Lieverds, ik ben er weer even. Zag een aantal bekende meiden aanschuiven. Gezellig, al is het jammer dat we om dezelfde reden hier terecht komen. Zeehondje, een enorm dikke knuffel. Zo klote om een vmk te hebben. *zucht* Shantii, dan ben jij waarschijnlijk 1 van de 1e die een tp zal hebben. Spannend begin van het jaar. Ijsvogeltje, ik heb geen acupunctuur maar bioresonantie. Dat gaat dmv trilling dieper dan de naaldjes. Bij mij is de behandeling geheel gericht op aansterken van baarmoeder, slijmvliezen en nog iets. Hiernaast gebruik ik ook wat (chinese) kruiden en vitamines. De bedoeling is dat het gaat werken. Ik zal het in jan/feb merken. Ik las jouw gevecht om een beetje normaal aan de beurt te zijn. Wat een 'prettig' zh. :x In het UMCU is het lab rond kerst 2 weken dicht ivm grondige schoonmaak. Daarom begin ik 6 jan pas met de deca. Ik merk dat ik het nu niet erg vind. Heb een flink dal gevonden en ben er nu rustig aan aan het uitkomen. Ik moest het even opzoeken en heb 'vroeger' ook de serie Nikita gekeken. Grappig dat daar je nikename vandaan komt. Hahahaha, ik lees het nu alsof je zo'n jong meisje gaat aansporen om zwanger te raken zodat je een adoptie kan laten plaats vinden. Natuurlijk bedoel je het niet zo, maar ach... mijn hoofd zit even gek in elkaar. Ik las dat je de zomervakantie al heb geboekt. Wij niet, maar wat heb ik zin om een dagje naar Sanadome te gaan! Even ontspannen. Poeh, vanmorgen was het best even goed opletten op de snelweg. Het was er nogal niet schoon. Gelukkig zal het morgen beter zijn. Yep, morgen en overmorgen nog werken en dan een dagje vrij.
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en wil even hallo zeggen. Ben 29 jaar en getrouwd en mijn man en ik zijn sinds 2 jaar bezig om een kindje te produceren wat niet lukt vanwege slecht sperma (arts heeft na een van de tests op papiertje gezet "zzzm" dwz zeer zeer zeer minimaal). Ik spuit nu Decapeptyl en 7 januari heb ik de eerste echo om te kijken hoeveel celletjes gerijpt zijn. Ik vind het erg spannend en heb er soms ook wel beetje moeite met alles. Maar goed, nu is de behandeling eindelijk gestart, dat vindt ik positief. Lieve groetjes!
Welkom! Je bent met je 1e ICSI begonnen? Spannend! Spuit je naast de deca ook gonal of menopur om je follikels te laten groeien? De deca legt alleen je cyclus plat. Hier ben ik Timon, 35 jaar en getrouwd. Wij zijn zo'n 3 jaar bezig met onze kinderwens. Meer dan 1,5 jaar in de mmm waarvan ruim een jaar bezig met ICSI. We zijn hierin gekomen door te weinig zwemmers naar maatstaven van het UMCU (<0,3 miljoen).
Hallo meiden, jaaa ik ben er nog! Heb jullie wel gevolgd maar geen energie gehad om zelf te reageren. Moest even alle info over de ivf die we gekregen hebben verwerken. Kijk enorm op tegen alle medicatie en de stress. Alhoewel, ben al gestresst en nog niet begonnen Ik leef enorm met iedereen mee en vind het nog steeds ongelooflijk dat er zoveel mannen en vrouwen vruchtbaarheids problemen hebben. En ieder ook nog met zijn eigen verhaal! Maar wat zijn we blij met de technieken van tegenwoordig.... @mijn verhaal. We, mijn vriend en ik, hebben sinds 3 1/2 jaar een kinderwens. 2 1/2 jaar in de mmm en na 9 maanden wachtlijst mogen we in febr eindelijk beginnen met de eerste inf! Ik zal een extra kaarsje voor jullie opsteken in deze mooie besneeuwde dagen...
