Wie ook juist géén obstipatie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Confidence, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ik was er eigenlijk benieuwd naar.
    Ik had voorheen altijd last van obstipatie.
    Ik ben bekend met spastisch darm syndroom en ging dus normaal maar 1 x per 3 a 4 dagen naar het toilet.
    Nu heb ik dat elke zwangerschap gehad dat ik juist dan wel beter kan gaan.
    En nu dus ook weer.
    Soms zelf het tegenovergestelde van obstipatie en dan moet ik zelfs 3 keer per dag gaan :).
    Mij hoor je niet klagen, maar ik vraag me af of er nog meer dames zijn waar, zal maar zeggen, de hele stoelgang juist beter verliep?

En is dat de hele zwangerschap gebleven of werd het later in de zwangerschap toch moeilijker?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Yep, hier ook. Mijn stoelgang verloopt een stuk vlotter tijdens de zwangerschap. Kan soms ook wel 3 keer per dag, mij hoor je dus ook niet klagen.

Hopelijk blijft het zo gaan na de zwangerschap, want ik had heel snel last van een opgezette pijnlijke buik. Maar nu dus niet.

3. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Ja ik heb dat ook, kan nu bijna iedere dag naar het toilet, terwijl het voorheen echt om de twee tot drie dagen was.
    Heerlijk, hoop dat het zo blijft.

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier echt totaal geen verschil!

5. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb in het begin last gehad van behoorlijke diaree, is helaas omgeslagen naar flinke obstipatie rond de 20 weken....

6. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Ik heb ook pds en die allereerste weekjes van de zwangerschap werd het erger, enorme krampen, opgezwollen buik en maar niet naar toilet kunnen, zo ben ik trouwens te weten gekomen dat ik zwanger was. Had zodanig veel last dat ik een afspraak maakte met m'n huisarts, een 2-tal uurtjes voordien begon ik te denken, zou ik zwanger kunnen zijn? Naaaaaah, toch maar naar de apotheek testje gaan halen, binnen de paar seconden positief, ik :$:$:$. Vol ongeloof naar de HA, daar weer een testje, ik weer :$:$:$ Ik kon het maar niet geloven :D

Kort nadien zijn de darmproblemen helemaal omgeslagen, maandenlang makkelijke stoelgang, soms meerdere keren per dag. Ik merk dat het nu de laatste paar weken weer wat minder word, maar valt nog goed mee.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vanaf het begin ook gemakkelijk. Ook vaak een keer of 3 per dag. 'k Heb 2x een moment gehad dat het wat moeilijker ging. Nu meestal gewoon dagelijks heen.

8. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Sinds een week of 12 moet ik 3x per dag: anders had ik daar nog wel eens behoorlijk last van, vooral na het stoppen met roken!

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Bij mij was het geen probleem voor de zwangerschap maar sinds ik zwanger ben was het de eerste weken vrij normaal (wel rommelende darmen) en nu zit het of een beetje 'vast' (maar niet tragisch hoor, het langst dat ik niet 'kon' was 3 dagen en toen kwam het zeg maar ook allemaal haha!) of ik ga 3 keer achter elkaar! twee keer behoorlijke diarree gehad (afgelopen dinsdag echt ziek geweest, zo misselijk en diarree dus...). het gaat een beetje af en aan, maar ik lijd er echt niet onder, geen krampen ofzo...als het zo blijft vind ik het uit te houden hoor! ik weet wel, dat als je obstipatie hebt, je echt kiwi's moet eten! helpt goed en pruimen, vijgen, en wat ook goed is: pasta(smeer) van sesamzaad (zit veel ijzer in ook!) bij de reformwinkel. op je boterham met een beetje honing (geen boter), heerlijk!

10. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook!!! Ik ga ook nu veeeeel beter naar de wc dan voor ik zwanger was! Heerlijk zeg :D

11. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Tijdens m'n zwangerschap ging 't bij mij ook veel makkelijker dan daarvoor! Maar helaas is het nu volledig omgeslagen en krijg ik het tot nu toe nog niet eens met zakjes van de dokter niet op gang :$

12. narcissus

narcissus Actief lid

29 jul 2009
    134
    0
    0
    Ik werk met kinderen
    Ergens in Nederland.
    Ik heb ook geen last van verstoppingen...alhoewel. De laatste 2 weken heb ik wel 3 keer last gehad (dat ik dus echt een half uur op de wc zat).
    Hopelijk zet dat niet door.

13. Trees

Trees Niet meer actief

Hier ook veel beter dan voorheen. Ik heb ook PDS, maar dan de 3 á 4 keer per dag variant ;). Sinds ik zwanger ben is het gewoon normaal! Voor het eerst sinds jaren en nu maar hopen dat het zo blijft.

14. Alita

Alita Niet meer actief

ik heb ook geen last van obstipatie..maar ja kan nog komen hier!!

15. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

hier zeker ook geen last van obstipatie.
    kan soms ook wel 2 of 3 keer naar de wc moeten.

16. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Wat grappig, zo zie je dat ieder mens toch anders is.
    Je leest overal dat je last van obstipatie kunt krijgen en dat vele vrouwen dat ook hebben, maar dit bewijst wel het tegendeel.

Nogmaals, ik ben wle blij dat het zo soepel gaat, al merk ik wel dat ik nog niet echt veel aankom door de zwangerschap.
    Net of al het gewicht er uit gaat als ik naar de WC ga :D

Vanaf wanneer kwamen jullie echt bij? qua gewicht?
    Ik ben eerts afgevallenn ( terwijl ik niet spuugde) toen 1,5 kg bijgekomen en na de buikgriep is de 1,5 kg er weer af.

17. Zarah C

Zarah C Lid

14 dec 2009
    57
    0
    0
    Greece
    Me too!! Normaal echt om de 3, 4 dagen en nu elke dag, soms wel 2x. Gister moest ik zelfs in het restaurant waar we zaten te eten!! Dat was even wat minder maar verder is het FIJN! :)

18. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Tip voor als je niet kan: een eetlepel gebroken lijnzaad door je yoghurt!

Deel Deze Pagina