Paniek om mijn hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Trees, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Ik google me suf en lees alleen maar enge verhalen :(.

Ik zal het uitleggen. Treesman was vanavond met de hond naar het park. Nadat ze met een stok heeft zitten spelen begint de hond over te geven en er komt bloed mee. Treesman belt me direct op en ik heb de dierenarts gebeld. We mochten meteen langskomen en ondertussen zat Treesman alweer in de auto richting de dierenarts, want de hond had nog 5 keer overgeven (etensresten met speeksel en bloed).

Eenmaal bij de dierenarts is ze helemaal gecontroleerd. Haar buik, maag gevoeld, in haar bek gekeken, temperatuur etc., maar geen oorzaak. Het overgeven was inmiddels over. Conclusie was dat ze waarschijnlijk iets heeft opengehaald doordat ze op de stok gekauwd heeft. Ze heeft anti-biotica gekregen en een injectie om haar maag te kalmeren.

Nu zijn we twee uur verder en ik blijf me zorgen maken. Ze oogt niet erg ziek, maar is beduidend rustiger dan normaal. Ik heb haar net getemperatuurd, maar dat is nog steeds goed (38,7 is toch goed voor een hond?). Ze ademt behoorlijk snel en is wat jankerig. Ze wil geen gekookte kip eten. Zou dit ook als reactie op de stress kunnen zijn (baasjes die in paniek naar een dierenarts scheuren en paniekerig gillen :)) of zou er nog meer aan de hand zijn. Doemscenario's van rattengif en interne bloedingen spoken al in mijn hoofd. Ik hoop dat ik nu onwijs hysetrisch zit te overdrijven, maar wat vinden jullie?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik denk eerlijk gezegd dat ze een beetje moe is van alles, en even aan het rusten is is ook niet niets is ook effe schrikken voor haar, zolang ze niet ziek oogt, natte neus houd en geen hogere temp krijgt zal het wel goed zitten, ik heb het ook wel eens gehad met een van onze honden.. zijn soms van die rare knoebessen..

Ik hoop dat ie zich snel beter voelt..

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik heb totaal geen ervaring met honden maar ik herken je paniek gevoel wel, had ik ook met mijn kat!

Wil je even een hart onder de riem steken, en het advies geven (die je vanzelfspreken doet natuurlijk) je hond goed in de gaten houden en naar je gevoel luisteren!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Onze hond reageert op dit soort situaties ook door niet te eten en te drinken en een beetje suffig te zijn. Ik zou me ook zorgen maken, maar kijk het even aan. Waarschijnlijk is het inderdaad "gewoon" de stress vanwege de situatie.

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik denk ook dat het van de houtsnippers van de stok kwam. En de hond is nu natuurlijk onder de indruk van het hele gebeuren. Om zeker te zijn dat het allemaal goed gaat zou ik vanacht naast de hond slapen. Zo kan je haar in de gaten houden.

6. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Wat tijdens het spelen met een stok ook nog wel eens wil gebeuren is dat het uiteinde van een stok achter in de keel prikt en daar een verwonding veroorzaakt (en die is zonder narcose door je dierenarts niet altijd te zien). En gezien de plek waar zoiets zit kun je ze daarna best zien kokhalzen en soms ook bloed braken wat ze hebben ingeslikt. Omdat het direct na het spelen met de stok begon is het minder waarschijnlijk dat het om gif gaat.

Nu rustig even afwachten. Als je hond zou blijven kwakkelen: terug naar je dierenarts en opnieuw (eventueel onder narcose) laten nakijken.

7. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    honden kunnen erg reageren op jouw stemmingen. Bv onze (toen ik nog thuis woonde) hond was al heel oud toen hij toch nog geopereerd moest worden, wij helemaal bang dat hij mss in de narcose zou blijven, eenmaal thuis bleef hij ontzettend suf en duf en wij hem maar vertroetelen, het arme beest kon niet lopen etc. totdat we naar bed gingen (de hond lag altijd in een kennel op de slaapkamer) hij sprong op kwispelde en liep zo mee de trap op, was niks meer aan de hand.

dus ik hoop gewoon dat het gewoon spanning is iid

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik denk dat jullie goed gehandeld hebben en dat de hond nu gewoon "anders" reageerd door het bezoekje aan de dierenarts en jullie angst..