@manousch herkenbaar. Ik lees ook mee, maar reageer even wat minder. Heb niets te vertellen over de tp. Ben aan het wachten op mijn menstruatie... @timon ik zit ook in het UMC! Nou, nu aan de keukentafel, maar moet voor mijn behandeling ook altijd naar het UMC. @iedereen ik ben 28 getrouwd en nu ruim twee jaar bezig. Ruim een jaar in de mm en vanaf november bezig met IVF Toedels!
Manousch, 9 mnd wachtlijst?! Jeetje, wat lang zeg! In de tussentijd geen IUI's ofzo gedaan? En dan ein-de-lijk in februari........sjonge! Snoes, jij gaat je bij je eerstvolgene ongi aanmelden voor de cryo, als ik het goed begrijp? Timon, hahaha, zo had ik het niet bedoeld nee maar als jij het zo opschrijft, is het wel wat lachwekkend! Ach, miss toch een ideetje voor als je echt 'desperate' wordt? Miss je 14 jarige buurmeisje aansporen ofzo Shantii, denk idd samen met Nikita dat je 1 vd eerste zal zijn. Miss moeten we het lijstje maar weer ns naar voren halen en aanvullen?? Girl2Mom, hoe gaat het met de deca spuiten? Vallen die je tegen? Die naalden van de deca kunnen soms zo naar zijn! @hier: weet niet eens of ik me wel zo netjes heb voorgesteld! Bij deze dan (nog een keer?): Ik ben 31 jaar oud, mn man wordt in jan 35 jaar oud, 1 ICSI poging gehad in feb 2009 (na 6 mnd MMM) en meteen zwanger. Daar is Sophie uit voortgekomen en nu gaan we wrs eind jan starten met de enige cryo uit haar behandeling. Probleem hier was ook mn man's zaad hoewel ik het dan nog wel 'veel' vind als je vergelijkt met wat sommige mannen hebben. Hoeveelheid was hier ca 5 milj met een beweeglijkheid van ca 25% ofzo? Toch is er gekozen voor ICSI ipv IVF en dat vind ik alleen maar fijn eigenlijk... Strax zouden de bevruchtingen met IVF niet eens gelukt zijn bijv omdat ze dat gewoonweg niet konden.................. Nou wij gaan ff ontbijten hier! Liefs Suus
Goedemorgen, ik zie een paar nieuwe mensen hier. Van harte welkom iedereen is natuurlijk welkom om mee te kletsen . Gezellig, alhoewel de reden dat we hier posten niet zo gezellig is, maar... we zijn hier om elkaar te steunen. Groetjes Jolanda
hallo lievers...heel veel groetjes vanuit Duitsland... heb alleen maar vandaag vrij, en heb dus stress puur... Schoonmaken, en alles voor de week voorbereiden, en vanavond ook nog eens een etentje met vrienden. Gister was ook al zo druk, en was zelf helemaal niet online gister... Morgen zal ik wel weer bijlezen en schrijven, zag alweer nieuwe gezichten hier... gezellig... tot morgen lieverds...
