dat ik het terug kan vinden want heb het toen niet meegenomen, en het is ook alweer een tijdje terug...toen wij juist de IVF boodschap hadden gekregen, dus ik heb het heel geinteresseerd gelezen, maar niet meegenomen...

Saskia, bedankt voor je info, en vind het zeker raar, en het maakt me ook een beetje bang, want eigenlijk zouden we geen special need kindje willen, tenminste niet als eerste kindje.
    Toen wij de IVF boodschap kregen vertelde mijn gyn. dat als we wilden we ons ook al voor adoptie aan konden melden, omdat de wachttijd zeker 3 jaar is, zeker als je een kindje direkt na geboorte zou willen...
    Over special need heeft hij toen niks gezegd.
    Maar als het in NL zo is, zal ik er zeker hier in Duitland eens achteraan gaan.
    We willen deze 2e IVF nog afwachten, en als dat geen kindje oplevert, nog eens serieus over adoptie praten, nadenken en informatie aanvragen.
    Heb je link in ieder geval opgeslagen, en ga er in het week-end in ieder geval eens rondneuzen...

Chessertje...als ik je nu met niemand door de war gooi, heb jij morgen je evaluatie hé...nogmaals succes en sterkte...♥

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O, en de kosten Nikita... daar sla ik dus stijl van achterover :(:(

4. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Is het echt??:x
    Hoeveel ongeveer??

En bij IVF komen al zulke kosten op ons af...
    Vind het soms zo gemeen dat wij zoveel geld aan een wenskindje uit moeten geven, en andere na een avondje doorzakken een kindje in hun schoot geworpen krijgen.

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Je kunt het beste rekening houden met kosten tussen de 20.000 en de 25.000 euro...

6. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    ach du sch**ße...:$:x
    dat kan toch niemand betalen...wij tenminste niet, en dat krijgen we voor mijn 35e ook nooit meer bijelkaar, zeker niet na de komende IVF kosten...
    ben echt geshockt...

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    I know... :(

8. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Adoptiekosten: Ik zag op Wereldkinderen dat de kosten van de procedure 10.000 zijn zo'n beetje, maar dit is zonder de verplichte bijdrage aan het kindertehuis en zonder de reis/verbliijfskosten. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je dan in totaal op uit komt. Wij hebben iig 900 euro betaald voor de VIA cursus.

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey! 3 meiden actief hier; gezellig!!!!!!!!!!
    Susan; hoest?

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    De kosten verschillen geloof ik ook weer per land. Het is hoe dan ook veel geld :(

Ik ben gister ongi geworden en vandaag loop ik zowat leeg. Ieder half uur kan ik mezelf verschonen. Ben er gewoon beroerd van :( En dat op mijn verjaardag, ieks!

11. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ik zie overigens wel dat je 3700 euro tegemoetkoming van adoptiekosten kan krijgen van de overheid!

@Saskia: ik las het net in het Babyrinth; vervelend meid! Ennuh; gefeliciteerd met je verjaardag! Maar goed; ongi betekent ook dat je straks kan beginnen met stimuleren; das ook fijn toch! Bij mijn 2e ivf duurde t nogal lang voordat ik ongi werd en toen moest ik 2 weken extra deca spuiten; bah!!
    Xxx Hypo

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Das waar, Hypo! Eigenlijk is het een goed teken, mijn lichaam doet precies wat het moet doen... Always look on the bright sight of life! :D

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Wat een geld zeg, voor een adoptie!! Dat heeft toch bijna niemand zo ´kant en klaar´ liggen? (ook al doe je er gemiddeld dus kennelijk 3 jr over, dan nog!)

Saskia, gefeliciteerd met je verjaardag! Balen dat je ongi nu zo zwaar is vandaag (had het ook al gelezen in Babyrinth) maar nu kan je wel mooi beginnen toch? Wat krijg je eigenlijk? Puregon of Gonal? En wanneer start je daarmee?

Hypo, heb je je schema al binnen? Start je nou idd op de 29e? Verder alles goed??

@hier: alles prima! Gisteren ongi geworden en 's avonds met de pil begonnen. Toch vreemd om te bedenken dat ik me ook gisteren had mogen aanmelden... Dan ergens toch wel balen dat ik die operatie heb volg wk vrijdag. Was daarvoor gisteren nog bij de anaesthesist en mocht kiezen wat voor anaesthesie. Ben miss een mietje, want het is een kleine ingreep, maar heb gekozen voor narcose! :D Vind dat altijd zo lekker!! Zeker als t maar heel kort is...
    Maar goed, nu dus ff aan de pil want heb dus 2 wkn bruinverlies gehad en moet nu nog 4 dgn ongi................. *zucht* Ga de pil na die 3 wkn nog ff doorslikken en dan eind jan ofzo stoppen om me aan te melden. Dan moet ik wel voldoende hersteld zijn van die polsoperatie (en is de narcosevloeistof mn lijf wel uit).

Baal een beetje van mn eten hier. Mn vlees is al klaar (meost in de oven), alleen mn aardappels (voor de puree) nog niet, en groenten ook nog niet. *zucht* Ben ook niet gemaakt om te kokkerellen. Gisteren ook al de kip gemarineerd in de sausmix ipv de marinademix............... Morgen en overmorgen moet mn man maar koken hoor!