Anders morgen nog eens naar de arts heen als het huidige gedrag aanblijft houden.

Succes.. heb zelf 2 hondjes dus snap je angst.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Dank je wel voor jullie antwoorden. Jullie hebben me weer een beetje gerustgesteld. Ik ben nogal een watje als het om dierenleed gaat :).

Ze lijkt al wat rustiger en inderdaad het lijkt toch de stress. Ook wel logisch. Hond gaat wandelen en halverwege de wandeling wordt er rechtsomkeert gemaakt om naar de dierenarts te sjezen.
    Ik laat haar vannacht in ieder geval niet alleen beneden en misschien dat ik toch nog een keer de dierenarts bel om te overleggen. Ik zag net dat mijn favo-dierenarts vanavond dienst heeft. Dat geeft me ook wel een rustig gevoel.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens mij doen wij nu hetzelfde. Bij elk piepje staan we al voor de bench te aa-en en te oo-en. Denk dat we het nu ook aan het bevestigen zijn :)

11. Trees

Trees Niet meer actief

Nog één vraagje dat snelle ademen kan ook een reactie op stress zijn?

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ja hoor! Rens doet dat ook wel eens als hij zichzelf aan het aanstellen is, maar ook als hij naar de dierenarts moet (hij heeft een trauma opgelopen door die vet-vrije kluifjes daar).

13. Trees

Trees Niet meer actief

Net toch even gebeld voor de zekerheid. Het kon inderdaad stress zijn, maar het snelle ademen kon ook een teken van pijn zijn. We hebben afgesproken dat ik morgen om half 10 nog een keer op het spreekuur kom en mochten we het vannacht toch niet vertrouwen mogen we de dierenarts wakker bellen.

Zo een fijn bedje klaarmaken voor Trees, Treesman en Treeshond :p

@ Devy een trauma van vet-vrije kluifjes?!? Je hond houdt niet van light-producten ;)?

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat fijn dat je toch even langs kunt komen morgen. Dan kan de dierenarts gelijk even controleren. Ik herken het snel ademen zelf niet van de pijn (het arme beestje heeft een aantal jaar geleden een operatie gehad waar zijn testikel uit zijn buik gehaald is, dat lijkt me ook wel pijnlijk), maar natuurlijk hoeft dat niet te gelden voor Treeshond.

En ja Rens heeft een hekel aan light-producten. Hij vindt echt bijna alles lekker maar die kluifjes spuugt hij gewoon uit. Ik neem hem het niet kwalijk hoor want zelf griezel ik ook van de meeste light-producten en spuug ik mijn thee ook (bijna) uit als mijn vader er weer per ongeluk een zoetje in heeft gedaan. ;)

15. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

hoihoi!!!!!
    Ik ken het wel hoor met je hond!!! Maar geen paniek, honden houden ook van een beetje aandacht, die van ons gaat altijd extra piepen je had hem moeten horen na zijn castratie! Hij heeft 2 weken liggen piepen!

Ik denk dat ze zich gewoon niet zo lekker voelt, als je het echt niet vertrouwt kun je haar mand naast je bed zetten dat geeft je een veiliger gevoel, dat doen wij ook af en toe als onze hond niet lekker is!

Liefs!!!!!!

MyLo

16. Trees

Trees Niet meer actief

Vannacht toch nog een keer bij de dierenarts geweest. Ze had toch veel pijn en kon niet meer slikken. Heel veel overgeven en ze was zo aan het hijgen. Zo ga ik er weer wegbrengen en gaan ze onder narcose in haar slokdarm en maag kijken :(. De laatste twee uur lijkt het beter te gaan, maar we willen geen risico nemen dat er daar nog een stuk hout klem zit.

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat een ellende! Ik hoop dat Treeshond snel weer beter is en dat ze vinden wat hem dwars zit.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Arm beestje! Hopelijk gaat het snel beter met Treeshond! ;) *knuffel*

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Veel beterschap voor je hond!

Wat kun je toch veel van je diertje houden he :) Akelig om zorgen te hebben...
    Ik hoop dat het snel beter gaat!

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ocharm, ik kan daar ook heel slecht tegen.
    Mijn hondjes zijn me ook alles!
    heel veel sterkte en succes.
    Hoop dat het niks ernstigs is
    xxx

Deel Deze Pagina