Wie ook juf?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daan04, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier een juf van groep 8.
    Maar nu even niet, ik heb nog een paar maanden zwangerschaps- en ouderschapsverlof :).
    Ik werk normaal op woe, do en vrij.
    Heerlijk beroep!

2. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hier ook een juf :D
    Werk alleen niet in het basisonderwijs maar met kids van 12 tot 18 jaar, fijne pubers dus die niks leuk vinden ;)

3. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Dat heb ik ook gedaan... Deed ik ongelooflijk veel moeite om een hartstikke leuke les (al zeg ik het zelf) in elkaar te draaien, aan te sluiten bij de top 40 van dat moment, clips van mtv te gebruiken etc... het was gewoon nooit goed!

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Daarom doe ik ook niet veel moeite meer :D
    Ik had eens een leuke les met allemaal proefjes, ik was er echt hilaaaaarisch over....nou je voelt hem al aankomen...de kids vonden er niks aan en liepen de hele tijd te kloten :x
    (maar ik vind mijn werk nog steeds leuk hoor :D)

5. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik ben daarom gestopt in het voortgezet onderwijs. Ik werd er stikchagrijnig van en haalde er echt geen voldoening uit. Nu werk ik alleen nog met kinderen tot 12 jaar en dat bevalt echt veel beter! Het is trouwens maar goed ook dat niet iedereen voor dezelfde doelgroep kiest...

6. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoe was het sinterklaasfeest op jullie scholen? Bij ons was het erg leuk! Het dansje ging goed en de kinderen vonden het geweldig.

Bij een kleuterklas was een jongetje die had alle cadeaus al uitgepakt voordat de juf in de klas was! Juf helemaal overstuur. Welk cadeau was nou van welk kind?! Uiteindelijk de ouders er maar bij gehaald... Echt een ramp was dat!

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

7. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Hier nog een een juf, werk alleen op ma en di bij de kleuters. Fijn hoor, zo'n part-time baan.
    Maar oei, oei, wat zjn ze druk nu zeg!!

8. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Wat leuk om te kletsen met allemaal juffen. Ik sta op dit moment op woe in groep 7 en op do en vrij in groep 6.
    Ik heb hiervoor fulltime gewerkt en het is nu heel vreemd om in een duobaan te werken. Vooral in groep 6, want in groep 7 heb ik alleen de oppas zeg ik altijd. Ik moet er echt aan wennen hoor, het overleggen enz. Vooral omdat ik pas in november ben begonnen en ze al even bezig waren. Maar ik heb een super leuke groep. Ik vind het heerlijk om weer aan het werk te zijn!!
    Hebben meer juffen hier "last" van??

Sinterklaas was erg gezellig. Bij ons kopen we in groep 6 een cadeau voor elkaar en maken we een gedicht. Vanaf 7 is het met surprises. Wat hebben ze hun best gedaan, echt leuk.

Op naar de kerst met kerstdiner, ik heb er zin in!! Jullie ook?

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier nog een juf. Werk fulltime in groep 4/5. Ben blij dat de Sint weer weg is hoor want vorige week werden de kinderen af en toe iets minder gezellig;) Vandaag ging het weer super. Inderdaad druk naar de kerst nu.
    wij hebben geen diner op school. wel een kerstviering in de kerk (pc school) en vrijdag middag een lunch (hopenlijk met goed weer buiten, buffet met lekkere hapjes en vuurkorf enz.. erg sfeervol)

10. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Jeetje, wat ik gisteren toch hoorde! Ik vroeg aan groep 6 of ze een leuk weekend hadden gehad met pakjesavond, zegt één meisje: "Ja, het was wel leuk, want we hadden pakjesavond, maar ik heb niet zoveel grote cadeaus gekregen, alleen een nintendo dsi, want ik krijg met Kerst ook weer cadeaus. Dan krijg ik een laptop." Een laptop onder de kerstboom voor een meisje van 10 jaar oud? Ik wist niet wat ik hoorde!