Hai dames, Wat is het hier al gezellig zeg! En dan zijn we (of tenminste de meesten) nog niet eens echt begonnen! Met mij gaat het wel goed. Ik heb van de week de recepten voor de medicijnen voor mijn cryo terugplaatsing gekregen Dat brengt het dan ook gelijk weer een stuk dichter bij. Nu ben ik wel benieuwd, ik moest ongeveer zes-acht weken laten zitten tussen mijn ongesteldheid na de mislukte icsi en de nieuwe start, dus ongeveer twee cycli. Maar ik ben altijd heel onregelmatig ongesteld, dus stiekem hoop ik dat ik pas na zes weken ongesteld ben en dan gelijk mag beginnen. Dan zou dat half januari zijn. Nou, ik wacht maar vrolijk af wanneer mijn menstruatie doorbreekt, dat duurt nog wel eventjes. Groetjes, Sonne
@ IJsvogeltje, welkom. Wat balen dat poging 1 mislukt is Nu vol goede moed verder met poging 2. Maar wat een gedoe in het ziekenhuis, bah bah! @ Susan, op zich vind ik de 22e best spannend ja. En ik bedenk me net dat het al bijna de 22e is!!! Hier trouwens ook een TVOH-fan! @ Zeehondje, ik las het in je andere topic van je vmk Fijn om te lezen dat het weer iets beter met je gaat en dat weer vooruit kijkt. Afstand nemen is denk ik wel even goed, zodat je straks weer met goede moed verder kunt. @ Chessertje, best een heftig evaluatiegesprek waarbij je echt met je neus op de feiten gedrukt bent. Lijkt me heel moeilijk als je dat zo allemaal te horen krijgt. Ik hoop dat poging 2 met de menopur een stuk beter gaat verlopen voor jullie. @ LaFemme, de adoptieprocedure is geen pretje nee... zeker de wachttijden, my god! Hier lopen ze al op naar 6 jaar. Daar word je niet vrolijk van. En een kindje van een paar weken oud, daar kun je hier een eeuwigheid op wachten. Daar kom je haast niet voor in aanmerking. Ze proberen namelijk de adoptiekindjes eerst bij familie of pleeggezinnen in eigen land onder te brengen. Vandaar dat vaak kindjes met een handicap en wat oudere kindjes in aanmerking komen voor adoptie. Die kunnen ze in eigen land niet plaatsen (das eigenlijk al erg genoeg). Ik weet nog niet hoeveel eenheden gonal ik ga spuiten. Dat hoor ik woensdag. @ Shantii, welkom hier! @ Narcose, fijn?! Brrrr, ik vind narcose verschrikkelijk! Ik vind het zo eng om geen controle te hebben en om ineens weg te zijn. Net of je doodgaat ofzo, ik vind het echt helemaal niks. Komt ook nog eens bij dat ik 2 jaar geleden te vroeg wakker werd tijdens mijn blindedarmoperatie en ik dus nog met slangen in mijn keel zat die er met grof geweld uitgetrokken werden en de pijn was niet uit te staan omdat ik nog geen pijnstilling via mijn infuus had gehad. Ik hoop het nooit meer mee te maken eigenlijk. @ girl2mom, welkom! Zowel op het forum als hier op het topic. Wat heftig allemaal hè... die onzekerheid enzo. Het is een emotionele achtbaan. Heel veel succes! @ Particuliere adoptie, dat is hier verboden. En terecht eigenlijk... ken je dat verhaal van die ouders die via internet een baby van een Belgisch stel hadden geadopteerd? Dat is natuurlijk gewoon babyhandel en ik vind het heel terecht dat het niet mag. Hoe graag ik ook een kindje zou willen... het zou natuurlijk te gek zijn als een meisje van 16 in geldnood zit en denkt "o ik raak wel even zwanger en verkoop die baby wel voor 20.000 euro". Dat is wel heel cru, en die dingen zouden dan wel gebeuren. Dus hier in NL mag het alleen via de adoptiestichting, gelukkig maar! @ Manoush, 9 maanden wachtlijst MY GOD! Maar gelukkig is het bijna zover!
Saskia, owww wat een traumatische ervaring heb jij van die narcose. Getsie getsie. Ik vind narcoses ook eng hoor, dit jaar voor het eerst meegemaakt. Ok achteraf viel het wel mee, maar toch .... Beter plaatselijk verdoofd dat je nog enigszins bij bewustzijn bent geeft wat meer vertrouwen dat je niet doodgaat . Wat heb jij overigens een leuk zwemmend zaadje in jouw footer hihi. Wat erg overigens dat sommigen van jullie zo lang moeten wachten voordat jullie kunnen beginnen. Groetjes Jolanda