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh ja en dan nog iets... Weet dat ik zeker niet mag klagen want ik heb al een dochtertje maar van de november 2009 mama´s zijn er dus 3 ongepland zwanger! Eentje dus al van nr 3 en die man had eigenlijk al een afspraak staan voor een knip!!! Die ander dacht dat ze vlak na de bv vast niet zo snel zwanger zou raken en de 3e heeft de pil niet consequent ingenomen en is nu ook zwanger. Allemaal dus ongepland (wel gewenst hoor) maar ik denk dan, als je nog niet wil, dan zorg je daar toch wel voor?! Ik vind dat toch altijd zo moeilijk voor degenen waarbij het niet allemaal zo vanzelfsprekend is........................

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Susan, ik kan daar ook niet heel erg goed tegen als ik hoor/lees dat er iemand ongepland zwanger is geraakt. Het is gewoon zo oneerlijk verdeeld!
    Dat probleem met koken heb ik ook heel vaak! Is het ene al lang klaar, maar staat het andere nog op en is nog lange niet klaar... haha! Bekend probleem!
    Dus ongi heeft eindelijk doorgezet! Hoera! Nu aan de pil en dan in februari de cryopoging!
    Kan me wel voorstellen dat je baalt dat je er niet nu al voor kan gaan. Dat is toch tegen je gevoel in. Maar first things first, eerst die operatie!

Ik ga trouwens gonal gebruiken en mag na een goede uitgangsecho woensdag starten!!! :D

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Weet je al hoeveel eenheden Gonal je moet spuiten? Of is dat afhankelijk van de uitgangsecho? Ze gaan dan kijken of er geen cystes enzo zijn? En wat er allemaal klaarligt?
    Ik zou bij mn vorige poging ook een uitgangsecho krijgen voor het starten met de Puregon maar uiteindelijk hoefde dat toen helemaal niet! Vreemd vond ik dat toen...........maar goed, uiteindelijk allemaal goed gekomen. Weet ook niet of elk zkh dat standaard doet?
    Waar loop jij nu trouwens? Het lijstje is denk ik alweer wat pagina's terug..........?

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Moet ff wat kwijt.............WE HEBBEN ONZE ZOMERVAKANTIE GEBOEKT!! (nu al zin in :D) We gaan 3 wkn van 25 juni tot 16 juli naar Zuid Frankrijk op een 5 sterren camping (jaja :D). Heb er nu al zin in ;)

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Oe lekker Susan, een heerlijke vakantie in het vooruitzicht! :D
    Hopelijk met beeb in buik!
    Ik weet nog niet hoeveel eenheden gonal ik moet gaan gebruiken. Dat krijg ik volgende week te horen. Ze gaan inderdaad kijken of er geen cystes zijn en of slijmvlies mooi dun is. Ik loop in Eindhoven.

19. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi allemaal, ik breek even in, kom van het Nov/Dec topic. Ben afgelopen maandag ongesteld geworden helaas na onze eerste ICSI poging (geen cryo's)...belde het EMC van hoe verder (want endometriose, pijn opbouw na menstratie) kreeg te horen dat ik vrijdag (vandaag dus) pas kon bellen (want gisteren teamoverleg waar ik dus op moest wachten)...

Nou, ben een hele ochtend aan het bellen geweest :x, eerst kreeg ik de hele ochtend het EMC niet te pakken en vervolgens blijkt dat ik inderdaad direct weer met Lucrin moet starten (dat heb ik maandag ook al gezegd, maar nee, ik moest wachten tot na het team overleg tot vanochtend...)

En ja, Lucrin moet overal besteld worden, is nooit standaard op voorraad, dus nee, dat gaat niet meer lukken vandaag en het hele weekend...

Uiteindelijke oplossing is dat ik vanavond t/m na het weekend elke dag een decapethyl spuit ga zetten, totdat de lucrin binnen is en die gezet kan worden...zucht..

En dan ook nog geen enkel vervolg, ik moest zelf vragen om een telefonisch overleg met een arts over hoe het verder gaat en of we over 2 maanden nog een poging kunnen doen ipv over 3/4 maanden, kortom ik moet zelf overal achteraan gaan, hoe zo nazorg???

En omdat het IVF-lab van het EMC vanaf 1 maart 6 weken dicht gaat ivm verbouwing, wordt het voor ons zeer waarschijnlijk pas eind April :$ dat we kunnen starten met de 2e poging...en das echt te laat voor ons, want mijn man en ik werken in de recreatie en in het hoogseizoen (mei t/m oktober) is de stress echt te veel, en willen we geen pogingen doen, alleen in de winterperiode dus :x:(:$:(:x

Heb nu een telefonische afspraak gemaakt voor eind volgende week, zodat we 1 en ander kunnen overleggen en dan een keuze kunnen maken. Als het te lastig gaat worden via het EMC overwegen we misschien een ander ziekenhuis voor de volgende poging...iemand ervaring met Leiden of Utrecht?

Liefs!

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    IJsvogeltje, wat ontzettend &^%*%&(* zeg! Is toch niet helemaal normaal dat je overal maar zelf achteraan moet? Waar zit het EMC eigenlijk? Eindhoven?

Ik loop zelf bij de VU dus kan je eigenlijk alleen die aanbevelen....... Wel hebben ze een apart endometriose spreekuur weet ik (mn zus werkt op de ferti afdeling), alleen zit dat behoorlijk vol dus of je daar eerder geholpen wordt???

Saskia, toch ergens wel spannend dus de 22e, toch?

Deel Deze Pagina