help vraagje water breken

Discussion in 'De bevalling' started by wolchu, Sep 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    had net bij ht opstaan iets vreems. ik stond net naast het bed en er liep iets weg. ik netjes op mijn hand geblazen en ja hoor er volgde iets meer. maar er (sorry voor de vieze details) nu slijm bij en was samen echt niet veel (klein eierdopje) vorige keer was het echt duidelijik dat mijn water gebroken was. kan dit een hoge vliesscheur zijn?

snap nu dat vrouwen hier onzeker over kunnen zijn;).

2. xmelisx

xmelisx Bekend lid

Jul 28, 2011
    584
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een inlegkruisje indoen, weer op je hand blazen en dan de verloskundige bellen. Zij kunnen aan je inlegkruisje zien/ruiken of het vruchtwater is. Zou heel goed inderdaad een hoge vliesscheur kunnen zijn.

3. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Zou ook de Vk even bellen en proberen wat op te vangen.
    Succes!

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    En heb je nog gebeld?

Hier had ik ook een hoge vliesscheur en twijfelde steeds of ik wat verloor of niet
    Zelfs de vk vertrouwde het niet, door naar het zkh, maar die stuurde me terug naar huis
    Uiteindelijk kon ik zelf wat opvangen, was weer maar zo'n beetje, en weer terug naar het zkh om op varens te laten testen, bleek na meer dan 48 uur alsnog dat het toch vruchtwater was!

Houd het goed in de gaten als je twijfelt!

5. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    moet idd opvangen maar er is niets meer geweest. zolang kleine goed beweegt mag ik thuisblijven.

6. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,486
    223
    63
    Toevallig had ik het ook en ben vanavond toch even naar het ziekenhuis gegaan voor de zekerheid! Daar is een testje gedaan met een wattenstaafje, een snelle echo of er nog genoeg vruchtwater is en zelfs met een eendenbek gekeken! Het was geen vruchtwater gelukkig.. ook hebben ze nog snel een ctg gedaan dus lkkr hele controle gehad hihi

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik had die onzekerheid ook (ben er zaterdag nog voor naar het ziekenhuis geweest), maar vannacht was het ineens tijdens het omdraaien in bed *plop* en het leek wel de grote dijkdoorbraak van 1953.... Zonder twijfel een enorme hoeveelheid vruchtwater. Het voelt alsof je aan het plassen bent, maar je hebt er geen controle over... Heel vreemd. Zelfs met kleine scheutjes voelt het zo... Ondertussen is het al weer zo'n 3 uur geleden en toen ik net even op de rug van mijn hand blies, kwam er niets. Misschien straks met opstaan wel weer ;)

Hopelijk heb je hier iets aan :)

8. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,802
    1,646
    113
    Hier vannacht toen ik de trap afliep en dacht 'nou, nog niks'. Geen mega hoeveelheid maar voelde het wel echt lopen en nu nog steeds als ik opsta/loop of soms gewoon als ik lig. Helaas nog geen weeën!
    Dus bij jou ook vannacht minerva! Jij al weeën?
    Bij mij brak mijn water om half 5.

9. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hier dezelfde ervaring als Minerva.
    2 keer begon mijn bevalling met gebroken vliezen. (na wel een poosje serieuze harde buiken te hebben gehad.)
    Beide keren was het mij duidelijk dat het vruchtwater was. Tweede keer was het ook echt een 'hoge vliesscheur' (ik weet niet of daar verschil in is in gevoel?) Beide keren was het een aardige sloot (een flinke plas of zo) die ik, net als plassen inderdaad, verloor, maar dan zonder controle. De tweede keer verloor ik daarna ook nog steeds beetjes vruchtwater bij bewegen of iets dergelijks.
    De eerste keer voelde ik ook een duidelijke *plop* echt het knappen van de vruchtzak. De tweede keer niet. Dat ligt misschien aan de plaats waar hij scheurt. Binnenkant buik of aan de wand? Klinkt wel als een logische verklaring, maar hoeft natuurlijk niet waar te zijn.

Hopelijk wordt het je snel duidelijk! En dames, succes met wachten en bevallen en heel erg veel geluk met jullie kleintjes als ze er zijn!

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, ik kreeg een uur na het breken van de vliezen langzaamaan weeën. Mijn vliezen zijn om 03.20 uur gebroken. Ondanks dat had ik net "nog maar" 1 cm ontsluiting. Ze willen even afwachten hoe het nu gaat vorderen voordat ze de boel wat meer gaan opwekken.

Komt wel goed meid, onze mini's moeten nu wel gaan komen! ;)

11. k84

k84 Actief lid

Nov 1, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Minerva en Veerr! Zal niet meer lang zijn voordat jullie je kleintje kunnen vasthouden!

12. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb een hoge vliesscheur gehad, bij het blazen kwam er maar 1 druppeltje maar de vk wist genoeg. Na 24 uur kwam ik onder begeleiding van het ziekenhuis te staan en toen werd 3 uur later mijn vliezen echt gebroken. Het verschil met water wat er toen uitkwam was echt gigantisch!!

13. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18

Sorry dames ben jullie waarschijnlijk voor geweest. Ben vanmorgen na een droom bevAlling bevallen van ons tweede meisje wat een wonder!

14. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Gefeliciteerd Wolchu!

15. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    Dank je!

16. k84

k84 Actief lid

Nov 1, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    wauw gefeliciteerd! Geniet ervan!

17. Minerva

Minerva Niet meer actief

Verdorie! Is ze ons voor geweest! :p Gefeliciteerd wolchu!! Lekker genieten nu :D

18. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    Hoop dat jullie ook snel je ukkie in de armen kunnen houden!

19. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,802
    1,646
    113
    Gefeliciteerd Wolchu!

Hier nog steeds niks hoor. Zal wel inleiden worden morgen.

20. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    gefeliciteerd wolchu !!!!!

Share This Page