Hey dames! Wat een hoop geklets hier weer! Shantii, girl2mom; welkom hier! Moeten we het lijstje niet even aanpassen dames? Ik zag dat een hoop meiden zich netjes voorstelden. Bij deze: Dame van 32 jaar, 5 jaar getrouwd met mijn lieve man. Kinderwens sinds november 2007 (3 jaar dus nu). Sinds november 2008 in de mmm. Uitkomst: zaad manlief erg slecht, alleen geschikt voor ICSI. We hebben inmiddels 3 ICSI pogingen gehad waarvan ik bij de 2e poging zwanger werd, maar een miskraam kreeg. We starten nu dus met de 4e poging. Verder zijn wij ook in het adoptietraject gestart. We zijn mei 2011 aan de beurt voor de VIA. @acupuntuur: daar begon iemand gisteren ook over tegenover mij. Ik twijfel erover. Ik heb zoiets van.....weer extra afspraken erbij. En het is niet zeker of het werkt. De werking is iig niet volgens onderzoek bewezen. @narcose: ik ben nog nooit onder narcose geweest; ja alleen als kind, maar dat weet ik niet meer. De punctie gaat hier iig met een lichte roes. Het is meer een soort stevige pijnstilling die je krijgt, waardoor je een beetje een licht gevoel in je hoofd krijgt. @Manousch: kan me voorstellen dat je na alle info er een beetje tegenop ziet. Ik heb alleen ook altijd dat ik er juist naar uitkijk, omdat je weet dat je straks echt een kans hebt om zwanger te worden. Het is gewoon heel dubbel. En je zult zien dat het spuiten best snel went (dat vind ik tenminste). @Shantii: voglens mij ben ik jou ook al bij verschillende topic tegengekomen!! Ik ga maar s even ontbijten (heb alleen nog maar beschuitje op..). xxx Hypo
Zo, hier ben ik weer...en ga lekker vanaf het begin bijlezen... Susan...succes nogmaals voor vrijdag... Leuk zo wat informatie over je-jullie te lezen... Ijsvogeltje, ben voor de vorige punctie en TP ook bij een ostheopaat geweest, hij heeft chinese geneeskunde en accpunctuur toegepast, maar het heeft niks gebracht. Wilde het wel deze keer nog eens proberen, maar hij is dicht tussen de feestdagen, dus het zit er niet meer in... Het kan wel helpen, maar het hoeft dus niet. Al vind ik een behandeling heerlijk hoor...voel me echt beter erna... Chessertje, bij jouw heeft het dus ook niet geholpen, nou dan ben ik gelukkig niet de enigste. Shantii...jouw ken ik idd. nog... Vervelend hé, als ze dicht gaan rond de feestdagen...moet je weer extra wachten... Timon, goed opletten hé op de snelweg...het zijn echt ijsbanen soms op het moment... Girl2mom, welkom hier...krijg je IVF of ICSI... Denk het laatste i.v.m. het slechtere zaad, of zit ik ernaast?? Ik ben trouwens 29, en mannetje 27, en ook wij zijn getrouwd...het is een voorwaarde om in Duitsland 50% van IVF-ICSI behandelingen vergoed te krijgen, maar we waren al getrouwd voor dat dit begon... Manousch...volgens mij had ik het al eens geschreven, maar goh, wat hebben jullie lang op de wachtlijst gestaan...nu is het bijna zover...dat zal wel allemaal lukken hoor... Sonne...jaja, het wordt langzaam spannend...en druk hier... Goh, Saskia, dat is een heftige ervaring die jij hebt doorgemaakt onder narcose...dan lijkt het me ook geen pretje... Daar ben ik wel altijd bang voor geweest, en denk dat ik voor een grote operatie ook wel weer bang zal zijn... Maar tijdens een punctie, laparosopie, of kaakop. was ik vrij relaxt, dat zijn ook niet zulke grote en lange ingrepen... Hypo...tsja, bij mij deze keer dus ook geen acu...misschien brengt het wel geluk...de laatste acu behandeling is nog niet zo lang geleden. dus denk maar dat mijn lichaam nog 'in orde' is. Als kind vond ik narcose ook verschrikkelijk...die gaskapjes, dat stonk en het leek net alsof je eindeloos acherover viel... Zo als infuus bij een punctie vind ik het wel fijn...