Verder was het weer heerlijk voor de klas gisteren. Kerstlessen zijn toch wel heel leuk om te geven als je muziekjuf bent. En die kerstboom in de klas is wel erg sfeervol :)

11. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een juf, alleen niet meer voor de groep sinds ik adjunct-directeur ben. Ook erg leuk om te doen, maar merk wel dat ik nu na 3 jaar het lesgeven toch ga missen. Ben vooral een bovenbouwer...
    Om even in te haken op het laatste bericht, ik herken dat wel. Het wordt steeds gekker, de kinderen krijgen steeds duurdere kado's! En probeer dan maar eens aan je eigen kinderen uit te leggen, waarom die moeten sparen voor een nintendo ds en andere kinderen er 1 van sinterklaas krijgen. Ze horen dat toch van elkaar op school.

12. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Inderdaad, maar wat ik dan eigenlijk nog het ergste vind, is dat ze helemaal niet dankbaar zijn. "Ik heb alleen maar een nintendo gehad... o ja, en nog ....., maar helemaal geen grote cadeaus!" en dan vervolgens sommen ze nog een lijst van hier tot ginder op. Ik weet niet hoor, wij kregen vroeger één groter cadeau (al praat je dan niet over nintendo's en computers enzo, maar eerder over legopakketten en barbiespullen) en verder pakken stiften, sloffen, kleurboeken enzo. Maar daar waren we ook blij mee! Want wat ging er de volgende keer mee naar oma? Het nieuwe kleurboek met de nieuwe stiften!
    Ik vind het echt jammer om te zien dat kinderen zo schandelijk verwend worden dat ze het niet meer waarderen. Ik hoop echt dat ik mijn dochtertje die waardering bij kan brengen, zonder dat ze zich tekortgedaan voelt omdat haar klasgenootjes zoveel grote cadeaus krijgen.

13. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hier (bij het invallen) kregen zelfs een aantal kids een ds in hun schoen!!! dat was nog niet eens een groot cadeau van ouders... Nee, dat was de Wii die ze kregen! echt onbegrijpelijk...

Dan kunnen kinderen toch niet leren om met kleine dingen tevreden te zijn... Of ben ik nu gek??

14. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    En.... nog een juf! Een juf van groep 5. Werk alleen op de vrijdag. Bevalt me prima!! :)

15. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik heb gesolliciteerd op een basisschool en wie heeft er ervaring met een proefles geven??

16. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik ben ook juf, maar werk momenteel alleen nog af en toe als invaller in de kinderopvang. Wel veel juffen hier zeg!

17. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een ds in hun schoen?????????????? Dat vind ik dus echt bizar!!! Praat misschien voor mijn beurt, maar jufkrisje heeft onlangs proefles gedraaid. Bij ons in de regio (zaanstreek) heb ik daar eigenlijk nog nooit van gehoord, is niet echt gebruikelijk dus...

18. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik heb zelf al meerdere keren een proefles moeten geven en heb er ook al een paar bekeken. Mijn ervaring is dat het beter is om niet echt alles uit de kast te trekken om een spectaculaire les te geven, maar om gewoon een representatieve les te geven. Een les die representatief is voor jouw manier van lesgeven en jouw kunnen.

19. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Hoi Luannie,

Zoals bietje al zei, ik heb pas een proefles gedraaid. Bij mij was er bij de uitnodiging tot het gesprek aangegeven dat ik een proefles moest geven maar ik was helemaal vergeten te vragen of het een eigen les mocht zijn, of de les die dat moment gedraaid moest worden :S niet handig maar als jij het ook vergeten ben, gewoon een eigen les in gedachten houden en dan kan je die altijd geven als het mag :D

Ik heb dus een muziekles gegeven.. Voelde me trouwens net weer een student. Leerkracht van de klas (was voor een duo baan) en de directrice zaten erbij... :S Les ging goed en kids deden goed mee. later vertelde de directrice dat ze het deden om een beeld van je praktijk te krijgen, hoe je met de kids omgaat enzo. Je kan veel vertellen maar ze wilden het echt zien ;)

Succes, wanneer mag je op gesprek/les geven???

20. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    ja bietje.. hier is het alles voor het jong.. ;)

wat kind wilt, krijgt kind in veel gevallen... Sommige kids hebben dus tv, wii, xbox, nintendo, ds alles... Maar natuurlijk zijn dat de uitzonderingen ;) meestal hebben ze er 2 niet hoor haha :p

Deel Deze Pagina