Kom maar op met dat roesje met de punctie! De vorige keer was erg pijnlijk doordat ze van de ene eierstok naar de andere doorstaken en dat is niet te verdoven. Ik heb het roesje al bij de fa aangehaald en voor de punctie zal het nogmaals aangehaald worden. Saskia, wat heb jij een heftige ervaring gehad met de narcose. Dat wens je niemand toe... te vroeg wakker worden. Brrrrr.... Nikita, hoe zijn de wegen bij jullie? Ik let echt wel op. Een keer met de achterkant slippend door een bocht moet kunnen als er niemand achter je zit. Zondag was dat wel grappig en ik had gelijk bekijks. De mensen die erg gespannen tegen het stuur aan hangen en amper durven te rijden zijn gevaarlijk. De snelwegen zijn over het algemeen goed te doen. Maar meid, wat las ik? Wil je een hele week voorbereidingen in 1 dag proppen? Dat gaat niet! Manousch, veel succes met jullie IVF proces. Het is best slikken als je al die info krijgt. Wat Hypo al tikte... het is wel een kans op tenminste zwanger te raken. Een wachttijd van 9 maanden is wel heeeeeel erg lang. *Timon kan slecht tegen lang wachten in de mmm* Hypo, als je tegen extra afspraken opzie moet je de acupunctuur niet doen. Alles vreet energie.
Timon, jij krijg ook een roesje?? Dat is toch wel ietsje lichter dan narcose, of heb ik het verkeerd? Over welke voorbereidingen heb je het?? Ben het even kwijt... Hier zijn de wegen een chaos, zelden heb ik het zo erg gezien. Overal staan auto's scheef, of komen de berg niet goed op. En vandaag mochten er zelfs geen vrachtwagens in de stad rijden... Af en toe een slip maken als je alleen bent is idd. niet erg, en vind ik ook stiekem wel spannend hoor... Maar haat het als ik een berg niet goed op kom...
Hallo meiden, heb even gezocht en het laatste overzicht gevonden op pag 10. Als iedereen zelf even zijn eigen gegevens bijwerkt! Wie wat waar: Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG Susan79: cryo tp, VU Amsterdam Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp Timon: ICSI 2, UMCU Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht) Saskia1984: icsi 1, CZE (eindhoven) liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle Wanneer: Chessertje: Eind januari starten Hypo: waarschijnlijk 29-12 start deca La femme Nikita: december starten Lente67: Eind januari starten Liefprinsesje:eind januari/begin februari. Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari Sonne: half jan. medicatie, half feb. terugplaatsing Susan79: waarschijnlijk begin februari Zoe1976: Eind januari starten Hanied: 9 dec gestart Timon: eind december start pil, 6-1 deca, 20-1 gonal 225 eh Manousch: 2 februari start decapeptyl Saskia1984: 6 dec gestart met de deca FM's: La femme Nikita: Echo om BMS te meten: 29 December Hanied: 23 dec startecho Timon: 27 januari fm Saskia1984: 22 dec uitgangsecho Punctie: Hanied: 1e week januari 2011 Terugplaatsing: La femme Nikita: wk 1 Hanied: wk 1 Testen:
Hallo meiden, Zou graag iedereen een persoonlijke boodschap willen geven maar zie soms door de bomen het bos niet meer hier. Echt super dat we met zo velen zijn maar houd het soms echt niet meer bij. @iedereen: 9 maanden is idd lang wachten maar ik ben natuurlijk blij dat het eindelijk zover is! Maastricht heeft goede resultaten met als gevolg dat velen door het land voor de laatste poging naar Maastricht komen. Die paar procenten verschil zeggen mij niet zoveel omdat ze ook best een strenge selectie hebben. En hierdoor loopt de wachtlijst wel hoog op. Maar ze zijn hard aan het werk om deze weer terug te dringen @La Femme Nikita; Als het goed is heb jij over 2 weekjes de TP, toch? Spannend!!!!! @Timon; Hoe bedoel je van de ene eierstok naar de ander? Prikken ze deze niet opnieuw dan??? @Hypo; Heb het je al eerder gezegd maar vind jullie doorzettingsvermogen echt super. Voel me wat dat betreft een groentje. Ik hoop dat we z'n lang ivf traject niet nodig hebben maar realiseer me door jullie verhalen des te meer dat we realistisch moeten blijven en met beide benen op de grond. @Hannied en Sonne; Hoe is het met jullie? Heb jullie al een tijdje niet meer gezien. Hoop dat alles "goed" is! @Saskia; Goh wat een verhaal! Bah, moet er niet aan denken. @Snoes 4RX; Welke dag van de TP zit je eigenlijk? Ik las dat je aan het wachten bent na de TP, maar in het overzicht staat dat je eind jan begint. Snap het niet helemaal Voor alle meiden....KOP OP, we gaan ervoor!!! Liefs, Manousch
Ha Meiden, hier even een korte update. Heb me nog niet bijgelezen dus excuses dat ik niet op jullie persoonlijk reageerd. Vandaag zit ik op dag 40 van mijn cyclus. Net een testje gedaan, maar helaas... Rest mij wel de vraag wat het wel is want normaal ben ik heel regelmatig
Helloooo, ben niet zoveel hier te vinden, want wil me nog even ver weg houden van weer de spanning van het wachten. Da's me niet in de koude kleren gaan zitten. Brrrrr Ik wacht op een tp...dus ik wacht nu totdat mijn cyclus weer normaal is. Bij een menstruatie moet ik meteen bellen. manousch ik heb een paar weken geleden een topic geopend over succesverhalen na een ivf-poging, moet je maar eens lezen. Ik word daar vrolijk en hoopvol van, hoewel met beide benen op de grond blijven staan ook belangrijk is. Ik heb op twee km van het ziekenhuis in Maastricht gewoond...grappig! He moontje, wat balen dat je test negatief was...*knuf* lfn ik vind het doodeng om hier te rijden. Vooral de snelwegen zijn glad. En als je dan een beetje slipt... hypo, hopelijk is het deze keer raak. Wat moeilijk dat je al wel een x zwanger bent geweest en dat het misging, daar snap ik soms helemaal niets van, zo oneerlijk! timon, roesje is heerlijk! Zou ik wel elke dag willen hihi (maar dan wel zonder punctie) Nou meiden, fijne dag! Toedels!
Wie wat waar: Chessertje: ivf 2, Den Haag Bronovo Hypo: icsi 4, streekziekenhuis ism Radboud Nijmegen La femme Nikita: cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg Lente67: ivf 3, Breda en Tilburg Snoes4rx: cryo TP van 1e IVF, UMC Utrecht Sonne: cryo TP van 1e ICSI, UMCG Susan79: cryo tp, VU Amsterdam Zoe1976: icsi 1, Leiden LUMC Hanied: icsi 4, Geertgen Elsendorp Timon: ICSI 2, UMCU Manousch: ivf 1, AZM (Maastricht) Saskia1984: icsi 1, CZE (eindhoven) liefprinsesje: IVF 1,Isala klinieken Zwolle Muppet80: ICSI 1, UMCG Groningen Wanneer: Chessertje: Eind januari starten Hypo: waarschijnlijk 29-12 start deca La femme Nikita: december starten Lente67: Eind januari starten Liefprinsesje:eind januari/begin februari. Snoes 4rx: waarschijnlijk half januari Sonne: half jan. medicatie, half feb. terugplaatsing Susan79: waarschijnlijk begin februari Zoe1976: Eind januari starten Hanied: 9 dec gestart Timon: eind december start pil, 6-1 deca, 20-1 gonal 225 eh Manousch: 2 februari start decapeptyl Saskia1984: 6 dec gestart met de deca Muppet80: 29 januari decapeptyl FM's: La femme Nikita: Echo om BMS te meten: 29 December Hanied: 23 dec startecho Timon: 27 januari fm Saskia1984: 22 dec uitgangsecho Punctie: Hanied: 1e week januari 2011 Terugplaatsing: La femme Nikita: wk 1 Hanied: wk 1 Testen: Zo heb de lijst even aangepast. Wat een boel meiden die meepraten in dit topic zeg! Heb niet alles kunnen lezen helaas want dan ben ik de hele ochtend bezig. Ik zal me even kort voorstellen: Muppet80, 30 jaar oud, sinds juni 2008 bezig voor een hummeltje. Man heeft azospermie. Toch middels pesa 14 (!) rietjes gehaald en 1 daarvan is goed ontdooid! Vandaag beginnen met de pil en dan eind januari eindelijk beginnen met de decapaptyl.. Het is onze eerste ICSI behandeling en ben dus erg benieuwd hoe alles zal verlopen en gaan.. Ik wens iedereen heel veel toi toi toi en dat we allemaal maar zwanger mogen worden in 2011!